Sykemittarit?

  • 73 741
  • 324

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Polar Ignite lähti nyt vajaan vuoden jälkeen takaisin Polarille takuuhuoltoon. Meni/menee käytössä totaalisesti jumiin, ei saa harjoitusohjelmaa päälle, sammuttaa virrat, ei anna tallettaa unta, synkkaaminen kestää jne. jne. Ts. ei kestänyt mun ahkeraa käyttöä :) Mulla on/oli aiemmin Polarin A300 v. 2016 lähtien. Itse kello on kestänyt koko ajan, ja nytkin varalaitteena käytössä. H7 sykesensorin ja uuden rannekkeen olen joutunut vuosi sitten uudet hankkimaan, mutta itse A300 on kestänyt erinomaisesti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vantage M on ollut mulla tosi toimintavarma. Kohtuullisen hyviä tarjouksiakin on tuosta näkynyt. Ehkä hinta/laadultaan Polarin kärkipäätä, tavalliselle kuntoilijalle. Rumahan se tosin on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen todennut urheilukellon + Ouran hyväksi komboksi aktiivisuuden ja palautumisen kokonaisvaltaiseen seurantaan.
Kiitokset! Täytynee siis kuitenkin taipua pelkkään kelloon tässä vaiheessa. Kello menee tietysti paremmin pihahommissa ja salilla, mutta sormus oli haaveissa sen huomaamattomuuden vuoksi. Lähinnä tässä kaipaisi suht varmoja syketietoja, kun tuntuu, että erilaiset kuntotreenit junnaavat paikoillaan, mutta eipä noista viesti- ja puhelutiedoistakaan haittaa ole. @Leon heitti tuon Polarin Vantage M:n yllä, ja hintaluokka vaikutti sopivalta. Tosin olisi kiva hommata suoraan sellainen kello, jossa olisi lähimaksu sekä musiikkiominaisuudet mukana. Varsinkin kävely- ja juoksulenkeiltä jättäisin kännykän mielelläni kotiin, jos podcastit ja musa tulisi ranteesta.

Sattuisiko olemaan em. ominaisuuksien kera kellään suosituksia? Koska kello tulisi hommattua samoilla ominaisuuksilla myös vaimolle samalla kertaa asettuu budjetin maksimi n. 500 euroon/kello. Nopealla googlauksella katsoin, että lähimaksu löytyy parhaimmillaan jo reilun parinsadan kelloista, mutta sitten uupuu taas ilmoitukset/musa.

Mites läntisen pk-seudun (urheilu)liikkeet, onko jossain poikkeuksellisen hyvä urheilukellovalikoima? Btw, jos samaan pakettiin saisi vielä hyvän pyörävalikoiman, kelpaisi vielä paremmin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Garmin Venu vaikuttaisi aika hyvältä, kun reiluun 300 euroon vaikuttaisi nettilähteiden perusteella aika monipuolisen paketin saavan - löytyy siis perus kuntoilutoiminnot, mutta myös Garmin Pay, ilmoitukset ja musiikki. Tosin tuo lähimaksuominaisuus on vain rajatuille korteille, ja omat luottokortit puuttuvat juuri listalta. Enemmän älykellopuolelta löytyisi sitten vivoactive 4S about samoilla perusominaisuuksilla ja vähän halvempaan hintaan. Vähän nyt kutkuttaisi laittaa tilaukseen.

Kokemuksia kummastakaan?

Edit: Ei perkele, olisi toi Suunto 7 kotimaisena brändinä kannattamisen arvoinen. Ja kai se maksuominaisuus siihen kohta tulee. On tää yks saatanan työmaa!
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jatkan yksinpuheluani, kun nyt jatkoin Youtube- ja blogivertailuani Venun ja Suunto 7:n kanssa. Hintaeroahan on ~100e Venun eduksi, mutta toisaalta Wear OS on monipuolinen valikoimaltaan ja Google Play tullessaan ei rajoita luottokortteja Garmin Payn tapaan. Lisäksi toi 50mm Amoled näyttää ainakin videokuvissa aika kivalta. Toki sitten käyttöaikakin puolittuu vrt. Venu. En tiedä, pitäisikö tämä höpinä suorittaa tällaisten hybridikellojen osalta mieluummin kelloketjussa vai täällä, mutta laitetaan nyt kumpaankin.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Jatkan yksinpuheluani, kun nyt jatkoin Youtube- ja blogivertailuani Venun ja Suunto 7:n kanssa. Hintaeroahan on ~100e Venun eduksi, mutta toisaalta Wear OS on monipuolinen valikoimaltaan ja Google Play tullessaan ei rajoita luottokortteja Garmin Payn tapaan. Lisäksi toi 50mm Amoled näyttää ainakin videokuvissa aika kivalta. Toki sitten käyttöaikakin puolittuu vrt. Venu. En tiedä, pitäisikö tämä höpinä suorittaa tällaisten hybridikellojen osalta mieluummin kelloketjussa vai täällä, mutta laitetaan nyt kumpaankin.
Olen itsekin hankkimassa ensimmäistä tämän kategorian kelloa ja viime viikkoon asti valinnaksi oli "sementoitunut" Suunnon seiska. Nykyinen esimies käänsi ajatukset Garminin suuntaan, kuulemma iisimmät äpit ja suurimpana akun kesto. Suuntoa pitänee ladata joka päivä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jatkan yksinpuheluani, kun nyt jatkoin Youtube- ja blogivertailuani Venun ja Suunto 7:n kanssa. Hintaeroahan on ~100e Venun eduksi, mutta toisaalta Wear OS on monipuolinen valikoimaltaan ja Google Play tullessaan ei rajoita luottokortteja Garmin Payn tapaan.
Ei ole kokemusta Suunnon Wear OS:stä, mutta muistaakseni noita saa ladata kerran päivässä. Toisen käden tietona tämä siis.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen itsekin hankkimassa ensimmäistä tämän kategorian kelloa ja viime viikkoon asti valinnaksi oli "sementoitunut" Suunnon seiska. Nykyinen esimies käänsi ajatukset Garminin suuntaan, kuulemma iisimmät äpit ja suurimpana akun kesto. Suuntoa pitänee ladata joka päivä.
Joo, toi akun kesto puhuu mullekin Venun puolesta ja säästäisi siinä satkun. Noista sovelluksista olen lukenut, että olisi lopulta tottumiskysymys, ja Wear OS toki tuo loputtomat mahdollisuudet niihin.

Suunnon suomalainen brändi voittaa geneerisen jenkkibrändin ja olisin siitä jokusen kympin valmis maksamaankin. Jos Garmin olisin nimensä kaiun mukaisesti saksankieliseltä alueelta, olisi valinta jo selkeä. Jenkkibrändille tuntuu pahalta jotenkin maksaa. Tärkeitä juttuja, kai.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Suunnon suomalainen brändi voittaa geneerisen jenkkibrändin ja olisin siitä jokusen kympin valmis maksamaankin. Jos Garmin olisin nimensä kaiun mukaisesti saksankieliseltä alueelta, olisi valinta jo selkeä. Jenkkibrändille tuntuu pahalta jotenkin maksaa. Tärkeitä juttuja, kai.

Suunto on nykyään kiinalaisessa omistuksessa, jos se yhtään helpottaa Garminiin päätymistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suunto on nykyään kiinalaisessa omistuksessa, jos se yhtään helpottaa Garminiin päätymistä.
Niinhän se perkele on. Mutta mielikuvakysymyksiä, onhan Volvokin Volvo, vaikka kiinalainen onkin (tai ainakin joskus oli).

Kyllähän se mitä todennäköisemmin toi Venu by Garmin on, mutta odotan vielä siihen saakka, kun olen päässyt hiplailemaan.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Joo, toi akun kesto puhuu mullekin Venun puolesta ja säästäisi siinä satkun.

Heikko on kyllä akku, jos päivittäin pitää ladata. Riippuu varmaan käytöstäkin. Ostin Samsung Galaxy Watchin (ennen Suunto Spartan) ja yllätyin kuinka hyvin palvelee omassa käytössäni kuten pyörä-/kävelylenkeillä. Ainoa ongelma on tuo golf, kun luulin, että siihen joku hyvä app olisi, mutta en ole löytänyt ilmaisista kokeiluversioista ainakaan. No, on mulla myös vanha golf-kellokin.
 

axe

Jäsen
Mua saa myös ylipuhua Venun hankkimiseen, tai ehkä kyseessä on päinvastoin, että pitäisi alipuhua penteleesti, että en hankkisi sitä. Siis jos jollain on jotain minun ja Garmin Venun liittoa vastaan, niin puhukoon nyt tai vaietkoon iäksi.
 

nevins

Jäsen
Niinhän se perkele on. Mutta mielikuvakysymyksiä, onhan Volvokin Volvo, vaikka kiinalainen onkin (tai ainakin joskus oli).
Onko Venu mallissa Firstbeat? Sehän on suomalaisen yhtiön tuote. Sitähän tekniikka nämä ”suomalaiset” kellot ei käytä. Eli ostat suomalaista osaamista kylläkin Garminin kelloissa.
 
Viimeksi muokattu:

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Garmin Venu tuli sitten tilattua, Telian verkkokaupasta 299,00€. Ei se pähkäilemällä tuosta muuksi näyttänyt muuttuvan.
 

BaronFIN

Jäsen
Kaverilta AppleWatch Series 4 hintaan 275€ ja nyt kolmen kuukauden jälkeen on täysin riittävä yleisen liikkumisen ja juoksemisen seuraamiseen, musiikin kuunteluun lenkeillä, maksuihin, appeihin, päivittyy ajattelematta itsestään, ei vaadi erillisiä synkronointeja appeihin (toki iPhone pitää olla)...

Joskus aikanaan kokeilin Suunnon Spartan -kelloa, mutta en tykännyt en ollenkaan: huono syke ilman erillistä vyötä, sekava appi, päivitykset yhtä sekoilua jne...

Toki en aseta kellolle mitään personal trainer, juoksusuunnitelma, palautumisen mittaaminen vaateita. Näihinkin varmaan löytyisi omat appinsa, mutta niin paljoa ei ole jaksanut kiinnostaa.

AppleWatch on sykemittarina riittävä (itselleni).
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itellä fenix5, missä akku kestää jotain 3 viikkoa. Hieman hämmentää, että kellossa on joku unen seuranta, mutta sitä on pidettävä joka toinen yö latauksessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joskus aikanaan kokeilin Suunnon Spartan -kelloa, mutta en tykännyt en ollenkaan: huono syke ilman erillistä vyötä, sekava appi, päivitykset yhtä sekoilua jne...
Sama vika. Tosin käytän sitä nykyään arkikellona, kun design miellyttää ja älykello-ominaisuudet riittävät minulle. Tätä voi oikeasti pitää paritettuna luurin kanssa ilman, että luuri vinkuu koko ajan jotain käyttöoikeuksia, kuten tuo Vantage M syystä tai toisesta tekee. Tykkään siitä, että viesti-ilmoitukset tulevat kelloon, varsinkin töissä. Sen sijaan kellon päätarkoitukseen se ei soveltunut ollenkaan. Ei mulla sitä vyötä vastaan varsinaisesti mitään ollut, mutta kun se vyö kestää Suunnolla max 2 kuukautta ja sitten alkavat ongelmat. Myös sykeanturin ja kellon yhteistyö oli aika heikolla tasolla. Kello vaati soft resetin n. kuukauden välein, tai sitten et saanut dataa lenkiltä ulos. Kollegalla oli ranteesta mittaava malli ja oli kuulemma pelkkää murhetta.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Yksi syy miksi en sykemittari ole hankkinut on se, että esimerkiksi salilla touhutessa tai jääkiekko pelattessa sykemittari ei ole kauhean mukava pidettävä ranteessa. Aika moni harjoitus jäisi tämän takia mittaamatta.

Onko semmoista ominaisuutta sykemittareissa, että harjoitusten ajan olisi käytössä pelkkä sykevyö, josta sitten reenin loputtua voisi syöttää tiedot kelloon? Ja siirtyykö sielä sitten muutkin tiedot kuin pelkkä syke? Esim. kuljettu matka?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itellä fenix5, missä akku kestää jotain 3 viikkoa. Hieman hämmentää, että kellossa on joku unen seuranta, mutta sitä on pidettävä joka toinen yö latauksessa.
Tuo Suunto 7 on vieläpä saanut kehuja akunkestostaan, mitä noita blogeja ja vertailuja luin. En tiedä epäinsinöörinä, mikä Wear OS:ssa akkua syö, kun amoled-näyttöinen Garmin Venukin kestää viisi päivää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Garmin Venu tuli sitten tilattua, Telian verkkokaupasta 299,00€. Ei se pähkäilemällä tuosta muuksi näyttänyt muuttuvan.
Jees, samoin lähti tilaukset Telialle, kun hintahan oli esim. Verkkokauppa.comiin verrattuna 90e halvempi. Kiitos vinkistä!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo Suunto 7 on vieläpä saanut kehuja akunkestostaan, mitä noita blogeja ja vertailuja luin. En tiedä epäinsinöörinä, mikä Wear OS:ssa akkua syö, kun amoled-näyttöinen Garmin Venukin kestää viisi päivää.
Tuskin garminissakaan kolmea viikkoa kestäisi, jos joskus tekisi jotain. Tarkennan siis, että läskiperseillä kestää kolme viikkoa. Kun jaksaa käydä salilla, kestää vähemmän, mutta aina yli viikon. Jos on himojuoksija ja pitää GPSää tarkimmalla, niin syöhän se akkua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko semmoista ominaisuutta sykemittareissa, että harjoitusten ajan olisi käytössä pelkkä sykevyö, josta sitten reenin loputtua voisi syöttää tiedot kelloon? Ja siirtyykö sielä sitten muutkin tiedot kuin pelkkä syke? Esim. kuljettu matka?
Polarilla H10 pystyy ainakin mittaamaan harjoituksen ilman laitetta. Ei taida osata mitata matkaa kuitenkaan.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös