No jossakin sanoinkin, että en viitsi olla niin tekopyhä, että voisin absoluuttisesti väittää että en tekisi samaa valintaa, mutta toivoisin kovasti välttyväni moiselta, sillä arvostan kyllä hyvin hyvin pitkälle sitä, mitä kaikkea laajalla veropohjalla saa aikaiseksi. Täytyy palata asiaan, kun ja jos josku olen tuossa tilanteessa. Nykyiset pyrkimykseni kyllä ovat kovasti ristiriidassa sen kanssa, että ajattelisin vain ja ainoastaan omaa toimeentuloani, ja erityisestikään jos vielä koen kuitenkin omistavani riittävästi tämän elämän läpiviemiseksi.
Tokihan joskus toivoisin, että voisi itse korvamerkitä mihin ne verovarani ohjautuvat, eikä niiden ohjautuvuudesta päätäisi hallitus. Näin ei tietenkään valitettavasti ole, joten eräällä tapaa itsekin kannatan välttämään turhia veroja, jos rahat voi muulla tavalla ohjata paremmin palvelemaan parempaa yhteiskuntaa useammalle.
Mutta sanottakoon nyt kuitenkin asia vielä vaikkapa näin, että toivoisin ainakin omaavani kyvyn ajatella asiaa enemmän sen kautta, mikä itselle jää sinne tilille, kuin sen kautta mikä menee veroihin. Voisin olettaa nimittäin, että jos joku maksan veroja, sanotaanko nyt vaikkapa 100K vuodessa, niin luultavasti ei tilillekään hirveästi sen alle rahaa kolahda, joten en tiedä sairastuttaisiko tuolla hetkellä se vero mielen niin pahasti,e ttä ei tekisi mieli maksaa. Voi tietenkin olla, joten siksi myös totean, että vaikka en itse ajatusta jatkuvasta kitinästä verojen suhteen ymmärräkään, niin mistäs oikeasti tiedän kestäisikö oma pää tuossa paikassa, vai pettäisikö sittenkin omat arvonsa ne romukoppaan heittäen ja pitäisi kaiken.
Lupaan palata asiaan, jos se ajankohtaiseksi tulee.