Minun suosikkejani ovat Pittsburgh Penguins ja Washington Capitals.
Capitals siksi koska siellä pelaa yksi kaikkien aikojen suurin suosikkimaalivahtejani, Olaf "Olie" Kölzig. Caps on ollut suosikkini jo aikoja sitten, ainakin vuodesta 1996.
Ensimmäinen palvomani ja seuraamani veska oli Felix "The Cat" Potvin, mutta Potvinin uran lähdettyä laskuun Toronton jälkeen, hän hieman katosi tutkastani.
Capitals on myös muista syistä kuulunut suosikkeihini, mm. Al Iafrate, yksi kovimpia lämääjiä koskaan, ja tietysti nyky-Capsin superstara Alex Ovechkin, aina mukava katsoa kun äijä pistää vastustajat plekseihin ja tekee parit maalit. :)
Pittsburgh Penguins muodostui suosikiksi jo vuosia sitten, hämärästi muistan ensimmäiset kerrat seuranneeni nhl:ää jo kaudella 91-92, kun Penguins vei toisen kerran peräkkäin Cupin ja Urheiluruudussa siitä taidettiin pätkä näyttää. Lisäksi nuorelle pojalle tuosta kaudesta jäi mieleen tottakai Teemu Selänteen maito-mainokset ja se upea ennätysmaali Temen rookie-kaudella, ja sitä seurannut tuuletus kun hanska lentää korkealle ilmaan ja teme ampuu sen "kiväärillä" alas. :D
Penguins oli sekoitus sellaista hullua ja uskomatonta taitoa ja tahtoa että oksat pois, joukkueen kokoonpano oli aivan mieletön dream team. Stanley Cup vuosien jälkeenkin joukkueessa on ollut vaikka kuinka monia taitopelaajia Tshekistä, Venäjältä, Usa:sta, Kanadasta... Penguins fani olen ollut tuolta kaudesta 92-93 asti. Marion vaikutus oli päivänselvä asia, uskomaton taituri, joka olisi ilmanmuuta ansainnut itselleen uran ilman sairauksia ja vammoja.
Penguinsin fanitukseen vaikutti varmasti myös se että veli ja yksi parhaista kavereistani ovat 100% Pens-faneja. :)
Kolmas seura joka on hiljalleen muuttumassa fanitukseni ansaitsevaksi seuraksi on San Jose Sharks, viime kauden aikana tämä joukkue pelasi sydämeeni. Ville Nieminen, Joe Thornton, Jonathan Cheechoo, Vesa Toskala... Olin todella lähellä tilata Nemo tai Joe-poika San Jose-paidan viime keväänä. :)