Mutta mutta...ensi viikolla tosiaankin tietää sitten paremman ennusteen. Toukokuussa täytän viiskymppiä ja sen kyllä koen vielä. Taatusti.
No kyllähän sä kaikesta huolimatta olet se rakas asshole ja kyllähän mä sun kanssasi läheden olitkylpyhin jne. Mutta jos buddha koittaa mua rekrytä niin hulluhan se olisi, joka ei kyytiin menisi. On mukana, dont worry my friend.Nyt se elämä vaan jaksottuu just niin kuin et haluaisi.
En ole palstalla käynyt vuosiin. Tosi moneen vuoteen syistä, joita en jaksa tässä ketjussa ruotia, mutta viesti van hailenilta viikolla pysäytti maailman taas hetkeksi. Onneksi puhelu äjjän kanssa palautti taas asiat perspektiiviin, eli ukko voi hyvin, tää on vain pikavuoropysäkki, homma haltuun ja pervoilu voi jatkua. Mutta vittu silti.... Siis vittu.
Siis vittu. Olen kantanut ( oikeasti toivottu vieras hautajaisissa, eli otetaan yhteyttä kun tarvitaan kantajaa...) sen verran monta frendiä, sukulaista ja kaikenmaailman tallaajaa, mutta vittu sinua en kanna. Sä vittu käyt heebo narauttamassa *Jallun mun haudalla, kuuntelemassa "we'll meet again"- biisin vielä moneen kertaan ja sitten kyttäät sitä mun hautakiveä vielä häijysti, silleen just sun kulmiesi alta piru mielessä ja toteat, että juu, setämies Buddha oli taas oikeassa. Taas.
Ja juu, viimeksi kun lähdin rundaamaan eurooppaa, niin matkalle tuli puhelu frendin tyttäreltä, että faija on pois. Sinä vittu et minulle tee sitä, et vittu oikeasti. Seuraava euroopan rundaus ja sinä olet messissä, me sovittiin niin. Ja vittu sitä sopimusta sinä et petä tai vittu kusen sun haudalle. Tää homma on hoidossa, sinä kyttäät ne hoitos, saat vähän nuoruutta vartaloos ja slim-van hailen ja Buddha menee porskuttaen sellaisiin euroopan kylpylöihin, ettei vittu tarvitse köyhien katsella, kun silmiin sattuu. Ja tulet myös mun viikonloppu-kotiin myös käymään, eli teretulemast minu juurte.
Nyt turkulainen ns. jääkiekosta ymmärtämätön pahvipää, ala kelaamaan, että sun on oikeasti on elettävä ja hengitettävä, että näet IFK:n mestaruus-suoran, dynastian ja kaiken mahtavuuden ja mä pistän sulle porkkanamehun puolassa. Sun takia tänne tulin, sun takia teen mitä tahansa, olet oikeasti ihan vitun huippu tyyppi. Harvoin ihmisen kanssa ystävystyy, mutta se on sinun kanssa vaan niin vitun helppoa, olet hyvä ihminen. Rakastan sinua kumipää.
Kaikesta huolimatta on hyvä saada tietää, että missä mennään taudin suhteen. Oletan, että olet hakenut tietoa syöpätyypistäsi? Itse tutustuin hyvin perinpehjaisesti omaan perkeleeseeni. Tunne vihollisesti siis. Mitä tulee noihin tuntemuksiin, niin niitä voi jakaa jopa somessa. Itse liityin oman syöpätyyppini suljettuun someryhmään. Olen saanut ja antanut vertaistukea siellä. Suosittelen.No niin...pientä päivitystä tilanteeseen.
Tuo on helkkarin hyvä idea mutta vaikka mäkin etsin aina tietoa verkosta niin nyt en ole. Jostain syystä en ole googlettanut asiasta oikeastaan yhtään mitään vaan annan lääkäreiden kertoa ne faktat.Kaikesta huolimatta on hyvä saada tietää, että missä mennään taudin suhteen. Oletan, että olet hakenut tietoa syöpätyypistäsi? Itse tutustuin hyvin perinpehjaisesti omaan perkeleeseeni. Tunne vihollisesti siis. Mitä tulee noihin tuntemuksiin, niin niitä voi jakaa jopa somessa. Itse liityin oman syöpätyyppini suljettuun someryhmään. Olen saanut ja antanut vertaistukea siellä. Suosittelen.
Toivottavasti tämän palstan taistelutovereilla on mukava pääsiäinen. Tukena ollaan, vaikka olisi mitä kiireitä.
Voi vain kuvitella sitä ihmismäärää mitkä luulee, että miehellä ei voi rintasyöpää olla. Sitten kannattaa mennä koulun penkille ja selvittää voiko olla.
Joskus sellaistakin mainintaa löysin, että ainakin ennen miehille oli kova paikka henkisesti, kun sairastuivat "naisten sairauteen". Toivottavasti tietoisuus aiheesta on lisääntynyt, eikä kenenkään tarvitse tuollaista tunnetta enää kokea muutenkin vaikeassa tilanteessa.
Itsellä ekat hoidot takana ja olo on suht hyvä vaikka kovaa myrkkyä pumpattiin pari päivää. Se vaan, ettei nälän tunnetta ole pätkääkään. Tuohon jengi yleensä laihtuukin. On vaan pakko yrittää tunkea neljä monipulista ateriaa päivässä ääntä kohti. Jostain syystä olen pirteämpi kuitenkin ja jaksaa paremin. Myös ummetus ja limakalvojen kuivuminen on tullut kuvioihin. Yöt nukun pirun hyvin kylläkin eikä pahoinvointilääkkeitä ole vielä tarvinut ottaa.
Mullahan oli kuukauden esilääkityksenä kortisoni ja nyt kun sain vasta-ainelääkkeen ja solusalpaajat niin pari imusolmuketta on alkanut jo selkeästi pienentyä. Ne sulaa vähitellen pois ja tautimassa poistuu virtsan joukossa. Muutama litra nestettä pitää juoda päivässä, että nämä poistuu virtsateitse. Runsas neste siksi, ettei tämä kuona keräänny munuaisiin. Siitä kun ei välttämättä hyvää seuraa. Pääsiäinen menee tässä ihan kivasti ja fiilis on korkealla.
Mitäköhän @Leelian Lepotuoli lle kuuluu?
Vaikkakin tämä on ns parantumaton syöpä niin se saadaan nyt kuitenkin remissioon. Uusiutuu kun uusiutuu, en stressaa etukäteen vaan alan rakentamaan kehoa seuraavaan taisteluun. Tähän kuuluu lihaskunnon palauttaminen sekä muutenkin hieman terveellisempi ruokavalio.