Ainakin SaiPan kapteeni Ville Koho loihi tuollaista lausumaan, mutta ei siitä taida aikaa olla kuin ehkä viitisen vuotta.
OT:
Puuta ja heinää.
Tämä lause lähti nykyisen toimitusjohtajan ja silloisen kapteenin,
Riku Kallioniemen suusta, urheiluruudussa kaudella 98-99. Tuolla kaudella SaiPa siis sijoittui neljänneksi, kaataen välierissä Jokerit. Tuolloin Heikki Mälkiä valmensi ensimmäistä kertaa SaiPaa ja Mälkiän pelitapa on tunnetusti ollut tuollaista kusipää/ajokoirakiekkoa. Urheiluruudusssa tehtiin SaiPan menestymisestä pieni extraraportti ja toimittaja uteli, miten ihmeessä tällainen on mahdollista, johon Kallioniemi heitti kieli poskella tuon kommentin. Noh, se jäi ikävä kyllä elämään.
Tästä on siis jo 15-16 vuotta.
Aika on ajanut tuon lauseen ohitse jo ajat sitten, SaiPahan pelaa kiekkokontrollin kautta nykyään. Ville Koho oli junnari tuolloin, eikä siis ole missään yhteydessä tähän lauseeseen.
Mitä itse aiheeseen tulee, niin
sympatiat: Ilves
antipatiat: Kärpät, Lukko ja Pelicans
Jostain syystä Ipa on aina kerännyt minun sympatiat. Upea, Suomen perinteikkäin seura, joka on kasvattanut lajilegendoja liukuhihnalta. Nykyään vähän toisenlaisessa jamassa kuin ennen. Samalla muuttunut seurana samaan kastiin SaiPan ja Kerhon kanssa, pikkuseura. Katsokaa Hakametsän hallin kattoon. Sitä näkyä ei voi kuin ihailla.
Varsinkin Kärpät on jotenkin niin luontaantyöntävä. Kai se johtuu vaan siitä itseriittoisuudesta, jota pohjanmaalla kutsutaan hyväksi itsetunnoksi. Ainakin tänne se näyttäytyy ylimielisyytenä ja kunnioituksen puutteena muita kohtaan.
Lukko saa antipatiat rahan takia. Tiedän että on pikkumaista sanoa noin, mutta niin se vaan on. Toisaalta on ollut nautinnollista seurata, ettei rahalla ole saatu mestaruutta kertaakaan.
Pelicans joukkueena ei ole niin paha, mutta ne fanit. Miten lahtelaiset voi olla niin porilaisia? Ja kun minua ei edes porilaiset häiritse. Ne vaan nyt on sellaisia, eivätkä sille mahda mitään ja asuvat onneksi niin kaukana kaakosta. Lahtelaiset ovat liian lähellä.