Suomen Presidentinvaalit 2012

  • 590 127
  • 4 075

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole sen enempää tosiaan tekemistä koko puolueen rasisteiksi leimaamisen kanssa kuin mitä kepun lestadiolaisedustajilla on tekemistä koko Keskustan leimaamisessa ääriuskovaisiksi, keskuudessaan lasten hyväksikäyttöä harrastaviksi ja ahdasmielisiksi lahkolaisiksi. Tai Kokoomuksen leimaamista ihmisiä tappaviksi rikollisiksi tiettyjen edustajien kuolemantuottamusten ja lukuisten rikosten takia. Tai punavihreiden porukoiden leimaamista terroristeiksi sen takia, että punavihreät anarkistiaktivistit laittoivat Pasilaan pommin ja sabotoivat VR:n toimintaa...

Perussuomalainen puolue on kasvanut suurpuolueeksi protestin takia, eikä ole näin ollen vertailukelpoinen vanhojen puolueiden kanssa. Vanhoilla puolueilla on vakiintunut brändi, mitä ei muutama hörhö heiluta. Olen huomannut, että harvan hyvin koulutetun on vaikea myöntää kannattavansa Perussuomalaisia ja suurin syy siihen on puolueen rasistisiipi. Puolueen jäsenistö ei ole vakiintunut ja palaa helposti vanhaan, mikäli vanhalla on tarjota oikeita arvoja. On paljon helpompi kertoa kannattavansa Keskustana arvoja kuin Halla-ahoa.

Näillä presidentinvaaleilla voi olla hyvin negatiivinen vaikutus Perussuomalaisten kannatukseen, mikäli Keskusta hoitaa jälkihoidon oikein.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Asioita kannattaa seurata muualtakin kuin iltapäivälehdistä. Toki ymmärrän, että iltapäivälehdet tarjoavat uutiset sopivan mutkattomassa muodossa. Ei tarvitse turhaan vaivata päätään.

Veikkaat, että juuri minä olen se ihminen, joka seuraa vain iltapäivälehtiä ja samalla annat ymmärtää olevasi itse erittäin perehtynyt, ilmeisimmin maailmanmedian hermolla elävä henkilö:

Kyllä kritisoida saa, mutta tarvitseeko samalla omaa perehtymättömyyttään paljastaa?

Tällainen keskustelunavaus on fiksua. Jos yrität olla ironinen, kirjoita paremmin, niin se avautuu ja sitten jopa huvittaa. Jos oikeasti annat ymmärtää olevasi enemmän aikaa seuraava, niin pidä vapaasti käsityksesi. Sinullahan ei voi olla tietoa muiden ajankäytöstä, ei minullakaan, joten en pystyisi vittuilemaan takaisin uskottavasti. Yritetäänpä kuitenkin: suosikkijoukkue Ilves...henkilö ilmeisesti Tampereelta? Tampere? Tampesteri? Manse? Juu, löytyi passiivisesta muistista ja selkeästi ylenkatson tamperelaisuutta, tampereen murretta, mustaa makkaraa, Popedaa, Tohloppia, Juicea, Pispalaa, TV kakkosen sarjoja. Ja oliko Tampereella jotain muuta ylipäätäänkään? Sori, Negative-yhtye unohtui. Nyt muokkaan loppulauseen. Ymmärrän toki, jos tamperelaisuus on ihmisen geeneissä. Tässä tuli yleistystä koko rahalla. Iltapäivälehtien mollaaminen on niin ikään typerää yleistämistä. Kunnon suomenruotsalaisenahan minun pitäisi elää pelkällä HBL:llä muutenkin.

Miten törmäsin Halosen lausuntoon? Avasin internet-selaimen, menin siis kuuluisaan world wide webiin. Näin iGooglen etusivulla Hesarin linkin Tarja Halosen lausuntoon ja klikkasin itseni lukemaan. Minusta Tarja on surullinen, ajansyömä hahmo. En siis mennyt ostamaan ärrältä iltasanomia, lukaisin sen nettiversion. En myöskään ymmärrä sitä logiikkaa, että jos joku henkilö, vaikkapa Teuvo Hakkarainen, sanoo iltapäivälehdissä "ei neekereitä tähän maahan", meidän pitää olla fiksuja ja todeta: No, se on vain iltapäivälehtien hömppää. Mehän olemme fiksuja, me perehdymme paremmin. Sitten aloitetaan perehtyminen. Kaivetaan jostain Parnasso. Oho, ei ollut mitään Hakkaraisesta. Ei myöskään Suomen kuvalehdessä, ei Tieteen kuvalehdessä. Mitenkäs Times, Guardian, The Independent? Ei sanaakaan. Pravda? Ei jumalauta, tuo on pelkkää iltapäivälehtien paskaa! Oikeasti Teuvo on kaikkea muuta kuin rasisti ja oikeasti Tarjakin on harvinaisen avarakatseinen havainnoija. Sekö tässä ratkaisee, mitä kukin sanoo missäkin mediassa? Jos näitä pistettäisiin oikeasti arvojärjestykseen, niin esimerkiksi tämä Jatkoajan pressavaaliketju on alle Iltasanomien ja Iltalehden. Muutaman ihmisen hiekkalaatikko netissä ylenkatsoo miljoonalevikkisiä lehtiä. Jep, täällä on menossa oikeanlainen kahtiajako. Koko elämähän on netissä ja keskustelupalstoilla. Siis samoissa paikoissa, joita itsekin netin keskustelupalsta (for crying out loud!) Jatkoaika mollaa; yäk-Haaviston asia eteni Facebookissa! Facebook on isompi kuin Jatkoaika.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Journalismi on mennyt niin korkealentoiseksi että minä en vaan enää tajua.

Tänään IS tulkitsi että Haavisto piikitteli Niinistöä

http://www.iltasanomat.fi/president...a-varoittava-esimerkki/art-1288445832985.html

"Kyllä tämä oli sellainen varoittava esimerkki, että toisella tavalla näitä taantumia pitää hoitaa. Haavisto korosti haluavansa ”tietyissä rajoissa elvyttävää politiikkaa”. Haaviston kannanotto oli piikki Niinistölle, joka toimi valtiovarainministerinä 1995–2001."

Ai oli vai? Mitäs taantumaa/lamaa Niinistö hoiti vuosina 1995-2001?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ei ole sen enempää tosiaan tekemistä koko puolueen rasisteiksi leimaamisen kanssa kuin mitä kepun lestadiolaisedustajilla on tekemistä koko Keskustan leimaamisessa ääriuskovaisiksi, keskuudessaan lasten hyväksikäyttöä harrastaviksi ja ahdasmielisiksi lahkolaisiksi. Tai Kokoomuksen leimaamista ihmisiä tappaviksi rikollisiksi tiettyjen edustajien kuolemantuottamusten ja lukuisten rikosten takia. Tai punavihreiden porukoiden leimaamista terroristeiksi sen takia, että punavihreät anarkistiaktivistit laittoivat Pasilaan pommin ja sabotoivat VR:n toimintaa.

Niin, eihän se ole rasismia. Se on sitä maahanmuuttokriittisyyttä.

Kuka Perussuomalaisten kansanedustaja muuten ihannoi natseja? Nimiä ja lähteitä kehiin, kiitos. Se ei kelpaa, että "Halla-aho heitti Facebookissa vitsin sotilasjuntasta". Kuka siellä könkkää hanhenmarssia käsi tanassa ja natsivormu yllä, kuka ihannoi avoimesti vaikkapa kansanmurhaamista?

En minä ole edes kirjoittanut mistään kansanedustajasta. Kirjoitin aktiivista. Tarkennetaan sen verran, että kyseessä on piirin hallituksen jäsen ja taloudenhoitaja.

Ja siis nimenomaan edustaja, ei mikään satunnainen "aktiivi" tai hämärä varavaltuutettu, nettikirjoittaja tai outo perässähiihtäjä. En minäkään laske sitä puolueen viralliseksi kannaksi, jos kauppatorilla joku rastatukkainen sekakäyttäjä mökeltää sekavia Vihreiden rintanappi takinpielessään. Enkä oleta Vihreiden haluavan tappaa kaikkia virkamiehiä sillä perusteella, että joku Vihreisiin kuulunut, lapsensa huoltajuuskäsittelystä tuskaantunut heppu niin kirjoittaa nettiblogiinsa.

Minua ei kiinnosta puolueen linja paskaakaan. Olen enemmän kiinnostunut siitä, minkälaista väkeä puolue puhuttelee. Kaikkien kaheleiden äänet kelpasivat jytkyssäkin. Nyt on tosin käymässä niin, että nämä kahelit etsivät uuden kodin. Jytky kun ei konkretisoitunutkaan neekereiden massapaoksi.

Mitä tulee neekeriukoista puhuvaan Hakkaraiseen, niin ei hän ole ideologinen rasisti sen enempää kuin kuka tahansa syrjäseuduilla asuva perinteinen äijä, joka puhuu ronskisti äijäporukassa eikä ole luultavasti montaa neekeriä (jos yhtään) elämässään edes nähnyt. Sitten kun toimittaja soittaa Hakkaraisen ollessa kännissä niin suusta voi päästä mitä sattuu aina Ahvenanmaan reissuista alkaen. Juntti Hakkarainen voi olla ja varmaan onkin, mutta juntti on eri asia kuin rotutieteisiin kategorisesti uskova rasisti. Homoihinkin Hakkarainen jo tottui Haaviston myötä, ja väitän, että jos Hakkaraisen sahalle tulisi joskus töihin työteliäs musta mies, niin aikansa Teuvo siinä ihmettelisi kursailemattomaan tapaansa, mutta tottuisi sen jälkeen ja pyytäisi mustaa kaveria baariin.

Tuo tuleekin koitumaan lopulta Hakkaraisen kohtaloksi. Äänestäjät eivät hyvällä katso tällaista metamorphosista. Oinonen on sikäli fiksumpi, että hän ymmärtää mistä on äänensä saanut. Tämä porukka hakkaa käsiään yhteen, kun verrataan homoavioliittoa ihmisen ja koiran väliseen avioliittoon.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olet ehkä samaa mieltä, mutta tarkennan silti väärinkäsitysten välttämiseksi. Eli jokin ehdokkaan henkilökohtainen ominaisuus voi mielestäni olla pätevä äänestysperuste, jos voidaan osoittaa tai on perusteltu syy epäillä, että ko. ominaisuus vaikuttaa henkilön kykyyn hoitaa sitä tehtävää, johon hän on hakemassa.

Näin juuri, eikä seksuaalinen suuntautuneisuus yhtä vähän kuin oikeakätisyys tai vasenkätisyys siihen vaikuta.

Fernando kirjoitti:
Äänestin ja valintani tekee minusta homofobisen kusipään.

Lukutaito on erittäin huolestuttavalla tasolla, jos minun viestistäni sait sen käsityksen. Henkilökohtaiset ominaisuudet, jotka eivät Macen muotoilun mukaan vaikuta tehtävänhoitoon, eivät saisi minusta vaikuttaa äänestyspäätökseen suuntaan tai toiseen. Ei tällaista ole itse asiassa puhunut oikeastaan kukaan aikaisemminkaan - ei edes se hirvittävä Biaudet, vaikka hänen vastajytky-terminsä vähän typerä ilmaus olikin.

Niin, kyllähän tässä jonkinlainen jako nimenomaan ikäryhmien välillä on, jos tuota galluppia katsoo. Haavisto voittaisi 18-24 -vuotiaiden keskuudessa - Niinistö on ylivoimainen puolestaan yli 50-vuotiaiden keskuudessa. Olisi mielenkiintoista tietää vielä tarkempia alueellisia lukuja. Itä-Suomihan on suhteellisen tasainen 55-45, mutta ilmeisesti jossain Pohjanmaalla lukemat ovat varmaan jotain 75-25 -luokkaa. Itse totesin kaveriporukan keskustelussa jo ennen näitä mittauksia, että Itä-Suomen maaseudulla Haaviston kannatus tulee olemaan huomattavasti korkeampi kuin esim. Pohjanmaalla ja näin näyttää olevankin. Osaltaan kyse on varmasti siitä, että sosialidemokraattien kannatus on korkeampi idässä, toisaalta keskustalaiset ovat siellä sosiaalisempia ja äänestivät esimerkiksi 2006 enemmän Halosta kuin pohjalaiset keskustalaiset.

Niinistön näen muuten paljon mieluummin presidenttinä kuin entisessä tehtävässään valtionvarainministerinä. Ulkopoliittiselta linjaltaan Niinistö ei ole niin kaukana omastani kuin hän on talouspoliittiselta ajattelultaan, josta tuli aamulla taas yksi esimerkki. Kyllä Suomen valtiovelka on sitä tasoa eurooppalaisittain, ettei mihinkään ankaraan säästökuuriin ole syytä vaan on pidettävä elvytyksellä työttömyys kurissa. Oikein kohdennettuja säästöjä ja veronkorotuksia voidaan tehdä, mutta työllisyyspolitiikassa on oltava aktiivisia. Toisaalta perusturvan korotuksen tuomaa hyötyä ei saa poistaa korottamalla näiden ihmisten muita menoja.

Heh, Niinistö saa muuten tukea yllättävältä suunnalta, kun vasemmistoliiton änkyräsiiven Esko Seppänen ilmoitti kannattavansa kokoomuksen ehdokasta. Samoin Tennilä Ylen blogissaan vihjasi samaan suuntaan, vaikka ei sitä sanonut. Peruste oli Niinistön realistinen Venäjä-politiikka, kun taas Haaviston lähiystävät vihreissä ovat kuulemma kunnostautuneet Venäjän mustaajina. Hän tarkoittanee Heidi Hautalaa, joka oli paitsi hyvä ystävä murhatun Anna Politkovskajan kanssa, arvosteli myös Putinin hallintoa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Martti Ahtisaari ja Elisabeth Rehn saavat Haavistosta hyvän jatkajan kansainvälisissä rauhanturvaamisen huipputehtävissä.

Pitää hyvin paikkansa. Etenkin nyt, kun myös EU:n rooli rauhanturvatehtävissä on selkeämpi. Haavistolla tulee olemaan edessään loistavampi tulevaisuus poliitikkona kuin menneisyys. Hieno mies kaikella tavalla.

Haavisto totesi tentin lopussa, että nämä presidentinvaalit ovat olleet voitto suvaitsevan Suomen kannalta. Itse olen samaa mieltä, Suomi kulkee erilaisuuden hyväksymisessä ja tasa-arvoasioissa maailman kärkimaiden joukossa.

Toisaalta tuskin suvaitsevaisuus radikaalisti heilahtelee vaalien mukaan. Olkoonkin niin, että toinen ehdokkaista edustaa seksuaalista vähemmistöä. Suvaitsevaisuus on asenne, joka joko ihmisessä on tai ei ole. Kyseinen asia on vain tullut normiarkea enemmän esiin ja uskallan väittää, että Niinistöä äänestävien enemmistö on tehnyt valintansa muun kuin seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Suomi on sivistysvaltio, jonka ehdoton itsestäänselvyys tuleekin olla tasa-arvo ja erilaisuuden hyväksyminen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Veikkaat, että juuri minä olen se ihminen, joka seuraa vain iltapäivälehtiä ja samalla annat ymmärtää olevasi itse erittäin perehtynyt, ilmeisimmin maailmanmedian hermolla elävä henkilö:

Tällä kertaa olin perehtyneempi. Teit johtopäätökset iltapäivälehtien perusteella ottamatta sen paremmin asiasta selvää. Antipatiasi sekä Halosta että demareita kohtaan on tullut selväksi, joten sikäli ymmärrettävä lipsahdus. Sitä innostuksissaan tulee hosuttua.

Tällainen keskustelunavaus on fiksua. Jos yrität olla ironinen, kirjoita paremmin, niin se avautuu ja sitten jopa huvittaa. Jos oikeasti annat ymmärtää olevasi enemmän aikaa seuraava, niin pidä vapaasti käsityksesi.

Ei minun kirjoitustaitoni riitä ironiaan. Ehkä tahattomaan sellaiseen.

Näin ETV:ltä pätkiä kyseisestä tiedotustilaisuudesta. Siinä Haloselta nimenomaan kysyttiin Haavistosta ja hänen homoseksuaalisuudestaan. Aivan kuten Viron presidentiltä tiedusteltiin, että olisiko moinen mahdollista Virossa.

Sinä teit johtopäätöksen iltapäivälehden perusteella. Minun tehtäväkseni jäi korjata tekemäsi virheellinen johtopäätös.

Sinullahan ei voi olla tietoa muiden ajankäytöstä, ei minullakaan, joten en pystyisi vittuilemaan takaisin uskottavasti. Yritetäänpä kuitenkin: suosikkijoukkue Ilves...henkilö ilmeisesti Tampereelta? Tampere? Tampesteri? Manse? Juu, löytyi passiivisesta muistista ja selkeästi ylenkatson tamperelaisuutta, tampereen murretta, mustaa makkaraa, Popedaa, Tohloppia, Juicea, Pispalaa, TV kakkosen sarjoja. Ja oliko Tampereella jotain muuta ylipäätäänkään? Sori, Negative-yhtye unohtui. Nyt muokkaan loppulauseen. Ymmärrän toki, jos tamperelaisuus on ihmisen geeneissä. Tässä tuli yleistystä koko rahalla. Iltapäivälehtien mollaaminen on niin ikään typerää yleistämistä. Kunnon suomenruotsalaisenahan minun pitäisi elää pelkällä HBL:llä muutenkin.

Useiden osumien lisäksi pari sivuosumaa. Hyvin meni.

Miten törmäsin Halosen lausuntoon? Avasin internet-selaimen, menin siis kuuluisaan world wide webiin. Näin iGooglen etusivulla Hesarin linkin Tarja Halosen lausuntoon ja klikkasin itseni lukemaan. Minusta Tarja on surullinen, ajansyömä hahmo. En siis mennyt ostamaan ärrältä iltasanomia, lukaisin sen nettiversion. En myöskään ymmärrä sitä logiikkaa, että jos joku henkilö, vaikkapa Teuvo Hakkarainen, sanoo iltapäivälehdissä "ei neekereitä tähän maahan", meidän pitää olla fiksuja ja todeta: No, se on vain iltapäivälehtien hömppää.

Neekeriukko saatiin nauhalle. Muuten en sitä uskoisikaan. Aivan kuten Halosen ja Ilveksen yhteinen tiedotustilaisuus on nauhalla. YLE:n nettisivuilta muuten löytyy pätkä tästä tilaisuudesta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä sinimustavyörytys ....

... Jos ehdokasta ei äänestä jonkin henkilökohtaisen ominaisuuden takia (vaikka muuten saattaisi), puhuisin melkein rasismista - ei siitä tule missään tapauksessa vaieta........

Kuka tässä vyöryttää? Kuka jättää äänestämättä ehdokasta henkilökohtaisen ominaisuuden takia?

Minä jätän äänestämättä Haavistoa, koska hän on vasuri, vihreä ja poliittisesti täysin eri linjalla minun kanssa. Hän on mm. sitä mieltä, että suomessa on elintasoa laskettava, että ympäristö ja maailma pelastuu. Not, sanon minä. Meidän pitää pyrkiä talouskasvuun ja tuottavuuden paranemiseen. Tietenkään ei hinnalla millä hyvänsä, mutta kuitenkin. No, tuo nyt on vain yksi syy olla äänestämättä Haavistoa. Toinen voisi olla vaikka CV, mikä on melko köykäinen kilpailijaan verrattuna.

Kumpi puhui homoudesta, minä vai sinä?
 
Jaa, tuostako se leima onkin tullut? Neekeriukoista puhuvilla kansanedustajilla tai natseja ihannoivilla PS-aktiiveilla ei ilmeisesti ole mitään tekemistä rasistiksi leimautumisen kanssa?

Ihan aluksi kannattaa muistaa, mitä Hakkarainen tuolloin sanoi. Hakkarainen sanoi, että "kaveri on sanonut, että neekeriukko tulee örisemään..."

Kuka tai ketkä PS-aktiivit ihannoivat natseja? Ja jos näitä löytyy, niin onko natsien ihannointi enemmän rasistista kuin uuden Suur-Saksan politiikan tukeminen?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ihan aluksi kannattaa muistaa, mitä Hakkarainen tuolloin sanoi. Hakkarainen sanoi, että "kaveri on sanonut, että neekeriukko tulee örisemään..."

Hakkaraisen neuvonantaja paikallisessa?

Kuka tai ketkä PS-aktiivit ihannoivat natseja? Ja jos näitä löytyy, niin onko natsien ihannointi enemmän rasistista kuin uuden Suur-Saksan politiikan tukeminen?

Missäs tynnyrissä asustelet?

Sen verran joudun ottamaan kirjoituksiani takaisin, että kyseessä on piirihallituksen ex-jäsen. Hän on saanut siis pari kuukautta sitten kenkää. Omiakin alkoi jo hävettää. Puolueen jäsen hän on edelleen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minä jätän äänestämättä Haavistoa, koska hän on vasuri, vihreä ja poliittisesti täysin eri linjalla minun kanssa. Hän on mm. sitä mieltä, että suomessa on elintasoa laskettava, että ympäristö ja maailma pelastuu. Not, sanon minä. Meidän pitää pyrkiä talouskasvuun ja tuottavuuden paranemiseen. Tietenkään ei hinnalla millä hyvänsä, mutta kuitenkin. No, tuo nyt on vain yksi syy olla äänestämättä Haavistoa. Toinen voisi olla vaikka CV, mikä on melko köykäinen kilpailijaan verrattuna.

Juuri näin. Täysin samaa mieltä siitä, että on järjenköyhyyttä pistää täällä tehtaat kiinni otsonikadon (muistaako edes Vihreät enää tätä trendiä, ai niin sori, ilmastonmuutos) takia, mutta rajan toisella puolella paskatehtaat puksuttaa ja jätteet kaadetaan Suomenlahteen. Sitten lähdetään Viher-Villen johdolla putsaamaan jälkiä ja napataan nyt vaikka 20 miltsiä aluksi. Leikataan poliisilta sitten lisää, jos tiukkaa tulee. Kaikki ei voi olla seksuaalitutkijoita, tasa-arvovaltuutettuja tai meribiologeja, vaan jonkun on pakko hikoilla valimolla kolmessa tuurissa ja toisen on pakko myydä käytettyjä autoja.

En kannata ökykapitalismia, mutten myöskään punavihersosialismia. Kauppaa pitää käydä ja tavaran liikkua, se on nyt selvä. Se, että olen eurokriittinen, ei tarkoita kuitenkaan sitä, että vienti pitäisi lopettaa ja rajat sulkea, mitä nämä eurokraatit aina julistaa.

Pakko on jättää äänestämättä kakkoskierroksella. Suurin syy on toki siinä, että viikko takaisin iskettiin nilkkaan sen verran rautaa, että ongelmia tulee lentokentällä tulevaisuudessa. Ja jo kusella käynti on sen verran raskasta, että en kyllä noiden ehdokkaiden takia lähde kromppimaan yhtään mihinkään.

Mutta en oikeastaan tiedä oikein, kummalle sen äänen pistäisi. Haavisto on erittäin asiallinen kaveri Vihreäksi. Sanotaan vaikka niin, että jos pitää valita luodin ja vihreän äänestämisen välillä, valitsen luodin. Haavisto on ainoa, jonka kohdalla tekisin ehkä toisin. Ja sen verran olen kommunisti, että haluan köyhienkin saavan käyttää kirjastopalveluita maksutta.
 
Hakkaraisen neuvonantaja paikallisessa?
Eikös se ollut rajalaitoksella työskentelevä kaveri, joka kertoi kokemuksistaan?

...Puolueen jäsen hän on edelleen.
Valitettavasti en muista kenenkään perussuomalaisen todenneen ihannoivansa natseja. Ilmeisesti näin kuitenkin on ja hän on siis edelleen puolueen jäsen. Jos tuolla perusteella puolue todistetaan rasistiseksi, niin pidän sitä vähintäänkin liioitteluna.
Onko sinulla muuten tietoa, vieläkö Juha Turunen on SDP:n jäsen? Jos on, niin eikö olisi linjakasta todeta SDP:n olevan kidnappaajapuolue?

Pidän muutenkin kaksinaismoralistisena sitä, että natsismi tuomitaan ja silti ollaan vankkumattomia islamin harjoittamisen puolustajia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sen verran joudun ottamaan kirjoituksiani takaisin, että kyseessä on piirihallituksen ex-jäsen. Hän on saanut siis pari kuukautta sitten kenkää. Omiakin alkoi jo hävettää. Puolueen jäsen hän on edelleen.

Niin, tuohan juuri niin Junknerd-demariutta, että. Vaaditaan irtisanoutumisia ja anteeksipyyntöjä ym.. Mutta omat möläytykset on ok ja kun kannatus laskee typerän käytöksen takia kuin lehmänhäntä, niin syy rasistisen kansan, joka ei ymmärrä suvaitsevaisen "milli tilillä" jungnerilaisuuden ihanuutta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

No voi herranjumala sentään ! Joo, kun etsii oikein lujasti sitä mitä haluaa, kyllä sen löytää. Tää on vastaavaa, kun HIFK-fani etsii Matikaisen pelisysteemin pohjimmaista ideaa; tossa se oli....kelaa vähän taaksepäin....nyt eteenpäin...joo, katso itse! Mulla on vahva sellainen tuntuma, että Haavistolta puuttuu täysin vittuilu- ja vähättelygeeni. Hän ei osaisi olla ilkeä, vaikka yrittäisi. Hieno mies siinä mielessä, aivan vilpittömästi. Niinistö taas ei jaksa ilkeillä, kun nyt ei ole tarvis. Molemmat ovat älykkäitä ja tietävät lopputuloksen. Niinpä heidän huumaavat "väittelynsä" menevät videoclippien jälkikäteiseksi selaukseksi ja sieltä löydetään "tossa Niinistö katsoi ilkeästi Haavistoa!" -tyyppistä materiaalia.

Suomalaisten logiikka maailmanmenoon on tällainen: Kun iskee yleismaailmallinen pankkikriisi, jota mikään maa ei pysty välttämään, meillä katsotaan, että jahas; hallituksessa olivat silloin Tiku, Taku ja Petu. Seuraavissa vaaleissa Tupu, Hupu ja Lupu kampanjoivat: "nuo tyypit toivat meille laman, äänestäkää meitä". No miksi äänestäisimme? Siksi, että me ei oltu silloin hallituksessa. Mutta pyritte kuitenkin hallitukseen? Joo. Ja olisitte pystyneet välttämään yleismaailmallisen kriisin? Ilman muuta, EU on perseestä! Jos maailmanloppu tulee 2012, suomalaisten viimeinen ajatus on, että tää on Niinistön ja Kataisen syytä, olisi pitänyt äänestää Haavisto pressaksi ja Soini pääministeriksi.

Aivan kuten Halosen ja Ilveksen yhteinen tiedotustilaisuus on nauhalla

Mitä vittua, eikö Helminen olekaan Ipan seuraava koutsi? Sori, toi oli aivan pakko. Mulla muuten ei ole demariantipatiaa. Antipatiani kohdistuu demarien punaisimpaan siipeen; Tuomioja, Tawja etc ja sitten tämä pyrkyri-Mikael. Kepun Mari Kiviniemi on kuitenkin kuvottavinta, mitä nykypolitiikassa tiedän. Hän yritti pokkana ottaa osansa Väyrysen suosiosta. Jäätteenmäki nro 2. Demareilla on vielä pitkä matka kepun inhotus-osastoon. Vuonna 94 äänestin Ahtisaarta pressaksi, hän oli mielestäni aivan ylivertainen ehdokas. Jos Mara olisi ollut ehdolla v. 2000, hän olisi saanut ääneni. Kun mietin näistä ekan kierroksen ehdokkaista pätevintä ja valtiomiesmäisintä, Lipponen oli aivan ylivoimainen. Hänhän on toisaalta oikeistolaisempi kuin Haavisto & Niinistö. Ei mua pahemmin siis oikeasti nappaa henkilön puolue, vaan henkilö itse. Hänen toimintansa. En ollut pitkiin aikoihin ollut kiinnostunut puolupolitiikasta, mutta Soinin & kikekimmopossen "jytky" oli kyllä sellainen herätys, että päätin ruveta edes vähintään äänestämään, ettei tällaisia tapahtuisi. Olen mielipiteiltäni itse asiassa aivan liian liberaali ollakseni kokoomuslainen, persuista puhumattakaan. Demareitahan mulla on puoli sukua ja he ovat näitä aitoja oikeita duunareita, joita diggaan aivan kybällä. Tämä demarien kantajengikään ei ole mikään suvaitsevaisuuden saareke. Kun äänestän, pyrin aina löytämään ehdokkaan RKP:stä ja yleensä löydän. Se on loppujen lopuksi helppo tie kaikkien inhokiksi, olen selkeä masokisti siis!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pidän muutenkin kaksinaismoralistisena sitä, että natsismi tuomitaan ja silti ollaan vankkumattomia islamin harjoittamisen puolustajia.

Ohhoh, nyt sulta pääsi suusta/näppikseltä sammakko ! Natsismi on/oli poliittinen ideologia ja islam on eräs maailmanuskonnoista. Islaminuskoisia on n. 25% maailman väestöstä eli vähän alle 2 miljardia. Kaikki näistä eivät ole ns. rättipäitä ja jihad-sotureita. Itse asiassa islamilaisista vain baut 20% on arabeja ja arabeista vain murto-osa on uskonsotilaita. Natsit olivat Saksan sisäinen juttu, syntyisin 1930-luvulta kun taas islam on tuhansia vuosia vanha uskonto. Natseja oli kulta-aikanaan varmasti korkeintaan 1% maailman väestöstä. Vrt. islam 25%. Tää vertaus ei nyt oikein osunut, my bro.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Juuri näin. Täysin samaa mieltä siitä, että on järjenköyhyyttä pistää täällä tehtaat kiinni otsonikadon (muistaako edes Vihreät enää tätä trendiä, ai niin sori, ilmastonmuutos) takia

Asiaosaamisessa Snider kuulu edelleen kirkkaimpaan kärkiporukaan..

Otsonikato on AIVAN eriasia kuin ilmaston muutos. Otsonikatoa vastaan ryhdyttiin toimenpiteisiin 1987 Montrealin pöytäkirjalla CFC kaasujen vähentämiseksi maailmanlaajuisella sopparilla..ja kas, se on auttanut.

Et toki vaivaudu lukemaan vaikka wikilinkkiä, joten todennäköisesti tuot vääristellyn yhteyden taas esiin jossain seuraavassa keskustelussa..

jonkun puolueen kannattajat harrastaa tätä aika paljon… en muista vaan ketkä..
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
No voi herranjumala sentään ! Joo, kun etsii oikein lujasti sitä mitä haluaa, kyllä sen löytää.
Ainoa mahdollisuus on että toimittaja ei tiedä koska 90-luvun lama oli, mutta päätteli sen nimestä että se oli vuosina 1990-2000, eikä 1991-1993 kuten Wikipediakin kertoo.

Jutun on näköjään kirjoittanut Valtteri Varpela niminen toimittajanalku. Pienellä googlauksella löytyy tämän syntymävuosi, joka on 1981. Hän oli 90-luvun laman loppuessa 12- tai 13-vuotias.

Tämä tosin taitaisi kuulua Huonot Toimittajat Vauhdissa ketjuun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No, tuo nyt on vain yksi syy olla äänestämättä Haavistoa. Toinen voisi olla vaikka CV, mikä on melko köykäinen kilpailijaan verrattuna.

Mä jouduin selittämään -for crying out loud!- jopa omalle mutsilleni, 75v, miksi äänestän Niinistöä! Tuotin varmaan pettymyksen toteamalla, että mun mielestäni meillä on 2 hyvää ehdokasta ja näistä pidän Niinistöä pätevämpänä tuohon virkaan. Lisäksi Niinistö on sopivan ikäinen, Haavisto ehtii tehdä vielä vaikka mitä. Kelailin tuossa, että pitäisikö vaalikoppeihin tuoda lisää lipukkeita:

-Jos äänestit Haavistoa, äänestitkö siksi, että hän on homo?
-Jos äänestit Niinistöä, oletko vastenmielinen homofiibikko?

Sitten pitää kiikuttaa kaksi lappua uurnaan ja Yle viihteellistää vaaleja tuomalla kameroita mahdollisimman moneen äänestyspaikkaan. Kun näytetään kuvaa äänestäjistä tiputtamassa lappuja uurnaan, Matti Rönkä ja Marjukka Havumäki kommentoivat:

-Katso tuossa tulee ilmiselvä homo
-Kyllä vaan, siellä menee ääni Haavistolle, mies preferoi selvästi penistä
-Ehdottomasti, pimppi ei kiinnosta häntä
-Ja hänen perässään mitä tyypillisin Niinistön äänestäjä
-Niinpä näkyy. Ökyrikas kapitalisti ja köyhien sortaja. Omistaa varmaankin tehtaan ja työllistää siellä laittomasti maahantulleita kiinalaisia
-Katso, maahanmuuttaja!
-Niinpä näkyy, pesunkestävä neekeri!
-Mitäköhän hän piirsi lappuun?
-No kyllähän sinä naisena tiedät mikä mustalla miehellä on mielessä..
-Heh ja tämän kevennyksen jälkeen siirrymme Pasilaan
 
Ohhoh, nyt sulta pääsi suusta/näppikseltä sammakko ! Natsismi on/oli poliittinen ideologia ja islam on eräs maailmanuskonnoista. Islaminuskoisia on n. 25% maailman väestöstä eli vähän alle 2 miljardia. Kaikki näistä eivät ole ns. rättipäitä ja jihad-sotureita. Itse asiassa islamilaisista vain baut 20% on arabeja ja arabeista vain murto-osa on uskonsotilaita. Natsit olivat Saksan sisäinen juttu, syntyisin 1930-luvulta kun taas islam on tuhansia vuosia vanha uskonto. Natseja oli kulta-aikanaan varmasti korkeintaan 1% maailman väestöstä. Vrt. islam 25%. Tää vertaus ei nyt oikein osunut, my bro.
Ideologia tai uskonto eivät mielestäni kovin isosti eroa toisistaan, kun molemmilla on ollut tarkoituksena saada yhä suuremmat alueet tunnustamaan itseään. Islam on aikojen saatossa levinnyt laajemmalle alueelle. Jos toinen maailmanrähinä olisi päättynyt saksmannien voittoon, niin uskoisin kansallissosialistejakin olleen paljon enemmän ja joista iso osa aikaa myöten olisi "maallistunut". Ei ottomaanien tunkeutuminen kaakkois-eurooppaankaan ollut varsinainen huviretki.

Anyway, pointti oli nuo yliampuvat yleistykset.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei ottomaanien tunkeutuminen kaakkois-eurooppaankaan ollut varsinainen huviretki.

Juu, ymmärrän, hieman kärjistit, mutta jotenkin kolahti oudosti. Tottapuhuen myöskään eurooppalaisten kristittyjen ristiretket lähi-itään eivät olleet leppoisaa käännytystyötä.
 
Juu, ymmärrän, hieman kärjistit, mutta jotenkin kolahti oudosti. Tottapuhuen myöskään eurooppalaisten kristittyjen ristiretket lähi-itään eivät olleet leppoisaa käännytystyötä.
No..ehkä oli hivenen mutkia oikoen ilmaistu. Joka tapauksessa noissa on opettavaisia pointteja uskontonsa tai ideologiansa ylivertaisuuteen uskovista, joilla on mieletön vimma tuputtaa sitä toisille.

Ehkä tässä yhteydessä on suotavaa kertoa, miksi olen kallistumassa Haaviston suuntaan. Hänen kanssaan olen päässyt vaihtamaan pari sanaa ja kysymään siitä tärkeimmästä asiasta eli kutsusta itsenäisyyspäivän vastaanotolle.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Eikös se ollut rajalaitoksella työskentelevä kaveri, joka kertoi kokemuksistaan?

Näinhän se kertoili. Eikä siinä. Voihan PS:n politiikassa olla ideaakin. Se vain hukkuu provosoivaan retoriikkaan neekeriukoista ja ählämeistä. Siitä täytyy antaa PS:lle tunnustusta, että jytkyn jälkeen heiltä on alkanut löytyä munaa puolueen putsaamiseen.

Valitettavasti en muista kenenkään perussuomalaisen todenneen ihannoivansa natseja. Ilmeisesti näin kuitenkin on ja hän on siis edelleen puolueen jäsen. Jos tuolla perusteella puolue todistetaan rasistiseksi, niin pidän sitä vähintäänkin liioitteluna.

Puolueessa on tai on ollut jotain sellaista, joka on vetänyt tätä tiettyä matskua puoleensa. Paikallisella tasolla näistä ollaan selkeästi pyrkimässä eroon. Tämä "tietty matsku" löytänee uuden kodin jostain muualta.

Onko sinulla muuten tietoa, vieläkö Juha Turunen on SDP:n jäsen? Jos on, niin eikö olisi linjakasta todeta SDP:n olevan kidnappaajapuolue?

Ei ole tietoa.

Jos otanta kohdistuisi tähän yhteen ihmiseen, niin kyllä. Tästä saattaisi tehdä oletuksen, että SDP on kidnappaajien puolue. Puolueohjelmassa tätä ei suoraan mainita, mutta löytyyhän sieltä viittauksia taloudelliseen tasa-arvoon. Turunen siis toteutti demaripolitiikkaa viemällä rikkaalta (Herlin) antaen sitten köyhälle (Turunen).

Pidän muutenkin kaksinaismoralistisena sitä, että natsismi tuomitaan ja silti ollaan vankkumattomia islamin harjoittamisen puolustajia.

Minä en puolustele islamia. En sen enempää kuin kristinuskoa. Tosin satun tuntemaan kaksi muslimia. Siinä on kaksi enemmän kuin näillä islamin vastustajilla keskimäärin. Molemmat ovat integroituneet Suomeen erinomaisesti. Puhuvat suomea ja käyvät töissä (raksahommia). Molemmilla on kristityt suomalaiset vaimot.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, tuohan juuri niin Junknerd-demariutta, että. Vaaditaan irtisanoutumisia ja anteeksipyyntöjä ym.. Mutta omat möläytykset on ok ja kun kannatus laskee typerän käytöksen takia kuin lehmänhäntä, niin syy rasistisen kansan, joka ei ymmärrä suvaitsevaisen "milli tilillä" jungnerilaisuuden ihanuutta.

En minä ole mitään anteekspyyntöjä kaivannut. Miksi ihmisen pitäisi pyytää anteeksi omia mielipiteitään? Olivatpa ne sitten kuinka typeriä tai rasistisia tahansa?

Tietoni koskien tätä PS-aktiivia oli vanhentunutta, joten updeittasin sen. Mitäs pahaa siinä on? Tämä kyseinen tapaus oli piirin hallituksessa vielä marraskuussa 2011.

Perussuomalaista vihapuhetta

Tuolta noita maahanmuuttokriitikoita voi hämmästellä. Ei vain taida kantti kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös