Väyrynen oli aamulla Radio Rockin vieraana ja korosti ettei kansa kannata Niinistön politiikkaa yhtälailla kuin Niinistöä. Ei varmaan kannatakaan, mutta itse en pidä presidenttiä varsinaisesti poliitikkona vaan seurustelu-upseerina. Luo suhteita ja avaa ovia kauppavaltuuskunnille eikä mokaa isosti maata kansainvälisillä areenoilla. Tätä taustaa vasten Niinistö varmasti ihan mies paikallaan.
Niinistöhän on aivan ylivoimaisesti Suomen suosituin poliitikko, ihan siis ihmisenä. Minullekin on ainakin jossain määrin epäselvää, mihin tämä Salen henkilösuosio perustuu. Kansan enemmistöä ei kuitenkaan presidentinvaalien osalta loppupeleissä kiinnosta, millaista politiikkaa henkilö edustaa, eivät suomalaiset presidenttiä sillä perusteella äänestä. Osin juuri siksi, koska presidentti kerran on täysin päivänpolitiikan ulkopuolella, ainakin nyt noin niinkuin lähtökohtaisesti
Väyrysen tilanne on päinvastainen, koska häntä epäsuositumpaa poliitikkoa saa etsiä, vaikka hän taas ainakin itse kokee edustavansa sellaisia poliittisia näkemyksiä, joita kansan enemmistökin kannattaa
Olen omassa lähipiirissänikin kuullut aivan uskomattomia perusteluita, millä perusteella joku valitsee ehdokkaan jota aikoo äänestää. Esimerkiksi sellaisen, että "tykkään Niinistöstä ihan kyllä, mutta pakkohan se on noin suositulle vähän tehdä kiusaa, että ihan vain kiusallani äänestänkin ehdokasta X". Aivan uskomaton peruste valita ehdokkaansa, ja kuinkahan paljon Suomessa sitten on ihmisiä jotka tällaisin vastaavin perustein äänestävät.. on tämä meidän kansamme luonne vaan niin erikoinen :D