Sykemittarit?

  • 73 855
  • 324

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Eikö tuosta FT60:sta itsestään näe kuitenkin lenkin jälkeen keskisykkeen, kulutuksen yms mitä voisi verrata? En itse enää muista kun en ole vuosiin käyttänyt tuota.

Sen verran selvittelin, että tuon FT60:en sykevyö ei käy nykyisiin Polareihin vaan pitäisi ostaa uusi mikäli haluaa sykevyötäkin käyttää.
Joo voi olla että siitä näkee suoraan jotain tietoja treenistä. En sitä sen enempää alkanut tutkimaan enkä muista että mitä kaikkea siitä näkee. AJatuksena tyttärellä oli että olisi saanut molemmista mittareista sykkeet koneelle ja olisi voinut vaikka verrata jonkun ylämäen kohdalta että miten eri mittareiden lukemat käyttäytyvät. Mutta kyllä se vertailu onnistui tuolleen lenkin aikanakin sen verran hyvin että pystyi toteamaan ettei hänellä rannemittaus oikein toimi. Voi johtua siitäkin että hänellä on niin kovin ohuet ranteet että on vaikea saada sitä kelloa kunnolla paikalleen. Lopputuloksena sitten hommasi vyön/sensorin uuteen kelloon.

Ja joo. Sama havainto että vanhan mittarin vyö... tai siis se sensori ei toimi uusien kellojen kanssa. Se itse vyö ehkä toimisikin mutta ainakin tytär hommasi sitten uuden sensorin ja vyön samalla kun se vyön hinta ei kummoinen ollut.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viime vuoden tammikuussa saatu firman liikuntaryhmään liiittymisestä Polar M600. Tällä hetkellä jos ei urheile, niin akku kestää 2 päivää juuri ja juuri. Ihan järjetöntä miten surkea akunkesto. Ei ole ollut tässä mallissa kyllä ikinä akku hyvä.
Nyt mennään tilanteessa että lataan joka päivä akkua. Pääsee vähemmällä. Kaapelin raijaus mukana on tuskaista.
Onko muilla käytössä M600:ta ja miten se on toiminut?

Kälyni on töissä InterSportissa ja Polarin edustaja vinkkasi että syksyllä tullee uusi malli, kaiketi Vantagen tilalle. Eli siinä keskiluokassa hinnan suhteen Polarin valikoimissa. Tuo keväällä tullut Grit X olisi kova peli, mutta taidan odotella jos sieltä oikeasti tulee joku uusi laite.

Olisi hemmetin hienoa jos uudessa laitteessa olisi NFC-siru, mutta pelkään että Polar ei laita sitä.Sen verran paljon urheilukelloksi on Polar suuntautunut. Muun merkkistä kelloa en tähän hätään ala hankkimaan, kun kaikki data on Polarissa vuosien varrelta. Eri asia, tekeekö niillä mitään, mutta onhan se kiva että ovat yhdessä paikassa..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viime vuoden tammikuussa saatu firman liikuntaryhmään liiittymisestä Polar M600. Tällä hetkellä jos ei urheile, niin akku kestää 2 päivää juuri ja juuri. Ihan järjetöntä miten surkea akunkesto. Ei ole ollut tässä mallissa kyllä ikinä akku hyvä.
OS Wearin ominaisuus. Ei pelkästään M600 riesa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bone

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on ollut käytössä Garminin Vivoactive 3 Music. Olen ollut tähän sinänsä tyytyväinen, mutta hieman olen epäillyt tuon rannesykemittauksen tarkkuutta, etenkin viileällä kelillä. No, tänään ajattelin kokeilla intervallijuoksua, joka ei kaltaiseni sunnuntaihölkkääjän ohjelmaan tavallisesti kuulu.

Heti kotipihasta lähtiessäni sykkeet näyttivät kevyessä lämmittelyssä jo 150-160 lyönnin lukemia, mitä tuo on joskus tehnyt aiemminkin. Todellisuudessa pulssi ei tuota luokkaa ollut. Sitten kun aloin juosta kovaa, pulssi oli noin 130. Kun vaihdoin hetken päästä reippaaseen kävelyyn, pulssi näytti 165 lyönnin lukemia. Todellisuudessa itse mitaten tuon olisi pitänyt olla tuossa kohtaa 140 tai vähemmän.

Taitaa olla aiheellista ostaa sykevyö. Tämä rannemittaus ei vain oikein vakuuta.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselläni on ollut käytössä Garminin Vivoactive 3 Music. Olen ollut tähän sinänsä tyytyväinen, mutta hieman olen epäillyt tuon rannesykemittauksen tarkkuutta, etenkin viileällä kelillä. No, tänään ajattelin kokeilla intervallijuoksua, joka ei kaltaiseni sunnuntaihölkkääjän ohjelmaan tavallisesti kuulu.

Heti kotipihasta lähtiessäni sykkeet näyttivät kevyessä lämmittelyssä jo 150-160 lyönnin lukemia, mitä tuo on joskus tehnyt aiemminkin. Todellisuudessa pulssi ei tuota luokkaa ollut. Sitten kun aloin juosta kovaa, pulssi oli noin 130. Kun vaihdoin hetken päästä reippaaseen kävelyyn, pulssi näytti 165 lyönnin lukemia. Todellisuudessa itse mitaten tuon olisi pitänyt olla tuossa kohtaa 140 tai vähemmän.

Taitaa olla aiheellista ostaa sykevyö. Tämä rannemittaus ei vain oikein vakuuta.

Itsellä käytössä Garmin Vivoactive 3. Rannemittaukseen en luota oikeastaan kuin kävelyssä. Höntsillä vyö käytössä ja latasin sovelluksen. Niihin lukemiin luotan jo suht hyvin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä käytössä Garmin Vivoactive 3. Rannemittaukseen en luota oikeastaan kuin kävelyssä. Höntsillä vyö käytössä ja latasin sovelluksen. Niihin lukemiin luotan jo suht hyvin.

Juuri viestini lähettämisen jälkeen pistin Googlen laulamaan. Ja Verkkokauppa.comissa nuo olivat sopivasti yli 20% alennuksessa, joten tilaus tuli tehtyä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minkälaisen vyön ostit?

Laita tänne käyttökokemuksia.

Tänään saapui, ja kävin vetämässä nopeasti pienen omatoimisen intervallitreenin tuossa ulko-ovelta lähtevällä pururadalla.

Alkuun lähdin liikkeelle todennäköisesti liian kuivalla sykevyöllä. Olin sitä kostuttanut jo siinä vaiheessa, kun tein käyttöönottoa kotosalla, mutta enpä muistanut kostuttaa sitä lenkille lähtiessä. Sykkeet olivat alkuun epätavallisen matalat. Ihmettelin, että olenko muka noin hyväkuntoinen. No, kun hikoili, niin alkoi näyttää normaalimpia lukemia - siis niitä, mitä odotinkin edellisten sykevyö-mittareiden perusteella olevan.

Hyvin tuo muuten kyllä pelasi. Kokeilinpa yhdessä jyrkässä mäessä, että miten korkealle sykkeet nousevat. 40-vuotiaan laskennallinen maksimi olisi n. 180. Mäen päällä näytti 182, joten tuon pohjalta olen ikäistäni nuorempi. ;)

Pätkii kyllä rannemittauksen ihan 53-4. Rannemittaus on kiva lelu stressin, unen aikaisen sykkeen ja unen laadun seurantaan, mutta sekin tosiaan lähinnä viihteellinen sellainen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko Polar Gritissä oikeasti näin huono akunkesto vai onko minulle sattunut joku maanantaikappale? Viimeksi perjantaina latasin ja nyt enää 24% akkua jäljellä. Tuntuu, että kolmen päivän välein saa olla lataamassa.

Okei, kellossa on jatkuva sykkeenseuranta päällä, olen sallinut synkronoinnin taustalla ja treeniä on 1-2h lähes joka ilta, mutta silti tämä tuntuu aika onnettomalta akunkestolta, varsinkin kun kelloa on mainostettu 7vrk akunkestolla jatkuvan sykkeenseurannan ollessa päällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Polar Gritissä oikeasti näin huono akunkesto vai onko minulle sattunut joku maanantaikappale? Viimeksi perjantaina latasin ja nyt enää 24% akkua jäljellä. Tuntuu, että kolmen päivän välein saa olla lataamassa.

Okei, kellossa on jatkuva sykkeenseuranta päällä, olen sallinut synkronoinnin taustalla ja treeniä on 1-2h lähes joka ilta, mutta silti tämä tuntuu aika onnettomalta akunkestolta, varsinkin kun kelloa on mainostettu 7vrk akunkestolla jatkuvan sykkeenseurannan ollessa päällä.
Kuulostaa kyllä oudolta, kokeile käynnistää se uudelleen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko todella niin, että Whoopille ei ole juuri minkäänlaista vaihtoehtoa, mikäli haluaa tuollaisen hauiksen ympärille laitettavan mittarin? Polar OH1+ näyttäisi olevan samankaltainen, muttei ilmeisesti tarjoa mitään unenseurantaa tjsp. yleismaallista urheilun ulkopuolella. En ole ikinä sykemittareihin lähtenyt, sillä en pidä ko. kelloista enkä rinnan ympäri menevistä vöistä. Whoop siis toimii tilausperiaatteella, eli maksaa n. 30€ kuussa eikä saa kerralla ostettua koko paskaa.
 

bart

Jäsen
Huonojakin puolia valitettavasti löytyy. Olin itse asiassa hakemassa ensisijaisesti uintiin sopivaa laitetta, joka mittaisi kellontarkasti (pun intended) altaassa uidut matkat, mutta siihen tarkoitukseen ainakin tämä Vantage M on valitettavasti aivan lapanen.
Mulla itselläni on tähän tarkoitukseen käytössä kolmisen vuotta sitten hankittu TomTom Spark kello. Jos yksin saa uida radalla, niin takuuvarmasti rekisteröi kaikki käännökset. Jos vauhtia/uintityyliä joutuu vaihtaa, niin silloin saattaa rekisteröidä ylimääräisen käännöksen tai jättää käännöksen rekisteröimättä. Omassa tapauksessa TomTomin sovelluksesta kyllä voi sitten käsin tarkastaa ajan perusteella, että onko kierroksia jäänyt välistä tai tullut ylimääräisiä kun uin aika tasavauhtisesti matkaa.

Muutenkin olen kyllä tykästynyt laitteeseen; on ihan yhtä yksinkertainen kuin käyttäjänsäkin. Rytmihäiriöiden ja uniapnean vuoksi on kyllä mielessä ollut hankkia (rinnalle) laite, millä saisi rekisteröityä EKG:tä ja muuta dataa, minkä avulla uni- ja terveysseurantaa voisi suorittaa. Withings ScanWatch näyttäisi olevan yksi vaihtoehto, mutta siitä näyttää puuttuvan GPS eikä tuosta uintilaskuristakaan taida mitään toimintatakeita olla. Onkohan olemassa jotain kohtuuhintaista ja erityisesti GPS:llä ja toimivalla uintilaskurilla varustettua urheilukelloa, missä olisi tuollaisia seurantaominaisuuksia? Kenelläkään tietoa ja erityisesti kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Saako kysellä tyhmiä?

Ei se mitään, kysyn silti.

Polar V800 alkaa vedellä viimeisiään, tuonne jonnekin näytön väliin lienee päässyt kosteutta, koska näytöllä on "kuplan" näköinen ylimääräinen juttu. Myös akunkesto on alkuvuosista huomattavasti heikentynyt, joten lienee mentävä kaupoille ennen kuin tämä kokonaan sippaa ja ranne on poikki (siihenkään ei mene pitkään...).

Olen ollut tähän todella tyytyväinen urheilukäytössä, en kaipaisi mitään muita ominaisuuksia. Viime kesänä aloitettu uusi harrastus golf kuitenkin kiinnostaisi tähän yhdistää. Polarilla ei käsittääkseni ole mitään tähän vaivaan? Mitä sitten tilalle?

Mikä siis kelloksi, jos seurannassa erityisesti:
- hiihtolenkkien pituudet, sykkeet ja kestot (sykkeen mittaus voi hyvin olla vyöllä, en usko, että rannemittaus hiihdossa on toimiva)
- golf-kellon ominaisuudet: etäisyydet lipulle
- juoksuun samat kuin hiihtoon löytyvät varmasti kaikista
- kestävä (pidän ranteessa aina), myös hyvä akunkesto on plussa
- päivittäinen askelmäärä
 

Veijari

Jäsen
@Alvajärven Urho Itsellä Garmin fenix 6x ja tässä on jotkin golf kartat. En ole ikinä käyttänyt, koska en lajia harrasta, joten en osaa tuosta mitään sanoa, mutta kannattaa Garminin tarjontaan tutustua.
Akkukesto on mielestäni hyvä. Askeleet ja paljon muutakin saa näkymään kellotauluun. Puhelimen Garmin Connect appi on myös varsin helppokäyttöinen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En golfaa (vielä), mutta mulla on Garmin Fenix 6 ja olen ymmärtänyt, että siihen tosiaan saa ne golfsovellukset. Saahan tuohon Facebookit ja sähköpostit ja Spotifytkin, mutten ole keksinyt syytä latailla niitä kelloon.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä siis kelloksi, jos seurannassa erityisesti:
- hiihtolenkkien pituudet, sykkeet ja kestot (sykkeen mittaus voi hyvin olla vyöllä, en usko, että rannemittaus hiihdossa on toimiva)
- golf-kellon ominaisuudet: etäisyydet lipulle
- juoksuun samat kuin hiihtoon löytyvät varmasti kaikista
- kestävä (pidän ranteessa aina), myös hyvä akunkesto on plussa
- päivittäinen askelmäärä
Ensimmäiseen/toiseen kohtaan sen verran, että kyllähän se ranteesta mittauskin on ihan toimiva, riippuen toki vähän millä tavoin hiihtää/juoksee. Mitä enemmän tulee rytminvaihdoksia niin sitä herkemmin rannemittaus taitaa pudota kärryiltä, mutta antaa se ihan hyvän yleiskuvan. Toki täytyy sitten pitää tiukalla kiinni ranteessa.

Itse olen nyt talven aikaan fillarilla treenatessa (traineri sisällä) vertailun vuoksi tallentanut harjoitteen sekä Suunnon Spartan Trainerilla että fillarin traineriin yhdistetyllä Polarin sykevyöllä. On olleet sykelukemat jopa yllättävän yhdenmukaiset. Sekä keski- että maksimisyke ovat ihan muutaman yksikön erolla eri sensoreiden välillä.

Uinnissa olen tyytynyt käyttämään pelkästään kelloa ja en tiedä johtuuko vedestä vai mistä, mutta silloin tällöin Kello höpöttää harjoituksen alkuun jotain +200 lukemia, vaikka aloittaakin aivan rauhallisesti. Eikä tosin kolmekymppisenä tuollaiset luvut enää muutenkaan ole realistisia. Kyllä se kellokin pääsee oikeille taajuuksille kun on antanut vauhkota muutaman altaan mitallisen. Samoin pari viikkoa sitten, kun laitoin tallentamaan todella rauhallista kävelyä, niin alkuun arpoi jotain +200 sykkeitä noin viideksi minuutiksi, ennen kuin löytyi oikea sävel.

Sitten tuohon liittyen, kun sanoit pitäväsi kelloa koko ajan kädessä, niin tämä lienee jo tuttua, vaan sanonpa kuitenkin. Kannattaa suihkun ajaksi ottaa pois ja muutoin kuin harjoitellessa pitää hieman löysemmällä ranneketta niin iho arvostaa kapistusta huomattavasti enemmän. Niin ja toki sitä rannekettakin on välillä hyvä pestä.

-----

Tosiaan Suuntoa on nyt käytetty reilu pari vuotta. Varsin tyytyväinen olen ollut siihen rahaan nähden, mitä tästä maksoin. Ei tarjoa ihmeitä ja Suunto App sekä vastaavan käyttöliittymän puute webin puolella ovat selkeitä heikkouksia, mutta hoitaa tämä tehtävänsä. Vielä kun on Strava rinnalla niin ei sinällään valittamista. Nyt alkaa vain akku ilmeisesti olla hyytymässä kun jatkuvasti saa latailla, joten uuden hankinta lienee edessä. Garmin kiinnostelisi kovasti, tuntuu olevan hyödyllisiä sovelluksia moneenkin lajiin. Pyöräilyä varten tulikin ensi kesään jo varustauduttua ostamalla Garminin ajotietokone, mutta se saa vielä joitakin viikkoja odottaa käyttöönottoaan. Eikä enää liity ketjun aiheeseenkaan, joten päätän tarinointini tähän.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä siis kelloksi, jos seurannassa erityisesti:
- hiihtolenkkien pituudet, sykkeet ja kestot (sykkeen mittaus voi hyvin olla vyöllä, en usko, että rannemittaus hiihdossa on toimiva)
- golf-kellon ominaisuudet: etäisyydet lipulle
- juoksuun samat kuin hiihtoon löytyvät varmasti kaikista
- kestävä (pidän ranteessa aina), myös hyvä akunkesto on plussa
- päivittäinen askelmäärä

Itselläni on Garmin Vivoactive 3 Music, ja tuo täyttää kaikki nuo vaatimukset. Golfista en tosin tiedä muuta kuin sen, että tuo hallintaohjelma sisältää valikon, jonka kautta voi ladata golfkenttiä laitteeseen.

Sykevyön ostin erikseen, kun totesin, että rannemittaus ei ollut millään muotoa tarkka juostessa. Se on kai vähän yksilöllistä, että miten hyvin tuo toimii.

Olen itse tykännyt. Nyt tuosta kellosta on tullut jo uudempiakin versioita (malli 4 ainakin), joten en ole varma, että löytyykö tätä enää edes kaupoista. Tähän malliin voi ladata musiikkiakin, mutta sitä en ole itse käyttänyt. Päädyin tähän malliin siksi, että tässä oli parantunut analytiikka jossain asioissa (en enää muista, että missä), verrattuna Garmin Vivoactive 3:een.

Pidän itsekin ranteessa aina, ja ehkä joka kolmas päivä latailen. Vähän riippuu, kuinka aktiivinen on ollut välillä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juostessa tuo M430 on ainakin minulla toiminut ihan hyvin. Joskus se tekee sitä, että sykkeen mittaus hetkellisesti sekoaa ja näyttää esimerkiksi ihan liian matalia lukemia. Harvemmin kuitenkaan, ja kun pitää tiukasti ranteessa kiinni, niin pelittänyt hyvin.

Matkamittauksessahan tuo sitten heittää jonkun verran ihan koko ajan. En tiedä toisaalta, että mittaako mikään vastaava vehje ihan presiis oikein matkoja? Kilometriä kohden karkeasti joku 10-20 metriä tulee heittoa alaspäin, kun tuota on juoksuradalla tullut muutamia kertoja pidettyä päällä. Esimerkiksi 5 km juoksussa on tyypillisesti joku vajaa 100 metriä vielä oikeasti matkaa jäljellä, kun kello väittää sen jo täyttyneen.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselläni on Garmin Vivoactive 3 Music, ja tuo täyttää kaikki nuo vaatimukset. Golfista en tosin tiedä muuta kuin sen, että tuo hallintaohjelma sisältää valikon, jonka kautta voi ladata golfkenttiä laitteeseen.

Sykevyön ostin erikseen, kun totesin, että rannemittaus ei ollut millään muotoa tarkka juostessa. Se on kai vähän yksilöllistä, että miten hyvin tuo toimii.

Olen itse tykännyt. Nyt tuosta kellosta on tullut jo uudempiakin versioita (malli 4 ainakin), joten en ole varma, että löytyykö tätä enää edes kaupoista. Tähän malliin voi ladata musiikkiakin, mutta sitä en ole itse käyttänyt. Päädyin tähän malliin siksi, että tässä oli parantunut analytiikka jossain asioissa (en enää muista, että missä), verrattuna Garmin Vivoactive 3:een.

Pidän itsekin ranteessa aina, ja ehkä joka kolmas päivä latailen. Vähän riippuu, kuinka aktiivinen on ollut välillä.

Juteltiin tästä Garminin sykevyöstä muutama kuukausi sitten. Hankin samanlaisen vyön. Onko toiminut moitteetta? Minulla on tähän asti toiminut, mutta nyt viikonloppuna molempien suoritusten aikana hukkasi sykkeen jatkuvasti. Pitää vähän selvitellä, löytyykö tuohon jotain syytä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juteltiin tästä Garminin sykevyöstä muutama kuukausi sitten. Hankin samanlaisen vyön. Onko toiminut moitteetta? Minulla on tähän asti toiminut, mutta nyt viikonloppuna molempien suoritusten aikana hukkasi sykkeen jatkuvasti. Pitää vähän selvitellä, löytyykö tuohon jotain syytä.

On toiminut varsin hyvin. Mutta sellainen on kuitenkin ollut, että suorituksen alkuvaiheessa tuo näyttää sykkeen ihan alakanttiin (esim. 90-120, vaikka todellinen olisi 150:n paikkeilla). Tuo korjaantuu ehkä kymmenen minuutin kohdalla, ja sitten toimii oikein.

Epäilen, että tuo johtuu ihan siitä, että vyön pitää olla kostea, jotta se mittaa oikein. Olen kyllä kostuttanut tuota, mutta ilmeisesti se ei vain riitä, vaan pitää olla lämpöä ja hikeä. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös