Siis sinä nyt olet juuttunut siihen tilaan, ettet ymmärrä koko väitettä. Koko jutun ideahan on se, että sinun pitäisi ottaa selvää mitä koko käsite hyvinvointivaltio tarkoittaa ja sitten pohtia, miten Kokoomuksen linja purkaa sitä. Ei minun sitä tarvitse selittää, koska koko sen käsitteen ymmärtäminen selittää sen sinulle heti kun viitsisit vain paneutua asiaan.
Ihan siitä lähtien kun pillastuit siitä että huomautin Kokoomuksen sosiaalipolitiikan olevan (arvoiltaan) hyvin samanlaista kuin jenkkien, on sinulla aivan selkeästi kyky ihannoida jotain ruiskukkaväen markkinoimaa propagandaa siitä kuinka tässä ollaan pelastamassa hyvinvointivaltiota.
Vastaa nyt hyvä ihminen näihin:
-Minkälaisia erilaisia hyvinvointimalleja on?
-Milloin suomessa aloitettiin hyvinvointivaltion rakentaminen?
-Minkälainen on suomen hyvinvointimalli? Mitkä sen pääperiaatteet ovat?
-Ketkä sitä rakensivat?
-Mikä oli Kokoomuksen rooli hyvinvointivaltion rakentamisessa?
Asia selviää näihin muutamiin asiallisiin kysymyksiin rehellisesti vastaamalla ihan ilman mitään ideologioita ja aatteen paloa.
Sen sijaan, että takerrut joka viestissä johonkin yhteen asiaan mitä osaat kommentoida, niin voisit toki kommentoida koko kirjoitusta. Sitä sanotaan keskusteluksi.
Ja ihan tiedoksi: minä osaan antaa arvoa politiikassa Kokoomuslaisten kyvyille hoitaa talousasioita, talouskasvun voi hyvin antaa sellaisten ihmisten käsiin, joilla on kykyä ja halua ottaa budjeteista löysää pois. Sitä jengiä ei pidä pitää vallassa vain turhan kauan, koska silloin ihmisillä alkaa mennä huonosti siinä portaassa, missä ei resurssit vain riitä samoille palkkalukemille kuin keskiverto kokoomuslaisilla.
Ei keskustelu voi mennä niin, että ensin joku esittää jonkun täysin käsittämättömän väitteen (kokoomus haluaa purkaa hyvinvointivaltion). Sitten kun joku kyseenalaistaa tämän väitteen, niin todistustaakka tästä onkin tuon väitteen haastajalla. Jos itse jotain väittää, niin se pitää pystyä perustelemaan.
Ennen sitä en ala sulle kirjoittelemaan kaiken maailman vastauksia, joilla ei ole mitään tekemistä sun väitteesi kanssa, jota olen kyseenalaistamassa.