Syöpä – mitä nyt?

  • 236 572
  • 489

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kiitos äijät, oikeesti. Nyt on vaan mieliala suht matalalla. Pitää jälleen vain koittaa hyväksyä tämä tilanne. Se taistelutahto löytyy kyllä jossakin vaiheessa. Tämä epätietoisuudessa oleminen vaan rasittaa. Vaikka siinäkin on jotain puhdistavaa. Laittaa arvoja jälleen uusiksi. Perjantaina tosiaankin varjoainekuviin ja lekuri soittaa tulokset 13.5. Tuloksista riippuen alkaa sitten hoidot, tai mitä lie. On tämä tauti yksi saatana. Ei välttämättä mulle, mutta kun kaikki omaisetkin ovat huolissaan. Pahinta oli soittaa mun 23 vuotiaalle pojalle ja kertoa tästä. Ekalla kerralla itkin vuolaasti, nyt nielin kyyneleitä, mutta pokka piti. Poika lupasi olla taistelussa mukana. Ottaa mukaan miekan ja kilven. Sanoi vielä, että "nyt mennään faija Jerusalemiin asti". Kaveri selkeästi ottaa asian ironisen huumorilla. Olen ylpeä hänestä.
 

444

Jäsen
Pysäyttää.
Ollaan oltu eri mieltä miltei kaikesta täällä Jatkoajassa.
En voi höpöttää mitään näennäisempaattista.
Tottakai sinä koetat kestää. Peukkuja!
Tähän vahva sama. Tällaisina hetkinä huomaa, että tämä on vain keskustelupalsta ja kaikkien nimimerkkien takana on lopulta vain tavallinen ihminen. Juuri mistään en ole Halenin kanssa samaa mieltä, mutta ei tuollaista paskaa soisi mitenkään kellekään. Isosti tsemppiä @Vanha Len !
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Mulla nyt sitten on uusiutunut tuo lymfooma. Maanantaina huomasin suurentuneen imusolmukkeen nivusissa, joka ultrattiin. Perjantaina kuvauksiin, jossa nähdään levinneisyys. Imusolmukkeen koko oli 5×2 cm. Normaali koko on 10 mm. Mutta mulla tämä on krooninen, eli osasin odottaa uutta tulemista. Mutta nyt kun korona jyllää niin ei kyllä hyvältä kuulosta tämänkään vuoksi.
Nyt ihan helvetisti tsemppiä ja voimia! Vittu se syöpä on nyt kusessa saatana. Kyllä sä sen voitat vielä. En osaa muuta sanoa. Tsemppiä!
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla nyt sitten on uusiutunut tuo lymfooma. Maanantaina huomasin suurentuneen imusolmukkeen nivusissa, joka ultrattiin. Perjantaina kuvauksiin, jossa nähdään levinneisyys. Imusolmukkeen koko oli 5×2 cm. Normaali koko on 10 mm. Mutta mulla tämä on krooninen, eli osasin odottaa uutta tulemista. Mutta nyt kun korona jyllää niin ei kyllä hyvältä kuulosta tämänkään vuoksi.
Voi vittu. Itku tuli. Rakkautta sinulle minulta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Syöpä on paskaa ja ainoa mihin voi tukeutua on lääketiede ja lääkärit. Viikko sitten yhdeltä työntekijältä leikattiin toinen keuhko yli puoliksi pois.
Parhaan ystävän vaimo kuoli 25 vuotiaana reilussa puolessa vuodessa johonkin tuntemattomaksi jääneeseen syöpään. Vihittiin maistraatissa perjantaina ja maanantai aamuna ei enää ihmistä ollut.
Itseltä on leukemia parannettu

Karu homma mutta siinä ei tsemppaaminen ja taistelut auta vaan jos joku niin lääkärit ja lääketiede. Toki itsellä on helpompaa jos jaksaa katsella asioita vain positiivisilta puolilta.

Mutta jaksamisia sairastuneille, paskaahan se on.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaikille suuret kiitokset tsemeistä. Tänään on vatkoainekuvaus ja ensi viikon keskiviikkona lääkäri soittaa tulokset. Epätietoisuudessa eläminen on nastaa, valrsinkin tällaisessa tilanteessa. 2018 oli kyllä vaikeampaa. Tämä season 2 on hieman helpompi ottaa vastaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vittu, että vituttaa tän taudin uusiutuminen. Elämä rullasi onnellisesti ja olisin työllistynyt elokuun alusta vakituisesti. 29.6. alkaa hoidot ja nyt hieman kovemmat sytot kuin 2018. Sivuoireet tulevat olemaan vittumaisempia. Tää on edeleen follikulaarinen lymfooma, mutta vähän kiukkuisempi. Levinyt on muttei luustoon tai sisäelimiin. Imusolmukkeissa mennään siis, mutta koko kehon. Onneksi pisteet eivät ihan riittäneet kantasoluhoitoon, joka ois voinut olla kohtalokasta. Toisinaan on kova taistelutahto päällä mutta heikoilla hetkillä tekisi mieli heittää hanskat nurkkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toisinaan on kova taistelutahto päällä mutta heikoilla hetkillä tekisi mieli heittää hanskat nurkkaan.

Näitä uutisia on aina pirun ikävä kuulla, mutta valitettavasti niitä vain toisinaan kuulee. Toivotan joka tapauksessa tsemppiä ja jaksamista, vaikka siitä ei suurta hyötyä olisikaan. Mutta jos se edes hieman auttaisi löytämään positiivista virettä hankalassa tilanteessa, niin ehkä sen voisi sanoa täyttäneen tehtävänsä.

Siispä pirusti jaksamista sinne!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Näitä uutisia on aina pirun ikävä kuulla, mutta valitettavasti niitä vain toisinaan kuulee. Toivotan joka tapauksessa tsemppiä ja jaksamista, vaikka siitä ei suurta hyötyä olisikaan. Mutta jos se edes hieman auttaisi löytämään positiivista virettä hankalassa tilanteessa, niin ehkä sen voisi sanoa täyttäneen tehtävänsä.

Siispä pirusti jaksamista sinne!
Kiitos helkkarin paljon. Kyllä näillä myötätunnon osoituksilla ja tsempeillä on suuri vaikutus näin vakavaan asiaan. Millimetrikin hyvää tahtoa antaa sitä toivoa. En halua kuitenkaan ruinata sitä, vaan kertoa rehellisesti omista fiiliksistäni. Tää on vittumainen tauti, joka lisääntyy kovalla vauhdilla jostain syystä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Vittu, että vituttaa tän taudin uusiutuminen. Elämä rullasi onnellisesti ja olisin työllistynyt elokuun alusta vakituisesti. 29.6. alkaa hoidot ja nyt hieman kovemmat sytot kuin 2018. Sivuoireet tulevat olemaan vittumaisempia. Tää on edeleen follikulaarinen lymfooma, mutta vähän kiukkuisempi. Levinyt on muttei luustoon tai sisäelimiin. Imusolmukkeissa mennään siis, mutta koko kehon. Onneksi pisteet eivät ihan riittäneet kantasoluhoitoon, joka ois voinut olla kohtalokasta. Toisinaan on kova taistelutahto päällä mutta heikoilla hetkillä tekisi mieli heittää hanskat nurkkaan.
Elämän epäreiluus vituttaa ja turhauttaa. Tsemppiä ja jaksamista! Ihan mielenkiinnosta haluan kysyä, että onko paranemisesi siis kuinka todennäköistä? Jos ei oo luustoon ja sisäelimiin levinnyt, niin vissiin välitöntä hengenvaara ei ole. Tai no toisaalta koko syöpä on välitön hengenvaara, mutta kuitenkin.

Helvetisti tsemppiä ja jaksamista!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Elämän epäreiluus vituttaa ja turhauttaa. Tsemppiä ja jaksamista! Ihan mielenkiinnosta haluan kysyä, että onko paranemisesi siis kuinka todennäköistä? Jos ei oo luustoon ja sisäelimiin levinnyt, niin vissiin välitöntä hengenvaara ei ole. Tai no toisaalta koko syöpä on välitön hengenvaara, mutta kuitenkin.

Helvetisti tsemppiä ja jaksamista!
Ehkäpä elinaikaa on vielä jonkinverran. Paskamaista tästä tekee se, että uusiutui alle kahdessa vuodessa. Parantumaton kun on. Tiedän muutaman, jotka ovat elossa vielä, vaikka sama tauti on uusinut kolme tai neljä kertaa. Tosin hoidot kovenevat aina ja niihin ihminen menehtyy. Ei itse syöpään.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kiitos helkkarin paljon. Kyllä näillä myötätunnon osoituksilla ja tsempeillä on suuri vaikutus näin vakavaan asiaan. Millimetrikin hyvää tahtoa antaa sitä toivoa. En halua kuitenkaan ruinata sitä, vaan kertoa rehellisesti omista fiiliksistäni. Tää on vittumainen tauti, joka lisääntyy kovalla vauhdilla jostain syystä.

Niin kauan kun äijä pitää asenteen että mua eiks yks pöpö nujerra eikä toinenkaan niin se auttaa vaikeina päivinä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tsemppiä @Vanha Len! Vierestä seurasin äitini taistelua syöpää vastaan, äitini voitti sen taistelun enkä hetkeäkään epäile ettetkö sinä tekisi samaa temppua.
Nyt on vaan toinen kerta menossa ja on perhanan huonot fiilikset selviytymisestä. Ihminen kun jotenkin kai vaistoaa nämä. Mutta mutta, olen kokenut ja nähnyt jo tarpeeni mukaan. Ja maailma on muuttumassa sellaiseen suuntaan, että voin vain yrittää antaa pojalleni voimia tulevaan. Mä olen tämän jo nähnyt.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Nyt on vaan toinen kerta menossa ja on perhanan huonot fiilikset selviytymisestä.
Tietysti olet nyt masentunut ja varmaan vittuuntunutkin, kun sairaus uusiutui. Uskon kuitenkin, että sulla on hyvät mahdollisuudet selättää sairaus ja palata hoitojen jälkeen takaisin sun hyvään normaaliin elämään, koska syöpähoidot Suomessa ovat hyvin korkeatasoisia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tsemppiä Lenille. Omista hoidoista alkaa olla aikaa jo kohta viimeistenkin lääkkeiden osalta kymmenen vuotta ja juuri viime viikolla kuulin hyviä uutisia yhdestä pikkumiehestä.

Vaihto kerrallaan. Tyhmä ohje ehkä, mutta itse vedin leukemiahoidot veskari-idealla: laukaus kerrallaan. Siis ihan konkreettisesti tämä ateria, tämä kusella käynti (aluksi piti mittailla virtsan ph:ta), nämä portaat, tämä tutkimus jne. Välillä oltiin kunnolla purjeissa, esimerkiksi maattiin kaksi tuntia pää alaspäin ja kaksi vaakatasossa. Kustiin sorsaan vaimon avustuksella.

Elämää se oli, joka päivä. Ei tavallaan edes kovin paskaa minun mielestäni, jos kohta ymmärrän muiden kokemuksen erilaisuuden hyvin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Vanha Len

Mitä sanoa miehelle, joka on jo yhden syöpätaistelun käynyt läpi ja edessä toinen? Olet kuullut varmasti kaikki kliseet ja tiedät miten homma käytännössä menee. Sanonpa nyt kuitenkin sen, että nyt on hyvä käydä läpi niitä paskoja fiiliksiä joita syövän uusiminen aiheuttaa. On täysin normaalia tuntea itsensä pieneksi, heikoksi ja avuttomaksi. Anna kaiken sen paskan tulla ulos äläkä pidättele yhtään. Tavoite on, että olet henkisesti valmis kun koittaa 29.6 ja hoidot alkaa. Silloin ei mietitä eilistä eikä murehdita huomista. Otetaan hoidot vastaan ja tehdään kaikki sen eteen, että voitetaan taistelu. Pidetään huoli siitä, ettei jää jossiteltavaa.

Muista se, että et ole yksin. Perheesi, lähimmäisesi ja me täällä jatkoajassa teemme kaikkemme sen eteen, että syvimpinäkin hetkinä pysyt kahluusyvyydessä.

Kaikkea hyvää ja voimia tulevaan koitokseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös