Kyllä mä tän tiedän miten tää on mennyt:
Sanna ja Sauli istuu la-iltana Mäntyniemen takkahuoneessa (eihän ne saunaan voi mennä kaksistaan) punaviinilasit kourassa iltaa istuen.
- Kuule, Sanna, mä oon vähän miettiny
- No?
- Mul ois tässä tällainen pumaska, tsekkaatko?
- No joo... mut täähän on se N..
- SHHH! Ei sitä saa ääneen sanoa!
Siitä puuttuu sit vaan allekirjoitukset... laittaisitko omas?
- No kyllähän mä, mut mites toi Li ja Annikka? Pitäskö niiltä kysyä? Ann-Maj nyt tekee mitä pyydetään. Ja Marialta nyt on turha ees kysyä.
- No, nimi alle sit
- Siis saanks mä ihan ite? Siis oikeesti?
- Joo, mä laitan nimen sit sun jälkeen. Naiset ensin, nääs.
- OMG ja ihquu! *raaps*
- No ni.
- Mut Sale hei, yks juttu
- No?
- Kun me luvattiin kysyä ruotsalaisilta
- No, soita sille Magnalenalle - onhan sulla sen puhelinnumero onhan? Vai nukkuukse jo?
- Paskat se mitään nukkuu. Valkkarilasi sillä on kädessä. OMG!!
Prrr.... No, hej Sanna.
(pläppläp ja sen sellaista)
- Mikä siinä kesti?
- No tiedäthän sä noi ruotsalaiset. Ja varsinkin ruotsalaiset naiset, pitää diskuteerata. Homma hoidossa.
- Mut, mites me saadaan se niitten paperi tänne?
- Pistetääks toi hakemaan (Sanna osoittaa peukullaan taakse)
- Ai toi? (Vilkaisee Ilmaria, joka halailee soffalla Keltaista Leskeä). Eihän tota sinne voi laittaa. Kato ny sitä! Sitä paitsi sehän pälpättää kaiken ennen aikojaan. Eikä toi puudeli lähde sinne ilman sua, tiedäthän sä sen.
- Ainiin... mitäs sitte?
- Mitäs jos sanottas Antille et soittaa Peterille? Ne vois järkätä sellasen pikkusen harjotuksen. Ihan vaan pikkusen. Pari alusta ja muutama hävittäjä. Siis jotain sellasta pientä vaan. Ettei - tiedät kyllä kuka - tajua. Vaikka taitaa sillä olla nyt muuta tekemistäkin.
- Toi nyt hoituu. Oota hetki.
-No ni. Mitäs sit?
Sale nostaa punaisen luurin.
- Hei, onko Uncle Joe? Kuule, me ruotsalaisten kanssa mietittiin, et oisko sulla ens viikolla päivä aikaa?
Ai on vai? No hyvä, mä toisin sulle tuliaislahjan.
- Hoidettu sekin. Oota hetki, Sanna, mä soitan vielä Finskille. Niillä lojuu niitä 350:siä ihan turhan päiten siellä nyt, ei niitä sovi makuuttaa, ruostuvatkin vielä. Ja ei näitä nyt voi millään reittikoneella viedä, vaihdotkin on niin rasittavia. Pääsen kerrankin businekseen ihan itsekseen. Lakeijjat menköön sinne economy plussaan.
Skool!