No kyllähän tämä poraamisen määrä yhden ei messias pelaajan takia hieman ihmetyttää. Onko tämä vähän paljon melua tyhjästä vai mistä sitten on kyse?
[semiofftopic]
Minä haluan tähän vastata henk.koht. sekä monen muunkin Jussia puolustavien kirjoittajien viestien perusteella: Jokisen valinnalle on ollut todella paljon perusteita, ei pelkästään tehomerkintöjen, vaan viimeaikaisten (viimeisen vuoden) suoritusten perusteella.
Olenko oikeassa vai hyvin pahasti väärässä siinä asiassa, että Jalonen ei ole tällä kaudella hirveämmin NHL-pelejä ole nähnyt vaan NHL-scouttaamisen on hoitanut jokin muu delegaatio?
Ketjun ja keskustelutason kannalta olisi erittäin suotavaa jos joku viitsisi avata oman ketjun tälle jauhamiselle niin kyllä<->ei -mielipiteen omaavat ihmiset voisivat jatkaa tätä keskustelua. Itseäni alkaa tämä jo kyllästyttämään. Eikä vähiten sen takia, että kuulun tod.näk. siihen vähemmistöön, joka on nähnyt Jokisen Jussi pelejä tämän kauden ja viime kevään aikana hyvin paljon (kymmeniä). Toki tähän on helppo heittää vasta-argumenttina etten ole nähnyt esim. Ville Peltosen ja Jere Lehtisen pelejä kuin muutaman enkä voi siten arvioida heidän tasoaan suhteessa Jussiin.
Olisin kyllä erittäin iloinen ja todella positiviisilla mielin olympiamenestyksen suhteen jos Suomesta löytyy todella tällä hetkellä 13 Jussia parempaa hyökkääjää. Silloin Suomella on todella kova ryhmä, jolla voi
realistisesti taistella mitaleista!
Toistan itseäni sanoen, että minä olen sinut tämän asian kanssa ja hyväksyn Jalosen valinnat, vaikka luotankin toiveeseeni, että Jussi nähdään kisoissa jonkin kehäraakin loukkaantumisen johdosta. Ja vaikka pidän Jussia Suomen tasolla erittäin laadukkaana pelaajana, en odota häneltä mitään Messias-tekoja kisoissa. Ihan sama kuka ne Messias-teot tekee, kunhan joukkue menestyy!
Keskustelun taso on monien (= ei kaikkien) osalta hyvää, kun viestit ja mielipiteet sisältävät perusteluita, joihin liittyy muutakin kuin tilastoja ja muuta mutua. Arvostan niiden mielipidettä enemmän, jotka ovat oikeasti seuranneet pelaajien pelejä viime aikoina. Kuten monet täällä ovat toistaneet: tilastot eivät kerro koko totuutta.
Edit: Flintstone on kyllä hauska mies. Itse keksi koko Jokisen Messiaanisuus-jutun ja nyt viljelee sitä kuin joku muukin sitä olisi jossain vaiheessa oikeasti käyttänyt. Toki omat tulkinnat on meillä jokaisella. Hauska mies, jos olet siis mies.
[/semiofftopic]
Haluaisin kuulla tarkempaa infoa ja tietoa seuraavien suomalaisten peliesityksistä ja rooleista tältä kaudelta, niiltä jotka ovat pelejä oikeasti katsoneet (mielellään mahd. monta):
Jere Lehtinen: Onko päässyt pyörittämään ylivoimaa ja/tai pelannut kahdessa ensimmäisessä kentässä? Kestääkö vauhdissa mukana?
Sami Salo: Millaista puolustuspään pelaamista on esittänyt? Onko pelannut ylivoimaa?
Sami Lepistö: Onko tapahtunut kehitystä? Missä roolissa on pelannut, yv:tä ja/tai av:tä? Mitkä on Lepistön tämän hetkiset vahvuudet?
Muistakin pelaajista olisi toki kiva kuulla syvempiä analyysejä, koska itse olen nähnyt ainoastaan Carolinan, Anaheimin ja Minnesotan suomalaisten otteita useamman kuin yksittäisten pelien verran.