Suosikkijoukkueen taustat

  • 30 051
  • 254

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Pieni suuri mies on ainoa syy miksi Habseihin päädyin. Toisaalta, eipä olisi juuri parempaan joukkueeseen voinut Saku päätyä. On Montrealin (jääkiekko)kulttuuri ja kiekkohulluus jotain niin ainutlaatuista, että voi olla että olisin siihen muutenkin päätynyt.

Kun Koivu lopettaa, tunteet Montrealia kohtaan eivät varmasti kokonaan kuole. Laimenevat kuitenkin takuulla.
 

Mintsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Penguins, Ilves
Mitään suurempaa syytä en keksi sille, miksi juuri Red Wings. Jääkiekkokorttien ollessa kuumaa tavaraa yritin aina vaihdella kavereilta Wings kortteja. Nimet kuten Yzerman, Fedorov ja Ciccarelli jäivät muistiin. NHL95 oli myös ahkerassa käytössä Segalla. Pelasin aina Detroitilla kaverin Torontoa vastaan. Kolmen koetun Stanley Cup voiton jälkeen voi olla jo tyytyväinen "valintaan".

Pittsburghia olen aina pitänyt kakkossuosikkina. Syitä on yksi: Mario Lemieux.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Mintsu kirjoitti:
NHL95 oli myös ahkerassa käytössä Segalla.
Hahaa, minulla oli aikoinaan tuo sama peli. Myös nämä pelikoneet ovat olleet monen suosikkipelaajan / joukkueen valinnassa tärkeänä osana. Devilsillä pelailin minäkin tuota änäri 95. Juuri pelaajien nimet aiheuttivat ihailua. Chris Terreri oli tuolloin heidän maalivahtinsa. "Terrieri" oli silloin kovaa kamaa. Samoin pakki Scott Stevens jolle silloin pienenä annoin nimen "kuuma nakki" , koska hän tuntui istuvan pelissä koko ajan jäähyllä. Myös Brett Hull "Bert Hullu" ja Dino Ciccarelli olivat tosi kovia. Mutta kyllä Selänne & Jets oli jo silloin pysyvästi ylitse muiden.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Russian Five oli se, joka iski viimeisen naulan meikäisen Wings-arkkuun jossain 1995-96 tienoilla. Olin aiemminkin pitänyt joukkueesta erinäisten syiden takia, mutta tuo ZSKA-kiekon herääminen henkiin NHL:ssä punakoneen suurena ihannoijana viisi vuotta Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen myi sieluni lopullisesti Red Wingsille.

Muita asioita, joista pidin ennen Russian Fiven muodostumista:

1. Steve Yzerman, ei erottunut huippupelaajien joukosta minulle ennen -89 ja -90 jääkiekon MM-kisoja. Niiden jälkeen erottui ja hyvin erottuikin. Mies loi kasvot koko organisaatiolle äärimmäisellä periksiantamattomuudellaan.

2. Wingsin kuuluminen Original Sixiin. Olen aina arvostanut perinteitä ja en voisi koskaan kuvitella kannattavani jotain muovista laajennusjoukkuetta. En vain pysty.

3. Peliasu. Olen aina pitänyt punavalko-väriyhdistelmästä ja Red Wingsin varsin pelkistetty peliasu on ylivoimaisesti hienoin ikinä koskaan missään. Pelipaita on äänestetty mm. Pohjois-Amerikan hienoimmaksi äänestyksessä, johon kuului kaikki Major-lajit (NFL, NBA, NHL ja MLB). Kolmospaidat? Hyi saatana.

4. Tapparan miehenä Suomen Hockeytown pitää toki yhdistää NHL:n Hockeytowniin. Pieni mutta vaikuttava asia ollut tämäkin aikanaan. :)

5. NHL-pelejä en ole juuri ikinä pelannut muulla kuin Detroitilla, ja kyllä se side niistäkin on entisestään vain vahvistunut.
 

Amphora

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
SM-liigaa olen seurannut aina, ja 1-divisioonaa Kärppien aikaan pikkupojasta asti. NHL:ää olen seurannut todella vähän, edelliskautta ja tätä kautta lukuunottamatta. Yleensä vain play-offsit seurasin kunnolla, ja niissä suosikkina oli aina suomalaispelaajien joukkueet.
Ikää ei ole kyllä liikaakaan, joten viime kaudella aloitin NHL:n todellisen seuraamisen, ja syynä oli oikeastaan Sidney Crosby, jonka kautta aloin seuraamaan toden teolla Pittsburgh Penguinsia. Mutta toki olen seurannut myös koko liigaagin, ettei se jää pelkästään pingviineigin. Viime kaudesta asti siis olen alkanut kannustamaan Pittsburghia, eikä nuo uudet nuoret pelaajat ainakaan heikennä kannatustani. Myös Alexander Ovechkin oli myös yksi kipinän aloittajista, mutta en silti lähtenyt Washingtonin perään.

Eli enpä kauaa ole NHL:ää aktiivisesti seurannut, mutta joskushan senkin täytyy alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Philadelphia nousee juuri ja juuri muutaman muun joukkueen edelle kamppailussa minun suosikkijoukkueestani. Syy on se, että Flyers on ollut kauimmin kiinnostuksen kohteena. Legion of Doomista se kaikki lähti. Muutaman pelin maikkari näytti niitä playoffeja, kun he aiheuttivat kaaosta jäällä. Finaalit meni heikommin, mutta siltikin Flyers pysyi suosikkina. Sen jälkeen joukkueessa on koko ajan ollut itseäni sykähdyttäviä pelaajia, mm. Roenick ja Primeau. Tämän hetkinen ja viime vuotinen Flyers taas alkaa mennä koko ajan enemmän siihen suuntaan, joka ei itseäni innosta, joten saa nähdä kauanko tässä jaksaa fanittaa. Ei vaan pysty oikein täysin rinnoin riemuitsemaan jonkun fopan otteista.

Muut suosikkijoukkueet vaihtuvat aika paljon sen mukaan ketä siellä milloinkin pelaa. Menestys ei liiemmin (valitettavasti) vaikuta ja olenkin yleensä ollut Stanley Cupeissa lopulta hävinneen osapuolen puolella. Pari muuta joukkuetta, joita on tullut seurattua suhteellisen kauan ovat Hurricanes ja Stars. Canes tuli yhdeksi suosikeista Primeaun ja Kapasen ansiosta ja myös hieno taistelu Wingsejä vastaan auttoi asiaa. Olin kerrankin voittajan puolella viime vuonna. Dallasiin innostuin alunperin muistaakseni Lehtisen ja Belfourin takia. Nyt kun siellä pelaa suomalaisia paljon, niin aina parempi ja tietenkin The next onen liittyminen joukkueeseen oli mahtavaa. Suomalaiset pelaajat vaikuttaa minulle siis jonkun verran suosikkijoukkueen valintaan, mutta eivät ole kuitenkaan se täekein tekijä.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Florida Panthers tuli suosikkijoukkueeksi heti melkein seuran perustamisesta alkaen. John Vanbiesbrouck oli ollut pienellä pojalla yksi suosikkipelaajista jo aiemmin ja sitten kun mies meni uuteen tulokasjoukkueeseen, sympatiat jostain syystä heräsivät. Taisipa hurjannäköinen pantterilogokin tehdä vaikutuksen. Muuten olen aina kannattanut perinteisiä joukkueita, kuten Rangersia ja Montrealia, sekä suomalaisten vahvoja joukkueita. Floridasta tuli kuitenkin pysyvä poikkeus.

Ikää on tullut ja suosikki säilynyt edelleen. Huikeimpana muistona tottakai finaalisarja Coloradoa vastaan 95-96 ja Vanbiesbrouckin ja Royn hurja kaksintaistelu. Pelit oli katsottava yöllä, vaikka väsytti niin vietävästi. Monia taistelevia pelaajia pelasi tuolloin, parhaiten jäivät mieleen Mellanby ja Skrudland, jolla riitti hyviä toteamuksia... Rob Niedermeyeriä, Mellanbyä ja Tom Fitzgeraldia on tullut seurattua vielä heidän siirryttyä muualle. Mutta Vanbiesbrouck oli ehdoton suosikki numero yksi. Sittemmin Luongosta tuli suuri suosikki, mutta nyt on tilanne maalilla jälleen uusi. Gord Murphy oli myös hyvä pelaaja, mutta hiipui mielestäni kuvasta pahasti viimeisinä vuosina.

Ensimmäistä suomalaista piti odotella kauan, mutta Tikkasesta tuli viimein ensimmäinen meikäläispeluri Panttereissa. Ilahduttavaa, että Jokinen on nykyään siinä asemassa mitä on. Olin myös erittäin iloinen kun Peltonen teki sopimuksen Floridaan.

EA:n pelejä on tullut aina tahkottua useita kausia Floridalla, materiaalin heikkous antaa sopivasti haastetta pelaamiseen... =)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TmiT kirjoitti:
Monia taistelevia pelaajia pelasi tuolloin, parhaiten jäivät mieleen Mellanby ja Skrudland, jolla riitti hyviä toteamuksia... Rob Niedermeyeriä, Mellanbyä ja Tom Fitzgeraldia on tullut seurattua vielä heidän siirryttyä muualle.
Olen yllättynyt, ettet maininnut Dave Lowrya, joka oli tuon Panthers-joukkueen taistelun ruumiillistuma. Pelasi huikeat playoffsit (22. 10+7=17) ja parta oli komea. Tuosta finaalisarjasta en muuten ikinä unohda finaalisarjan ratkaisumaalia, jota emme suorassa lähetyksessä nähneet, kun Huomenta Suomi ja Lauri Karhuvaara puskivat päälle.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Lueskelin tuossa tuota aiemmin ollutta ketjua, jonne olin vastannut. Siellä olin kirjoittanut seuraavasti:

Hiisi_van_Holten kirjoitti:
Ja miten minusta tuli Canucksien kannattaja niin syitä on monia, suurin yksittäinen syy oli isosiskoni. Muita syitä olivat Mr. Lumme ja mielestäni hieno logo(vanha) ja yhtä hienot paidat.

Nyt asiaa miettii pistää vanha teksti mietityttämään. Kirjoitin, että syitä oli monia valita Canucks. Näin jälkeenpäin mietittynä en kyllä keksi, että mistä tuo tuolloinen lause tuli syitä olivat vain isosiskoni pienoinen Canucks - tai pikemminkin Lumme - innostus sekä se, että itsekkin seurasin Ilves kannattajana Lummetta. Minulla on vieläkin tallessa jotain 94 vuoden siskoni keräämiä Canucks-aiheisia lehtileikkeitä.

En varsinaisesti koskaan päättänyt, että minusta tulee Cancuksien kannattaja, mutta jotenkin vain ajauduin kannattamaan seuraa ja edellä mainitut syyt olivatkin varmasti vaikuttavia siinäkin tapahtumassa. Ja toki pidin/pidän paidastakin, kuten mainitsin.

Ns. secondary suosikkejani Calgary ja Washington. Niihin olen innostunut lähinnä sukulaisteni innostuksesta johtuen. Calgaryn huikeaa 04-kevättä tuli kyllä seurattua erittäin innolla (ensimmäisen kierroksen jälkeen) ja täytyy sanoa, että seitsemännen finaalin tappio oli kyllä minullekkin erittäin kova paikka. Ja Calgarystä vielä mainittakoon, että sillä on mielestäni kaikkien aikojen hienoin paita (kotipaita).

Näin jälkikäteen ajateltuna Canucks on kyllä objektiivisestikkin - niin objektiivisesti kuin enää pystyy - ajateltuna vähintäänkin kohtuullinen. Minä olen aina arvostanut enenmän Kanadalaisia joukkueita ja kuuleman mukaan Vancouver on kaupunkinakin erittäin kaunis. Yksi elämäni suurista haaveista onkin vielä jonakin päivänä vierailla tuossa kaupungissa ja tietenkin päästä siellä katsomaan Canucksien ottelua...
 
Viimeksi muokattu:

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Lawless kirjoitti:
Olen yllättynyt, ettet maininnut Dave Lowrya.

Anteeksi, tosiaankin Lowry oli aivan mahtava soturi joka pisti kroppaansa likoon. Ei enää kymmenen vuoden jälkeen meinaa muistaa kaikkia sankareita, se finaalijoukkue oli silloin kerrassaan loistava. Mutta Dave ansaitsee ilman muuta erityismaininnan. Olet ihan oikeassa, Lawless. Ja muistan vieläkin, miten lähes koko yön valvominen palkittiin Huomenta Suomen niin-p**keleen-tärkeällä-ohjelmalla. Sekin jäi mieleen sitten myöhemmin nähtynä, miten Miami Arenan yleisö huusi "Beezeriä", kun Bettman tuli luovuttamaan Conn Smythe-trophya... Sitä kun ei vaan voi antaa hävinneelle...
 

Tragedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Minnesota Wild ja Montreal Canadiens
Montrealin kannatus nyt on pääasiassa johtunut (yllätys yllätys) Koivusta. Kun Koivu aikanaan tuolla lopettaa, en kuitenkaan usko että kannatus Montrealia kohtaan katoaisi minnekkään.

Minnesodankin kannatus alkoi heidän varattua Mikko Koivun. Ehkä vielä parempi kannatus alkoi Koivun tulon myötä. Nummelinin tulo nyt on laittanut minut aina katsomaan heidän peliensä tilastot ensiksi aamulla. Ja vielä tämän kauden alku on ollut todella hyvä, joten aika heidän kannatukselleen on ollut aika hyvä. En siis mitään gloryhunttausta harrasta.

Muita joukkueita, joiden esityksiä tulee enemmän suomalaisedustuksen takia katsottua ovat Anaheim ja Dallas. Selänne ja Lehtinen ovat kuitenkin aina kuuluneet suosikkipelaajiini ja nykyään Dallasissa muutkin suomalaiset ovat saaneet hyvin kiinnostusta. Sami Salon ja Kimmo Timosen esityksiä tulee myös seurattua. Muidenkin suomalaisten pisteet käydään joka aamu läpi.

//Edit//
Niin ja tietenkin Flames ja Kiprusoff herätti työsulkua edeltäneenä kaudella jonkinlaista kannatusta. Olin todella pettynyt Kipperin jäätyä ilman Stanley Cup-palkintoa.
 
Viimeksi muokattu:

Setti-Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Bruins, Suomalaiset NHL:ssä
Joskus vuonna 2002 minä 10-vuotiaana poikana pelasin monta kautta putkeen Boston Bruinsilla NHL 2000 -peliä. Siitä se alkoi iskostua päähäni ja nyt se on sitten lempijoukkueeni :)
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koska asun SM-Liigan kannalta neutraalilla maaperällä, minulle ei ole milloinkaan ollut vaikeaa kohdistaa mielenkiintoani Pohjois-Amerikkaan. Omalla kohdallani Red Wings-kannatus sai alkunsa n. 9-vuotiaana. Vuoden 1995 aikoihin alkoi kiinnostamaan joukkue, jolla on NHL:n ylivoimaisesti hienoin pelipaita ja logo. Joukkueessa pelasi maagisia persoonia, kuten Steve Yzerman, Sergei Fedorov ja Paul Coffey. Siitä se seuraaminen alkoi.

Monenlaisia kasvoja on ollut ja pelillinenkin ilme muuttunut. Oli miehitys ja pelitapa sitten millainen hyvänsä, en voisi kuvitellakaan kannattavani mitään toista NHL-jengiä.
 

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siivu-Leevi kirjoitti:
Muistelin, että tästä aiheesta oli jo ketju olemassa ja löytyihän se tuolta: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=17104.

Vanhasta ketjusta löytyy sivukaupalla tarinoita taustoista. Modet voinevat halutessaan yhdistää?

Koetin penkoa tarkasti ennen kuin avasin ketjun, mutta paljon on jäänyt huomaamatta, nimittäin tuosta linkistä löytyi tällainenkin sanoma:
Henkka kirjoitti:
Tuolla ois yks vanhempi topikki samasta aiheesta...

http://www.jatkoaika.com/keskustelu...&threadid=14849

NHL-osastolta löysin vain kolme sivua tekstiä. Näkeekö jostakin lisää, vai missä nuo edelliset ovat luettavissa?
 

Elchubagabra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
TmiT kirjoitti:
Anteeksi, tosiaankin Lowry oli aivan mahtava soturi joka pisti kroppaansa likoon. Ei enää kymmenen vuoden jälkeen meinaa muistaa kaikkia sankareita, se finaalijoukkue oli silloin kerrassaan loistava. Mutta Dave ansaitsee ilman muuta erityismaininnan. Olet ihan oikeassa, Lawless. Ja muistan vieläkin, miten lähes koko yön valvominen palkittiin Huomenta Suomen niin-p**keleen-tärkeällä-ohjelmalla. Sekin jäi mieleen sitten myöhemmin nähtynä, miten Miami Arenan yleisö huusi "Beezeriä", kun Bettman tuli luovuttamaan Conn Smythe-trophya... Sitä kun ei vaan voi antaa hävinneelle...

Tätä pitää kompata. Mulla oli kesäduuniin lähtö, ja kahdeksalta piti olla sorvin ääressä. Yllättäen ei enää minuutilleen sitä aamua muista, mutta vissiin kerkesin kotosalla kirota sitä Huomenta Suomea ja lukea tekstitv:ltä että Colorado vei.

Pääsin muuten "telkkariin" tuon finaalisarjan aikana. Linkulla oli the Kapteeni kommentoimassa finaaleita. Oli muistaakseni toinen finaali, kun katsojat sai soittaa Sakulle ja kysyä kysymyksiä. Mä juttelin sen kanssa mukavia ja kysyin, että miltä tuntui pelata "goonieketjussa". Saku pelasi nimittän aika paljon Brashearin ja jonkun toisen tappelijan kanssa samassa ketjussa. Lisäksi kysyin jotain MON-NYR pudotuspelisarjasta. Taisin kysellä että miltä tuntui pelata Messieriä vastaan tms.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niño kirjoitti:
NHL-osastolta löysin vain kolme sivua tekstiä. Näkeekö jostakin lisää, vai missä nuo edelliset ovat luettavissa?

NHL-osaston etusivun alalaidassa on laatikko jossa lukee "Näyttövalinnat" sieltä "Ajalta"-tippuvalikkoon josta sitten valitsee "Kaikki viestit" ja tämän jälkeen painaa "Näytä ketjut" jolloin pääsee tutustumaankaikkiin NHL-puolen viestiketjuihin.

Kätevämpää tosin on käyttää Haku-toimintoa, silloin voi hakusanoin rajata vaihtoehdot tarkemmin.

Mutta jos siis haluaa tutustua Jatkoajan kaikkiin NHL-puolen viesteihin niin tuolloin muuttaa vaihtoehdon "Ajalta"-tippuvalikosta Kaikkiin viesteihin etc.

vlad.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Lyhyesti kerrottuna: Raymond Jean Bourque.

Tuossa tärkein syy, joka/kuka sai minut fanittamaan Bruinsia.

Ja onhan tuolla joku Orrin Bobbyki pelannut, mut nyt vanhemmalla iällä hänenkin tempaukset ja aikaansaannokset ovat herättäneet mielenkiintoa.
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Synnyin Oulussa...

Ja olin katsomassa vaahtosammuttimen kokoisena kun Kärpät voitti mestaruuden. That sealed the deal. Nyt kyttään pohjolan kasvatteja änärissä, en niinkään joukkueita.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyy myöntää että enemmän fanitan änärissä pelaajia kuin joukkueita, mutta Philly on nyt aina ollut suosikki. NHL:ää kun aloin enemmän seuraamaan, niin sellaiset nimet kuin Larionov, Lemieux, Vanbiesbrouck ja Iafrate olivat niitä seuratuimpia, mutta toki muitakin tuli katsottua.
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Minun suosikkejani ovat Pittsburgh Penguins ja Washington Capitals.

Capitals siksi koska siellä pelaa yksi kaikkien aikojen suurin suosikkimaalivahtejani, Olaf "Olie" Kölzig. Caps on ollut suosikkini jo aikoja sitten, ainakin vuodesta 1996.

Ensimmäinen palvomani ja seuraamani veska oli Felix "The Cat" Potvin, mutta Potvinin uran lähdettyä laskuun Toronton jälkeen, hän hieman katosi tutkastani.

Capitals on myös muista syistä kuulunut suosikkeihini, mm. Al Iafrate, yksi kovimpia lämääjiä koskaan, ja tietysti nyky-Capsin superstara Alex Ovechkin, aina mukava katsoa kun äijä pistää vastustajat plekseihin ja tekee parit maalit. :)

Pittsburgh Penguins muodostui suosikiksi jo vuosia sitten, hämärästi muistan ensimmäiset kerrat seuranneeni nhl:ää jo kaudella 91-92, kun Penguins vei toisen kerran peräkkäin Cupin ja Urheiluruudussa siitä taidettiin pätkä näyttää. Lisäksi nuorelle pojalle tuosta kaudesta jäi mieleen tottakai Teemu Selänteen maito-mainokset ja se upea ennätysmaali Temen rookie-kaudella, ja sitä seurannut tuuletus kun hanska lentää korkealle ilmaan ja teme ampuu sen "kiväärillä" alas. :D

Penguins oli sekoitus sellaista hullua ja uskomatonta taitoa ja tahtoa että oksat pois, joukkueen kokoonpano oli aivan mieletön dream team. Stanley Cup vuosien jälkeenkin joukkueessa on ollut vaikka kuinka monia taitopelaajia Tshekistä, Venäjältä, Usa:sta, Kanadasta... Penguins fani olen ollut tuolta kaudesta 92-93 asti. Marion vaikutus oli päivänselvä asia, uskomaton taituri, joka olisi ilmanmuuta ansainnut itselleen uran ilman sairauksia ja vammoja.

Penguinsin fanitukseen vaikutti varmasti myös se että veli ja yksi parhaista kavereistani ovat 100% Pens-faneja. :)

Kolmas seura joka on hiljalleen muuttumassa fanitukseni ansaitsevaksi seuraksi on San Jose Sharks, viime kauden aikana tämä joukkue pelasi sydämeeni. Ville Nieminen, Joe Thornton, Jonathan Cheechoo, Vesa Toskala... Olin todella lähellä tilata Nemo tai Joe-poika San Jose-paidan viime keväänä. :)
 

#68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Rangers, Hifk
Itsehän aloin kannattaa Pittsburghia Lemieuxin ja Jagrin takia. Ja toki mielenkiintoisia pelaajia ovat olleet myös Stevens, Kovalev, Straka, Francis ja kumppanit. Koko 90-luvun Lemieux ja Jagr hallitsivat pörssejä ja tekivät hurjaa jälkeä

Hieman kannatus himmeni Jagrin lähdettyä Washingtoniin, mutta into palasi taas kun Crosby, Fleury ja nyt Malkin tekivät Pingviineistä NHL:n potentiaalisimman joukkueen.

Rangers kannatus johtuu lähes yksinomaan Jagrista. Myös Straka ja Prucha ovat osa syynä Rangers fanitukseen
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Aikoinaan ostin EA:n NHL99:n ja sitä pelatessa piti valita itselleen joku joukkue. Lindros ja Leclair oli molemmat (yli)arvostettu aivan supermiehiksi (molemmilla kokonaisarvo taisi olla 100) ja lisäksi joukkueen logo ja värit (oranssi, musta, valkoinen) sopivat hyvin minun silmääni. Leclairilla muuten paukutettiin aikamoiset maalimäärät siinä pelissä, Lindros tietenkin tarjoili, oi niitä aikoja. Itkin kun Johnny ulostettiin.

Siitä sitten lähti kehittymään minun Philadelphia-fanius. Nimeonmaan Philadelphia eli pelkkä Flyers ei enää riitä. Eaglesia seurataan jonkin verran ja muutenkin aina ihailen koko kaupunkia. Sairasta, mutta totta.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Minulle ei ole koskaan ollut muita NHL-joukkueita kuin Edmonton Oilers. Se pelityyli teki pikkupoikana lähtemättömän vaikutuksen, sekä tietenkin nimet Gretzky, Kurri, Messier, Coffey jne. Mutta vaikka tähdet lähtivätkin 90-luvulle tultaessa muualle ja joukkuetta alettiin rakentaa uudelleen, oma kannatus ei häipynyt minnekään. Oilersia on seurattu niin hyvinä kuin vaikeinakin aikoina ja koko ajan oli kova usko siihen että vielä tässä palataan kultavuosien tasolle. Ja viime keväänähän se sitten vihdoin tapahtui se lopullinen paluu huipulle. Tällä kaudella joukkueen pelejä on ollut ilo seurata sillä kasassa on kiistatta paras Oilers sitten Gretzkyn ja Kurrin päivien. I'm an Oilers fan and proud of it! Ja olen ollut samassa hallissa yhden Oilersin dynastiajoukkueeseen kuuluneen pelaajan kanssa, se oli hieno kokemus.

SM-liigassa olen aina kannattanut Kärppiä. Perinteet velvoittavat ja onhan joukkueen pelityyli liigan kiistatta viihdyttävin.
 
Viimeksi muokattu:

Nolan

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues ja TPS + Dougie
Minun Sharks fanius taisi lähteä siitä liikkeelle kun ensimmäisen kerran näin San Josen logon, ja jotenkin se sitten jäi minun sydämmeen ja olen ihan umpi Sharks fani, ja en voisi KUVITELLAKKAAN kannattavani mitään muuta seuraa, ja myös aina NHL/2K peleissä San Josella on tullut franchisea pelattua paljon :)

Olin myös siitä todella ylpeä että lempijoukkueessani pelasi aikanaan sellaisia nimiä kuin: Vincent Damphousse, Owen Nolan, Teemu Selänne, Igor Larionov, Sergei Makarov, Bernie Nicholls, Tony Granato, jokainen on jättänyt minulle lähtemättömän muiston. Nolan voidaan vielä jonain päivänä ehkä nähdä joukkuessa. Myös paljon muita lämpimiä muistoja herättäneitä pelaajia olisi voinut listata mutta siitä olisi tullut liian pitkä :)
 

ipaz

Jäsen
Aikanaan kun NHL:stä kiinnostuin (1980-luvun puolivälissä 10-vuotiaana pojankoltiaisena) ostelin R:ltä Hockey Stars ja Hockey Illustradet-lehtiä, joiden kuvissa mielestäni kaikista hienoimmat peliasut oli Minnesota North Starsilla. Monta vuotta olinkin North Stars-fani. Silloin myös leikkelin lehdistä kaikki NHL:ää koskevat jutut (Petteri Lehto kirjoitteli silloin todella useasti Turun Sanomiin tarinoita NHL:stä). Nämä leikkeleet ovat vieläkin tallella jossain porukoiden ullakolla, mistä ne pitäisi käydä pelastamassa.

Kun North Stars muutti Dallasiin alkoi mielenkiinto joukkuetta kohtaan hiipumaan ja muutenkin jo siinä vaiheessa seurasin todella tiivisti koko liigaa ja kaikkia sen joukkueita niin hyvin kuin siihen aikaan ilman Internettiä pystyi. Mm. NHL Official Guide & Record Book -kirjoja on hyllyssä kaikki lähtien vuodesta 1989, joista pelaajia oppi tuntemaan. Ja niitä kirjoja tuli kahlattua läpi tuntikausia. Tietenkin keräilykortit ja EA:n Sega Megadrive-pelit lisäsi tietoa joukkueista ja pelaajista.

Nykyään en enää fanita mitään joukkuetta, kunhan vaan sympatiseeraan muutamaa (Toronto, Los Angeles, Minnesota) hieman toisia enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös