Suomi – holhouksen synnyinsija

  • 126 705
  • 874

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ja on asiaa tutkittukin. Tässä raportissa kerrotaan mm. että Norjassa baarien aikaisempi sulkeminen on tuonut hyviä tuloksia, väkivalta on vähentynyt.

Ja jos autovero kohoaisi 1000-kertaiseksi, vähenisi varmasti myös liikenneonnettomuuksien määrä.

Tottakai aikaisemmin sulkeutuvat paikat vähentäisivät ongelmia, mutta onko nyt saatana järkevää kusta enemmistön muroihin noin pienen ongelman vuoksi? "Hyviä tuloksia" niin kenen mielestä? No poliisin. Entäs tavallinen kansa jota kiinostaa juhlia?

"No ei ole minulta pois niin voidaan vähentää/poistaa" Yhyhy vittu. Kielletään saatana kaikki niin saadaan Räsänen ja muut sankarit tyytyväiseksi.

PS. Tarkoitus ei ollut hyökätä juuri sinua kohtaan henkilönä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
"Hyviä tuloksia" niin kenen mielestä?

Norjalaisten. Heidän mielestään on hyvä jos väkivalta vähenee. Jo yksi tunti näkyi. Ei siis tarvinnut kieltää kaikkea.

Ongelmassa on toinenkin puoli. Pieneksi sitä voi kutsua jos aletaan laskemaan yksittäisiä tapauksia, esim. jollain pienellä paikkakunnalla. Suureksi silloin kun joku potkitaan jostain mitättömästä syystä koomaan yön pikkutunneilla.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä jos aukioloajat olisivat vapaat mutta alkoholitarjoiluajat säännöstellyt? Se porrastaisi jonkun verran ihmismassojen ulostautumista baareista ulos tappelemaan. Itse olen todella harvoin baarissa taappiin asti, mutta silloin kun olen ollut niin olisin varmaan istunut vielä jonkun aikaa lisääkin vaikka alkoholitarjoilu onkin jo ohi. Itseasiassa yleensä kun on ollut baarissa pilkkuun asti, niin viimeiset paukut on ollut kirkasta, eli vettä. Ehdotukseni olisikin että ravintolat saisivat olla auki valomerkin jälkeen ja tarjota yöruokaa sekä alkoholittomia juomia niin kauan kuin haluavat.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Norjalaisten. Heidän mielestään on hyvä jos väkivalta vähenee.

En jaksanut lukea koko tutkimusta ja Norjan kokemuksiin viitattiin useammassakin kappaleessa. Viitsitkö vielä referoida miten suuri vaikutus tuolla oli väkivaltaan ja millä tavoin norjalaisten tyytyväisyys tuotiin ilmi?

Hiukan tuo haiskahtaa siltä, että Hoxhan ajan Albaniaa kehuttaisiin vähäisistä auto-onnettomuuksista tai maajussi juhlisi vähentyneitä omenavarkauksia kaadettuaan puunsa.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Kannattaa googlata 24 hour drinking law uk.
Muutenkin brittien juopottelu muistuttaa suomalaisten vastaavaa joten nuo kokemukset sopii aika hyvin Suomeenkin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
En jaksanut lukea koko tutkimusta ja Norjan kokemuksiin viitattiin useammassakin kappaleessa. Viitsitkö vielä referoida miten suuri vaikutus tuolla oli väkivaltaan ja millä tavoin norjalaisten tyytyväisyys tuotiin ilmi?

Jos haluat listätietoja, niin kyllä sinä joudut kaivamaan tuon tutkimuksen itse läpi. Mitä järkeä siinä on, että minä alan kopioimaan sen tänne?

Tutkimuksessa mainitaan, että Norjalaisilla on hyviä kokemuksia aukiolojen lyhentämisestä vähentyneenä väkivaltana. Itselleni olisi outoa, elleivät he olisi tyyväisiä siihen jos väkivalta vähenee.
 

Wolves

Jäsen
Kannattaa googlata 24 hour drinking law uk.
Muutenkin brittien juopottelu muistuttaa suomalaisten vastaavaa joten nuo kokemukset sopii aika hyvin Suomeenkin.

Mielenkiintoista:

BBC kirjoitti:
Only a few hundred bars and clubs had applied for the 24-hour licences and even these were rarely used. Levels of drinking and drink-related violence had remained stable or fallen slightly.

Jos haluat listätietoja, niin kyllä sinä joudut kaivamaan tuon tutkimuksen itse läpi. Mitä järkeä siinä on, että minä alan kopioimaan sen tänne?

Eli vaatimalla ensin vaadit, että sinulle pitää tutkimuksista kaivaa faktat esille, mutta itse et tätä ole oman "tarinasi" tueksi tekemään. Tekopyhää paskaa.

Norjalaisten. Heidän mielestään on hyvä jos väkivalta vähenee. Jo yksi tunti näkyi. Ei siis tarvinnut kieltää kaikkea.

Norjalaisen tutkimuksen mukaan villapipo on paras kypärä moottoripyöräilijäille. Kypäriä testattiin heittämällä niitä vuoren rinteeltä alas kivikkoon ja villapipo oli ainut, joka selvisi testistä ehjänä.

Mitä jos aukioloajat olisivat vapaat mutta alkoholitarjoiluajat säännöstellyt?

Mitenkä tuo muuttaisi nykyistä toimintaa mitenkään? Vai meinaatko, että ruokaravintola, joka muuttuu "yökerhoksi" yön ajaksi, laittaa hanat kiinni puoli neljältä ja kaiken lasin ja paskan keskellä muuttuu lennosta taas ruokaravintolaksi?
 
Viimeksi muokattu:

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkä tuo muuttaisi nykyistä toimintaa mitenkään? Vai meinaatko, että ruokaravintola, joka muuttuu "yökerhoksi" yön ajaksi, laittaa hanat kiinni puoli neljältä ja kaiken lasin ja paskan keskellä muuttuu lennosta taas ruokaravintolaksi?

Korjatkaa jos olen väärässä. Eikö valomerkin jälkeen ole kaikki tarjoilu kielletty ja ravintolan tulee olla tyhjä puoli tuntia valomerkistä? Näin ainakin itseäni ulos ajamaan tulleet portsarit ovat minua valistaneet. Ja nimenomaan että se on laki, ei baarin oma sääntö.

Kyllä minä ja seurueeni olisimme useasti jääneet hörppimään vettä tai jotain muuta alkoholitonta. Jos olisi mahdollista niin uskoisin että joku pieni annoskin maistuisi siinä odotellessa että suurin ryysis taksijonossa loppuu.

Tottakai tässäkin mentäisiin markkinatalouden ehdoilla, eli ravintolaa ei tietenkään velvoitettaisi pysymään auki anniskeluajan jälkeen.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Sääli, ettet kyennyt jakamaan sitä meidän tiedonjanoisten kanssa. Olisi ollut todella arvokasta faktaa tälle omiin kokemuksiinsa sokeasti uskovien joukolle, joka kulkee laput silmillä kohti vääjäämätöntä tuhoaan vain siksi, etteivät ymmärrä erinäisten tilastojen kertovan miten tulee elää.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Korjatkaa jos olen väärässä. Eikö valomerkin jälkeen ole kaikki tarjoilu kielletty ja ravintolan tulee olla tyhjä puoli tuntia valomerkistä? Näin ainakin itseäni ulos ajamaan tulleet portsarit ovat minua valistaneet. Ja nimenomaan että se on laki, ei baarin oma sääntö.

Käsittääkseni puhutaan ainoastaan anniskeluajoista, eli vettä saisi kyllä myydä ja paikkaa pitää auki ihan laillisesti. Tampereella Kaijakka tuota yritti joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla, hämärä mielikuva on, että ei kannattanut. Lisäksi olikohan niin, että kaikki vajaat lasit olisi pitänyt ehtiä siivoamaan pöydistä ennen anniskeluajan loppua. Ja siitäkin oli kai erimielisyyksiä, mitä verhon takana ns. private showssa saa tapahtua, tässä ei ollut kyse anniskelusta.

Lisäksi Tampereen asemaravintola, eli Semafori, aukaisi ovensa pitkään klo 06:00, vaikka anniskelun saikin aloittaa vasta yhdeksältä. No mutua, vastatkoon paremmin tietävät, en jaksa lähteä Finlexistä kaivelemaan.

t. hanu
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Sääli, ettet kyennyt jakamaan sitä meidän tiedonjanoisten kanssa. Olisi ollut todella arvokasta faktaa tälle omiin kokemuksiinsa sokeasti uskovien joukolle, joka kulkee laput silmillä kohti vääjäämätöntä tuhoaan vain siksi, etteivät ymmärrä erinäisten tilastojen kertovan miten tulee elää.

Jos luet tarkkaan kysymyksen, jonka itse asetit minulle, huomaat, että vastasin juuri siihen.
Mitä tulee faktoihin, joita peräänkuulutat, niin ne alkavat olla sen verran aiheen vierestä, että suosittelen sinulle oman keskustelun käynnistystä aiheesta, jos niin kovasti kiinnostaa. Tulen mielelläni mukaan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Jos luet tarkkaan kysymyksen, jonka itse asetit minulle, huomaat, että vastasin juuri siihen.
Mitä tulee faktoihin, joita peräänkuulutat, niin ne alkavat olla sen verran aiheen vierestä, että suosittelen sinulle oman keskustelun käynnistystä aiheesta, jos niin kovasti kiinnostaa. Tulen mielelläni mukaan.

Anteeksi, tulin jotenkin luulleeksi, että sinun kanssasi pitää jankata epäolennaisuuksia.

Olen kovin pahoillani, tämä on ensimmäinen kerta kun yritin viihdyttää itseäni "keskustelemalla" trollin kanssa. Ei tämä kovin hauskaa ollutkaan.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
En usko, että poliisit tarvitsevat tilastoja samalla tavalla kuin me. Hehän näkevät selvän eron yöllä jo silloin, kun ihmiset ovat saaneet tilin.

Eli jos minä nyt ilmoittaisin olevani poliisi, minun ei tarvitsi tuoda tilastoja havaintojeni tueksi?

Ja toisaalta taas ilman virkamerkkiä minä en voi nähdä tuota eroa jos minulla ei ole tilastoa turvan edessä?

Tekeekö se minusta jonkun yli-jumalan jos minulla on sininen haalari ja virkamerkki. Entäpä jos minä olen ylemmässä poliisijohdossa oleva viranomainen, näenkö minä silloin tuon saman eron palkkapäivän ja perusperjantain välillä?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Eli jos minä nyt ilmoittaisin olevani poliisi, minun ei tarvitsi tuoda tilastoja havaintojeni tueksi?

Ja toisaalta taas ilman virkamerkkiä minä en voi nähdä tuota eroa jos minulla ei ole tilastoa turvan edessä?

Tekeekö se minusta jonkun yli-jumalan jos minulla on sininen haalari ja virkamerkki. Entäpä jos minä olen ylemmässä poliisijohdossa oleva viranomainen, näenkö minä silloin tuon saman eron palkkapäivän ja perusperjantain välillä?

Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Jos olet poliisi, niin näet takuulla eroja työpäivissä. Joinakin öinä on hiljaisempaa, kun taas joinakin ei. Tällaisiin asioihin vaikuttavat esim. suuret tapahtumat, jalkapallo-ottelut, tilipäivät, juhlapäivät jne.
Jos olet poliisi, niin et tarvitse tämän toteamiseen tilastoja. Mutta kyllä niitä löytyy tarpeen vaatiessa jo päivystävältä kun palaa takaisin passiltaan.

Sinun havaintoihisi minä taas en luota pätkääkään.

Ymmärrättekö? Vai pitääkö sedällä selittää paremmin?
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Eli jos en ole poliisi, en voi huomata hiljaisen ja vähän vilkkaamman yön eroa ilman tilastoa(Käytän tässä nyt itseäni esimerkki henkilönä, jos sinun on helpompi ymmärtää kuvittelemalla minun tilalleni vaikka Matti Meikäläinen tuohon, niin tee näin. Ei tarvitsisi kymmentä kertaa samaa asiaa vääntää rautalangasta)? Ja eipä poliisiltakaan löydy kuin tilastot/tiedot saaduista tehtävistä, toki parempi tilasto kuin ei mitään, mutta ei todellakaan mikään kattava tilasto. Elämää on myös kehä III ulkopuolella, joten en ymmärrä miksi tuo Pasila piti tähän vetää mukaan.

Kysyn nyt mahdollisimman yksinkertaisesti. Onko Pekka Poliisi joku yli-ihminen joka pystyy tekemään sellaisia havaintoja mitä Kalle Koditon ei pystyisi tekemään ja voiko Kalle Koditon tehdä joitakin havaintoja mitä Pekka Poliisi ei? (tämä ei nyt liity mitenkään minuun tai minun tekemiini havaintoihin, Pekka Poliisi ja Kalle Koditon ovat esimerkki henkilöitä joilla pyrin tuomaan tämän kysymyksen mahdollisimman helpoksi ymmärtää)

En ilmeisesti ole ainoa kenellä luetun ymmärtäminen ei ole se paras ominaisuus. Ja kyllä sedälle saa selittää paremmin, mielummin kuitenkin vastauksia niihin kysymyksiin mitä on kysytty. Tarkennan nyt vielä tätäkin, eli haluaisin nyt kuulla sinun mielipiteesi näihin kysymyksiin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Outoa tuo sinun arvailusi...

Eli jos en ole poliisi, en voi huomata hiljaisen ja vähän vilkkaamman yön eroa ilman tilastoa

Totta kai voit huomata eron vilkkaan ja hiljaisen yön välillä.
Eri asia sitten MITÄ sinä voit huomata siinä hiljaisuudessa/vilkkaudessa. Ne ovat kaksi eri asiaa ja tässä poliisi ja tavallinen juhlija erovat. Tavallinen juhlijahan saattaa kekkeröidä iltansa ja yönsä ilman mitään huomioita nahisteluista, kun taas poliisin ilta saattaa mennä pelkästään nahistelujen parissa.

Pointtini on, että jos käyt kerran pari kuukaudessa Kaken nakkikioskilla, riippumatta siitä onko aika hiljainen vai vilkas, et voi tietää mitään siitä miten siellä todellisuudessa nahistellaan.

Voit sattua paikalle kerran kun siellä tapellaan, ehkä kaksi ja voit kuulla joltain että siellä nahisteltiin. Mutta mitään tilastollisesti arvokasta et voi kokea, koska se edellyttäisi että sinun pitäisi olla paikalla enemmän, kuin ne 15 minuuttia keskiyön jälkeen.

OK?

Pekka Poliisi taas partioi sillä samalla alueella koko yön. Ellei hän käy itse paikalla rauhoittelemassa, hän kuulee autossaan radiossa miten Kaken nakkikioskilla nahistellaan ja kollegat menevät paikalle. Hän tietää työpäivänsä jälkeen, miten monta kertaa sieltä on tullut ilmoitus ja voi tarpeen vaatiessa toimittaa tästä lisätietoja, ellei hänen suullisesti antamat tiedot riitä. Ne tiedot ovat tietenkin pitkälti keskimääräisiä, mutta tarkkoja sellaisia löytyy tietenkin.

Ja eipä poliisiltakaan löydy kuin tilastot/tiedot saaduista tehtävistä, toki parempi tilasto kuin ei mitään, mutta ei todellakaan mikään kattava tilasto.

Ei tietenkään. Harva tilasto kattaa kaiken. Mutta eihän tässä mistään vuorenvarmasta tilastosta ollutkaan kysymys. En ainakaan minä ole siihen viitannut.

Elämää on myös kehä III ulkopuolella, joten en ymmärrä miksi tuo Pasila piti tähän vetää mukaan.

En ole vetänyt mukaan mitään Pasilaa.

Onko Pekka Poliisi joku yli-ihminen joka pystyy tekemään sellaisia havaintoja mitä Kalle Koditon ei pystyisi tekemään

Pekka Poliisi ei ole mikään yli-ihminen, vaan tavallinen duunari, joka on siellä missä sinä et ole. Ellei Pekka Poliisi ole siellä, niin sitten siellä on Martti Poliisi. Pekka ja Martti ovat työskennelleet vuosia yhdessä ja pystyvät kertomaan sinulle, miten monta kertaa Kaken nakkikioskilla tapeltiin viikonloppuna.

Sinä et ole myöskään mikään yli-ihminen. Voit kertoa ehkä nähneesi kerran, tai kuulleesi toisen. Mutta siitä eteenpäin voit vain arvailla. Pekka taas pystyy kertomaan tästä enemmän, varsinkin kun lähdetään sinne Kehä III ulkopuolelle.

Tällaista infoa on helppo hankkia. Sain kerran sellaisen tehtävän, kun eräs alueella asuva alkoi vaatimaan vartiotoimiston palkkaamista automurtojen johdosta. Soitto poliisille antoi tiedon, että alueella oli ollut viimeisen vuoden aikana 2 automurtoa. Asukas väitti tehneensä 12 poliisi-ilmoitusta. Hän tunnusti muistaneensa väärin, kun kerroin olleeni yhteydessä poliisiin. Ei siis ollut yli-ihminen hänkään, kala vain vähän kasvoi tarkoitusperien mukaan.

ja voiko Kalle Koditon tehdä joitakin havaintoja mitä Pekka Poliisi ei?

Jokainen ihminen voi tehdä havaintoja. Mutta kysymys kuuluu, kuinka moni voi tehdä havaintoja siten, että niillä olisi jotain tilastollista arvoa? Tarkoitan, ei kai se Kalle Koditonkaan siinä nakkikioskin penkillä asu? Viettääkö hän aikaansa siinä 2 % nakkikioskin aukiolo-ajasta? Onko yksi tappelu silloin tilastollisesti "aina siellä tapellaan," vai se kuukauden ainoa tappelu, jolloin hän sattumalta oli paikalla?

En ilmeisesti ole ainoa kenellä luetun ymmärtäminen ei ole se paras ominaisuus.

Näissä keskusteluissa on joskus vaikea ilmaista asiaansa oikein. Lukijat ovat niin erilaisia. Jos selittää niin tarkkaan, että vaahtosammutinkin ymmärtää, suututtaa vähän fiksumman joka luulee että häntä pidetään ihan tyhmänä. Jos jättää liikaa lukijan itsensä ymmärrettäväksi, se tyhmin rummuttaa heti tynnyriä. Kunkku on se joka osaa kirjoittaa aina neutraalisti siten, että sopii jokaisen jakeluun.

Yritin nyt vastata selvästi. OK?

Jos pystyt ottamaan vielä vähän vastaan, niin yritän valaista lisää.

Jos siis esitetään, että nahistelua nakkikioski- ja taksijoinoissa voidaan vähentää baarien aukiolo-aikoja säätelemällä, niin silloin pitää myös tietää miten suuresta ongelmasta on kysymys. Ei riitä jos esittää, että ainahan siellä Kaken nakkikioskilla tapellaan. Tai mee kattoon niin näet (mistä näitä valoisia ehdotuksia riittää...).

Vielä vähemmän voidaan säädellä koko maan baarien aukiolo-aikoja sen mukaan, mitä joku luulee Kaken nakkikioskin perusteella. Ei auta "se minkä kaikki tietävät" ja "minkä ei".

Yllä olevassa kyseenalaistan lähdetiedon mutuna. Parhaimman lähdetiedon voisi antaa ehkä Kake itse. Siihen voisi sisältyä ne tapaukset, joissa Kake soitti poliisille, ne tapaukset joissa Kake ei soittanut poliisille ja myös sitten vielä ne, joissa Kalle Koditon oli paikalla.
 

Wolves

Jäsen
Jos jättää liikaa lukijan itsensä ymmärrettäväksi, se tyhmin rummuttaa heti tynnyriä.

Nyt tarjoillaan sellaista vastapalloa, että oksat pois. Mietinpähän vaan, kukakohan tässäkin keskustelussa on toiminut päärumpalina.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Kysehän ei missään vaiheessa ollut yksittäisestä snägäristä, eikä yhdestä kaupungista.

Sinä olit se joka kertoi kuinka vuoron päätteeksi voi pasilan päivystävältä käydä kyselemässä edellis yön tilastoja (eikö tämä ole pasilan mukaan vetämistä ja juurikin sitä pk-seutu keskeisyyttä pahimmasta päästä?)

Outoa arvailua toki, välillä on pakko tuollaisella arvailulla yrittää jotain vastausta saada kun sinä jätät n.80% suorista kysymyksistä vastaamatta. Eikä sekään edistä tätä keskustelua jos sama kysymys kysytään 10 kertaa samalla lopputuloksella. Se miksi päädyin tällaiseen arvailuun johtuu näistä parista aikaisemmasta viestistä, ainakin minulle nuo jättivät mielikuvan jossa pitäisit poliisia jonakin yli-ihmisenä joka tietää kaiken.

Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Jos olet poliisi, niin näet takuulla eroja työpäivissä. Joinakin öinä on hiljaisempaa, kun taas joinakin ei. Tällaisiin asioihin vaikuttavat esim. suuret tapahtumat, jalkapallo-ottelut, tilipäivät, juhlapäivät jne.
Jos olet poliisi, niin et tarvitse tämän toteamiseen tilastoja. Mutta kyllä niitä löytyy tarpeen vaatiessa jo päivystävältä kun palaa takaisin passiltaan.

Sinun havaintoihisi minä taas en luota pätkääkään.

Ymmärrättekö? Vai pitääkö sedällä selittää paremmin?

En usko, että poliisit tarvitsevat tilastoja samalla tavalla kuin me. Hehän näkevät selvän eron yöllä jo silloin, kun ihmiset ovat saaneet tilin.

Kyllähän sinäkin sen tajuat, ettet voi selittää liian tarkasti. Yksikään meistä joka täällä sinun kanssasi vääntää, ei voi olla vaahtosammutinta fiksumpi. Selitys tälle löytyy edellisestä lauseesta. ;D
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kysehän ei missään vaiheessa ollut yksittäisestä snägäristä, eikä yhdestä kaupungista.

Kelle on kelle ei. Itse olen seurannut lähes huvittuneeta noita "mee kattomaan jos et tiedä" viestejä. Vastapainoisesti olen kysynyt, voiko baarien aukiolo-aikoja säädellä maanlaajuisesti jonkun tietyn nakkikioskin perusteella?

Sinä olit se joka kertoi kuinka vuoron päätteeksi voi pasilan päivystävältä käydä kyselemässä edellis yön tilastoja (eikö tämä ole pasilan mukaan vetämistä ja juurikin sitä pk-seutu keskeisyyttä pahimmasta päästä?)

Missä minä olen näin sanonut?

Outoa arvailua toki, välillä on pakko tuollaisella arvailulla yrittää jotain vastausta saada kun sinä jätät n.80% suorista kysymyksistä vastaamatta.

Myös tuo sitä omaa arvailuasi. Pyrin vastaamaan kysymyksiin sitä mukaa kun ennätän. Kaikkein hölmöimpien yli hyppään toki heti ja pidätän itselleni siihen oikeuden.

Eikä sekään edistä tätä keskustelua jos sama kysymys kysytään 10 kertaa samalla lopputuloksella.

Mikä on tämä 10 kertaa esitetty kysymys?
Jos voit esittää sen niin vastaan heti kun luen sen.

jättivät mielikuvan jossa pitäisit poliisia jonakin yli-ihmisenä joka tietää kaiken.

Mielikuvien kanssa kannattaa olla varovainen. Muuten niillä saa aikaan vain päinvastaisen vaikutuksen, vastaanottaja pitää sinua vähän ylitorniolaisena.

Kyllähän sinäkin sen tajuat, ettet voi selittää liian tarkasti. Yksikään meistä joka täällä sinun kanssasi vääntää, ei voi olla vaahtosammutinta fiksumpi. Selitys tälle löytyy edellisestä lauseesta. ;D

Jälleen omia mielikuvia. Jatkoajan keskustelupalstalla on paljon fiksuja tyyppejä. Mutta valitettavasti, myös vaahtosammuttimia ilmoittautuu tasaisin välein. Mutta on heillekin tilaa:-)
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Kelle on kelle ei. Itse olen seurannut lähes huvittuneeta noita "mee kattomaan jos et tiedä" viestejä. Vastapainoisesti olen kysynyt, voiko baarien aukiolo-aikoja säädellä maanlaajuisesti jonkun tietyn nakkikioskin perusteella?

Ei kai kukaan tällaista ole vaatinutkaan yhden snägärin perusteella, vai?



Missä minä olen näin sanonut?

Mutta kyllä niitä löytyy tarpeen vaatiessa jo päivystävältä kun palaa takaisin passiltaan.

My bad, luin väärin. Pahoitteluni tästä, puhelimen näytöltä kun tihrustaa niin välillä ei näkö riitä.

Mikä on tämä 10 kertaa esitetty kysymys?
Jos voit esittää sen niin vastaan heti kun luen sen.

Taas minun moka, oletin näin selvän kärjistyksen avaavan pointin paremmin, kuin jos olisin lähtenyt laskemaan tämän keskustelun alkupuolelta montako kertaa olet minkäkin esitetyn kysymyksen skipannut.

Mielikuvien kanssa kannattaa olla varovainen. Muuten niillä saa aikaan vain päinvastaisen vaikutuksen, vastaanottaja pitää sinua vähän ylitorniolaisena.

Minua ei sinällään kiinnosta persekarvan vertaa millaisena sinä tai joku muu minua pitää.

Jälleen omia mielikuvia. Jatkoajan keskustelupalstalla on paljon fiksuja tyyppejä. Mutta valitettavasti, myös vaahtosammuttimia ilmoittautuu tasaisin välein. Mutta on heillekin tilaa:-)

Tiedän kyllä tämänkin, se on varmaan se kokemus yhdistettynä siihen fiksuun kirjoittajaan kun osaavat pysyä poissa näistä väännöistä mitkä eivät johda mihinkään muuhun kuin vitulliseen päänsärkyyn. Ja tuohan nyt on ihan itsestään selvää, että vaahtosammuttimillekin on tilaa, olethan sinäkin tänne kirjoitellut jo pidemmän aikaa ja minullekin meni joku tunnukset myöntämään :P
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Normaalisti olisin hypännyt näin tärkeän viestin yli, mutta sinulle lienee tärkeää että vastaan....

Ei kai kukaan tällaista ole vaatinutkaan yhden snägärin perusteella, vai?

Kyllä minulle on tyrkytetty täällä yksittäisiä nakkikioskeja saadakseni nähdä totuuden, baarien aukiolo-aikoja kommentoidessani, tyyliin:

finnishninja kirjoitti:
Mistä kaivat noita useita/ilta tilastoja? Voitko antaa vähän osviittaa. Olisi mukava käydä vähän tutustumassa.

Ja tässä jonkun nerokas vastaus:

Tervemenoa seuraamaan esim. Myyrmäkeen Liesigrillin edustalle viikonloppuista toimintaa. Puhumattakaan muista pääkaupunkiseudun grilleistä. Esim. Helsingin rautatieaseman edusta on hyvä paikka.

My bad, luin väärin. Pahoitteluni tästä, puhelimen näytöltä kun tihrustaa niin välillä ei näkö riitä.

No problems.

Taas minun moka, oletin näin selvän kärjistyksen avaavan pointin paremmin, kuin jos olisin lähtenyt laskemaan tämän keskustelun alkupuolelta montako kertaa olet minkäkin esitetyn kysymyksen skipannut.

Oletin, että kysymyksessä on jokin tärkeä kysymys. Mutta ilmeisesti sellaista ei nyt sitten löytynytkään. Ja toistan, sivuutan usein tyhmät kysymykset. Mutta yleensä se tyhminkään vaahtosammuttaja ei toista niitä 10 kertaa, sillä kyllä minä jo kahdeksannnella vastaan viimeistään epätoivoisellekin.

Minua ei sinällään kiinnosta persekarvan vertaa millaisena sinä tai joku muu minua pitää.

Uskon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös