Hmm, mikä susta tekee Moskovassa hävitystä finaalista jotenkin muita hienomman? Se, että hävittiin Kanadalle(jotenkin hienompaa, kuin tappio jollekin muulle vastustajalle..?)?
Toisekseen, niin kauan kuin tämä vallalla oleva "mennään tekemään parhaamme pliplap.. oltiin ihan hyviä pliplap.. kaveri vaan oli tänään(kin) parempi, pliplap.." - ajatusmalli jatkuu vain ja ainoastaan voittoon tyytymisen sijaan, niin kannattaa todellakin totutella tykkäämään näistä ihan ookoo -tuloksista. Ne joukkueet mitkä arvokisoissa voittavat eivät todellakaan ole menneet sinne vain tekemään nöyrästi parhaansa ja katsomaan mihin se sattuu riittämään. Tässä asiassa en usko olevani väärässä.
Ja tottahan toki meillä kaikilla on mielipide ja mielipiteen vapautta pitää kunnioittaa. Ja ehkpä se vuoden 2006 juhlinta sitten oli suomalainen yhteisymmärrys siitä, että mistä urheilussa on kysymys(tärkeintä ei ole voitto jne). Ei siinä mitään, mukava niiden kannalta joille kelpaa =)
Mikko Koivun jatkoaikamaali. Se fiilis kun se kiekko liru maaliin. Mielestäni Venäjän pudottaminen puolivälierissä, jatkoajalla, on "ihan ok" suoritus. Sä ajattelet, että Suomi hävisi finaalin, mä ajattelen, että Suomi pääsi vastoin kaikkia odotuksia finaaliin.
Ja sillähän ei ole mitään väliä mitä fanit joukkueelta odottaa. Se ei liity millään tavoin siihen, mitkä joukkueen omat tavoitteet ja odotukset ovat. Jukka Jalosen joukkueilla tavoite on kulta ja niin pitääkin olla. Vasta kisojen jälkeen voidaan arvioida, että jos, huom
jos, Suomi ei tavoitetta saavuta, voidaanko vähempään olla tyytyväisiä. Joukkue ei varmasti ole tyytyväinen, eikä voi hyväksyä tappioita, niin kuin ei tietenkään pidäkään, mutta se ei estä katsojia, penkkiurheilijoita, muodostamasta omia mielipiteitä siitä, menikö kisat penkin alle kun hävittiin finaali vai riittikö se kiitettävään arvosanaan.
Ja vielä toi tori juttu. Itse olen ajatellut sen niin, että ei ajateltu niinkään sitä, että Suomi hävisi se finaalin, vaan sitä, miten ja millaista kiekkoa Leijonat esitti sen turnauksen aikana.
Ja hei, totta kai urheilussa on tärkeintä voitto! Ongelma on siinä, että kaikki eivät voi voittaa yhtä aikaa. Juuri siksi pitää tottua tappioihin ja hoksata, että niissäkin voi olla jotain hyvää.
Nimimerkki "olen suomalainen ja suosikkijoukkueeni on aina ollut KalPa"