Suomen Presidentinvaalit 2012

• 591 910
  • 4 075

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hauskaa tämä. Tietyt tahot haukkuneet Soinia vuosikausia ja usein liioitelleet ja keksineet ihan täysin omiaan. Sitten kun Soini vastaa tähän paskanpuhumiseen liioittelematta niin jotkut tahot kääntävät asian jo niin, että Soinihan se on haukkunut muita tässä kokoajan kun hänellä itsellä ei ole mitään annettavaa. Loppun sitten muistutetaan, ettei se Soini kuitenkaan ainut paskanpuhuja ole.

SDP:n viimeaikaiset julkitulot ovat järjestään olleet ala-arvoisia tökkimisiä ja niitä ovat suoltaneet etupäässä tasavallan presidentti, puoluesihteeri, puolueen presidenttiehdokas sekä europarlamentaarikko.

Mielestäni PS:n kannalta oleellista on keskittyä omaan tekemiseen.
Antaa SDP:n ratsastaa viimeisiään vetävällä konilla, jonka ravintona ovat rasismi, vihapuhe ja kaikki muu hyvin epäolennaisesti suomalaisen palkansaajan arkea koskettava.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos seksuaalisella suuntautumisella olisi ulkopolitiikassa jotain selkeää ongelmaa niin se olisi Saksan myötä tullut jo esille. Hyvin on näyttänyt sielläkin ulkosuhteiden hoito sujuvan.

Ministeritasolla ainakaan Suomessa puolisot eivät ole mitenkään esillä. Ainakaan mulla ei ole minkäänlaista käsitystä, miltä vaikka Kataisen muija näyttää tai kuka hän edes on. Kai Jykä sentään naimisissa on? Puolisoita ei pidetä vaaleissakaan millään tavalla esillä. Voivathan he mukana joskus reissuilla olla, mutta ovat yksityishenkilöinä, ja mihinkään uutisiin naama ei pääse. Ovatko sitten Saksassa enemmän?

Presidentti on taas edustuksellisempi virka ja siinä puoliso on mukana ja on enemmän esillä vierailuilla muihin maihin. Vaikka asiakeskusteluihin hän ei osallistukkaan, niin tehtävänä on olla Suomen imagon esilletuoja ja tutustua kohdemaahan ja jutella mukavia isäntämaan edustajien "puolisoväen" kanssa jne luoda positiivista kuvaa meidän maasta. Siihen en sitten osaa sanoa mitään, kuinka Haaviston puoliso tämän ruudun hoitaa.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hauskaa tämä. Tietyt tahot haukkuneet Soinia vuosikausia ja usein liioitelleet ja keksineet ihan täysin omiaan. Sitten kun Soini vastaa tähän paskanpuhumiseen liioittelematta niin jotkut tahot kääntävät asian jo niin, että Soinihan se on haukkunut muita tässä kokoajan kun hänellä itsellä ei ole mitään annettavaa. Loppun sitten muistutetaan, ettei se Soini kuitenkaan ainut paskanpuhuja ole.

Juu, hauskaahan tämä lähinnä on. Jopa naurettavaa, mutta en minäkään missään nimessä halunnut esittää Soinia sen kummempana paskanpuhujana kuin muitakaan.

Ilmiö on universaali ja vanha.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Timppa alkaa selvästi lämmetä, vaikkei tuossa kolumnissa tarvinnut vielä edes liioitella - puhdasta asiaa etenkin SDP:stä.

Ja ehdottomasti täyttä asiaa myös Vasemmistoliitosta.

Timo Soini kirjoitti:
Paavo Arhinmäen Vasemmistoliitto opastaa mielellään mitä ja miten saa puhua. Arhinmäen kulttuurikampanjan taideosaston tunnetuin nimi on kissantappaja-kommunisti Teemu Mäki. Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon. Tai jos teettekin, niin mukaan mahtuu.

Ihan sataprosenttista asiaa Soinin teksti oli, mutta Jaakonsaaret ja muut eivät tunnetusti totuutta kovin hyvin kestä.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Lipponen nyt on aika kaukana sosialistista, saati kommunistista. Enemmänkin voisi miehen puolueeksi uskoa vaikka kokoomusta. SDP nyt on muutenkin tuollainen maltillinen "vasemmisto" puolue. On toki siellä se vasemmistosiipikin, ei siinä.

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Soinilla onkin ollut kiire päivä. Ensin piti selitellä puolen päivää mitenpäin vaimoaan painaa ja loppupäivä menikin sitten normisaastan tuottamiseen nettisivuilleen.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Soinilla onkin ollut kiire päivä. Ensin piti selitellä puolen päivää mitenpäin vaimoaan painaa ja loppupäivä menikin sitten normisaastan tuottamiseen nettisivuilleen.

Niin ja jos olisi jättänyt vastaamatta, niin sitten valittaisit siitä. Ja eikös tuo Radio Roskan paskahaastattelu tehty jo eilen?

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Loanheitto ja muiden arvosteleminen on aina helpompaa kuin omien uusien urien avaaminen. Siksi loanheittokampanjointi on levinnyt myös suomeen. Ei sitä glorifioi yhtään sen esittäjä, tai ainakaan pitäisi.

Minä MINÄ teen on merkityksellistä, sillä omiin tekoihinsa ja mielipiteisiinsä on hemmetin paljon helpompi vaikuttaa kuin muiden.

Että oli kyllä Soinilta sontaa . . . Siitä mennään, mistä aita on matalin. Alentui Biauden ja Lipposen tasolle imo, eli arvosteleen muita, kun voisi puhua Itsestään (kuten kait pressanvaalissa pitäisi).

Periaatteella "olen parempi kuin muut, näettekö", ei että "muut on paskempia kun mää, näettekö"

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kun ei itsestään löydä mitään hyvää sanottavaa, niin sitten pitää heittää paskaa muiden niskaan, että näyttäisi suhteellisesti paremmalta. Liisa Jaakonsaaren teot tai tekemättömyydet eivät tee Pylleröstä yhtään parempaa ihmistä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli Liisa Jaakonsaari on arvostelun yläpuolella. Hys Soini!

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Loanheitto ja muiden arvosteleminen on aina helpompaa kuin omien uusien urien avaaminen. Siksi loanheittokampanjointi on levinnyt myös suomeen. Ei sitä glorifioi yhtään sen esittäjä, tai ainakaan pitäisi.

Minä MINÄ teen on merkityksellistä, sillä omiin tekoihinsa ja mielipiteisiinsä on hemmetin paljon helpompi vaikuttaa kuin muiden.

Että oli kyllä Soinilta sontaa . . . Siitä mennään, mistä aita on matalin. Alentui Biauden ja Lipposen tasolle imo, eli arvosteleen muita, kun voisi puhua Itsestään (kuten kait pressanvaalissa pitäisi).

Periaatteella "olen parempi kuin muut, näettekö", ei että "muut on paskempia kun mää, näettekö"

No, tuosta voisi Soinin osalta heittää pöytään 15 vuoden projekti, jolla tehtiin tyhjästä 39 paikan puolue eduskuntaan. Ei ihan joka rividemarilta onnistuisi. Kannatusta on enemmän kuin Vihreillä ja Vasemmistoliitolla yhteensä. Myös viime aikojen näkyvyys ulkomaalaisten talouslehtien sivuille ja myös jenkkimediassa voidaan mielestäni laskea myös. Nousi 21 kuukaudessa EU-parlamentissa eurokriittisten vaikuttajien eturiviin. Ja kyllähän tuo selvästi on muissa puolueissa vitutusta aiheuttanut, että Soinin haastattelut ovat olleet kysyttäjä ulkomaiden suuntaan.

Soini ei todellakaan ole mennyt siitä, mistä aita on matalin, se näkyy kannatuksessa. Ei löydy montaa torppaa tai toria, missä Soini ei olisi vieraillut. Toki Vistbacka ja pari muuta on olleet tukena, mutta pääasiassa Soini on itse tehnyt suurimman työn. Tottakai se on suht helppoa nousta ministeriksi demareista, kepusta tai kokkeleista. Ja pidän yhtenä kaikkien aikojen kovimpana poliittisena saavutuksena Suomessa, kolmen ison puolueen lähes kiveen hakattuna pidetyn aseman rikkomisen. En olisi kyllä muutama vuosi sitten itsekään tuohon uskonut ja uskon ettei Soinikaan ihan noin kovasta suosiosta uskaltanut haaveilla.

Että ei nyt ihan kädet taskuissa suosio ole syliin tullut, vaikka nyt selvästi loukkaantuneet Jaakonsaaren fanipojat sellaista väittääkin.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Liisa Jaakonsaaren teot tai tekemättömyydet eivät tee Pylleröstä yhtään parempaa ihmistä.

Mitäs tähän sinun Pyllerö-nimittelyysi sanoisi, jossa haukut Soinia tämän fyysisten ominaisuuksien perusteella? Lainaan omaa tekstiäsi:

Kun ei itsestään löydä mitään hyvää sanottavaa, niin sitten pitää heittää paskaa muiden niskaan, että näyttäisi suhteellisesti paremmalta.

MOT.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs tähän sinun Pyllerö-nimittelyysi sanoisi, jossa haukut Soinia tämän fyysisten ominaisuuksien perusteella? Lainaan omaa tekstiäsi:
MOT.

Jaa että tämänkin pitää teille perussuomalaisille selittää:
Minä en ole ollut ja enkä tuskin koskaan tule olemaan vaaleissa ehdolla eli ei minun pidä saada itseäni näyttämään Pylleröä paremmalta. Soini taasen kisaa politiikan kentällä juuri Jaakonsaaren porukkaa vastaan. Tämä muiden syyttely näytää olevan Pyllerön tapa tehdä politiikkaa. Ihan ymmärrättävää sinänsä, kun eurokriisiin tarjotaan samaa ratkaisua kuin Pyllerö teki SMP:n kanssa eli konkkaan vaan ja velat muiden maksettavaksi.
Minä taasen vain ihan huvikseni anonyyminä kirjoittelen tälle tyhjänpäiväiselle keskustelupalstalle. Toki täytyy tunnustaa, että herkästi hermostuvia ja loukkaantuvia herkkähipiäisiä palstan persuprinsessoja on ihan hauskaa tökkiä...

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Että ei nyt ihan kädet taskuissa suosio ole syliin tullut, vaikka nyt selvästi loukkaantuneet Jaakonsaaren fanipojat sellaista väittääkin.

Ei toki ole, mutta siitähän ei tälläkään kertaa ollut kysymys. Vaan siitä, että sen sijaan että puhuisi saavutuksistaan Soini näkee tehokkaammaksi heittää lokaa toisten niskaan, on se sitten perusteltua tahi ei.

Naurettavaa on myös, että kun joku julkeaa Soinin tätä toimintaa hämmästellä niin kritiikki halutaan selittää sillä että jonkun fanipoika. Ikään kuin kritiikkiin ei olisi mitään perusteita. Eipä tuosta puutu enää muuta kuin "mutku noi muutkin ja ne vieläpä ensin". Eikun joo, tulihan sekin sieltä jo.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä en ole ollut ja enkä tuskin koskaan tule olemaan vaaleissa ehdolla eli ei minun pidä saada itseäni näyttämään Pylleröä paremmalta. Soini taasen kisaa politiikan kentällä juuri Jaakonsaaren porukkaa vastaan. Tämä muiden syyttely näytää olevan Pyllerön tapa tehdä politiikkaa.
Loukkaantujamissit ja vielä perintöprinsessatkin tulevat kovalla prosentilla demaripuolueesta. Persut ovat loukkaantujina suht statisteja, vaikka heillä jos kenellä olisi toisinaan kunnon syitäkin loukkaantumiseen. Joku voi tietysti pitää Halla-ahon törmäystilanteita erkkolaisen median kanssa loukkaantumisena, mutta siinä ainoastaan pata soimaa kattilaa. Tai ei ehkä niinkään, paremminkin kaivetaan verta toisen nenästä. Sen verran poliittisesti tarkoitushakuisella kynällä varsinkin eduskuntavaalien jälkeen on käyty persujen ja etenkin Halliksen kimppuun.

Jungner kantaa loukkaantujamissin tiaraa ylväimmin, mutta kyllä Lipponenkin jaksaa säännöllisesti muistuttaa kyvyistään loukkaantumisen haastavalla saralla. Jaakonsaarta pidin takavuosina demariksi kohtalaisen fiksuna ja asiallisena poliitikkona, mutta viime vuosi ja täysin jorpakkoon osuneet persujen nälvinnät veivät löysät pisteet pois. Pöön Päivi taas ehti loukkaantua mamujen puolesta surullisen kuuluisassa pizza-gatessa ja tehdä tamperelaisesta kantaväestöstä rasistipaskoja. Halonen on taas loukkaantujana ihan oma juttunsa, mutta käv. katastr. on jo sen verran lintulaudalla näistä hommista että jätetään enemmät toiseen kertaan.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä taasen vain ihan huvikseni anonyyminä kirjoittelen tälle tyhjänpäiväiselle keskustelupalstalle. Toki täytyy tunnustaa, että herkästi hermostuvia ja loukkaantuvia herkkähipiäisiä palstan persuprinsessoja on ihan hauskaa tökkiä...

Itsehän te JatkoLissut kovasti hermostuitte, kun linkitin tuon Soinin kirjotuksen. Ja tuossahan itse kerroit totuuden, ei ole mitään muuta tekemistä, kuin kirjoitella tyhjänpäiväisiä Pyllerö-juttujasi. Mutta samaa tasoahan nuo ovat, mitä Äiti Lissullakin.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin eihän demareita ja persuja erota kuin tämä persujen halla-aholainen hommasiipi. Muutenhan aika samanlaista politiikkaa tuntuvat kansalle tarjoavan.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin eihän demareita ja persuja erota kuin tämä persujen halla-aholainen hommasiipi. Muutenhan aika samanlaista politiikkaa tuntuvat kansalle tarjoavan.
Kovasti tuntuu sua kyseinen politiikka loukkaavan vaikka olet vain anonyymi kirjainyhdistelmä.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itsehän te JatkoLissut kovasti hermostuitte, kun linkitin tuon Soinin kirjotuksen. Ja tuossahan itse kerroit totuuden, ei ole mitään muuta tekemistä, kuin kirjoitella tyhjänpäiväisiä Pyllerö-juttujasi. Mutta samaa tasoahan nuo ovat, mitä Äiti Lissullakin.

Mikä on JatkoLissu ja miten niin hermostuin?
Pylleröstä saat kiittää itseäsi, sillä sinun nimenvääntelyn ammattilaisen inspiroimana keksin ruveta nimittämään friikkisirkuksen pomoa Pylleröksi ja ihan hyvin se tuntuu teihin uppoavan.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovasti tuntuu sua kyseinen politiikka loukkaavan vaikka olet vain anonyymi kirjainyhdistelmä.

Miten niin loukkaannuin? Kuvitteletko tosiaan, että sinä tai muut palstan Pyllerön fanit saisitte minut loukkaantumaan haukkumalla jotain oululaista demaria? Just joo. Ja voin kertoa, ettei minua saa loukkaantumaan haukkumalla jotain poliitikkoa tällä palstalla. Minä en ketään poliitikkoa fanita enkä siis todellakaan loukkaannu siitä, että haukutte jotain poliitikkoa.

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauskasti ne kovimmat mielensäpahoittajat järjestäen löytyvät persujen joukosta vaikka siellä niin kovin huudellaan muita mielenpahoituksesta.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iltapulu lykkää oikein tosissaan Kokoomus-propagandaa:

Presidentinvaalit 2012: Sami Borg Ylell toista kierrosta - Ilta-Sanomat

Linkki Ilta-Sanomiin

Jaahas, nyt ei sitten kannata edes mennä äänestämään muita, koska oksennuksen pidättelijä on niin ylivoimainen. No, Sami Borgin lässytykset on ennenkin mennyt vihkoon. Ville Pernaan analyysia kuuntelisin mielelläni, hänhän oli ainoa asiantuntijoista, jotka eivät rummuttaneet Persujen kannatuksen romahtamisesta ennen eduskuntavaaleja. Ja Johannes teki täällä myös loistavaa ennustetta.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...

Eihän tästä ole kyse, vaan siitä, että nyt on Presidentin vaalit, johon haetaan Johtajaa. Johtaja ei ole pilkkumainen ja hauku muita.

Puoluejohtaja Soini voi tuon tehdä, ja ehkä pitääkin, mutta EI Presidenttiehdokas Soini, Ei kesken presidenttikampanjan.

Tää on tämmöinen ihan yksinkertainen asia, kun "hyvät käytöstavat"

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten niin loukkaannuin? Kuvitteletko tosiaan, että sinä tai muut palstan Pyllerön fanit saisitte minut loukkaantumaan haukkumalla jotain oululaista demaria? Just joo. Ja voin kertoa, ettei minua saa loukkaantumaan haukkumalla jotain poliitikkoa tällä palstalla. Minä en ketään poliitikkoa fanita enkä siis todellakaan loukkaannu siitä, että haukutte jotain poliitikkoa.
Loukkaantuneet yleensä menevät henkilökohtaisuuksiin ja saattavat ottaa toisen fyysisen olemuksen aseeksi kun eivät muuhun pysty. Myös teinilissut kunnostautuvat asiassa. Olet ilmeisesti teinilissu tai ainakin teinilissun tasolla sutkautuksinesi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy