System Of A Down

  • 39 769
  • 250

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Miguel kirjoitti:
Kerro ihmeessä lisää.

Ok. Olin matkaoppaana tuolla reissulla ja se porukka joka halusi soittaa SOADia repeatilla ei vaan mitenkään suostunut mukautumaan reissun ihan yleisiin matkustusmukavuutta lisääviin sääntöihin, kuten esim. että ne jotka haluavat nukkua yöllä saavat siihen rauhan, röökitauolle pysähdytään sitten kun kuskeille (jotka myös tupakoivat) sopii, kuskeja ei saa häiritä ajon aikana, bussin vessassa ei saa tupakoida jne.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän mikä tahansa musiikkia ala kuulostaa puulta, jos sitä renkutetaan vuorokauden ympäri. Vaihtelu virkistää, mutta otan osaa. Ei se nyt tietysti voi olla kovinkaan riemastuttavaa, kun jotkut paukuttaa yhtä samaa koko ajan.

Juuri näistä yliannostuksellisista syistä osin vihaan Metallicaa yhä edelleen, kun sain sitä lapsena kuulla koko ajan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
bananaterracottapien jälkeen huikeuteen nousee myös biisi U-Fig. Minäminäminäminäminäminä.

Euroopan kiertuepäiviä odotellaan. Ei niin pitkää matkaa etteikö siellä oltaisi. Mars Volta lämppäriksi, ja silloin ei ole kyllä muuta vaihtoehtoa kuin Amsterdam.
 

Cube

Jäsen
Takkuturkki kirjoitti:
Eiihh....tää orkesteri on kyllä niin hanurista kuin vaan olla ja voi. Tylsää musaa ja tylsät soittajat tylsille ihmisille.
"Tylsä" on sana, jota en System of a Downiin kovin helposti yhdistäisi, mutta sitä mieltä olen edelleen, että bändin musiikki ei missään nimessä ole niin sekopäistä ja vaikeaa kuin täällä monet hehkuttavat. Hieno bändi, hienoja levyjä, mutta aika helpostihan tuosta saa kiinni. Mezmerize ei ainakaan tasostaan huolimatta kestänyt kuuntelua kamalasti.. Eli ei vaatinut sitä 100 kuuntelukertaa :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän bändiin pitäisi kyllä tutustua. Kokemukset rajoittuvat lähinnä Tampereen Doriksessa soineisiin biiseihin. Niitäkään en olisi tämän bändin tuotannoksi tunnistanut, mutta kaverit ovat maininneet aina, että kyseessä on tämä yhtye. Ja varsin hyvältä kuulostavaa materiaalia se on ollut. Täytyy myöntää.

Bändikavereistakin pari hypettää tätä bändiä. Pitänee vähän senkin vuoksi kuulostella, josko kaverit ottaisivat vaikutteita tältä pumpulta... ei tule sitten yllätyksenä...
 

Miguel

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Tähän bändiin pitäisi kyllä tutustua.

Jos on yksi suomirock-painotteinen musiikinkuluttaja hurahtanut niin miksei toinenkin. Itse asiassa minulla SOAD herätti laajemminkin pitkään himmeänä tuikkineen kipinän ulkomaalaista musiikkia kohtaan.

Lyhyesti tiivistettynä tämän hetken mielipide yhtyeestä. Mezmerize iski julmetun kovaa, mutta on vähän menettänyt tehoaan. Loistolevy silti. Pikavauhtia tuli hankittua myös debyyttipitkä sekä Toxicity. Ensimmäinen on hyvä sekin ja jokaisella kuuntelukerralla punaisen langan löytyminen tuntuu olevan lähempänä. Toxicity on kuitenkin yksi parhaista albumeista mihin olen tähän ikään törmännyt. Kaoottisen hieno levy.

Hypnotize tulee varmasti ostettua heti ensi viikolla ja päätyy suurkulutukseen kunhan CMX:n keikka saadaan alta pois. Tuskinpa Steal This Album!:n hankkiminenkaan on kovin kaukana tulevaisuudessa.
 
On muuten tuo ensimmäisen levyn "Spiders" biisi melko huumaannuttava, ei vaan voi saada kyllikseen, perkele, uskomatonta!

Ja joku pohti STA!:n hommaamista? Suosittelen, vaikka levy onkin koottu nk. b-puolista, niin on kokonaisuutena varsin loistava setti, erityisesti Innervision, ADD, Mr. Jack ja Fuck the system, ovat syitä, miksi STA! kannattaa hommata.

Ja Hypnotizea mitä olen kuullut, niin onhan siinä kanssa perkeleenmoinen tekele! Pidän kokonaisuutean jopa parempana kuin Mesmeizea, mutta nimikkolevyn ja Toxicityn tasolle ei tämäkään kiekko yllä.
 
No niin

Vielä muutama mielipide Hypnotizesta. Nyt levy sitten oikeutetusti on hyllyssä. Loistava levy on tämäkin. Kertakaikkiaan.

Mezmerize on käytössä menettänyt kuunteluarvoaan hieman. Se, käykö sama Hypnotizelle on vaikea sanoa. Jotenkin levy nyt tuoreena tuntuu vielä Mezmerizeakin paremmalta, mutta onko tämä alun tuomaa huumaa vaiko lopullinen mielipide?

Levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä. Keskitasoa on muutama ja huippuja on muutama. Kokonaisuus siis on erittäin hyvä. Itselläni on toistaiseksi käynyt levyn kanssa niin, että jokaisella kuuntelukerralla tuntuu asteen paremmalta kuin aiemmin. Tämä on aina hyvä merkki.

Levyt, System of a Down, Toxicity, Steal This Album, Mezmerize ja Hypnotize luovat sellaisen paketin yhdelle bändille, että ei voi paljoa muuta kuin kumartaa. Yksikään levyistä ei ole huono. Kaikki on vieläpä keskitasoa parempia. Loistavaa.

Yksi negatiivinen asia mieleen ainoastaan puskee. Tarvitseeko seuraavaa levyä odotella sitten noin kolme vuotta... Aika tuntuu pitkältä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onko tossa Hypnotizen DualDisc-versiossa mitään ihmeellistä syytä, miksi ostaa se tavallisen cd:n sijaan?
 
BigRedBob kirjoitti:
Onko tossa Hypnotizen DualDisc-versiossa mitään ihmeellistä syytä, miksi ostaa se tavallisen cd:n sijaan?

DVD SIDE

Entire Album in enhanced Stereo

Exclusive behind-the-scenes footage of the recording of both Mezmerize and Hypnotize.

Plus the "B.Y.O.B" & "Question" music videos.

Tuossapa nuo suoraan levyn kannesta kopioituna. Kukin saa miettiä onko parin euron lisäinvestointi kannattava vai ei.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Patasydän kirjoitti:
DVD SIDE

Entire Album in enhanced Stereo

Exclusive behind-the-scenes footage of the recording of both Mezmerize and Hypnotize.

Plus the "B.Y.O.B" & "Question" music videos.

Tuossapa nuo suoraan levyn kannesta kopioituna. Kukin saa miettiä onko parin euron lisäinvestointi kannattava vai ei.
Ok, kiitos.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
DVD:stä

Itselleni ainakin oli julma pettymys tuo DVD:ltä löytyvä "dokumentti". Olisin todellakin toivonut jotain dokumentin tapaista. Nyt tuotos on muka-taiteellisesti kuvattu jollain ihme kameraefekteillä ja parsittu kasaan sellaisista 5 sekunnin pätkistä.

No, en silti valita, koska itse levyhän tässä oli pääasia, ja joka kuuntelullahan tuo edelleen paranee. Eniten ilahduttaa tuo, että Daron on oikeasti oppinut laulamaan. Niin, ja löytyyhän se itse musiikkikin tuolta DVD:ltä siis paremmalla laadulla, joten ehkei se nyt silti ihan turha ostos sinänsä ole.
 
Viimeksi muokattu:

Grohl

Jäsen
Mahtavaa settiä äijät vetävät tälläkin levyllä. En muista milloin olisin ollut viimeksi niin "monttu auki" kuin kuullessani ensimmäistä kertaa Vicinity of Obscenityn. Siis ihan pimeää, mutta siltikin niin mahtavaa. Tuo biisi on kyllä ainakin näin ensimmäisten kuuntelu kertojen jälkeen levyn mahtavin, monipuolisin, hauskin ja mielikuvituksellisin biisi.

Itse löysin yhden vähän heikomman biisin Hypnotizesta, mutta saas nähdä onko sekin jo suosikki-kipale huomisen puolella. Mahtava aloitus ja lopetus levyille tuo Soldier Side, joka tosiaankin aloittaa Mesmerizen ja lopettaa Hypnotizen omalla hiljaisella tavallaan.

Sinänsä mahtava veto, että tyypit ovat laittaneet nämä kaikki Mesmen ja Hypnon biisit kahdelle eri levylle, sillä nyt kyllä ketuttaisi mikäli nämä biisit olisikin julkaistu jo keväällä. Talvi olisi nyt paljon pimeämpi.

Kaikin puolin tämä kaksi levyä käsittänyt pläjäys on ollut kyllä jotain niin mahtavaa että...
Tuntuu, että kaikki pienetkin jutut on tehty oikein alkaen levyjen kansista.
Nyt Grohl ottaa virtuaali lakin päästä, nousee seisomaan ja antaa aploodit SoaDille.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jotain valittamisen aihetta oli pakko keksiä ja löytyihän se, Hypnotizen pahvikansista. Mezmerizen tapauksessa paketti oli toimiva mutta Hypnotizesta on tehty sen verran paksumpi setti että tuo panta ei menekään siihen ihan yhtä helposti. Levy itsessään on täynna laatukamaa mutta pitäähän sitä jostain kitistä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulipa otettua kaverilta lainaan nuo kaikki neljä aiempaa levyä, ja kyllä nuo varsin pätevää kamaa ovat, pakko myöntää. Biisit ovat kyllä paikoin turhan raskasta mättöä meikäläisen makuun, mutta... sitten ne aivan uskomattoman upeat ja taidokkaat kikkailut siellä välissä paikkaavat nuo puutteet komeasti....

Varsinkin Mezmerize on vakuuttanut tässä ensimmäisillä kuuntelukerroilla. Tulee kyllä ostettua jossain vaiheessa varmaan nuo kaikki...

Pitänee ottaa huomenna nuo mukaan töihin. Tylsästä raportin kirjoittamisesta tulee huomattavasti kivempaa, kun voi luukuttaa jotain muzakkia korvalapuista.
 

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
vintsukka kirjoitti:
Jotain valittamisen aihetta oli pakko keksiä ja löytyihän se, Hypnotizen pahvikansista. Mezmerizen tapauksessa paketti oli toimiva mutta Hypnotizesta on tehty sen verran paksumpi setti että tuo panta ei menekään siihen ihan yhtä helposti. Levy itsessään on täynna laatukamaa mutta pitäähän sitä jostain kitistä.

Eikö se panta olekin tarkoitus nakata helvetiin?Ainaki minä heitin..Ja ne kannethan voi yhdistää työntämällä sen yhden Hypnotizen läpyskän Mezmerizen sisään,näin saat hienon tupla-albumin!Joopajoo...
Musiikki kyllä kuulostaa muutaman kuuntelu kerran jälkeen pirun hyvältä!
 

Cube

Jäsen
Nyt uskaltaa jo ottaa rennommin ja ylistää tämän entisen suosikkibändini tasoa.. Mezmerizen julkaisun jälkeen olin vielä vähän skeptisellä tuulella, mutta viimeistään nyt Hypnotizen vapauduttua maailmalle käy Malakianin ja bändin visio selväksi. System of a Down on kypsynyt todella, todella tyylikkäästi. Raskaudesta ei bändi ole tinkinyt paljoakaan, mutta ne kaikkein kovimmat sekoilut ja tykitykset ovat kuitenkin saaneet väistyä koherentimman kokonaisuuden tieltä. (Tästä saisi moni bändi ottaa oppia. Ei yhtyeen aina ”aikuistuessaan” tarvitse eksyä sieluttomaan muniinpuhaltelun maailmaan.)

