Suomi Vancouverissa 2010

  • 1 099 642
  • 3 563
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitä tulee sitten Lehtiseen, niin hän on ollut paskana jatkuvasti ja se juuri pelottaa että miten kuntopuoli kestää ja onko hänellä niin paljon annettavaa kuin parhaassa kunnossa ollessaan.

Eittämättä upea pelaaja ja monipuolinen. Tekee varmasti hänelle tarkoitetun duunin, mutta..

Minä en usko että Jere Lehtinen lähtee kisoihin jos epäilee tippaakaan pelikuntoaan, eli jos paikat ei kestä niin Jere ei kisoihin lähde.

Tottakai Jussi Jokisen loistovire saa ajattelemaan että Jussille pitäisi joku rooli maajoukkueesta löytää mutta siinäkin pitää sitten nimenomaan katsoa ja nähdä millainen rooli siellä on mahdollisesti tarjolla. Aina se paras joukkue kun ei muodostu keräämällä vain parhaat pelaajat yhteen ja pistämällä ne pelaamaan. Kysy vaikka Virmaselta ja Hjallikselta.

Veikkaisin Jalosen kaavailleen hyökkäysketjut jotenkin seuraavanlaisesti:
Filppula - M.Koivu - T.Ruutu
Lehtinen - S.Koivu - Selänne
Peltonen - Jokinen - Hagman
J.Ruutu - Kapanen - Miettinen
Immonen
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä Jokis-keskustelussa kannattaa huomioida sekin, miten hyvin näyttää tuo Pitkänen-Jokinen akseli toimivan. Käsittämätöntä, jos tätä ei hyödynnetä maajoukkueessa.

Nimenomaan. Tuokin oli mielestäni jo sellainen pointti alkuperäistä valintaa tehdessä, että sen olisi luullut nostavan JJ:n kurssia joukkueen valinnassa. Tuo tutkapari on pelannut yhdessä jo vuosia, toisin kuin jotkut parin turnauksen ajan yhdessä olleet pelurit. Eli ne kuviot tulevat jo selkäytimestä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Meinaatko, että Hagman ja Kurpitsapää ovat parempia ylivoimapelaajia kuin J. Jokinen? Kurpitsapää vetää muutenkin niin vaisua kautta kaikenmaailman supertähti-Iginlojen vierellä, että Ollin olisi jopa voinut pudottaa enemminkin kuin J. Jokisen, joka osaa pelata myös sentteriä tehokkaammin kuin Kurpitsapää tällä kaudella...

Itse myöskin näen O.Jokisen valinnan riskinä. Täytyy muistaa, että O.Jokinen tosiaan pelaa pisteiden valossa heikkoa kautta ja silloinkin kun hän on NHL:ssä onnistunut, niin maajoukkueessa ei roolia ole löytynyt tai hän ei sitä ole pystynyt täyttämään. Täytyy silti muistaa, että nyt pelataan pienessä kaukalossa ja luulen siitä olevan O.Jokiselle hyötyä.

Hagmanista tulee mieleen sellainen sähläri joka laukoo tuhat kertaa ja yksi silmät kiinni vedetty veto sitten uppoaa. Hagmanin puolesta taas kertoo se, että vaikka hän sählää niin on silti suomalaisista ykkösenä maalintekijätilastossa. Pikkuhakin eduksi on myös laskettava asenne, joka ei hyydy koviakaan maita vastaan.

Olen usein ihmetellyt miksi päävalmentajan on rikottava seurajoukkueessa toimivat kentälliset kun mennään turnaukseen. Tuo Pitkäsen ja J.Jokisen yhteistyö on tällä hetkellä niin huikeaa, että meillä ei ole varaa tuon rikkomiseen. Tosin se on jo tehty.

Yllä olevassa Flintstonen kentällisissä lienee jonkinnäköinen totuuden siemen...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nimenomaan. Tuokin oli mielestäni jo sellainen pointti alkuperäistä valintaa tehdessä, että sen olisi luullut nostavan JJ:n kurssia joukkueen valinnassa. Tuo tutkapari on pelannut yhdessä jo vuosia, toisin kuin jotkut parin turnauksen ajan yhdessä olleet pelurit. Eli ne kuviot tulevat jo selkäytimestä.

Ennestään tuttuja yhdistelmiä Jalosen valitsemassa joukkueessa:
M.Koivu + T.Ruutu
Lehtinen + S.Koivu + Selänne
Peltonen + Jokinen + Hagman
Kapanen + Miettinen

Filppula taitaa olla mukana ensimmäistä kertaa miesten maajoukkueessa, mielenkiintoista nähdä Vallea maajoukkuepaita päällä. J.Ruutu on nelosen hämmentäjänä maailman parhaita roolissaan.
 
Jalosen päätös on kirkkaasti Suomen jääkiekkohistorian suurin valintahölmöys. Esimerkiksi Kai Nurmisen valitsematta jättäminen on kevyttä tavaraa tämän rinnalla. Jussi Jokinen on jo toisena suomalaisten sisäisessä pistepörssissä NHL:ssä. Mutta hän ei silti kuulu ykkös- tai kakkosketjuun tai edes joukkueeseen :DDDD

Mutta kun valinnat tehtiin silloin jouluna. Taisi olla siinä kohtaa 5. paras suomalainen. Ei sillä ole merkitystä millaisessa vireessä jokin rannalle jätetty pelaaja on nyt. Vaikka olisihan se hienoa nähdä JJ kisoissa. Kuten joku jo totesikin, niin on melko koomista purnata tässä vaiheessa valinnoista. Ei Jalosen Jukka mikään ennustaja ole. Hän on valinnut parhaat mahdolliset pelaajat eri rooleihin ja näillä mennään.
 

Lazze

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tappara, Warkis, Leijonat & suomalaiset.
On toki tilastojen valossa perusteltua sanoa, että Jokisen Jussi on päässyt "vasta" valintojen jälkeen loistavaan vireeseen, mutta Carolinan pelejä tällä kaudella melkoisen monta katsoneena, minun näkemyksen mukaan, Jussi on pelannut koko kauden erittäin hyvällä tasolla ja kauden mittaan otteet ovat olleet tasaisia, vaikka viime aikoina tehot ovat parantuneet. Tehojen parantumiseen on vaikuttanut erityisesti Jussin lisääntynyt ylivoima-aika. Jussi on ollut Carolinassa niitä harvoja pelaajia, joilla ei ainakaan minun seuraamissani otteluissa ole ollut hirveästi huonoja pelejä takana. Tehot ovat viime aikoina vain nousseet onnistumisten ja koko joukkueen peliesitysten paranemisen myötä.

En ole koskaan ollut JJokisen fani tai pitänyt häntä mitenkään ainutlaatuisena suomalaisena pelaajana, mutta kun viime keväästä lähtien olen Carolinan otteita päässyt seuraamaan melko aktiivisesti, on Jussi erottunut muutoinkin kuin tilastojen valossa edukseen.

Jalonen on siinä mielessä hieno mies, että hän pysyy sanojensa ja päätöstensä takana eikä rupea mussuttamaan mitään ylimääräistä. Me voimme toki kritisoida näitä päätöksiä, mutta mitään me emme sille voi tehdä. Itse toivon kuitenkin tällä hetkellä että Jussi jollain tapaa kisajoukkueeseen päätyy. Toki voin kuvitella sitä valituksen määrää jos Jussi ei kisoissa teekään 1,5pts/peli. Toisaalta voin kuvitella myös sen valitusvirren määrän, joka syntyy jos Jussi ei kisoissa pelaa ja Peltonen/Lehtinen/Miettinen/Immonen yms. eivät saa mitään aikaan TAI pahimmassa skenaariossa Suomi häviää ratkaisevan ottelun rangaistuslaukauksissa.

Itse odotan olympialaisista OJ:lta ja Hagmanilta paljon, sillä he eivät ole saaneet itsestään riittävästi irti arvokisoissa (mitä tulee minun henk.koht. odotuksiin). Kaikista eniten odotan sitä kun Valtteri Filppula pääsee, voisiko sanoa, vihdoin ja viimein koko suomalaisen kiekkokansan suurennuslasin alle miesten arvokisoissa. NHL:ää vain harvoin seuraavat tuskin tietävät kuinka hienosta pelaajasta on kyse. Minäkään en nimittäin (vielä) tiedä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse myöskin näen O.Jokisen valinnan riskinä. Täytyy muistaa, että O.Jokinen tosiaan pelaa pisteiden valossa heikkoa kautta ja silloinkin kun hän on NHL:ssä onnistunut, niin maajoukkueessa ei roolia ole löytynyt tai hän ei sitä ole pystynyt täyttämään. Täytyy silti muistaa, että nyt pelataan pienessä kaukalossa ja luulen siitä olevan O.Jokiselle hyötyä.

Niin. Itsekään en kyllä ymmärrä Jussi Jokisen valitsematta jättämistä olympiajoukkueesta. En toisaalta täysin ymmärrä sitäkään, että Jokisen Jussin poisjättämistä joukkueesta pois ihmetellään sen varjolla, että mies on pelannut hyvän kauden ja on nakutellut myös hyvät pisteet. Tämä on kyllä totta, mutta kun samalla Olli Jokisen valintaa joukkueeseen purnataan sen vuoksi, että on tehnyt heikot pisteet tällä kaudella niin nämä eivät ole mielestäni tasapainossa. Varsinkin silloin kun valinnat tehtiin niin Jokisen Olli taisi olla kuitenkin Jussia edellä pisteiden valossa.
 

czerkawski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sidney Crosby, Penguins, Colorado, NYR
Mutta kun valinnat tehtiin silloin jouluna. Taisi olla siinä kohtaa 5. paras suomalainen. Ei sillä ole merkitystä millaisessa vireessä jokin rannalle jätetty pelaaja on nyt. Vaikka olisihan se hienoa nähdä JJ kisoissa. Kuten joku jo totesikin, niin on melko koomista purnata tässä vaiheessa valinnoista. Ei Jalosen Jukka mikään ennustaja ole. Hän on valinnut parhaat mahdolliset pelaajat eri rooleihin ja näillä mennään.

Hassua ja huonosti perusteltua, että tähän ajankohtaan valinnoissa vedotaan toistuvasti. Suomen joukkue valittiin 30 tai 31. 12. Siihen mennessä pelaajien virettä voi katsoa esimerkiksi tehopisteiden valossa koko kaudella tai valintoja edeltäneenä aikana. Vaikka J. Jokinen oli viidentenä kaikista suomalaisista tuolloin, tätäkin paremmin pelaajan sen hetkistä virettä voisi ajatella kuvaavan joulukuun tilastot. Tuohon mennessä joulukuussa J. Jokisella oli 11 ottelussa tehot 5+4. En nyt jaksa käydä kaikkia suomalaisia läpi, mutta tuskinpa löytyi kovin montaa suomalaista vastaavin tehoin tuona aikana NHL:stä tai muistakaan liigoista mitä olympiajoukkueen pelaajat edustavat.

Toisaalta Suomen maalintekijöiden puute huomioon ottaen oli mielestäni jo erikoista, että koko kauden viidenneksi tehokkain pelaaja oli varaa jättää pois. Noissa edellä olleissa oli kuitenkin muitakin kuin laitureita. Ottaen vielä huomioon kuinka J.Jokinen loisti viime kevään Stanley CUp -peleissä, kauden tärkeimmällä hetkellä.

Mutta miten vaan, minua ainakin syvästi ihmetytti tämä J.Jokisen poisjättö jo vuoden vaihteessa, ja löytäisin Suomen laitahyökkääjistä aika monta kenet ensiksi jättäisin pois. Mutta näistä voi näköjään olla montaa mieltä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllähän tämä alkaa mennä jo koomiseksi. J.Jokinen naputtanut puolessa välissä peliä Bostonia vastaan 1+2. Ukko on kyllä kovassa vireessä, harmi ettei kuulu Jalosen suosikkeihin.

Viidessä viimepelissä tehot 4+5=9. Kyllähän JJ on omalla tavallaan alleviivannut tuota Jalosen päätöksen typeryyttä...
 
Hassua ja huonosti perusteltua, että tähän ajankohtaan valinnoissa vedotaan toistuvasti. Suomen joukkue valittiin 30 tai 31. 12. Siihen mennessä pelaajien virettä voi katsoa esimerkiksi tehopisteiden valossa koko kaudella tai valintoja edeltäneenä aikana. Vaikka J. Jokinen oli viidentenä kaikista suomalaisista tuolloin, tätäkin paremmin pelaajan sen hetkistä virettä voisi ajatella kuvaavan joulukuun tilastot.

Todellisuudessa valinnat tehtiin ainakin pääosin jo ennen tuota mainitsemaasi päivämäärää. Pelaajille oli ilmoitettu valinnasta jo ennen joulua, ainakin sen perusteella mitä joidenkin pelaajien haastatteluja ja kommentteja olen lukenut. Tietysti voi olla, että Jalonen pohti deadlineen saakka asetelmaa Miettinen vai Jokinen, mutta veikkaanpa silti että tämäkin oli päätetty jo ennen joulua. Jokisen tehot joulukuussa jouluun mennessä 2+2.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mutta kun valinnat tehtiin silloin jouluna. Taisi olla siinä kohtaa 5. paras suomalainen. Ei sillä ole merkitystä millaisessa vireessä jokin rannalle jätetty pelaaja on nyt. Vaikka olisihan se hienoa nähdä JJ kisoissa. Kuten joku jo totesikin, niin on melko koomista purnata tässä vaiheessa valinnoista. Ei Jalosen Jukka mikään ennustaja ole. Hän on valinnut parhaat mahdolliset pelaajat eri rooleihin ja näillä mennään.

Tämä on kyllä suoraan sanottuna melko paskapuhetta Jalosen puolustamiseksi. Jussi oli tuolloin tosiaan 5. paras pistemies suomalaisista, muistaakseni 3 pistettä tuota toista sijaa jäljessä. Vire oli jo tuolloin selvästi nousujohteinen ja rooli Carolinassa "monitoimimies". Jalosen päätös JJ:n suhteen ei ole mielestäni ainakaan maallikon ymmärrettävissä, eikä sitä kyllä ole asiantuntija-analyytikotkaan sulattaneet.

Filppula taitaa olla mukana ensimmäistä kertaa miesten maajoukkueessa, mielenkiintoista nähdä Vallea maajoukkuepaita päällä. J.Ruutu on nelosen hämmentäjänä maailman parhaita roolissaan.

Sekin on jännää, että Filppulan asema joukkueessa on ikään kuin sinetöity, vaikka miehen meriitit sekä tältä kaudelta että NHL:stä ylipäätään ovat JJ:ta vaatimattomammat. Esimerkiksi omissa "papereissasi" Flip löytyy sieltä ykkösen laidalta, vaikka minusta olisi huomattavasti loogisempaa, että sieltä löytyisi Jussi Jokinen - kemiat huomioonottaen. Selventääkseni tätä asetelmaa, olen 100% Filppulan olympiajoukkueessa mukanaolon kannalla.
 
Tämä on kyllä suoraan sanottuna melko paskapuhetta Jalosen puolustamiseksi. Jussi oli tuolloin tosiaan 5. paras pistemies suomalaisista, muistaakseni 3 pistettä tuota toista sijaa jäljessä. Vire oli jo tuolloin selvästi nousujohteinen ja rooli Carolinassa "monitoimimies". Jalosen päätös JJ:n suhteen ei ole mielestäni ainakaan maallikon ymmärrettävissä, eikä sitä kyllä ole asiantuntija-analyytikotkaan sulattaneet.

Ei se mitään paskapuhetta ole enkä minä päävalmentajaa yritä puolustaa. Itsekin olisin Jokisen mukaan ottanut. Lähinnä minua jaksaa ihmetyttää se miten porukkaa vauhkoaa Jokisen kovista tehoista nyt kun niillä ei ole valintojen kanssa mitään merkitystä. Ja siinä olen eri mieltä, ettei Jalosen päätös olisi ymmärrettävissä. Kyllä minä sen ainakin ymmärrän vaikka eri mieltä olenkin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ei se mitään paskapuhetta ole enkä minä päävalmentajaa yritä puolustaa. Itsekin olisin Jokisen mukaan ottanut. Lähinnä minua jaksaa ihmetyttää se miten porukkaa vauhkoaa Jokisen kovista tehoista nyt kun niillä ei ole valintojen kanssa mitään merkitystä.

Kuten tuossa aiemminkin sanoin, minun mielestäni Jokisen hyvä tehot viimeaikoina alleviivaavat Jalosen valinnan typeryyttä. Jätti rannalle hyvävireisen pelaajan, jonka tähti jatkoi ennestään nousuaan valinnan jälkeenkin. Kehityksen kaarta on tottakai mahdotonta tarkasti määrittää tulevaan, mutta sanoisin useiden skouttien ja maajoukkuetason valmentajan ainakin toivottavasti osaavan vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä siitä, mitä kentällä näkevät. Ei JJ:n hyvä peli tammikuussa todellakaan ainakaan itselleni ole tullut mitenkään yllätyksenä.

Edit. Ei vissiin mene perille. Olen huono selittämään ilmeisesti?
 
Viimeksi muokattu:
Kuten tuossa aiemminkin sanoin, minun mielestäni Jokisen hyvä tehot viimeaikoina alleviivaavat Jalosen valinnan typeryyttä. Jätti rannalle hyvävireisen pelaajan, jonka tähti jatkoi ennestään nousuaan valinnan jälkeenkin. Kehityksen kaarta on tottakai mahdotonta tarkasti määrittää tulevaan, mutta sanoisin useiden skouttien ja maajoukkuetason valmentajan ainakin toivottavasti osaavan vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä siitä, mitä kentällä näkevät. Ei JJ:n hyvä peli tammikuussa todellakaan ainakaan itselleni ole tullut mitenkään yllätyksenä.

En minä tästä eri mieltä olekaan, mutta tässä keskustelussa on vaan täysin turhaa argumentoida kenenkään pelaajan puolesta nyt tammikuussa suoritettujen näyttöjen perusteella. Ne eivät ole mitenkään päteviä perusteita näin jälkikäteen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sekin on jännää, että Filppulan asema joukkueessa on ikään kuin sinetöity, vaikka miehen meriitit sekä tältä kaudelta että NHL:stä ylipäätään ovat JJ:ta vaatimattomammat. Esimerkiksi omissa "papereissasi" Flip löytyy sieltä ykkösen laidalta, vaikka minusta olisi huomattavasti loogisempaa, että sieltä löytyisi Jussi Jokinen - kemiat huomioonottaen. Selventääkseni tätä asetelmaa, olen 100% Filppulan olympiajoukkueessa mukanaolon kannalla.

Jaa on vai NHL:ssä ylipäätäänkin vaatimattomammat? Mitä isoa se Jussi Jokinen on siellä tehnyt kun Filppulan meriitit siinä rinnalla on niin vaatimattomat? Pari kolme Stanley Cupia ja isot tehot finaaleissa?

Stanley Cupin voittaminen ja varsin isoon rooliin nouseminen NHL:n ehkä yhdessä kovimmista organisaatioista Detroit Red Wingsissä mielestäni puhuu jo varsin vahvaa kieltä Filppulan puolesta. Filppula on tällä kaudella pelannut 25 peliä ja niissä on syntynyt tehoja 4+11=15. Jussi Jokinen taas pelaa NHL:n yhdessä heikoimmista joukkueista Carolina Hurricanesissa jossa 50 pelissä on syntynyt tehot 15+22=37.

Ja kyllä minunkin papereissani Jussi Jokinen tällä hetkellä vaikuttaisi hyvältä valinnalta joukkueeseen, vaikka sopiminen kahteen ekaan ketjuun ei mielestäni onnistuisikaan. Miettisen tai Immosen korvaajana voisin Jussi Jokisen ihan mielelläni nähdä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jaa on vai NHL:ssä ylipäätäänkin vaatimattomammat? Mitä isoa se Jussi Jokinen on siellä tehnyt kun Filppulan meriitit siinä rinnalla on niin vaatimattomat? Pari kolme Stanley Cupia ja isot tehot finaaleissa?

Arvostan kyllä playoff-tehoja ja Filppulan onnistumisia tiukassa paikassa. Fakta on kuitenkin se, että Jokinen sivuaa todennäköisesti jo hyvinkin piakkoin Filppulan piste-ennätystä - ennen kuudettakymmenettä peliään tällä kaudella (Filppulan yhden kauden piste-ennätys runkosarjassa 40 pistettä 80 ottelussa). Filppulalla on tosiaan ollut onnikin olla osa NHL:n voittavinta organisaatiota ja sinne pääsy ja pelipaikan vakiinnuttaminen jo sinänsä on kyllä saavutus.

Kuitenkin Juicekin mielestäni pelasi kohtalaisen hyvää pudotuspelikiekkoa mm. viimekeväänä...

Herrojen NHL-tilastot siis näyttävät tältä:
Jussi: 356p 69+140=209
Valle: 260p 45+64=109


Filppula on tällä kaudella pelannut 25 peliä ja niissä on syntynyt tehoja 4+11=15. Jussi Jokinen taas pelaa NHL:n yhdessä heikoimmista joukkueista Carolina Hurricanesissa jossa 50 pelissä on syntynyt tehot 15+22=37.

Niin. Eli Jussi Jokinen on tehnyt NHL:n huonoimmassa joukkueessa ihan kunnioitettavan kasan tehoja ja päässyt +/- -tilastossakin plussalle. Mielestäni aika kova suoritus.

Ja kyllä minunkin papereissani Jussi Jokinen tällä hetkellä vaikuttaisi hyvältä valinnalta joukkueeseen, vaikka sopiminen kahteen ekaan ketjuun ei mielestäni onnistuisikaan. Miettisen tai Immosen korvaajana voisin Jussi Jokisen ihan mielelläni nähdä.

Miksi Filppula sopisi ykkösen laitaan paremmin kuin Jokinen?

Kuten jo tuossa sanoin, mielestäni Valtteri Filppula kuuluu ehdottomasti joukkueeseen. Ei se ero Jussi Jokiseen kuitenkaan niin suuri ole, etteikö Juicen valinta joukkueeseen olisi kuitenkin (tai siis pitäisi olla) aivan yhtälailla kiveenhakattu juttu. Jos NHL:n suomalaisten toiseksi paras pistemies, joka pelaa sekä laitaa että sentteriä - niin puolustavaa kuin hyökkäävääkin roolia - mahdu joukkueeseen, on valinnoissa sössitty pahemman kerran. Varsinkin kun Jokisen ohi on jonossa mennyt pelaajia tyyliin J.Immonen, V.Peltonen, J.Lehtinen, A.Miettinen, joiden asema joukkueessa pitäisi lähtökohtaisesti olla paljon epätasaisemmalla pohjalla kun Jussi Jokisen.

Yhtä käsittämättömän aivopierun löytäminen näistä valinnoista tosiaan ulottuu niinkin kauas kuin Nurmiseen, jonka kohdalla kai kemiat valmennusjohdon kanssa ratkaisivat. Jotenkin olisi vaikea kuvitella Jussin ja valmennusjohdon välille tuonkaltaisia jännitteitä, mikä tekee tilanteesta entistäkin oudomman.
 

Jacques

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Carolina

En ihan ymmärrä tätä huonossa joukkueessa pelaamista. Muistaakseni Carolina oli 4 parhaan sakissa viime vuonna ja Jokinenkin kohtuullisessa vireessä poffseissa. Joo alkukausi meni Carolinalta vihkoon, mutta nykykunnossa on jo ihan asiallinen joukkue. Käsittämätön ratkaisu Jaloselta, Suomella ei kertakaikkiaan ole varaa pitää noin hyvää hyökkäyspään pelaajaa joukkueen ulkopuolella. YV:lla ne pelit taas ratkotaan Vancouverissakin ja sitä Jokinen on pelannut heti ensimmäisestä kaudestä lähtien NHL:ssa ja kohtuullisen kovassa seurassakin esimerkiksi Dallasissa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ennestään tuttuja yhdistelmiä Jalosen valitsemassa joukkueessa:
M.Koivu + T.Ruutu
Lehtinen + S.Koivu + Selänne
Peltonen + Jokinen + Hagman
Kapanen + Miettinen

Joo, totta on että nuo ovat tuttuja yhdistelmiä eri turnauksista. Pitkänen-Jokinen ovat kuitenkin treenailleet yv-kuvioitaan jo jostain junnupeleistä asti ja tulostakin on tullut viime vuoden NHL-pleijareista asti. Sieltä voitaisiin saada ne pari puuttuvaa maalia ylivoimilla, kun se kuitenkin on taas niin vaikeaa.

Toki ymmärrän roolitukset ja aikaisemman turnaushistorian, joka ei ole niin räjähtävä kuin odotukset ovat olleet. Mutta on tuossa miehistössä pari muutakin pelaajaa, jotka eivät ole pystyneet vastaamaan odotuksiin arvokisoissa.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Mutta kun valinnat tehtiin silloin jouluna. Taisi olla siinä kohtaa 5. paras suomalainen. Ei sillä ole merkitystä millaisessa vireessä jokin rannalle jätetty pelaaja on nyt.

Tarkoitatko, että J.Jokista parempia hyökkääjiä löytyi joukkueeseen todellakin 13 kappaletta? Koska Jalonen itse totesi, että tällä kertaa ei valita selkeästi hyökkääviä ja puolustavia ketjuja, vaan kaikki ketjut muka kykenevät myös hyökkäämään, silloin kysymys on todellakin alussa esittämäni.
NHL:ssä 5. paras suomalainen pistemies jätetään rannalle ja korvataan hänet sellaisilla tykeillä kun Peltonen ja Immonen. Jalonen kompetenssi arvioida NHL-pelaajia voidaan asettaa tämän tapauksen valossa vakavasti kyseenalaiseksi. Ehkäpä Jalonen valitsikin joukkueen viime kauden NHL-pistepörssin perusteella. Siinä kun Miettinen oli 4., Peltonen 11. ja J.Jokinen 12. Niin ja Immonen pelasi SM-liigaa...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tämä case J.Jokinen on kyllä mielenkiintoinen. Täytyy sanoa, että Jalonen on todella vaikeassa tilanteessa, sillä eihän tämän hetken kovavireisintä pelaajaamme pitäisi olla millään logiikalla varaa jättää ulos joukkueesta ja kyllähän Jukkakin sen tiedostaa. Syystä tai toisesta valintaprosessissa sössittiin pahemman kerran, ja toisaalta kuten on mainittua, eihän Jokinen vastaavanlaisessa vireessä vielä ollut joulukuussa vaikka toki nousujohteisesti pelasikin. Ellei kyseessä ole mitään henkilökohtaista ja Jaloselta kysyttäisiin tällä hetkellä, että "Miettinen vai J.Jokinen?", niin ei liene vaikeaa arvata mikä olisi vastaus. Ongelma on vain siinä, että vaihtoja on vähän vaikea tehdä enää tässä vaiheessa ilman, että joku loukkaantuu. Todennäköisestihän Jalonen "menettäisi kasvonsa" korvaamalla jonkun terveen pelaajan J.Jokisella ja toisaalta taas jos menestystä ei tule kisoissa, niin tilanne olisi silti sama (vaikkei menestys oikeasti yhden pelaajan harteilla olekaan).
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
En ole kyllä hetkeen lukenut typerämpää lausetta, kun se, jossa joku ilmaisi ymmärtämättömyytensä siihen, miten valintojen kritisoinnissa joku ottaa valintojen ajankohdan huomioon :D

Ei sillä, ottaisin Jokisen vieläkin Peltosen tai Immosen tilalle. Sen sijaan Miettinen vai Jokinen valinta on täysin selkeä ja tällä hetkellä oikea.
 

d2uce

Jäsen
Tyhmä Jalonen valitsi vielä ainakin kolme loukkaantuneena olevaa pelaajaa Olympiajoukkueeseen. Ihme idiootti!
 
Tarkoitatko, että J.Jokista parempia hyökkääjiä löytyi joukkueeseen todellakin 13 kappaletta?

En tarkoita. Joukkueessa ei ole minusta 13 Jokista parempaa hyökkääjää. Ei nyt eikä joukkueen valintojen aikoihin. Itse olisin kalajokilaisen mukaan kelpuuttanut, kuten jo viidettä kertaa vuorokauden sisään totean.
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Teemu tilanne?

Onkos siitä Teemun tilanteesta vielä mitään tietoa? Etsii, etsii, vaan ei löydä.

EDIT: Nyt löytyi ja hyväähän toi lupais.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tyhmä Jalonen valitsi vielä ainakin kolme loukkaantuneena olevaa pelaajaa Olympiajoukkueeseen. Ihme idiootti!

Asia ei ole ihan niin yksioikoista miten sen tässä hieman vitsaillen ilmaiset. Näen, että esimerkiksi Lehtisen oleminen enemmän tai vähemmän klesana kisoissa on jopa melko todennäköistä, pelituntumasta puhumattakaan. Totuus on se, etteivät paikat kestä enää samalla tavoin kuin aiempina vuosina. Kyllähän siinä on riskinsä, että valitaan näinkin iäkäs joukkue kisoihin.

Totta helvetissä joulukuussa on vähän vaikea veikata, että minkälaisia tehoja pelaaja tekee tammikuussa, mutta nousujohteisuuden ja potentiaalin voi kyllä havaita. Tämä ei ole meidän tehtävä, vaan heidän, jotka pelaajia käyvät paikanpäällä skouttaamassa. Eikä tästä ole välttämättä edes syyttäminen Jalosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös