Minun mielestäni voi jo kyseenalaistaa, onko näin ajattelevasta ihmisestä presidentiksi:
Iltalehden vaalitentissä Jutta Urpilainen (sd) ja Li Andersson (vas) eivät olisi valmiita lähettämään sotilaita tehtävään, jossa he todennäköisesti kuolisivat.
www.iltalehti.fi
En todellakaan tarkoita, että presidentin tai ehdokkaan pitäisi ajatella kuin Putin ja muut diktaattorit, että tavallinen kansa on vain karjaa jota voi laittaa lahdattavaksi jonnekin ihan diktaattorin mielen mukaan ja uhrata loputtomiin, mutta sekin täytyy muistaa että me olemme nyt sotilaallisesti liittoutuneita ja se ei ole vain yksisuuntaista, että me voisimme poimia siitä rusinat pullasta ja olla pelkästään hyötyvänä osapuolena. Liittoutumisen toinen puoli on se, että joskus voi tulla tilanne jossa myös Suomen on osallistuttava jonkun toisen liittolaisen puolustukseen, ja se on vaan hyväksyttävä että suomalaisia henkiä on pakko uhrata.
Minä en haluaisi meidän NATO-liittolaistemme presidentiksi yhtään sellaista ihmistä, joka ajattelee että ei olisi valmis uhraamaan yhtään ihmishenkeä Suomen puolustuksen eteen, joten minä en halua myöskään Suomen presidentiksi ihmistä, joka antaa liittolaiselle tällaisen kuvan.