System of a Downissa on kaikki mitä tällaisessa bändissä kuuluukin olla. Äärimmäinen musiikillinen kunnianhimo ja kokeilunhalu, halveksunta oikeistolaista politiikkaa ja ylipatrioottisuutta kohtaan sekä ehdoton huumemyönteisyys. Lisää tällaista! Muiltakin.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Grohl kirjoitti:
Sinänsä mahtava veto, että tyypit ovat laittaneet nämä kaikki Mesmen ja Hypnon biisit kahdelle eri levylle, sillä nyt kyllä ketuttaisi mikäli nämä biisit olisikin julkaistu jo keväällä.

No en nyt tiedä. Ketkä tyypit, levy-yhtiön tyypit? Oikeasti, kaksi melko lyhytkestoista albumia alle puolen vuoden sisään. Rahastuksen makua. Olisi voinut hyvin karsia muutaman biisin esim. sinkkujen b-puoliksi, ja julkaista yhden huikean, vaikka 70-minuuttisen, eepoksen. Mutta näinhän sitä saadaan enemmän myytyä levyjä kun niiden myynti on muutenkin niin laskussa.

Nimimerkkisi teki saman tempun ja julkaisi taannoin tupla-CD:n ilman mitään ihmekikkailuja.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Cosmo kirjoitti:
Oikeasti, kaksi melko lyhytkestoista albumia alle puolen vuoden sisään. Rahastuksen makua. Olisi voinut hyvin karsia muutaman biisin esim. sinkkujen b-puoliksi, ja julkaista yhden huikean, vaikka 70-minuuttisen, eepoksen.
Ei siitä mitään tarvitse karsia, kaikki 23 biisiä mahtuu yhdelle levylle (vähän alla 80 minuuttia). Sellaisen polttelinkin autokäyttöön.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cosmo kirjoitti:
...Olisi voinut hyvin karsia muutaman biisin esim. sinkkujen b-puoliksi, ja julkaista yhden huikean, vaikka 70-minuuttisen, eepoksen....
Minä olen taas ilolla ottanut vastaan nämä alle 40 minuuttiset levyt. Ehkä se johtuu siitä että olen luonut musadiggailun perustan lp -aikakauden aikana ja tuo reilu puoli tuntia tuntuu "ainoalle oikealle" levyn mitalle... Kaiken lisäksi suurin osa näistä yli tunnin mittaisista nykylevyistä sisältää yleensä aivan turhaa materiaalia ja ne vain paranisivat tiivistämällä.

SOAD:n tapauksesa kyllä ylimääräisiä biisejä ei juurikaan ole, Mezmerizellä vain Old school hollywood. Hypnotizesta on vielä liian varhaista arvioida, mahtavalta koko levy kuulostaa.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
heavy kirjoitti:
Minä olen taas ilolla ottanut vastaan nämä alle 40 minuuttiset levyt. Ehkä se johtuu siitä että olen luonut musadiggailun perustan lp -aikakauden aikana ja tuo reilu puoli tuntia tuntuu "ainoalle oikealle" levyn mitalle... Kaiken lisäksi suurin osa näistä yli tunnin mittaisista nykylevyistä sisältää yleensä aivan turhaa materiaalia ja ne vain paranisivat tiivistämällä.

Puhut vähän mutta paljon. Ylipitkät levyt ovat nykyään suuri ongelma, tuollainen 35-45 minuuttia on ihan passeli kesto levylle. Kokoelmat ovat sitten tietenkin asia erikseen.
 

Lape7

Jäsen
Makunsa kullakin, mutta minulle olisi paremmin kelvannut yksi pidempi levy. Muutama biisi olisi voitu jättää siitä pois. Mutta väliäkö tuolla jos omistaa molemmat.
 

JanJ

Jäsen
Eilen vasta avasin paketin missä levy oli kun on tota kiirettä pikkasen pidellyt... Hauska setti levyistä tuli kun liitti ne kannet yhteen. 2*cd ja 1 DVD. Dvd:n anti ei tosin erikoinen ole.

Aamulla kuuntelin junassa läpi. Ei huono, mutta mikään ei iskenyt vielä kuin miljoona volttia. Eli vaatii lisää kuuntelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös