Viestin lähetti Analyytikko_
Niin, mitäs sinä Pee tuossa muutama viesti sitten kirjoittelit, olit kanssani samaa mieltä siitä, että Petterin parhaat avut ovat hyökkäyspäässä. Ja nyt: "Petteri sähisee aggressiivisesti omassa päässä" ??!!
Siis täh? Jos parhaat, siis PARHAAT, avut ovat hyökkäyspäässä, onko täysi mahdottomuus, että myös omalla alueella osaisi jotain? Sinun mielestäsi ilmeisesti on.
Oletko kenties myös sitä mieltä, että koska Jere Lehtinen on erinomainen puolustava hyökkääjä, ei hän voi koskaan tehdä yhtään maalia?
Se, että Nummelin "sähiseen aggressiivisesti omassa päässä", _ei tarkoita_, että Numppa olisi joku puolustuspään kuningasjätkä. Hiukan pienempää kokoaan ja puutteitaan hän kuitenkin yrittää mielestäni esimerkillisellä asenteella paikata menemällä tilanteisiin rohkeisiin ja niin kovaa kuin rahkeita vain riittää. Aina se ei auta, ja hyökkääjä pääsee ohi, mutta olenpahan nähnyt sellaisiakin tilanteita, kun Nummelin nappaa kiekon ja alkaa käynnistää hyökkäystä. Maailmancupissa alivoimaa olisivat minun puolestani saaneet pelata toki muut pakit, mutta ykkösylivoimassa Nummelin olisi ollut Leijonille suuri apu.
Siihen, miksi Petteri ei pystynyt vakiinnuttamaan paikkaansa NHL:ssä, on vaikea sanoa mitään, koska en kyseistä liigaa paljoakaan seuraa. Suurin syy tähän on se, ettei minulla ole mitään suosikkijoukkuetta Pohjois-Amerikassa, vaikkakin suomalaisten edustamille seuroille toivonkin aina hyvää. Toki jääkiekko on niin hieno peli, että mitään "EVVK" -tasoa "Änäri" ei minulle TODELLAKAAN ole, mutta mikään sen alan _analyytikko_ en ole.
Sinä puolestaan et tunnu olevan maailmancupin analyytikko, sillä kyllähän Summanen Joni Pitkäsen valitsi joukkueeseen.
Tuo heittoni oli sitten ihan huumoria, mutta sopi niin hyvin tuohon kohtaan ja nimimerkkiisi, että oli pakko pistää pieni kuitti. :)