Sykemittarit?

  • 73 930
  • 324

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heinäkuussa hankittu uusi sykemittari/-vyö ja n. 25-30 kertaa pidetty lenkillä. Nyt ei enää löydä sykettä, vaan nollaa näyttää. Mistäköhän johtuu? Patteri vaihdettu, vyötä kiristetty ja tarkistettu, että sydän kyllä lyö rinnassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Heinäkuussa hankittu uusi sykemittari/-vyö ja n. 25-30 kertaa pidetty lenkillä. Nyt ei enää löydä sykettä, vaan nollaa näyttää. Mistäköhän johtuu? Patteri vaihdettu, vyötä kiristetty ja tarkistettu, että sydän kyllä lyö rinnassa.
Mikä merkki/malli?
 

Yopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksanut googlailla, kun viime viikolla ostin juoksukäyttöön Polar Vantage M:n. Kolmen lenkin jälkeen ei mitään negatiivista noista sykemittauksista. Urheilutilojen näytöt ovat molemmilla merkeillä täysin räätälöitävissä, mistä täydet pinnat kummallekin. Kaikille tuo rannemittaus ei toimi kunnolla, mä kuulun onnellisten ryhmään tässä.

Jos Polar ei olisi tuonut vihdoin noita uusia malleja markkinoille, olisin hommannut viimeistään keväällä Suunnolta tuon Trainer Wristin. Vaakakupissa oli painavin tekijä Polarin "mullistava" rannemittaus. Vilkkuu kuin joulukuusi ja pitäisi olla parempi kuin muut yhteensä, holtittoman pitkä akkukesto gps-käytässä. Uskoo ken haluaa nuo markkinointipuheet, mutta mä olen tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Kolmen lenkin jälkeen akku näyttää vielä jotain n. 80 % varausta. Kosketusnäyttö ja pröö-urheilijalle tarkoitetut ominaisuudet eivät houkuttaneet ihan niin paljon, että olisin viitsinyt maksaa melkein tuplahinnan.

Oletko käyttänyt kelloa lenkkien ulkopuolella? Vaikka tuo kello ei taida ihan jokapäiväiseen käyttöön sopiakaan, niin kiinnostaisi tietää enemmän ainakin, miten unen seuranta kellolla onnistuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oletko käyttänyt kelloa lenkkien ulkopuolella? Vaikka tuo kello ei taida ihan jokapäiväiseen käyttöön sopiakaan, niin kiinnostaisi tietää enemmän ainakin, miten unen seuranta kellolla onnistuu.
No tänään oli kädessä työpäivän ajan. Samalla tavalla seuraa aktiivisuutta kuin esim. M400 tai A360/270. Olen kyllä ymmärtänyt, että unen seuranta on tuossa ihan vakiotoiminto. Mä en osaa nukkua kello kädessä, joten en viitsi edes testata. Pitää varmaan joskus sammua tuo kädessä tai jotain.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuli laitettua Vantage V ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Sellaista olen kuitenkin ihmetellyt, että miksi laite näyttää kävelylenkkiä kellottaessa aivan outoja lukemia? Syke saattaa heilahdella todella nopeasti 80-120 välillä ja sitten välillä saattaa tulla jotain ihmeellisiä 150 piikkejä. Nämä siis sellaisilla tasaisen rauhallisilla palauttavilla kävelylenkeillä, jotka eivät mitenkään edes hengästytä. Muiden lajien kohdalla tällaista ei ilmene. Todellisuutta nuo lukemat eivät kyllä vastaa kun verrokkina juoksumatolla näkyvät kyllä miten pitääkin, eli seuraavat tasaisesti vauhtia / hengästymisen tasoa. Lähinnä sitä olen siis pohtinut, että onkohan laite jotenkin herkkä kylmälle ilmalle vai ottaako se jostain takin hihasta tai BT-kuulokkeista häiriöitä, mikä sitten sotkee sykemittausta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Lähinnä sitä olen siis pohtinut, että onkohan laite jotenkin herkkä kylmälle ilmalle vai ottaako se jostain takin hihasta tai BT-kuulokkeista häiriöitä, mikä sitten sotkee sykemittausta.

Tarkoitatko, että optisesti mittaat ranteesta? Sehän ei tietenkään ota mitään häiriöitä mistään sähkölaitteista, kun toimii optisesti, mutta muutenhan rannemittaus on kaiketi vähän sinne päin. Ainakin sen kellon pitää olla tiukalla ranteessa kiinni, ennen kun voi edes toimia luotettavasti. Ite pidän aina vyötä jos oikeasti haluan jotain mitata, vaikka itelläkin optinen mittari on.
 
Tarkoitatko, että optisesti mittaat ranteesta? Sehän ei tietenkään ota mitään häiriöitä mistään sähkölaitteista, kun toimii optisesti, mutta muutenhan rannemittaus on kaiketi vähän sinne päin. Ainakin sen kellon pitää olla tiukalla ranteessa kiinni, ennen kun voi edes toimia luotettavasti. Ite pidän aina vyötä jos oikeasti haluan jotain mitata, vaikka itelläkin optinen mittari on.

Olen huomannut omien ja tuttujen kokemusten perusteella, että se kello pitää olla myös ranteessa hieman ylempänä kuin mitä normaalisti kelloa pitäisit, jotta mittaa sykkeet luotettavasti. Ainakin etusormen leveyden verran ylempänä kuin normaalisti.

Itsekin olen tässä meinannut päivittää kellon. Tulee käyttöön urheiluun (lähinnä juoksu ja pyöräily) ja toki myös ihan päivitäiseen arkeen. Polarin Vantage-sarja vaikuttaa asialliselta. Toisaalta Suunnon uusinta eli 9-mallia on kehuttu. Onko täällä Suunnon käyttäjiä? Kokemukset Suunto 9:stä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen huomannut omien ja tuttujen kokemusten perusteella, että se kello pitää olla myös ranteessa hieman ylempänä kuin mitä normaalisti kelloa pitäisit, jotta mittaa sykkeet luotettavasti. Ainakin etusormen leveyden verran ylempänä kuin normaalisti.

Itsekin olen tässä meinannut päivittää kellon. Tulee käyttöön urheiluun (lähinnä juoksu ja pyöräily) ja toki myös ihan päivitäiseen arkeen. Polarin Vantage-sarja vaikuttaa asialliselta. Toisaalta Suunnon uusinta eli 9-mallia on kehuttu. Onko täällä Suunnon käyttäjiä? Kokemukset Suunto 9:stä?
Mulla on Vantage M mitannut aina luotettavasti. Pidän kyllä hihnaa aika tiukalla. Tuo on kuitenkin hyvin yksilöllistä, miten hyvin nuo mittaavat. Vantage-sarja on tietääkseni yksi parhaista rannemittauksen luotettavuuden suhteen.

Suunnosta on kokemuksia Spartan Sportista, sykevyöllä. Osa Suunnon sykevöistä on ihan susia, ainakin tuon Spartan-sarjan tekstiilivyöt eivät kestä ~mitään, eli normaalia käyttöä. Niitä pitäisi uusia koko ajan. Eipä juuri kiinnosta. Eikä Spartanin ranteesta mittaavat mallit ole nekään ilmeisesti ihan luotettavuuden kärkipäätä. En ole muuten tutustunut, mutta kollegalla meni ainkain kerran koko kello uusiksi eikä luotettavuus parantunut vaihdon jälkeenkään. Muuten se on kellona todella tyylikäs omassa sarjassaan. Sama pätee 9:iin, ainakin minun mielestäni. Lenkkikaveriksi ottaisin Vantagen, patikalle Suunnon. Minä en ainakaan välitä patikalla mittailla sykettä, matkadata on paljon tärkeämpää. Suunnon Movescount taitaa siirtyä uuteen systeemiin ihan näinä päivinä. Movescount oli ihan ok, samoin Polar Flow. Garminin vastaava palvelu on kuulemma ihan paska.

E. Lopetin sen Spartanin käytön lenkkeillessä tuon vyön paskuuden sekä kellon jumittamisen takia. Kello piti resetoida parin kk välein, kun lakkasi ottamasta sykedataa talteen tasaisin väliajoin. Matkan se kyllä mittasi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen vielä haluan sanoa, että kyllä noi kaikki vähänkin hintavammat kellot asiansa ajaa ja siksi tärkein erottava tekijä on itse palvelun toimivuus. Itse käytin aiemmin polaria, mutta nyt reilun vuoden garminin kelkassa ja täytyy sanoa, että on paljon parempi palvelu kun polarin, mitä vaimo käyttää koko ajan. Jatkuvasti saa sen vehkeitä olla räpläämässä, mutta oma fenix ja palvelu toimii kun junan vessa. Polar ei mm. osaa yhdistää kahden eri mittarin samasta treenistä tekemiä mittauksia yhdeksi, minkä garmin osaa. Siis jos kello on ranteessa ja fillarissa oma mittari ja anturit, niin garmin automatic tajuaa tämän olevan yksi reissu, mutta polarissa pitää poistaa jotain. Äärimmäisen vittumaista toi polar. Voi toki olla etten osaa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun täällä kerran on ihan oma ketju sykemittareille, niin avataan omaa ongelmaa.

Lähtöspeksit: Kello Suunto Spartan Trainer Wrist HR, Vyö Polar H10. Lajina pyöräily ja kello ohjaustangossa kiinni (kadenssi-/matka-/nopeusmittarina).

Tässä on nyt muutaman lenkin ajan käynyt niin, että sykelukemat ovat aivan poskettomia, keskisyke jossain +190. Tämä kombinaatio on ollut käytössä tästä keväästä lähtien, ja ensimmäisillä lenkeillä tuo toimi kohtalaisesti. Tosin silloinkin kellon näyttämät lukemat olivat noin 20 yksikköä suuremmat, kuin puhelimen tallentamat (tallensin harjoituksen sekä kellolla että puhelimella Endomondo-sovelluksella). Viime viikolla oli sitten ensimmäinen ajokerta kun keskisyke oli mukamas 192 ja maksimi jotain päälle 200, rauhallisella tunnin lenkillä. Katkaisin sitten yhteyden puhelimen ja vyön välillä, ettei siitä tulisi mitään häiriötä kellon ja vyön välille. No eipä auttanut sekään, vaan sykkeet edelleen mukamas aivan tapissa.

Kelloon palautin jo tehdasasetukset ja sykevyöhön vaihdoin pariston, ei ole näistå mitään hyötyä. Yksi treeni tuossa viime viikolla oli, kun lukemat olivat järkevämmän oloisia. Ainut vaan että kello ei jostain syystä sitten tallentanut harjoitusta kunnolla. Puhelimen Suunto Appissa harjoitus näkyy oikein, mutta kellon lokitiedoista selatessa sinne on vain tallentunut jokin mystinen minuutin pätkä noin 2h treenistä.

Voisiko olla kiinni vain siitä, etteivät Polar ja Suunto tee yhteistyötä, vaikka Suunnon mukaan ei merkillä pitäisi olla väliä, jos vyö vain tukee Bluetooth Smart -ominaisuutta? En oikein itse muutakaan keksi. Turhauttaa ettei sykkeestä saa luotettavia lukemia, kun nyt olisi näyttö mistä seurata niitä lukemia ajon aikana. Helpottaisi pidempiä matkoja tai palauttavia lenkkejä ajettaessa kun noissa lukemissa olisi jotain tolkkua eikä tarvitsisi ihan fiilispohjalta ajella.

Laitetaan tähän nyt @jussi_j kun vaikuttaisi aparaateista olevan hyvin perillä. Toki muidenkin apu otetaan mielellään vastaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Laitetaan tähän nyt @jussi_j kun vaikuttaisi aparaateista olevan hyvin perillä. Toki muidenkin apu otetaan mielellään vastaan.
En kyllä ole mikään asiantuntija, perheessä on vaan ollut noita vaikka kuinka kauan. Se on kaikille ollut yhteistä, että mikään ei ole vielä toiminut täysin ilman ongelmia, aina jotain säätöä. Jos nyt ostaisin mittarin itselleni, ostaisin garminin, joko fenixin tai sen joku runner tms. mihin saa lähimaksun, mikä voisi olla kätevä lisä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Zago

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voisiko olla kiinni vain siitä, etteivät Polar ja Suunto tee yhteistyötä
Mun kokemus Suunnon Spartan-mallistosta on, että se on ihan paska, jos sykettä pitää mitata vielä kuukauden päästä kellon käyttöönoton jälkeen. Spartan Sportille pitää ainakin tehdä kahden kuukauden välein reset. Siinä muistaakseni pitää napauttaa sekuntiviisari näkyviin, jotta näkee sen pysähtyvän, kun painaa n. 12 s ylänappia. Sen jälkeen se osaa taas tallentaa sykettä sen pari kuukautta. Koska käytit Polarin vyötä, vika tuskin on Suunnon uber-paskassa vyössä. Ehkä tuo Trainer on yhtä susi kuin Sport.

On muuten eka kerta, kun joku kehuu Garminin webbipalvelua @jussi_j
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mulla on Vantage M mitannut aina luotettavasti. Pidän kyllä hihnaa aika tiukalla. Tuo on kuitenkin hyvin yksilöllistä, miten hyvin nuo mittaavat. Vantage-sarja on tietääkseni yksi parhaista rannemittauksen luotettavuuden suhteen.

Suunnosta on kokemuksia Spartan Sportista, sykevyöllä. Osa Suunnon sykevöistä on ihan susia, ainakin tuon Spartan-sarjan tekstiilivyöt eivät kestä ~mitään, eli normaalia käyttöä. Niitä pitäisi uusia koko ajan. Eipä juuri kiinnosta. Eikä Spartanin ranteesta mittaavat mallit ole nekään ilmeisesti ihan luotettavuuden kärkipäätä. En ole muuten tutustunut, mutta kollegalla meni ainkain kerran koko kello uusiksi eikä luotettavuus parantunut vaihdon jälkeenkään. Muuten se on kellona todella tyylikäs omassa sarjassaan. Sama pätee 9:iin, ainakin minun mielestäni. Lenkkikaveriksi ottaisin Vantagen, patikalle Suunnon. Minä en ainakaan välitä patikalla mittailla sykettä, matkadata on paljon tärkeämpää. Suunnon Movescount taitaa siirtyä uuteen systeemiin ihan näinä päivinä. Movescount oli ihan ok, samoin Polar Flow. Garminin vastaava palvelu on kuulemma ihan paska.

E. Lopetin sen Spartanin käytön lenkkeillessä tuon vyön paskuuden sekä kellon jumittamisen takia. Kello piti resetoida parin kk välein, kun lakkasi ottamasta sykedataa talteen tasaisin väliajoin. Matkan se kyllä mittasi.

Mulla on Spartan Ultra. Hommasin sen aika pian mallin lanseerauksen jälkeen.

Kuten tunnetaan, se oli lanseerauksen jälkeen vielä aika raakile ja siten erittäin buginen. Nyt nuo ongelmat on takana päin ja kello toimii moitteetta.

Sykevyöt tosiaan kestävät huonosti. Se ongelma ratkesi omalla kohdallani, kun aloin käyttämään Spartanin kanssa Polarin sykevyötä. Eli periaatteessa koko kelloa ei tarvitse sen takia vaihtaa, että sykevyöt ovat huonoja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ehkä pitäisi tarkentaa, että kännysovellusta, mutta kaikkein eniten tarkoitin sitä, että se on vähiten paska. Tosin suunnosta ei ole kokemuksia kun ihan alkuajoilta.
Ok. Mä en ole käyttänyt Suunnon/Polarin appseja kuin lähinnä synkkaamiseen treenin jälkeen. Sen jälkeen tarkempi analysointi aina koneella. Omia kokemuksia Garminista ei ole, mutta niiden webbiä on haukuttu vuolaasti. Omasta mielestä Polarin webbisysteemi on hiukan Suuntoa parempi. Appseista, Polarin vanhemmilla malleilla synkkaaminen oli välillä silkkaa tuskaa, mutta Vantagella tuo on toiminut jouhevasti ja luotettavasti. Suunnon appsin käyttökokemus menee noiden välimaastoon. Uutta ekosysteemiä en ole Suunnolta testannut, vain sitä piakkoin poistuvaa Movescountia.

Kun tuota Spartania haukuin, niin se koski vain lenkkikäyttöä. Patikka- ja arkikellona se on mulle Vantagea mieluisampi. Seuraavalle patikalle tulee pohdintaan se, haluanko mitata sykettä vai en. Jos haluan, niin kyllä se Vantage sitten lähtee matkaan. Todennäköisesti en halua.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Lähtöspeksit: Kello Suunto Spartan Trainer Wrist HR, Vyö Polar H10. Lajina pyöräily ja kello ohjaustangossa kiinni (kadenssi-/matka-/nopeusmittarina).

Tässä on nyt muutaman lenkin ajan käynyt niin, että sykelukemat ovat aivan poskettomia, keskisyke jossain +190.
Samanlaista ongelmaa oli minullakin, sykkeet näytti pk-juoksulenkillä 20-40 pykälää satunnaisesti liikaa sykevyön kanssa. Yleensä harjoituksen käynnistäminen uudelleen korjasi ongelman. Väsyin kuitenkin Spartanin bugisuuteen, joka softapäivityksessä oli uudet ongelmat ja luvattuja ominaisuuksia tuli hitaasti. Vaihdoin Garminin Fenixiin, joka on toiminut kuten lupaa. Spartan lienee Elisa viihteen tallennusboxin kanssa yksi huonoimmista teknisistä vempeleistä jonka olen omistanut.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun kokemus Suunnon Spartan-mallistosta on, että se on ihan paska, jos sykettä pitää mitata vielä kuukauden päästä kellon käyttöönoton jälkeen. Spartan Sportille pitää ainakin tehdä kahden kuukauden välein reset. Siinä muistaakseni pitää napauttaa sekuntiviisari näkyviin, jotta näkee sen pysähtyvän, kun painaa n. 12 s ylänappia. Sen jälkeen se osaa taas tallentaa sykettä sen pari kuukautta. Koska käytit Polarin vyötä, vika tuskin on Suunnon uber-paskassa vyössä. Ehkä tuo Trainer on yhtä susi kuin Sport.[
Juu eihän tuo Spartan mikään tarkin ole, mutta kuitenkin viime viikon alkuun asti toiminut moitteetta. Eilen kiinnitin huomiota siihen, että kellon näyttämä syke vaikutti normaalilta ennen kuin painoi harjoitustilan Aloita-painiketta. Heti lopetettua samoin, vielä kun vyö oli päällä. Mutta kun harjoitustilan oli käynnistänyt, oltiin välittömästi jossain 190-210 välimaastossa. Ensimmäinen hetki kun olin kunnolla hengästynyt treenin aikana, niin kello näyttikin lukemaa 182. :D Eli tuossa ei ole tällä hetkellä mitään järkeä.

Aloin miettimään ettei vaan tuo Suunto Bike Podin ja kellon välinen bt-yhteys häiritsis vyön ja kellon välistä yhteyttä. Toivottavasti ei, koska tuohan on sitten jo aivan perseestä jos pitää karsia joko syke- tai kadenssitiedot pois. Sitten kyllä harkitsen jo merkin vaihtoa, vaikka nyt ei rahatilanne sellaista oikein sallisi. Toisekseen, en tiedä toimiiko tuo bike pod sitten muiden valmistajien kellojen kanssa.

Pitänee vielä huomenna soittaa Suunnon aspaan ja kysyä mitä tuumaavat. Luultavasti ei kyllä mitään järkevää, mutta kokeillaan.

On muuten eka kerta, kun joku kehuu Garminin webbipalvelua jussi_j[
Garminista ei ole kokemusta, mutta itse en osaa kehua tuota Suunnon palvelua. Hieman sekava kokonaisuus ja harjoituksista saatava data on harmittavan suppea, itse kun tykkään niitä jälkeenpäin tutkailla. Onneksi sentään saa siirrettyä Endomondoon missä harjoituksista on dataa paremmin saatavilla.

Samanlaista ongelmaa oli minullakin, sykkeet näytti pk-juoksulenkillä 20-40 pykälää satunnaisesti liikaa sykevyön kanssa. Yleensä harjoituksen käynnistäminen uudelleen korjasi ongelman. Väsyin kuitenkin Spartanin bugisuuteen, joka softapäivityksessä oli uudet ongelmat ja luvattuja ominaisuuksia tuli hitaasti. Vaihdoin Garminin Fenixiin, joka on toiminut kuten lupaa.
Perhana, melkein kuin puukkoa haavassa kääntäisi kun näitä lukee :D. Pitkään mietin kelloa ostaessa, että valitsenko Garminin vai Suunnon, ja Garmin oli aluksi ykkösvaihtoehto. Taisi olla sitten DC Rainmakerin kattava kellovertailu, jonka perusteella päättelin että tuolla noin 250e budjetilla paras valinta olisi Suunto.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitänee vielä huomenna soittaa Suunnon aspaan ja kysyä mitä tuumaavat. Luultavasti ei kyllä mitään järkevää, mutta kokeillaan..
Eipä se aspa oikein halunnut edes ymmärtää mikä on ongelma. Tai sitten en osannut selittää.

Tein vielä illallla tuon viestin kirjoittamisen jälkeen testin minkä myötä aloin epäilemään tuota bike podia... tai siis bike sensoria. Puin vyön päälle, kello pois ranteesta ja seurailin hetken aikaa sykettä, pysyi ihan normaaleissa leposykkeen lukemissa. Käynnistin harjoitustilan ja lukemat edelleen ihan järkeviä. Kävelin pyörän luokse, pyöritin kampea muutaman kierroksen, että bike sensor aktivoituu. Tuon jälkeen alkoi sykelukema tasaisesti nousemaan, parin minuutin aikana 180:n, kun itse seisoin siinä pyörän vieressä paikallaan.

Eli mahtaako tuossa bike sensorissa nyt jokin aiheuttaa häiriön sykemittaukseen? Pitää ottaa tänään tuo vastaanotin irti ja käydä ajamassa testilenkki, niin voisi jotain päätellä, onko tuolla sensorilla merkitystä.

Edit. Ei mitään vaikutusta tuolla bike sensorin poiskytkemisellä. Taidan seuraavalla lenkillä ottaa sykemittauksen suoraan puhelimeen ja katsoa, saako edes siinä enää järkeviä lukemia.
 
Viimeksi muokattu:

Crank

Jäsen
M400 ja H7 parisen vuotta vanhoja ja sykkeen mittaaminen alkanu tökkimään pahemman kerran. Yhtäkkiä kello näyttää pelkkää viivaa ja kun mittaus taas jatkuu, niin näyttää hyvin alhaista lukemaa mistä saattaakin sitten pompata yli 200. Sykevyön käyttö ihan samaan tapaan kuin tähänkin asti.

Onko kellään kokemuksia tuosta OH1:sta? Eli tuo optinen sensori, mikä tulee käsivarteen kiinni.
 

Vatso

Jäsen
Onko kellään kokemuksia tuosta OH1:sta? Eli tuo optinen sensori, mikä tulee käsivarteen kiinni.

Mulla on nyt n. vuoden ollut tuo OH1 ja suht tyytyväinen käyttäjä täältä löytyy. Mittaa sykkeen ainakin luotettavan oloisesti, vaikka en ole koskaan dataa "oikean" sykevyön näyttämään lukemaan verrannutkaan. Erittäin helppo ja huomaamaton käyttää.

Huonona puolena oikeastaan vain se, että vaikka käytän tuota vain kerran pari viikossa, saan oikeastaan ennen jokaista käyttöä ladata sen, laite kun kuluttaa jostain syystä akun tyhjäksi hyllyssäkin ollessaan. Lisäksi pari kertaa on käynyt niin, että juuri on ollut jotain päivitystä tarjolla ja sen vuoksi tuo ei ole suostunut menemään tallennustilaan, jolloin sykkeet on silloin sitten jääneet saamatta. Mitään käytännön merkitystä tuolla ei tietysti ole, mutta ärsyttävä ominaisuus ja jos oikeasti joskus on varmasti saatava sykkeet talteen, kannattaa etukäteen varmistaa päivitykset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä ketjussa lienee sopivinta kysyä Oura-sormuksista kokemuksia. Lähinnä haluaisin perusdataa aktiivisuudesta sykkeineen ja unitietoja, en ole kiinnostunut kovin syvällisestä datasta, mitä erilaisista kelloista on mahdollista kaivaa, ja siksi kello ei hirveästi kiinnosta. Oura olisi sopivan huomaamaton, toiminnot riittäisivät ja olisi vielä kotimainen innovaatio. Mites pelkän sormuksen käyttö lenkillä, datan saanee tuotua sovellukseen myöhemmin? Onko kokemuksia salitreenistä Ouran kanssa?
 

John Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
M400 ja H7 parisen vuotta vanhoja ja sykkeen mittaaminen alkanu tökkimään pahemman kerran. Yhtäkkiä kello näyttää pelkkää viivaa ja kun mittaus taas jatkuu, niin näyttää hyvin alhaista lukemaa mistä saattaakin sitten pompata yli 200. Sykevyön käyttö ihan samaan tapaan kuin tähänkin asti.

Mulla on muuten alkanut tekemään ihan samaa (vyöllä, kellolla ja sensorilla kaikilla ikää muutama vuosi). Mahtaako olla yleisempikin ilmiö?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Tässä ketjussa lienee sopivinta kysyä Oura-sormuksista kokemuksia. Lähinnä haluaisin perusdataa aktiivisuudesta sykkeineen ja unitietoja, en ole kiinnostunut kovin syvällisestä datasta, mitä erilaisista kelloista on mahdollista kaivaa, ja siksi kello ei hirveästi kiinnosta. Oura olisi sopivan huomaamaton, toiminnot riittäisivät ja olisi vielä kotimainen innovaatio. Mites pelkän sormuksen käyttö lenkillä, datan saanee tuotua sovellukseen myöhemmin? Onko kokemuksia salitreenistä Ouran kanssa?
Oura toimii palautumisen seurannassa erittäin hyvin, mutta aktiivisuusmittariksi siitä ei ole millään tasolla. Aktiivisuusmittaus on vain suuntaa antava eikä sormus seuraa päivän aktiviteettien aikana esimerkiksi sykettä ollenkaan. Koko aktiivisuusmittaus perustuu käsittääkseni liikkeeseen jolloin esimerkiksi kitaraa soittaessa aktiviisuusluvut ovat aina tapissa ja pyöräily puolestaan on matalan aktiviteetin toimintaa vaikka sykkeet hakkaisivat koko treenin ajan lähellä maksimia.

Unen ja palautumisen seurannassa Oura on parhaimmillaan ja siihen tarkoitukseenhan koko sormus on suunniteltukin. Sen osalta olen ollut Ouraan erittäin tyytyväinen reilun puolentoistavuoden käyttökokemuksen perusteella. Ouran antaman datan perusteella olen myös hieman muokannut omia treeni- ja ruokatottumuksia jotta lepoajasta saa maksimaalisen hyödyn irti.

Olen todennut urheilukellon + Ouran hyväksi komboksi aktiivisuuden ja palautumisen kokonaisvaltaiseen seurantaan.
 

Crank

Jäsen
Mulla on muuten alkanut tekemään ihan samaa (vyöllä, kellolla ja sensorilla kaikilla ikää muutama vuosi). Mahtaako olla yleisempikin ilmiö?
Mulla oli paha tapa vaan jättää vyö kassiin reenin jälkeen, sittemmin alkanut vähintään vedellä huuhtelemaan, niin on toiminut lähestulkoon aivan moitteetta. Tokihan käyttöohjeissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kyllähän se tiedetään miten hyvin ohjeita tulee luettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös