fat of the land
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Itsellä on käytössä polar vantage v ja sykevyö h10.Nonni, mittarin hommaaminen kiinnostaisi, mutta kuinka lähteä liikkeelle?
Harrastelen crossfittiä, painnonnostoa, joskus jotain vähän pidempi kestoista reeniä fillaria/juoksua/uintia.
Minkälaisia mittareita käyttelette ja mitä ominaisuuksia mittarissa pitäisi olla? Mitä hyötyä mistäkin ominaisuudesta on?
Periaatteessa polarin vantaget v, suunnon 9, ja garminin fenix 5 ovat aika samalla viivalla ominaisuuksineen. Kyse on sitten ulkonäöstä ja omista mieltymyksistä pitkälle.
Sykevyö on välttämätön jos haluaa tarkkaa mittausta, ranteesta optisesti ei saa niin tarkkaa lukemaa kuin elektrodeilla rinnasta. Noissa painonnosto ja crossfitissä ongelmaa tulee käden liikkeen ja ranteen asennon kanssa, jolloin mittari alkaa näyttää mitä sattuu. Itse käytän kahvakuulia, jotka rikkoo kellon, joten vyö on ihan must.
Polarin puolesta liputan, koska polarin mittarit on hyviä ja vantage v on esim todella kohtuuhintainen laite. Polarin H10 tai H9 ovat hyviä sykevöitä. Itsellä on myös tuo OH1, joka on kyllä todella tarkka optinen mittari. Vantagessa on myös unen ja palautumisen mittarit jotka on todella jees. Tykkään myös Polarin flow-appista. Itse kello on ihan kivan näköinen, muttei tyylikäs.
Suunnon 9 on todella miehekäs kello ja ominaisuuksiltaan todella hyvä, tarkkuus ranteesta samaa luokkaa kuin muilla, eli vaihteleva. Suunnon smart-sensor on ymmärtääkseni pätevä laite. Kaverilla on 9 ja ainakin on sitä mieltä että soiva peli.
Kaverilla on garminin fenix ja vannoo sen nimeen, käyttää kovemmissa treeneissä garminin vyötä. Kello itsessään on hieno.
Jos itse aloittaisin ihan alusta, niin ostaisin unen seurantaan ouran ja suunnon ambit peak 3 ja sykevyön, koska sillä paketilla saisi parhaan mahdollisen unen seurannan ja tarkan sykkeen seurannan treenissä.
Mutta oma suositus olisi tuo vantage v + h10. Paketti jossa on kaikki tarvittava.