Suomen presidentinvaali 2024

  • 646 950
  • 6 695

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Seksuaalinen suuntautuneisuus on yksi asia joka voi vaikuttaa siinä missä muutkin asiat eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Jokainen saa otta sen huomioon miten haluaa. Poikkeuksellisen paljon oli kuitenkin Haaviston vaalivalvojaisissa tuota Haaviston suuntautuneisuutta. Ikäänkuin olisi tarkoituksella kerätty mahdollisimman paljon niitä julkkiksia paikalle. Se tuntui vähän oudolta.
Eipä minua sinällään kiinnosta ehdokkaiden hiustenväri ja jos jotakuta kiinnostaa pidän sitä melko erikoisena. Toki hiustenväriä voi ainakin väliakaisesti vaihtaa, pidemmän päälle sille ei oikein voi mitään.
 

Alejandro

Jäsen
Eilinen A-studio lieni vasta lämmittelyä ja Haavisto oli silminnähden väsynyt, mutta tänään uskon sanan säilän olevan kunnossa. Jatkaako Stubb aiempien väittelyiden joviaalia linjaa, vai onko luvassa vähän terävämpää tykitystä.
Haavisto on ollut jotenkin koko vaalien ajan väsyneen oloinen. Eipä ihme, onhan kyseessä melko vanha kubbe jo. 10 vuotta nuorempi fitnesspelle jyrää dieselin lailla eteenpäin, väsymättä. Katsotaan miten Haavisto kestää 120 minuutin painetta tänään.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
No niin, sieltä ne luurangot alkaa kaapista kolisemaan ulos, en olisi kyllä itsekään arvannut Stubbinkin olevan eläinrääkkääjä.

Varmaan valehtelee, että kerran pääsi karkuun viideksi minuutiksi, vaikka kaikki paikalliset tietää, että vapaana kulkevat. Voidaanko luottaa valehtelevaan rikollispresidenttiin?
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Stubb lähtee viimeisen erään turvallinen tuntuisessa 5-3 johdossa. Onko Pekassa yhtään tsekkiä ja nousee rinnalle ja ohi?
Pekassa on lähinnä Ned Flandersiä jos minulta kysytään. Tämä finaali on kyllä Stubbin game to lose. Joku varomaton möläytys joka taas tulkitaan ulosajon arvoiseksi ylimielisyydeksi, vaikka oikeasti olisi vain 2 min jäähyn paikka, saattaa kiepauttaa vaakaa Haavistolle. Monta päivää aikaa vielä puhua ohi suunsa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
On kyllä vähän, tai no itse asiassa ihan vitun, kun tarkemmin miettii, surullista, että tämä 12 vuotta vanha ansiokas parodiaviesti toimii vielä 2024:

Olen huolissani siitä mahdollisuudesta, että Suomen presidentiksi valitaan homoseksuaali. Minä en haluaisi ryhtyä homoseksuaaliksi, koska olen hetero. Tarja Halosen kausilla olen joutunut pukeutumaan naisten vaatteisiin ja käyttämään rumia käsilaukkuja. Säärikarvatkin piti ajella joka päivä, jotta ne eivät tartu sukkahousuihin. 12 vuotta tätä on pitkä aika miehelle, joka viihtyy parhaiten ihan tavallisissa farkuissa.

Ahtisaaren kaudella oli hieman helpompaa, mutta itsensä lihottaminen yli satakiloiseksi oli raskas projekti. Onneksi pidän karjalanpaistista, joten tässä kykenin seuraamaan Ahtisaaren esimerkkiä helposti. Vaikeampaa oli tehdä poika, josta tulisi basisti, sillä potentiaaliset äitiehdokkaat eivät jostain syystä syttyneet lapsentekohankkeeni motiiville. Pahinta oli kuitenkin se, että matkani Afrikkaan olivat kalliita, ja maksan niistä kertynyttä velkaa edelleen. Ulkoministeriö ei ole jostain syystä vastannut mahdollisia matkakorvauksia koskeviin sähköpostiviesteihini. Syytän tästä yhteiskuntaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ihan huippukirjoitus homopuhekohusta.

Paljon asiaa, mutta siltä osin vierastan, että kirjoittaja jättää täysin käsittelemättä iltapäivälehtien vastuun asiassa. Iltapäivälehdet ovat melkoisia vaikuttavuuden ja kokoluokan vääristelijöitä sille, miten suuri merkitys ja näkyvyys pöljimmilläkin somekommenteilla on.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Itseäni kaihertaa puolestaloukkaantujat. Onko tähän kohuun ottanut kantaa yksikään seksuaalivähemmistön edustaja? Shirley taisi ottaa...
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ihan huippukirjoitus homopuhekohusta.

Kyllä. Asia vaikuttaa joidenkin äänestäjien käyttäytymiseen niin miksi siitä ei saisi puhua. Ihan samalla tavalla Stubbin hampaat vaikuttavat toisiin.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eniten mulla ihmetyttää miksi ei mediassa keskustella Pekan naamasta ja kuinka paljon siihen on tykitetty botoksia. Otsa ei liiku mihinkään ja posket on niin pingottuneina.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Empä tiedä tuosta…

Pankit ei helposti lainota projekteja jos eivät saa omiaan pois ja tuskin haluavat 10 miljardin konkurssipesää hoitaakseen. Jos sellainen on pakko saada, me molemmat ja pari muuta veronmaksajaa päästään lainottamaan sitä omasta pussista.
Siis saavat firmoilta omansa pois. Eli nämä sähköyhtiöt jotka ovat mukana olleet OL3 projektissa nyt esimerkin omaisesti, niin pankista he sen rahan hakevat. Ja tätä kautta me sen lainan lopulta maksamme. Tämä siis ihan yhdeltä firmalta kuultua kun asiaa kans ihmettelin, että "millä hemmetillä tommosseen on varaa?"

Lainarahalla asia hoituu.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eniten mulla ihmetyttää miksi ei mediassa keskustella Pekan naamasta ja kuinka paljon siihen on tykitetty botoksia. Otsa ei liiku mihinkään ja posket on niin pingottuneina.
Jossakin jutussa Antonio naureskeli, että on uhannut siistiä Pekan kulmakarvat hänen nukkuessaan, kun Pekka ei suostu niitä muuten siistimään. Että ulkonäköön on puuttunut puolisokin. Epäilen silti, että yhdelläkään miehellä olisi kanttia puuttua julkisesti naispuolisen poliitikkopuolisonsa ulkonäköön Sapiskaa tulisi varmaan sekä kotoa että ulkopuolisilta.
 
Viimeksi muokattu:

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Nelosen tentissä Pekka saa taas lapasyöttöä hallituspolitiikkaa vastaan

Muistetaan nyt että jos hän joskus on hallituksessa, niin oli presidenttiehdokkaana sitä mieltä että ensimmäinen sairaslomakarenssipäivä tulee poistaa
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
On kyllä vähän, tai no itse asiassa ihan vitun, kun tarkemmin miettii, surullista, että tämä 12 vuotta vanha ansiokas parodiaviesti toimii vielä 2024:

Olen huolissani siitä mahdollisuudesta, että Suomen presidentiksi valitaan homoseksuaali. Minä en haluaisi ryhtyä homoseksuaaliksi, koska olen hetero. Tarja Halosen kausilla olen joutunut pukeutumaan naisten vaatteisiin ja käyttämään rumia käsilaukkuja. Säärikarvatkin piti ajella joka päivä, jotta ne eivät tartu sukkahousuihin. 12 vuotta tätä on pitkä aika miehelle, joka viihtyy parhaiten ihan tavallisissa farkuissa.

Ahtisaaren kaudella oli hieman helpompaa, mutta itsensä lihottaminen yli satakiloiseksi oli raskas projekti. Onneksi pidän karjalanpaistista, joten tässä kykenin seuraamaan Ahtisaaren esimerkkiä helposti. Vaikeampaa oli tehdä poika, josta tulisi basisti, sillä potentiaaliset äitiehdokkaat eivät jostain syystä syttyneet lapsentekohankkeeni motiiville. Pahinta oli kuitenkin se, että matkani Afrikkaan olivat kalliita, ja maksan niistä kertynyttä velkaa edelleen. Ulkoministeriö ei ole jostain syystä vastannut mahdollisia matkakorvauksia koskeviin sähköpostiviesteihini. Syytän tästä yhteiskuntaa.
No en tiedä toimiko Niinistön kausilla, kyllä hankalaa oli. Rullaluistelun opetteleminen ja ajoittainen hermosätkän vetäisy nyt vielä toimivat, mutta 29 vuotta itseäni nuoremman mimmin pokaaminen kävi työstä. Olin Niinistön tullessa presidentiksi 41-vuotias, tai hetikohta 42. Piti siis löytää sellainen 12-13-vuotias tyttöystävä. Niinistön eka kausi piti siis hommia aika hissukseen, muuten olisi tullut helvetisti linnaa ja sukkasaippuaa. Sitten Salen toisella kaudella uskalsin käydä jo ulkoiluttamassa tyttöä, kun typy pääsi omilla henkkareilla baareihin. Siitäkin tuli aikansa verran äkäisiä katseita, mutta ihmiset saavat yleensä muuta ajateltavaa kun sanon niille, että typy on tohtori. No paskat ole, mutta jokusen runon se on kirjoittanut. Tosin edes Kiira Korpi ei kehtaisi käyttää riimittäessä loppusointuparia pakastaa - rakastaa. Ihan perseestä. Onneksi Niinistön kausi on aika finaalissa, laitan rupsahtaneen kaksvitosen kiertoon.

Tulevaisuus pelottaa. Pitää ihan kohta ryhtyä joko teräsmieskisaajaksi tai, no, tiedätte kyllä. Tässä käydään joka tapauksessa vielä melkoiset jaakobinpainit parin viikon päästä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Haapala lähes koko ajan äänessä ja puhumassa päälle. Antaisi ehdokkaiden debatoida ja antaisi aiheen. Välillä voisi esittää tarkentavia kysymyksiä. Yksi juontaja riittäisi.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Stubbin ylimielinen (tai siis sellaisen fiiliksen siitä saa) puhetyyli, jeesjees-henkisyys, name droppailu mm. Ahtisaarella ja Halla-ahon äänimäärän kehuminen ja mielisteleminen.

No, huomenna ääni Pekalle mutta Stubb tämän vie. Nyt voisi ehkä myös omalta osaltani rajoittaa Stubbin lokaamista kun eipä se tilanne siitä muuksi muutu.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Haapala lähes koko ajan äänessä ja puhumassa päälle. Antaisi ehdokkaiden debatoida ja antaisi aiheen. Välillä voisi esittää tarkentavia kysymyksiä. Yksi juontaja riittäisi.
Minkäs voi, jos tykkää äänestään. Toinen juontaja puhuu jotain sekavaa, äää,äää,äää. Tosin tämä on entistä useamman juontajan tapa puhua, häiritsee.
 

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tynkkynen oli A-studiossa sitä mieltä, että Haaviston ja Stubbin kampanjoiden pitäisi pyytää persuilta anteeksi vanhoja puheitaan...

On totta, että persuja on haukuttu ja vähätelty, eli kyllä anteeksipyydettävää löytyy, mutta kyllähän persuista on ne pahimmat öyhötykset tulleet. Tynkkynen olisi voinut aloittaa ja pyytää anteeksi itse.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kummasti tämä vihervasemmistolainen mediamme on varsin hiljaa näistä uusimmista gallupluvuista. Jos ne olisivat toisinpäin, niin voi sitä vouhottamisen määrää. Naurettava kyllä tämä "riippumaton" media.

Laitetaan nyt tänne muistutuksena tämä hesarin gallup:

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kummasti tämä vihervasemmistolainen mediamme on varsin hiljaa näistä uusimmista gallupluvuista. Jos ne olisivat toisinpäin, niin voi sitä vouhottamisen määrää. Naurettava kyllä tämä "riippumaton" media.

Laitetaan nyt tänne muistutuksena tämä hesarin gallup:

Mitkäs vihervasemmistolaiset mediat ovat tuosta gallupista olleet hiljaa?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tynkkynen oli A-studiossa sitä mieltä, että Haaviston ja Stubbin kampanjoiden pitäisi pyytää persuilta anteeksi vanhoja puheitaan...

On totta, että persuja on haukuttu ja vähätelty, eli kyllä anteeksipyydettävää löytyy, mutta kyllähän persuista on ne pahimmat öyhötykset tulleet. Tynkkynen olisi voinut aloittaa ja pyytää anteeksi itse.

Jep. Luulen, että Halla-ahosta ei voi koskaan tulla presidentti, sillä Persut ovat haukkuneet niin monet poliittiset tahot aika rajuin sanakääntein.

Itse en ainakaan voi koskaan äänestää persuja, siellä on tehty politiikkaa niin paljon alta riman ja haukuttu rehellisiä, tunnollisesti töitä tekeviä ihmisiä ties miksi.

Kukaan ei tarvitse Tynkkysen ruikutusta näissä vaaleissa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua ihmetyttää todella paljon se että keskustelu presidentin seksuaalisesta suuntautumisesta on nostanut kohun.

Juuri vähän väliä puhutaan Pride-tapahtumien tärkeydestä että asiasta voidaan puhua ja että vähemmistöjen asiat pysyvät pinnalla. Samaan aikaan toisaalla ajetaan asiaa ettei suuntautumisesta saa puhua.

On päivän selvää ettei väheksyvälle ja halventavalle retoriikkalle ole tilaa, mutta mielestäni presidentin suuntautumisen VAIKUTUKSISTA on ok puhua kun keskustelu pysyy kontekstissaan.

Vähän mielenkiintoista että asiasta täytyy ja kuuluu puhua silloinkun se pysyy toisten määräämissä raameissa. Etenkin kun se rajoitus tulee sieltä puolelta missä sitä vapautta asioihin huudetaan eniten.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummasti tämä vihervasemmistolainen mediamme on varsin hiljaa näistä uusimmista gallupluvuista. Jos ne olisivat toisinpäin, niin voi sitä vouhottamisen määrää. Naurettava kyllä tämä "riippumaton" media.

Laitetaan nyt tänne muistutuksena tämä hesarin gallup:


Näyttäisi olevan ihan Helsingin Sanomissa tämä gallup. Keiden muiden olisi pitänyt tästä isosti uutisoida?
 

salama#8

Jäsen
Kummasti tämä vihervasemmistolainen mediamme on varsin hiljaa näistä uusimmista gallupluvuista. Jos ne olisivat toisinpäin, niin voi sitä vouhottamisen määrää. Naurettava kyllä tämä "riippumaton" media.

Laitetaan nyt tänne muistutuksena tämä hesarin gallup:


Ylen puoliysin ilta-uutisissa oli isosti esillä. Jos hesarin gallup on hesarissa ja yle pääuutisissa uutisoi, niin missä mielestäsi se pitäisi olla esillä, että olisit tyytyväinen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös