Ja taas mentiin askel lähemmäs kohti Natoa. Hienoa Sauli ja Sanna! Yllätys tämä ei tosin kenellekkään ollut.
Itse olen ainakin ollut lähes välittömästi Venäjän viimeisimmän hyökkäyssodan aloittamisen jälkeen 100 varma siitä, että Suomi liittyy Natoon. Niinistö sanoi tämän lähes välittömästi hyökkäyksen jälkeen niin suoraan kuin rivien välissä sen asian vain voi sanoa. 24.2 Niinistön kommentti "Nyt on naamiot riisuttu ja vain sodan kasvot näkyvät. " ja "heti" tuon jälkeen kokouksen jälkeen Saksassa lehdistötilaisuudessa Niinistö vakuutti moneen kertaankameralle, että hän lupaa, että Suomen valtion johto tietää mitä nyt tehdään ja kansa voi siihen luottaa. En muista kirjoitettiinko tästä silloin paljoakaan lehdissä, sillä ei näitä lausuntoja ole ihan älyttömästi edes haluttu median tai muiden päättäjien toimesta nostaa esille.
Kuitenkin näistä tuli itselleni jo silloin hyvin luottavainen olo. Olen vähän ihmetellyt joidenkin ylitulkintoja Saulin kiemurteluista, kun hän ei halunnut sanoa, mitä tahtoisi sanoa ja joutui tarkkaan miettimään mitähän sitä runoilee.
No nyt Saulin, Sannan ja Suomen kanta ei ole enää viimeisimmällekään henkilölle epäselvää.
Kiitos Sanna, Sauli ja muutkin päättäjät tästä määrätietoisesta ja nopeasta työstä!