jm16 kirjoitti:Nyt on jo ihan pakko kysyy et keltäs sitä kompetenssia sit SUN mielestä löytys??
Rocco kirjoitti:Onneksi itse tosin katson Viasatilta ja saan alkuperäiset selostukset. Ehkä MTV3+:lla on viime vuosien tapaan digikanavan puolella alkuperäiset, ja analogisella suomenkieliset.
Oletko varma tästä? Itse olin siinä uskossa, että Super Bowl tulisi ihan samanlaisen alkuperäisselostuksena kuin muutkin matsit tällä kaudella. Eli Nanz ja Simms hoitaisivat selostuksen. Jos siellä on joku saatanan eurooppaversio niin sitten katson kyllä ihan vapaaehtoisesti Kolmoselta.steepler kirjoitti:Itse kyllä katson alkuperäisenä Viasatilta, vaikka siinäkin on vähän se ongelma että tuohon kansainväliseen feediin tehdään erillinen selostus kuin Amerikassa näytetään. Joku vuosi sitten tämä selostus oli ihan täyttä jööttiä jossa käytiin läpi jotain perusjuttuja koko ajan, viime vuonna selostus oli ihan ok kun Dryl Johnson oli kommentaattorina ja siinä pitäydyttiin pelissä aika tarkkaa. Alkuperäinenkään ei välttämättä ole niin hyvää koska se tehdään vähän eri lähtökohdista kuin normiselostus. Toivottasti se nyt on samaa tasoa kuin viiem vuonna.
Tämä on oikein hyvä pointti. Saari ei yritäkään esittää kaikentietävää vaan tarvittaessa uskaltaa turvautua Heikkiseen, jolla tietoa taas löytyy aivan tarpeeksi.Neion Deion #21 kirjoitti:Saaren kompetenssi on hieman amatööripohjainen, mutta kaveri tietää sen ja välttää puhumasta asioista joista ei mitään tiedä.
Kaiken kaikkiaan, ei näitä jannuja tarvitse hävetä, tosin itse aion alkuperäisselostuksen kera.
Ei taida löytyä sit ihan "jenkkifutiksen tuomas virkkusta" mut toi kyseinen parivaljakko on meikästäkin kyllä paras mahdollinen. Heikkisen Tuoppi ei kyllä välttämättä kauheesti diggaa tosta uudesta lempinimestään :))))scholl kirjoitti:En tiedä. Amerikkalainen jalkapallo on niin vaikea laji ymmärtää. Ja jos on sillä tavalla vähänkään pihalla kuten itse niin silloin on tärkeätä, että selostamossa osataan se laji läpikotaisin. Eli toivoisin sellaista Eurosport-linjaa eli kuten on tilanne snookerissa, pyöräilyssä ja muissa eli että he selostavat, jotka tuntevat lajin ja elävät tyyliin 24/7 sitä lajia.
Mihin sitä hehkutusta tarvitaan? Mielummin joku parivaljakko, jossa molemmat tuntevat lajin kunnolla. Lisäksi on tärkeää se, että selostajat ovat seuranneet ja katsoneet matseja koko kauden ajan kunnolla. Siis jos jenkkifutiksen Tuomas Virkkusta ei löydy niin alkuperäisäänellä jenkeistä se matsi kehiin.
Rocco kirjoitti:Tuomas Heikkinen on kyllä erittäin asiantunteva kommentaattori ja kertoo asiat hyvin pitkälle "for dummies" -kielellä. Eli jos haluaa peliä katsellessa oppia taktiikoita, sääntöjä yms. niin kannattaa kuunnella Heikkisen kommentteja.
scholl kirjoitti:Siitä tuli muuten mieleen, että otsikossa on stadionin nimi hieman väärin skrivattu, mutta mitäpä tuosta.
steepler kirjoitti:Yritin kytätä kyllä että miten se kirjoitetaan, mutta jossain oli Dolphins ja jossain Dolphin, tiedä sitten mikä on oikea asu.
Niin ei se kyllä tässä Super Bowlin tapauksessa voi olla lähtökohtana, että yleisö olisi katsonut kauden aikana useampia matseja. Viasatilla on Suomessa kuitenkin sen verran pieni katsojakunta ja varmasti suurin osa Super Bowlia Maikkarilta katsovista ei lajia sen tarkemmin seuraa. Itsekään en haluaisi että liian "for dummies" linjalle mentäisiin, mutta viimevuotinen linja oli ihan hyvä. Asiasta paremmin perillä olevia ehkä vähän häiritsee kun eihän Saari samanlaista tunnelmaa hommaan saa kuin CBS:n kaverit, mutta noin Suomen mittasuhteissa Saari ja Heikkinen hoitavat homman varmasti hyvin.scholl kirjoitti:Selostuksen lähtökohtana pitäisi mielestäni olla se, että yleisö olisi katsonut kauden aikaisempia matseja. Siis liikaa "for dummies" ei saa mennä. Toki jos esim. tulee rangaistus niin se pitäisi selittää niin, että ihmiset ymmärtävät, mistä rangaistus on tullut. Kuten myös yksittäisiä pelejä voisi analysoida tarkemmin. Samoin pitäisi tuoda hyvin esille joukkueiden vahvuudet ja heikkoudet sekä sama yksittäisten pelaajien kohdalla. Ennen ottelun alkua ja sen tauoilla voitaisiin analysoida vähän pelaajia. Samoin kiinnostaisi sellainen lisäinformaatio kuten seurojen historia ja se miten kaupungit ovat ottaneet menestyksen vastaan. Ja muukin mielenkiintoinen tieto koskien NFL:ää tai SuperBowlia olisi kiva kuulla. Eikä sitä ainaista selitystä paljonko 30 sekunnin mainos maksaa. Parhaassa tapauksessa saataisiin pari haastattelua Dolphin Stadiumilta.
Fawkes kirjoitti:Oletko varma tästä? Itse olin siinä uskossa, että Super Bowl tulisi ihan samanlaisen alkuperäisselostuksena kuin muutkin matsit tällä kaudella. Eli Nanz ja Simms hoitaisivat selostuksen. Jos siellä on joku saatanan eurooppaversio niin sitten katson kyllä ihan vapaaehtoisesti Kolmoselta.
Niinpä. Olin juuri tätä kysymässä. Ei hirveästi auta jos euroversion selostaa joku tunari. Toki steeplerin mainitsema johnsonkin tästä varmasti selviytyisi, mutta kovasti olisin halunnut nähdä sen ihan alkuperäisen jenkkiversion.jm16 kirjoitti:edit: siis siinä originaalissa alkuperäiseslostuksessa :)
Täysin samaa mieltä. Musta on todella hyvä että Heikkinen puhuu aina näissä otteluissa tätä "for dummies" kieltä, kun en ihan kaikkea hiffaa tästä hienosta lajista. Varmaan lajia tunteville rassaavaa, mutta parantaa huomattavasti meikäläisen otteluelämystä. Mutta todella hienoa että mtv3 näyttää taas matsin! Kiitos maikkari! Go Chicago Colts! ;)Rocco kirjoitti:Tuomas Heikkinen on kyllä erittäin asiantunteva kommentaattori ja kertoo asiat hyvin pitkälle "for dummies" -kielellä. Eli jos haluaa peliä katsellessa oppia taktiikoita, sääntöjä yms. niin kannattaa kuunnella Heikkisen kommentteja.
speksi kirjoitti:joten enää ei tarvitse suosikin valintaa tehdä pelkän "ensivaikutelman" perusteella.