Trump on ainekin räväkkä ja oranssi :)
Niinistö on hyvällä tavalla HMV-presidentti, kenestä itselle jäänyt fiilis että hoitaa homman vähäeleisen tyylikkäästi. Jos kysyttäisiin kouluarvosanaa hänelle niin helpolla antaisin hyvän arvosanan. Jos kysyttäisiin kolme esimerkkiä mitä tehnyt hyvin, niin olisikin vaikea sanoa mitään. Pari ihan fiksua lausuntoa antoi jostain asiasta, toinen oli maahanmuutto ja toista en muista. Palkkaansa halusi alentaa toivoen samaa muilta isopalkkaisilta. Siinä se kuusi vuotta taitaa olla.
Valtaoikeuksiensa puitteissa olen tyytyväinen Niinistön rooliin ja aktiivisuuteen Putinin kanssa viime vuosien aikana, lisäksi ollut suorassa kontaktissa myös USAn ja Kiinan päämiehiin. Täytyy kuitenkin muistaa, että edellisen kerran kun maailmalla on vastaavissa tunnelmissa operoitu, meillä oli hiukan laajemmin valtaoikeuksin vallassa UKK ja yhteiskunnallinen keskustelu kaikinpuolin erilaista. Olen samaa mieltä kuin
@sinikettu siitä, että yleisesti instituutiona presidenttiys alkaa vaipua sinne samaan suohon monarkkien kanssa, mutta Suomen tapauksessa näen kohtalaisen tärkeänä, että meillä on selkeä henkilökohtainen linkki Kremliin. Presidentti lienee se loogisin.
Toki Sale voisi olla haavistomaisempi ulosanniltaan ja huumoriltaan, mutta suotakoon valtion päämiehelle tuollainen kuivakka asiallisuus, -kin. Itse näen näiden luonnekysymyksien olevan lopulta aika triviaaleja, jos hommat hoituvat muutoin, eikä aivan kusipäiksi heittäydytä.
Galluppien mukaan niin suosittu, että hyvin voi äänestää häntä ekalla kierroksella, kun olisi hauska olla tekemässä historiaa jos menisi kerralla päätyyn.
Veikkaisin, että tämä on lopulta aika merkittävä tekijä äänestyskäyttäytymisessä. Minä harkitsin lähinnä Niinistön ja Haaviston välillä, mutta äänestänen Saulia, koska on hoitanut hommansa hyvin tähän saakka, ja kyllä, olisi hauska läpsäyttää tyyppi ykkösellä läpi. Mutta vaikkei tätä tiedostaisikaan, voittajan kelkkaan on helppo hypätä. Ja sitten on tietysti se vauva - voi olla monelle täysin yhdentekevä juttu tällä palstalla, mutta kun somereaktioita vauvauutisesta muistelee, ei tarvitse erityinen fakiiri olla todetakseen, että se vaikuttaa myös äänestyskäyttäytymiseen.