System Of A Down

  • 39 763
  • 250

Cucamonga

Jäsen
Hypnotize

Joo, joululahjalistalle on tämä hypnotize-levy jo aikoja sitten lisätty, mutta eihän sitä malta olla DC++:lla koemaistelematta.

Oikeastaan ainoa biisi, mikä ei ole vielä minulle auennut on tuo Lonely Day -ballaadi, johon en ole vaan jaksanut keskittyä. Levyn parhaaksi teokseksi tällä hetkellä sanoisin Kill Rock n Roll, jossa on pirun tarttuva tuo "Eat all the grass that you want, Accidents happen In the dark." Lisähuomiona sanottakoon, että Vinicity Of Obscenity on minusta tälle hupaisalle banaanilaululle aivan liian vaikea nimi.

Hypnotize on mielestäni parempi kokonaisuus kuin Mezmerize, mutta ei yllä siltikään Toxicityn tasolle, jota taas pidän SOADin kovimpana albumina.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaihdan mielipidettäni.

Ei kestä SOAD useampia kuuntelukertoja, vaan huononee huononemistaan jokaisen kerran jälkeen. Menee minulla vastikään hankitut SOAD albumit samaan Ö-mappi ja kategoriaan "bonjovi" levyjen kanssa, eli laitan levysoittimeen taustamusiikiksi soimaan silloin, kun ei jaksa itse musiikkiin keskittyä, vaan tarvii tehdä jotain muuta (esim. imuroida).

Musiikillisesti pändi oikoo sieltä, mistä ei luulisi ko. genren orkesterin oikovan, yksiselitteisiä riffejä, muka monimutkaisia sävelkulkuja ja kehnoja sanoituksia, joissa meuhkataan vain ja ainoastaan yhdestä asiasta ja siitäkään ei pidettäisi niin kovaa meteliä, ellei orkesterin etninen tausta olisi sitä mitä on. Mielikuvituksetonta ja sanoisimpa jopa systemaattista saman kappalerakenteen toistoa, loputtomiin...

Tusinakamaa. Jopa suomalainen hevi on parempaa.
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
ihmelaama kirjoitti:
Tusinakamaa. Jopa suomalainen hevi on parempaa.
Ihanan virkistävää ettei tästä ketjusta tullut pelkkä palvontaketju.

No, minähän tosin olen suurimmaksi osaksi erimieltä kanssasi.
Ainoastaan siinä olen samaa mieltä että tämä tupla tuntuu hieman laimenevan mitä enemmän sitä kuuntelee.
 

Cube

Jäsen
Ihan noin rankasti en sanoisi, mutta se on selvää, että kuuntelua nämä tämän vuoden SOAD-levyt kestävät hyvin huonosti. Toxicity vei lopulta siis voiton, eikä kisa ollut edes tiukka.

Hyviä levyjä Mezmerize ja Hypnotize silti ovat. Loistavia eivät kuitenkaan kuin sen 3-5 kuuntelukertaa.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
ihmelaama kirjoitti:
Vaihdan mielipidettäni.

Ei kestä SOAD useampia kuuntelukertoja, vaan huononee huononemistaan jokaisen kerran jälkeen. Menee minulla vastikään hankitut SOAD albumit samaan Ö-mappi ja kategoriaan "bonjovi" levyjen kanssa, eli laitan levysoittimeen taustamusiikiksi soimaan silloin, kun ei jaksa itse musiikkiin keskittyä, vaan tarvii tehdä jotain muuta (esim. imuroida).

Musiikillisesti pändi oikoo sieltä, mistä ei luulisi ko. genren orkesterin oikovan, yksiselitteisiä riffejä, muka monimutkaisia sävelkulkuja ja kehnoja sanoituksia, joissa meuhkataan vain ja ainoastaan yhdestä asiasta ja siitäkään ei pidettäisi niin kovaa meteliä, ellei orkesterin etninen tausta olisi sitä mitä on. Mielikuvituksetonta ja sanoisimpa jopa systemaattista saman kappalerakenteen toistoa, loputtomiin...

Tusinakamaa. Jopa suomalainen hevi on parempaa.

Kategoria, jossa on Bon Jovi ja Soad kuulostaa kieltämättä mielenkiintoiselta. Mikäköhän on tuo mainitsemasi Soadin edustama "genre"?Tusinakamaa? itse en ole löytänyt kyllä vastaavaa bändiä..kerro ihmeessä minullekin, jos tiedät Soadia parempia suomalaisia hevibändejä.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
zelios kirjoitti:
Kategoria, jossa on Bon Jovi ja Soad kuulostaa kieltämättä mielenkiintoiselta.
Nojoo... huomasit varmaan että Bon Jovi oli kirjoitettu muotoon "bonjovi", sen tarkoittaessa sitä yleisnimitystä sellaiselle musiikille, jonka tarkoitus ei ole olla kuunneltavaa, vaan taustalla soitettavaa harmitonta humppaa.
zelios kirjoitti:
Mikäköhän on tuo mainitsemasi Soadin edustama "genre"?Tusinakamaa? itse en ole löytänyt kyllä vastaavaa bändiä..kerro ihmeessä minullekin, jos tiedät Soadia parempia suomalaisia hevibändejä.
Kyllähän SOAD menee tuonne rokki puolelle genreltään, osa kutsuu sitä pelkästään heviksi, omakohtaisesti olen lopen kyllästynyt lokeroimaan yhtyteitä tämän tarkemmin, hermot meni jo tuossa 80/90-luvun taitteessa, kun jengi ei keksiny millään, että miksi sitä FNM:n musiikkia pitäisi kutsua, tai RHCP:n. Joku näistä alalajeistakin pitää kirjaa, minä en jaksa vaivautua.

Joten, hevimusiikin puolella SOAD ei edusta mitään kovin erikoista. Tämä on minun mielipiteeni.

Suomalaisista hevipändeistä (itsestäänselvyyksien lisäksi) parempina tulee nyt äkkiä mieleen Stam1na, Ensiferum, Wintersun, Eternal Tears Of Sorrow, Machine Men... ja tietenkin jos hieman progeen päin viittavampaa raskaampaa rokkia kaipaat, niin suosittelen tutustumaan vaikkapa YUP:n (varhaisempaan) tuotantoon.
 

Miguel

Jäsen
ihmelaama kirjoitti:
Joten, hevimusiikin puolella SOAD ei edusta mitään kovin erikoista. Tämä on minun mielipiteeni.

Olen oikeastaan vain tyytyväinen, että bändi ei saa osakseen pelkkää ylistyslaulua. Kuten moni on todennut, SOADin tämän vuoden julkaisut eivät kestä kulutusta niin hyvin kuin ensihuumassa ajattelisi. Eipä silti, kuten Jatkoaika Music Awardsissa (eiköhän joku taas järjestä) tullaan huomaamaan, laskuun kääntyneestä elinkaaresta huolimatta sekä Mezmerize että Hypnotize tekivät lähtemättömän vaikutuksen minuun.

Ja vaikka kuinka sanoin, ettei yhtyeen pidäkään olla liian suosittu, en malta olla sanomatta... Kun menit muuten tarinoimaan musiikkimaustasi, melkeinpä kummastelisin, jos Toxicity-levy ei putoaisi. Siinä missä Mezmerizen yllättyksellisiin kikkailuihin turtuu vähän, Toxicity on konstailemattomampi ja raivokkaampi. Älä rahojasi hukkaa suositteluni takia, mutta jos vaikka lainausmahdollisuus on olemassa, kannattaa puntaroida sen toteuttamista. Tämä on minun mielipiteeni.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä taas kestää kulutusta hyvin. Viime aikoina on tullut kuunneltua paljon Hypnotizea, Mezmerizea ja Steal this albumia. Tosin soinut taustamusiikkina, mutta kuitenkin. Ei ainakaan vielä ole kyllästyttänyt pätkääkään. Ehkä intensiivisemmällä kuuntelulla sitten kuluisi.

Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. System of a down on kuitenkin yksi parhaista bändeistä, jonka olen löytänyt osittain sattuman kautta. Tämän tyylistä musiikkia en ole aiemmin kuunnellut ja osittain yllätyin, kuinka paljon pidän bändistä. Tosin epämusikaalisuudestani johtuen ymmärrykseni jää melkein sanojen tasolle. Tässä tapauksessa vielä huono englanti rajoittaa sitäkin ymmärtämistä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ihmelaama kirjoitti:
Suomalaisista hevipändeistä (itsestäänselvyyksien lisäksi) parempina tulee nyt äkkiä mieleen Stam1na, Ensiferum, Wintersun, Eternal Tears Of Sorrow, Machine Men...

Tähän vanhaan viestiin piti tarttua. Mielestäsi Machinen Men Iron Maiden -kopioinnilla hakkaa omanlaisensa musiikkityylin kehittäneen SOAD:n? No, makuasioita. Itse pidän Toxicityä aivan erinomaisena levynä, eikä nämä uudetkaan ole yhtään hassumpia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jaaha. Jos nyt ihan oikeasti etsitään kotomailla jotakin pirteästi uutta tehnyttä pumppua, niin pelkästään Stam1nan nimi nousee huulille. Uutta levyä tässä jo odotellaankin...

Myös System of a Downiin tulee, niin poikain crossoverointi on varsin mallikkaasti onnistunut ja muotti on jopa sellainen, että se uppoaa vähän keskiverrommallekin musiikin kuuntelijalle. Maailmasta voisi kaivaa kaiken maailman Mars Voltat, Between Buried and Me:t sun muut, jotka ovat kyllä omaperäisiä, mutta välillä sopan hämmentäminen menee jo liiallisuuksiin. Mutta on silti typerää ja ajattelematonta väittää, että SOAD ei olisi millään tavalla uudistanut metallia. Sellaiset kommentit osoittavat korkeintaan kommentoijan valveutuneisuuden puutetta hevinpieksennän saralla...

Toxicity on edelleen mielestäni paras SOAD-lätty, enkä oikein jaksa uskoa, että tuosta paremmaksi ikinä laitetaankaan. Kenties Mezmerize/Hypnotize puristettuna yhdelle levylle olisi voinut sitä olla.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä olenko taantunut takaisin lapsen asteelle, mutta olotila System of a Downia kuunnellessa on sama kuin reilut kymmenvuotiaana eli noin vuonna 1985 Iron Maidenia kuunnellessa. Suupielet on koko ajan korvissa eikä kuuntelua pysty lopettamaan sen paremmin kotona kuin työpaikallakaan.

Ainoa ikävä puoli on siinä, etten ole ostanut aikaisemmin koko tuotantoa vaikka Chop Suey! iskikin muutama vuosi sitten kuin tuhat volttia. Sillon pelkäsin, että tämäkin bändi on samanlainen kuin suurin osa nykypäivän bändeistä, eli että levylle saadaan pistettyä yksi hittibiisi ja loput on sellaista kuraa, ettei sitä voi kuunnella edes kahden promillen humalassa. Olin kerta kaikkisen väärässä. Nyt on hyllyssä Hypnotize, Mezmerize ja Toxicity - It's so hard to keep this smile from my face...
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Voi Ohmi... osta kuule ne loputkin albumit. SOADilla kun ei mielestäni ole yhtään huonoa biisiä levyillään!

On se kumma kun vielä pari vuotta sitten mielestäni SOADin musiikki oli omituista ja sekopäistä paskaa, ja nyt se on yksi lempibändeistäni. Tosiaan nuo hullunkurisimmat biisit pistävät hymyilemään, ja kaikissa biiseissä on jotain hienoa. Harmi vaan että bändi on pitkällä tauolla ja huhujen mukaan eivät ole edes koskaan palaamassa enää yhteen. Olisivat voineet täällä peräreiässä edes kerran käydä... :(
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mr. Penguin kirjoitti:
On se kumma kun vielä pari vuotta sitten mielestäni SOADin musiikki oli omituista ja sekopäistä paskaa, ja nyt se on yksi lempibändeistäni.

Tämän olen muuten kuullut aika monesta suusta, ja itsekin tuli joskus todettua että pari hyvää biisiä ja loput kuraa, mutta onneksi kuuntelin hieman lisää. Ja hieman lisää... ja loppu onkin historiaa.

Mr. Penguin kirjoitti:
Harmi vaan että bändi on pitkällä tauolla ja huhujen mukaan eivät ole edes koskaan palaamassa enää yhteen. Olisivat voineet täällä peräreiässä edes kerran käydä... :(

Toivottavasti tuo hajoamishuhu on ankka, sillä tämä bändi on vielä joskus nähtävä livenä, vaikka se edellyttäisikin vähän matkustamista...
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mulla on yksi hauska kaveri, jolla on ärsyttävä tapa tuomita toisten ihmisten musamakua ja suosikkibändejä. Sama tyyppi lopetti Green Dayn kuuntelun Warningiin, RHCP:n Californicationiin ja SOAD:in tähän viimeisimpään rahastustuplaan. Katsokaas kun myivät itsensä.

Ai saatana kun olisivat tehneet sen yhen timanttisen eikä kahta kultaista.

Itse olen sitä mieltä, että Toxicity on yksi parhaista (ja ainoista mitä itse jaksan kuunnella) mätöistä ikinä. Mutta ei tota samaa idistä jaksa yhtä levyä pidempään, lyriikoista nyt puhumattakaan.
Shimmy on paras biisi.
 
Kun nyt bändi on "tauolla" ja herrat häärivät omien projektiensa parissa, niin tässä niistä sooloista yksi biisi kuultavaksi. Tämä siis Serj Tankianin tulevalta soololevyltä vissiin.

Kuulostaa muuten melko tutulta ja voisi jopa yhteen nimeltä mainitsemattomaan bändiin verrata. Vihjataan vaikka sen verran, että tämä ketju koskee tuota nimeltä mainitsematonta bändiä. No joo. Itse pidän Tankianin lauluäänestä ja isketään tämä linkki nyt tänne, jos jotain muutakin kiinnostaa.

http://www.serjtankian.com/
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Kun nyt bändi on "tauolla" ja herrat häärivät omien projektiensa parissa, niin tässä niistä sooloista yksi biisi kuultavaksi. Tämä siis Serj Tankianin tulevalta soololevyltä vissiin.

Kuulostaa muuten melko tutulta ja voisi jopa yhteen nimeltä mainitsemattomaan bändiin verrata. Vihjataan vaikka sen verran, että tämä ketju koskee tuota nimeltä mainitsematonta bändiä. No joo. Itse pidän Tankianin lauluäänestä ja isketään tämä linkki nyt tänne, jos jotain muutakin kiinnostaa.

http://www.serjtankian.com/


No joo, tuo biisi voisi yhtähyvin olla soadin tekele. Varsinaista sooloilua, kun kuulostaa samalta kuin pääbändi. Ei siinä hyvältähän tuo kyllä kuulosti.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Saakeli! Biisihän on loistava ja video kanssa. Hankintaan menee, jahka ilmestyy. Käsittääkseni Malakianin soolo tulee olemaan jotain aivan muuta kuin SOADia, näin pikkulinnut ovat korvaani kuiskutelleet. Toivottavasti Soad tekee kuitenkin joku päivä vielä levyjä ja toivottavasti Tankian laulaa niillä. Tuplalevyllä oli aivan liikaa Malakianin vokalisointia minun makuuni.


Commented Tankian: "'The Unthinking Majority' is a song that I needed to release now, before my record or single comes out, to make a statement about the current catastrophe of our failing democracy. It is unlike any other song on my solo record and meant to inspire collective action."
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllähän nuo piano-kohdat on aivan huikeeta tuolla Serjn omassa biisissä.
Silti kuulostaa todella paljon itse SOADilta mutta ei kai sillä ole väliä miltä kuulostaa, kunhan kuulostaa hyvältä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Serjin meiningistä jos tykkää, kannattaa katsastaa myös kitaravirtuoosi Bucketheadin levy Enter the Chicken. Tankian on tuottanut levyn ja laulaa kolmella levyn biisillä.

Tässä näyteeksi yksi Serj-biiseistä, We Are One.

Ja tässä vielä toinen näyte levyltä, Saw II:n soundtrackiltakin löytyvä Three Fingers.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös