Sweden hockey games

  • 35 250
  • 231

eerikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Frankie
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,601818,00.html

Tuossa jotain juttua kyseisestä tapauksesta. Huonolla Ruotsin kielen taidollani en lähde tekstiä ollenkaan analysoimaan.

Lisäksi MTV3:n teskti-tv:n sivulla 239 oli äsken juttua asiasta.
Eiköhän asia ole paremmin julkisuudessa huomenissa... Toivotaan vaan ettei noin raiskaushuhut pidä paikkaansa, tollaset tapaukset on niin ikäviä juttuja!
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Niin, Aftonbladetin jutun voi tiivistää niin, että sällit on vapautettu kuulustelun jälkeen, eikä heitä tässä vaiheessa epäillä raiskauksesta. Muusta poliisisetä vaikenee.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viestin lähetti The Original Jags
Jep, olen aina Venäjän puolella kun joukkue pelaa Suomea vastaan, tai mitä tahansa joukkuetta vastaan.

Olen suomalainen.


Sama täällä.Minä olen myös enemmän Venäjän kuin Suomen puolella.En vain voi jotenkin sietää Suomen maajoukkuetta.Tai sitten olisin Suomen puolella,jos lähes kaikki olisivat Ässien pelaajia.
No eipä silti,ei tule edes paljon maajoukkueen pelejä seurattua.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti karhu
Sama täällä.Minä olen myös enemmän Venäjän kuin Suomen puolella.En vain voi jotenkin sietää Suomen maajoukkuetta.

Itse suhtaudun Suomen maajoukkueeseen jotakuinkin neutraalisti. No yleensä kyllä olen ns. pikkumaiden puolella, jos ne pelaa Suomea vastaan. Myös Tshekkiä ja Slovakiaa kannatan, jos ne pelaavat Suomea vastaan. Mutta Kanadaa tai USA:a vastaan pelattaessa olen Suomen puolella.

En muuten itsekään erityisemmin pidä Suomen pelityylistä. Se on jotenkin epämiellyttävä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Viestin lähetti The Original Jags
Itse suhtaudun Suomen maajoukkueeseen jotakuinkin neutraalisti. No yleensä kyllä olen ns. pikkumaiden puolella, jos ne pelaa Suomea vastaan. Myös Tshekkiä ja Slovakiaa kannatan, jos ne pelaavat Suomea vastaan. Mutta Kanadaa tai USA:a vastaan pelattaessa olen Suomen puolella.

En muuten itsekään erityisemmin pidä Suomen pelityylistä. Se on jotenkin epämiellyttävä.


Juu itse olen myös Venäjän,Tsekin,Slovakian ja jopa Ruotsin puolella eli perinteisten taitojoukkueiden puolella.En tiedä mistä johtuu etten Suomen maajoukkueesta pidä.
Niin yleensä en varsinkaan näitä euroturnauksia katso lainkaan,en tänäänkään.Eikä myöskään aiheuttanut mitään reaktiota vaikka Suomi hävisi joten en mikään kovin fanaattinen maajoukkueille ole.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti The Original Jags
Itse suhtaudun Suomen maajoukkueeseen jotakuinkin neutraalisti. No yleensä kyllä olen ns. pikkumaiden puolella, jos ne pelaa Suomea vastaan. Myös Tshekkiä ja Slovakiaa kannatan, jos ne pelaavat Suomea vastaan. Mutta Kanadaa tai USA:a vastaan pelattaessa olen Suomen puolella.

En muuten itsekään erityisemmin pidä Suomen pelityylistä. Se on jotenkin epämiellyttävä.

Olen itse aina Suomen puolella kuten varmaan 99% suomalaisista, mutta on mielenkiintoista kuulla muitakin näkökohtia.

Mutta Jursi on tuonut Venäjän peliin sekä kurinalaisuutta että kunnon kahvaa. Hakematta tuli mieleen, että parhaimmmillaan siinä oli häivähdys 70-luvun lopun punakonetta ja samaan aikaan myös Rautakorven Tapparaa :)
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jees. Olipahan mielenkiintoinen ottelu tämä Suomi - Venäjä. Suomella oli kaikki mahdollisuudet voittoon, mutta kun pakit teki virheitä ja Nupe ei loistanut ihmeellisesti (pelasi hyvin, mutta ei mahtavasti), niin lopputulos on tämä.
Marko "lepakko" Kirppusohva oli ainakin 2 maalissa sijotumassa hyvin ja peittämässä linjoja ynnä muuta blaa blaa blaata. Ei se vaan auta koko ajan luistella karkuun, jossain vaiheessa olisi myös hyvä tehdä aloite kiekon tai miehen pois ottamiseksi, koska se kenttä on yllättävän lyhyt luistella karkuun. Ja sitten kun Ilya ja pari muuten kiersi lepakkoo kun reimari ihan muuten vaan, niin iltahan oli täydellinen.

Eipä sikäli tekihän Ossi Väänänenkin mukavan virheen siinä 3-3 tasoitus maalissa.

Hentuselta hieno peli. Mukava nähdä, että mies alkaa olla parin vuoden takaisessa iskussa. Toivottavasti pysyy terveenä ja pääsee mm-kisoihin.
Pärssinen pelasi myös pirteästi pari erää, mutta kolmannessa mies ei erottunut enää joukosta. Tosin ei tainnut pelata erää edes loppuun asti.
Kallio vois joskus tehdä muutakin hyökkäysalueella, kun laukoa maalivahdin syliin kiekon. Ja jos laukoo niin ei pitäs laukoo semmosia tuhnuja mitä Kallion vedot tänään oli.
Samasta ketjusta Hagman esitti yllättävän hyviä otteita. Jos jatkaa samalla tavalla, niin tere tulemast mm-kisoihin.

Peli oli ihan ok katsoa, mutta se järkyttävä koukkiminen kyllä pisti silmään.
Turha sitä on kenenkään odottaa, että edes nhl tähdet pystyisi hirveitä pistemääriä tekemään, kun tuommoinen perässä roikkuminen sallitaan. Nhl:ssä on sentään jonkunlainen linja koukkimisien suhteen ja se pelkästään antaa taitopelaajille vähän enemmän mahdollisuuksia kasvattaa pistesaalistaan.
Euroopankentillä pärjää vaan raastajat ja raatajat, jotka viihtyy mailaviidakossa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti lihaani

Mutta Jursi on tuonut Venäjän peliin sekä kurinalaisuutta että kunnon kahvaa. Hakematta tuli mieleen, että parhaimmmillaan siinä oli häivähdys 70-luvun lopun punakonetta ja samaan aikaan myös Rautakorven Tapparaa :)

Juuri tätä ehkä Jursin tuomaa kurinalaisuutta ja kahvaa olen kaivannut Venäjän peliin monta vuotta.

Kurinalaisuus on tietenkin välttämättömyys, koska Venäjä ei voi jyrätä nykyisin vastustajiaan taitoylivoimansa avulla kuten vielä joskus 1980-luvulla.

Kahvauspelin lisääntyminen on toinen asia, jonka olen ilolla pistänyt merkille Venäjän pelissä. Vielä muutamia vuosia sitten harmittelin Venäjän pelejä katsellessani, kun vastustaja kahvasi mutta Venäjä ei. Nyt tätä nykyjääkiekkoilussa sallituksi tullutta taktiikan muotoa on opittu käyttämään paremmin hyväksi, vaikka väittäisin, että Venäjä on edelleen kahvauspelin taitamisessa paljon esimerkiksi Suomea perässä. Suomi osaa keskialueen kahvauspelin parhaiten tämän hetken maajoukkueista, ja pitkälti tämän ansiosta se meni viime syksynä World Cupin finaaliin, vaikka ei varmasti ollut turnauksen toiseksi paras joukkue.

Kahvauspeli on hemmetin ruman ja ikävän näköistä, mutta tuomarien linjan takia ainoa mahdollisuus menestyä jääkiekkoilussa tänä päivänä. Jos et kahvaa, niin vastustaja kyllä kahvaa, ja sinä häviät kiekkopelin.
 

Rocco

Jäsen
Olen Kanadan kiekon fani. Olen ollut jo itseasiassa aika kauan.

En pidä Suomen jengistä oikeastaan muuten kuin World Cupissa ja Olympialaisissa, kisoissa siis missä ovat paikalla kaikki parhaat. Suomen jääkiekko-hype meni aivan överiksi -95 MM-kisojen voiton takia. Materiaaliltaan heikkotasoisimmat kisat miesmuistiin ja sen jälkeen Suomen jääkiekkoleijonat olivat maailmanvaltiaita. Alkoi se hypetys rasittamaan niin äkkiä että on jäänyt antipatioita sekä Suomen maajoukkuetta kohtaan, että MM-kisoja kohtaan. Onneksi World Cup pelasti paljon.

Olen 100% suomalainen.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Rocco
.
Suomen jääkiekko-hype meni aivan överiksi -95 MM-kisojen voiton takia.

Lueskelin vasta vuoden 1995 MM-kullan jälkeen ilmestynyttä Jääkiekkolehteä. Mestaruutta käsiteltiin lehdessä tietenkin laajasti, ja kieltämättä hypetys näytti näin vuosikymmen jälkeenpäin melko ylimitoitetulta, ehkä jopa naurettavalta.

Lehdessä oli esimerkiksi pelaaja-arviot kaikista Suomen pelaajista. Vuoden 1995 Jääkiekkolehden mielestä Saku Koivu oli tuolloin maailman paras jääkiekkoilija, Mika Niemisen lähtönopeus oli maailman paras, Raimo Helminen oli maailman paras pelintekijä, suomalaiset kiekkoilijat olivat maailman parhaita jne. Kaikki tuntui olevan maailman parasta.

Tietysti on ymmärrettävää, että maan historiallinen mestaruus nostaa tunteet pintaat ja ehkä sumentaa terveen järjen, mutta silti asiansa tuntevilta kiekkotoimittajilta olisi voinut odottaa hieman realistisempaa tyyliä.

Onneksi sanomalehtimallinen Kiekkolehti ei sortunut vastaavaan hypetykseen. Olenkin aina arvostanut tätä viikoittain ilmestyvää julkaisua enemmän kuin kuukausittain ilmestyvää Jääkiekkolehteä, joka varsinkin uransa alkuvaiheissa sortui melkoisiin ylilyönteihin. Kaikki Suomen kiekkoiluun liittyvä oli niin "maailman parasta" että. Mutta 1990-luvun puoliväli olikin kiekkobuumin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti The Original Jags


Lehdessä oli esimerkiksi pelaaja-arviot kaikista Suomen pelaajista. Vuoden 1995 Jääkiekkolehden mielestä Saku Koivu oli tuolloin maailman paras jääkiekkoilija, Mika Niemisen lähtönopeus oli maailman paras, Raimo Helminen oli maailman paras pelintekijä, suomalaiset kiekkoilijat olivat maailman parhaita jne. Kaikki tuntui olevan maailman parasta.


Teoriassahan näin tietenkin oli kun oli voitettu se maailmanmestaruus.
Se ei ollut kaukana totuudesta, että Koivu oli maailman paras pelaaja. Eurooppalaisessa kaukalossa sitä hän EHKÄ olikin tuolloin.
Mitenkähän minä en muista Niemistä kovin nopeana luistelijana? Ehkä on jäänyt ne pari viimeistä vuotta urasta mieleen liian hyvin.
Tuo Raipen nostaminen maaiman parhaaksi pelintekijäksi on naurettava temppu. Ei sillä etteikö Raipe olisi yksi parhaista syöttelijöistä koko maailmassa ja vuonna 95 vielä huippukunnossa, mutta silti. Onhan se tietenkin hyvä välillä unohtaa euroopan ulkopuolella pelattavat sarjat. Nehän on ihan mitättömiä.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Kovalev ja Kovaltchuk; ne kädet, ne kädet.. :)

Jursinovin joukkue pelasi todella tasapainoisen ottelun ja otti ansaitun voiton. Nostan hattua erityisesti Kovaleville, joka pelasi kiitettävällä työmoraalilla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti The Original Jags
Suomi kahvasi ja koukki enemmän.

Se jatkoajalla tullut jäähy oli päivänselvä poikittainen maila pelaajan selkään. Nämä pitää viheltää myös jatkoajalla.

Näin ei asia mielestäni ollut. Suomi toki kahvasi ja koukki, kuten totesin, mutta kyllähän punaiset oli tässä valovuoden edellä. Joka tilanteessa oli maila kainalossa, haarojen välissä tai sillä kammettiiin vauhti pois. Katsos peli nauhalta ja vaikka silmämääräisesti laske tilanteet. En sikäli ole sitä mieltä silti, että heillä erityisen ruma pelityyli olisi ollut. Ei se ole Ryssien vika, jos tuomari viheltää miten viheltää. Silti olen, ilman kiihkoa, sitä mieltä, että tuomari olisi voinut huomattavasti tarkempi olla linjassa. Tuolla pelillä ei välillä ollut mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Ainakaan sääntökirjan kanssa.

Mielipiteeni pohjautuu vahvasti peleihin, joita tuli viime kaudella seurattua pohjois-amerikasta. Ei näkynyt kahvaa eikä koukkua, muuta kuin hyvin satunnaisesti. Toivottavasti nämä "kiekkotaiturit" eivät saastuta tulevaa ammattilais-liigaa vaan pelaavaat parhaimmilla avuillaan. Taidolla ja nopeudella.

EDIT: sehän oli päivänselvä jäähy. Väittikös joku (jos ei Westerlundia lasketa) muuta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo eilen tuli oltua hallissa myöskin ja täytyy todeta, että peli oli aika vaisu. Aika ajoin Venäjä vei ja Suomi poika vikisi. Suomella oli omat hyvät tilanteensa, mutta Venäjä ansaitsi voittonsa. Suomen puolustuspeli oli helisemässä ja erittäin pahoja harha syöttöjä tuli aivan liikaa. Paremmalla viimeistelyllä Venäjä olisi voittanut 6-3!
Pakkipari Marko "takatukka" Kiprusohvi ja Antti-Jussi "aina jostain syystä maajoukkueessa" Niemi olivat aika ulkona. Takatukka oli enemmän pihalla kuin lintulauta!
Suomen pelistä puuttui vielä jotain tärkeää. Nimittäin taklaukset! Niitä ei ollut kuin muutama. Kokoajan pitäisi ajaa iholle ja kunnolla. Suomen joukkue tarvitsisi Niemisen ja Ruutun tapaisia ns. kovia miehiä, jotka kokoajan pelaisivat pientä sikaa. Kunnon taklauksia, mailahäirintää ja suunsoittoa. Mutta kun ei niin ei. Veteliä vässyköitä oltiin. Niin ja vaikka tuossa mainitsin että Ruutu olisi ns. kovamies niin eilen se oli ihan veltto. Ei tainnut uskaltaa pelata kovaa kun olisi voinut saada turpaansa!
No peli on pelattu ja sillä selvä. Jatkossa olisi pelin parannuttava tai noutaja tulee ennemmin kuin arvataankaan!
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti The Original Jags
Itse suhtaudun Suomen maajoukkueeseen jotakuinkin neutraalisti.
En muuten itsekään erityisemmin pidä Suomen pelityylistä. Se on jotenkin epämiellyttävä.

Itse kuulun myös tähän kategoriaan. Ainakin osittain. En ole oikein koskaan osannut kannustaa Suomea täysillä, vaikka olen 100% suomalainen. World Cupissakin olin oikeastaan Kanadan, USA:n ja Ruotsin puolella. Yksinkertaisesti parempaa peliä ja taitavempaa. Tässäkin pelissä Venäjä osasi rakentaa huomattavasti parempia paikkoja ja kiekollista taitoa oli paljon enemmän. En väitä, ettenkö olisi myös kannattanut osittain Suomea, mutta eipä se oikeastaan paljon haitannut vaikka Venäjä voitti. Parempi voitti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Venäjä pelasi varsin upeaa kiekkoa, paitsi että itse pelissä oli aivan liikaa kahvaamista mutta se oli kylläkin palkallista vapaapäivää pitävän ruotsalaistuomarin ansiota. Varsinkin Kovaltchuk ja Kovalev veivät meidän miehiä välillä aikas pahoin. Silti hienoa nähdä että tuollaista huikeaa yksilötaitoa on vielä olemassa ja sille on tilaa näissä kansainvälisissä peleissä. Venäjä oli eilen meitä parenpi ja se ansaitsi voittonsa, vaikkakin jatkoajalla tullut jäähy olisi pitänytkin mennä toisin päin sillä juuri ennen Voutilaisen jäähyä Jantuselta vedättiin päivän selvästi jalat alta ja siitä Venäjä pääsi vastaiskuun joka johti Voutilaisen jäähyyn ja siitä voittomaaliin.

Mitä tulee Suomen peliin niin ainakaan mielestäni nuo Westerlundin luomat ketjut eivät toimineet kuin Pärssinen-Voutilainen-Hentunen kolmikon osalta ja siinäkin Pärä ja Hentu oli ne näkyvimmät osat. Meidän ykkösestä vain Hagman pelasi hyvän pelin ja Kallio oli kolmikon huonoin. Filppulan ketju ei saanut kuin pari kertaa paineen Venäjän päätyyn ja omassa päässä tuo ketju joutui koville. Pakaslahden ketju oli tasapaksu ja Ruudun Jakelta olisin odottanut enemmän vastustajan pelin sotkemista ja jälkipeliä, sillä sen verran pahasti Suomi oli Venäjän punakoneen jyrän alla että vastustajan pasmoja olisi ollut syytä pikkasen hämmentää. Puolustajista vain Puistola pelasi suhteellisen hyvin ja itselleni isoin pettymys oli Ossi Väänänen joka sähläsi tässä yhdessä pelissä enemmän kuin kaikissa tällä kaudella pelaamissaan Jokeripeleissä.

Seuraavaan peliin tekisin ketjuihin seuraavat muutokset:
Pärssinen - Voutilainen - Hentunen
Kallio - Pirnes - Jantunen
Ruutu - Filppula - Hagman
Louhi - Pakaslahti - Rita
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Viestin lähetti repe_joke

Eipä sikäli tekihän Ossi Väänänenkin mukavan virheen siinä 3-3 tasoitus maalissa.

Mitä mielestänne Väänäsen olisi muuten pitänyt tehdä tuossa tilanteessa? Olisiko hänen pitänyt mennä hakemaan mailansa jäältä (nähdäkseni se oli ehjä) vai luistella suoraan vaihtoon ja jättää oma tonttinsa kokonaan tyhjäksi. Nythän Ossi otti aika selvän kiinnipitämisen siihen taaempana olleeseen venäläiseen (eli pelasi miehen kyllä pois vaikka olisikin ollut varma jäähy ilman tuota maalia) ja Söderholm ei ehtinyt kiekolliseen mieheen.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovalev johtaa maailmaa.

No ei nyt ihan, mutta jos pystyy kiekollisena antamaan niittiä pakille, ja pysymään kiekollisena, niin kyllä täytyy hattua nostaa. Suomen pelaajat eivät yksinkertaisesti vain saaneet Kovalevilta kiekkoa pois. Uskomatonta.

Ja se ranne-maali...

Hieno osoitus siitä mihin nämä taiteilijat parhaina päivinä pystyvät.

Ja Ruutu taas maajoukkeessa.
Niin no, osaahan se soittaa suuta, taklata rumasti, ja olla muutenkin kaikinpuolin ilkeä ihminen kentällä. Kyllä silloin maajoukkueeseen kuuluu. Ehdottomasti.

Pahoittelen purkaustani.
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyysköhän netistä maalikoostetta Venäjä-pelistä? En päässyt näkemään kuin loppukoosteen hätäisesti. Kovalevin rannarimaali olisi ainakin mukava ihastella uudestaan.

"KKK" (Kaigorov-Kovalev-Kovaltshuk)
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti repe_joke
Mitenkähän minä en muista Niemistä kovin nopeana luistelijana? Ehkä on jäänyt ne pari viimeistä vuotta urasta mieleen liian hyvin.

Eihän Paksu-Niemisen suora luistelu koskaan mitään ihmeellistä ollutkaan, mutta nimenomaan lähtönopeus oli käsittämätön miehen ruumiinrakenteeseen nähden. Tästä esimerkkinä -95 kisojen ensimmäisen Ruotsi-ottelun 2-2-tasoitusmaali. Viimeisinä pelivuosina miehen lähtönopeuskin taisi jo kärsiä niistä joka erätauon lihapiirakoista.
 

suippotokko

Jäsen
Suosikkijoukkue
njd
Kovalev oli vakuuttava; vahva, nopea, oikea-aikainen ja taitava. Mertaranta tosin jakoi Kovalevin perusbyyristä "kunniaa" vain Nurmiselle - aika moni huippuveskari on mm. Pittsburghin yv:n pyörittäessä saanut kaivaa kiekkoa verkosta vastaavan rannarin jälkeen...

"Värikäs" Jarna (kuten jossain ketjussa tätä kuvailtiin) ei aivan päässyt samalle tasolle.
 

Junnuvalkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toiseksi paras ei ollut toiseksi paras!?

Viestin lähetti The Original Jags
Juuri tätä ehkä Jursin tuomaa kurinalaisuutta ja kahvaa olen kaivannut Venäjän peliin monta vuotta.

Venäjä on edelleen kahvauspelin taitamisessa paljon esimerkiksi Suomea perässä. Suomi osaa keskialueen kahvauspelin parhaiten tämän hetken maajoukkueista, ja pitkälti tämän ansiosta se meni viime syksynä World Cupin finaaliin, vaikka ei varmasti ollut turnauksen toiseksi paras joukkue.


Uskomatonta puhetta!

1) Venäjä on ollut vuosia mailanhäirintäpelin johtava maa maailmassa! Tämän voit varmistaa vaikkapa 1990-2005 maaotteluissa pelanneita Leijonilta. Kysy keneltä tahansa pelaajalta. Asia on saletisti näin! Eli se siitä Venäjän kahvaamisesta...ovat olleet ja ovat siinä aivan mestareita!

2) Väittämällä, ettei Leijonat ollut World Cupissa toiseksi paras joukkue, osoitat uskomattoman kyvyttömyytesi ymmärtää huippu-urheilua! Eihän voi olla niin, että urheilussa ratkaisisi jokin "muu" arvo kuin aina kulloinkin sovitut säännöt. Se joukkue, joka oli World Cupissa toinen, oli tuon turnauksen TOISEKSI PARAS JOUKKUE. Piste. Jos et tätä ymmärrä, The Original Jags, en voi kuin ihmetellä.
 
Viimeksi muokattu:
No niin.. kun olen saanut pakollisen avautumisen tuomarista :D

Venäjä oli kyllä Suomea edellä pelillisesti. Ja niin kuin edellä olevatkin huomioivat niin Venäjä oli etenkin fyysisesti Suomea edellä. Hyökkääjät pitivät kiekkoa samalla, kun tuuppivat ja taklasivat heiveröisemmät Suomi-pakit edestä kuleksimasta. 4 ketju oli pettymys. Odotin kovaa työtä ja taklauksia näiltä nimiltä. Pirnes, Hagman ja Uhlbäck hoitivat kuitenkin taklailun. Kyllä olisi Ruutu voinut tehdä sitä minkä kuulemma osaa parhaiten.. siis ei käytös-kymppejä vaan isoja taklauksia. Toki.. vasta puolella oli todella liikkuva joukkue eikä ole aivan itsestään selvyys viedä taklausta heitä vastaan loppuun. Mertaranta muistaa aina mainita, jos vastustaja laukoo läheltä kiekon maalin kattoon, että siellä ylhäällä on tilaa, koska maalivahti (äänestä päätellen tekee virheen, että laittaa patjat jäähään) menee polvilleen. Itseä vähän närästää tuo, koska jos maalivahti pysyy pystyssä näissä tilanteissa, niin yhden yrityksen jälkeen soi alakulmat eikä torjuntaan ole mahdollisuuttakaan. Ei ehdi ihminen kissaa sanoa, jos nuilta etäisyyksiltä lauotaan ja yritetään reagoida vasta laukauksen jälkeen. Eli loisto-suoritus laukaisijalta. Siinä ei olisi maalia pelastanut kuin tuuri (näitä sanotaan haamupelastuksiksi onnistuessa). Nurminen pelasi muutenkin aivan kelpo ottelun.

Venäjällä on kyllä taitoa vaikka muille jakaa. Vaikea sanoa, mikä tuota porukkaa vastaan tepsii. Harva jaksaa painaa koko peliä sata lasissa iholla ja vastapuoli on niin taitava, että jos vähän menet huonoon suuntaan niin huomaatkin olevasi tilanteesta aivan ulkona. Kipru pelasi perus varmaa peliä. Hänellä pieni pehmeys tosin oman maalin edessä, mutta ei erottunut siinä juurikaan muista pakeista. Vastustajan hyökkäykset olivat nopeita ja luovia, sekä ratkaisijoita oli leveällä rintamalla. Ei käy kateeksi puolustajia.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Näin ei asia mielestäni ollut. Suomi toki kahvasi ja koukki, kuten totesin, mutta kyllähän punaiset oli tässä valovuoden edellä.

Minä en nähnyt peliä tuolla tavalla. Suomi kahvasi vähintään siinä missä Venäjä, minusta jopa enemmän. Ehkä olet jo tottunut Suomen "aktiiviseen kahvauspeliin" siinä määrin, että kun vastustaja vastaa siihen lähes samalla mitalla, niin tuntuu että vastustaja kahvaa enemmän?


Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak

Silti olen, ilman kiihkoa, sitä mieltä, että tuomari olisi voinut huomattavasti tarkempi olla linjassa. Tuolla pelillä ei välillä ollut mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Ainakaan sääntökirjan kanssa.

Olen samaa mieltä. Toisaalta Suomi ei olisi hyötynyt tuosta tippaakaan, sillä kahvauksen kitkeminen olisi tuonut vain lisää tilaa Kovaleville ja Kovalchukille.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Toiseksi paras ei ollut toiseksi paras!?

Viestin lähetti Junnuvalkku


1) Venäjä on ollut vuosia mailanhäirintäpelin johtava maa maailmassa!

Ei. Suomi on ollut vuosia mailanhäirintäpelin johtava maa maailmassa, ei Venäjä.



Viestin lähetti Junnuvalkku


2) Väittämällä, ettei Leijonat ollut World Cupissa toiseksi paras joukkue, osoitat uskomattoman kyvyttömyytesi ymärtää huippu-urheilua! Eihän voi olla niin, että urheilussa ratkaisisi jokin "muu" arvo kuin aina kulloinkin sovitut säännöt. Se joukkue, joka oli World Cupissa toinen, oli tuon turnauksen TOISEKSI PARAS JOUKKUE. Piste. Jos et tätä ymmärrä, The Original Jags, en voi kuin ihmetellä.

Suomi ei ollut turnauksen pelillisesti toiseksi paras joukkue. Itse asiassa turnauksen vakuuttavin yksittäinen kiekkojoukkue oli minusta Tshekki, joka nöyryytti Ruotsin nimivahvaa joukkuetta puolivälierässä, ja pelasi Kanadan "ulos" välierässä voittaen laukaukset noin 40-25, mutta hävisi todella epäonnisesti jatkoajalla tuon pelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös