Puolivälierissä pitää tehdä sitten oikeasti yksi maali enemmän kuin vastustaja:)Vielä yön viimeinen viesti. Tuli juuri mieleen, kuinka otteluseurantaketjussa joku nimimerkki kirjoitti toisella erätauolla, tilanteessa 0-2, että menee nukkumaan, ja säästää univelkansa parempiin matseihin tjsp. Mahtaa kaveria viiksettää, kun saa aamulla lukea uinuneensa todellisen klassikon ohi. Huikea nousu, haamumaali, verta, raivoa... ;)
Jees, näinhän se on. Sekoilin yöllä hurmioissani, koska toki keskinäinen peli kääntäisi lohkovoiton Suomelle.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta nyt kun jenkeiltä tuli täysi pistepotti, niin eikö Suomelle riitä lohkovoittoon myös jatkoaika/rankkarivoitto Kanadasta?
Selänne ainakin kertoili tuossa Ruotsi-Tsekki -ottelun erätauolla näytetyssä haastattelussa, että jopa itse Gleason ihmetteli Jokisen saamaa kohtuuttoman kovaa rangaistusta.
No, Gleasonilta tuskin mielipidettä kysytään, mikäli jotain vaateita aletaan esittämään.
DAF kirjoitti:
"Seuraavat tilanteet voidaan tarkistaa videomaalituomarijärjestelmällä tai erotuomari voi tarkistaa videotukijärjestelmällä:
1. Ylittikö kiekko maaliviivan?"
Tämä riittää, eli kyllä voi tarkastaa. Kiekkohan ei ylittänyt maaliviivaa
Voidaanhan toki laskea maaliviivan ylitykseksi sekin että kiekko tulee pois maalista. Eikös se maaliviiva ole ainoastaan se tolppien välinen osuus? Muutenhan kaikki pitkät kiekotkin olisivat maaleja. Sivuverkosta kiekko maaliin, niin se ei teknisesti ylitä tolppien välissä olevaa viivaa vaan kiertää sivusta ohi.Miten niin ei ylittänyt maaliviivaa??? Eikös se jäänyt sinne maaliin....? Onko pointtisi se, että maaliviiva olisi ainoastaan tolppien välinen osa sitä punaista viivaa?
Nyt mä en tajua enää mistään mitään. Missähän tämä pääty sijaitsee, x ja y koordinaatit?! Menee vähien unien piikkiin mutta kannatti katsoa, nyt joutaa näistä puoliunessa vääntämään täällä :D"Neljän metrin päähän kentän kummastakin päädystä merkitään viisi senttimetriä leveät punaiset viivat, jotka tunnetaan maaliviivoina" Eli ei ainoastaan tolppien välinen osuus.
Voidaanhan toki laskea maaliviivan ylitykseksi sekin että kiekko tulee pois maalista. Eikös se maaliviiva ole ainoastaan se tolppien välinen osuus? Muutenhan kaikki pitkät kiekotkin olisivat maaleja. Sivuverkosta kiekko maaliin, niin se ei teknisesti ylitä tolppien välissä olevaa viivaa vaan kiertää sivusta ohi.
Pelin omituisuudesta ja viihdyttävyydestä tuskin tarvitsee edes puhua, mutta mietityttämään jäi, pitikö videotuomarin tehdä ratkaisunsa tässäkin tilanteessa tuomarin kysymyksen pohjalta? Ja noihin kysymyksiin tietääkseni ei kuulu "menikö se vittu verkon läpi?"
Ape analysoi Koistisen kommenttia niinkin kärkevästi, että puhui jopa "luottamuspulan rajoilla olemisesta". Kun Urheiluruudussa näytettiin välähdystä Leijonien jääharjoituksesta, olin lukevinani Sakun huulilta sanan "vittu", eikä äijä ollut kovinkaan tyytyväisen näköinen.
Mitähän siellä joukkueenjohdossa tapahtuu? Onko Shedden umpilukossa ja pitääkö Jalonen mykkäkoulua? Kyllä nyt vaikuttaa siltä, että johdon eri osapuolten välille on syntynyt kuiluja ja samoin Sheddenin ja pelaajien välille. Jalonen lienee vielä väleissä pelaajien kanssa.
Onneksi kuitenkin juuri pelaajat ovat ne, jotka Suomen ottelut loppujen lopuksi pelaavat ja toivottavasti voittavat.
Eikös lätkään ole kirjoitettu säännöt? Mainitaanko siellä, että maalia ei saa tehdä verkon läpi, tai siirtämällä kiekko kassiin kädellä?
Maalin määritelmässä kiekon pitää mennä maaliin tolppien välistä ja yläriman alta. Videotuomarilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta kommentoida verkon läpi mennyttä laukausta. Hänellä on seitsemän kohtaa joihin hän voi ottaa kantaa. Jokainen voi itse lukaista säännön 330 jossa ne mainitaan.
Jos nykyinen trendi jatkuu, niin turpaan tulee ja lahjakkaasti. Joko Doug heittää alivoimapeliin neljä pakkia? Se ei itseasiassa yllättäisi minua yhtään...
Jep, voittoja Latviasta, Norjasta, heikosta Slovakiasta... Oletko katsonut näitä pelejä? Suomen paketti on ensimmäistä peliä lukuunottamatta ollut lähes täysin sekaisin. Tämän on myöntänyt myös valmennus ja hoksannut suurin osa kiekkoa seuraavasta kansasta.
Viisikkopeli on toiminut varsin hyvin 3. ja 4. kentillä ja kun Saku saadaan vauhtiin niin alkaahan se skulata ykköselläkin. Kakkoskentän kahden sentterin sekoilu edellisessä pelissä oli karmeaa katsottavaa, joten siihen on saatava iso parannus!
Kun viisikkopeli on saatu toimimaan läpi linjan niin YV:kin tulee sisäänviennin ja rauhoittamisen osalta parempaan kuntoon => nähtäväksi vaan jää kuka siellä maalilla oikeasti laittaa itseään likoon?
AV on skulannut ihan kohtuudella, mutta USA:lla on heittää YV:lle kisojen parasta A-ryhmää => eka todellinen mittari siis edessä tänään!
Veskaripuolella "edge" selkeästi Suomen, mutta ei USA:n veskarikaksikko esim. Masalskisiin verrattuna ihan kädetön ole...
Peli on ollut GER-matsia lukuunottamatta paskaa, toivottavasti tänään nähdään enteitä paremmasta?
Maalin määritelmässä kiekon pitää mennä maaliin tolppien välistä ja yläriman alta. Videotuomarilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta kommentoida verkon läpi mennyttä laukausta. Hänellä on seitsemän kohtaa joihin hän voi ottaa kantaa. Jokainen voi itse lukaista säännön 330 jossa ne mainitaan.