Suomen presidentinvaali 2018

  • 301 478
  • 2 333

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Vähemmän yllättäen tämä väite leviää lähinnä MV-lehden hörhöosastolla.

Käsittääkseni väite on puhdas vale.
Lähtökohtaisesti arvelen että väite siitä että Niinistö olisi Haukion kummi ei pidä paikkaansa. En kuitenkaan ole nähnyt mitään ilmoitusta siitä jossa tuo olisi vahvistettu joten faktisesti en osaa ottaa kantaa asiaan suuntaan tai toiseen. Onko sinulla asiasta jotakin oikeata tietoa? Jenni Haukio varmastikin tietää ketkä ovat hänen kumminsa ja tarvittaessa voisi sen kai kertoa, oletan hänen olevan tietoinen noista netissä esiintyneistä väitteistä.
 

Tuamas

Jäsen
Lähtökohtaisesti arvelen että väite siitä että Niinistö olisi Haukion kummi ei pidä paikkaansa. En kuitenkaan ole nähnyt mitään ilmoitusta siitä jossa tuo olisi vahvistettu joten faktisesti en osaa ottaa kantaa asiaan suuntaan tai toiseen. Onko sinulla asiasta jotakin oikeata tietoa? Jenni Haukio varmastikin tietää ketkä ovat hänen kumminsa ja tarvittaessa voisi sen kai kertoa, oletan hänen olevan tietoinen noista netissä esiintyneistä väitteistä.

Muistan tämän tulleen epäsuorasti esiin Haukioiden perhetutun kanssa jutellessa joskus pari vuotta sitten.

Oletan että Haukio ei ole tietoinen näistä väitteistä, koska itse löysin väitettä Googlelle ainoastaan MV-lehdestä ja umpihörhöblogeista.

Jos väite pitäisi edes vähän vettä, olisi se ollut jo moneen otteeseen Hymyssä tai muussa paska-aviisissa.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kävin väitettä läpi ja sen perusteella voi sanoa, että sitä toistavat MV, Suomimedia ja vastaavat sivustot, joita puolestaan on arvioitu Venäjän rahoituksella toimiviksi. Jokin aika sitten puolustusministeriön ns. turvallisuuskomitea julkaisi teesit, joiden mukaan Venäjä mahdollisesti pyrkii vaikuttamaan Suomen presidentinvaaleihin. Keinoja ovat Venäjän mahdolliset operaatiot sosiaalisessa mediassa, suomalaisten vaikuttajien hyödyntäminen, poliitikkojen tukeminen tai mustamaalaaminen, äänestystulosten kyseenalaistaminen.

Ei siis mitään uutta, kaikki jo käytössä pitempään.

Haukion ja Niinistön osalta levitetään mm. Suomimediassa väitettä, jonka mukaan Niinistö kiksautteli alaikäistä sukulaistaan Haukiota ja ajoi tällä toiminnallaan vaimonsa itsemurhaan.

Ilta-Sanomien Haapala muuten kauhistelee turvallisuuskomitean tekstiä. Itse en ole sitä lukenut, joten en voi sanoa enempää kuin tuon, mitä eri medioista löytyy.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Muistan tämän tulleen epäsuorasti esiin Haukioiden perhetutun kanssa jutellessa joskus pari vuotta sitten.

Oletan että Haukio ei ole tietoinen näistä väitteistä, koska itse löysin väitettä Googlelle ainoastaan MV-lehdestä ja umpihörhöblogeista.

Jos väite pitäisi edes vähän vettä, olisi se ollut jo moneen otteeseen Hymyssä tai muussa paska-aviisissa.

Jokunen kuukausi sitten kun huomasin jossakin esiintyneen väitettä siitä että Sauli olisi Jennin kummi, huvin vuoksi googletin sitä itsekin ja sain löydöksi osumia jotka ajoittuivat jo vuodelle 2012, niihin aikoihin kun käytiin presidentin vaaleja. Se löydös oli joltakin keskustelufoorumilta, olisiko ollut vauva.fi:n foorumi tai joku vastaava, saattoipas vastaava väite olla parillakin vastaavalla foorumilla. Ei mitenkään uskottavia juttuja mutta silti. Edelleen epäilen että nämä keskustelut ovat olleet MV-lehden tms väitettä nyt viime aikoina esittäneiden tahojen lähde.

Olen jokseenkin varma siitä että Niinistönkin avustajat (kuten muidenkin huomattavien henkilöiden avustajat) seuraa netissä esiintyviä kirjoituksia niin tarkasti että olisivat nähneet myös sen että tällaistakin on kirjoitettu ja väitetty. Oma lukunsa on se ovatko tuota nimenomaista juttua kertoneet Saulille ja mahdollisesti myös Jennille ja jos kyllä niin sitten Jennikin siitä tietäisi. Muitakin vastaavia, oletusarvoisesti täysin perättömiä, juttuja netistä toki löytyy eikä niihin pääosin varmastikaan kannata reagoida yhtään mitenkään.

Kuka on kummisi -väite on sikäli ovela että ainakaan itse en kovin helposti pystyisi todistamaan ketkä ovat omia kummejani. Toki tiedän keitä he ovat mutta en tiedä sitä onko minulla mitään asiakirjaa jossa kummieni nimet kerrotaan eikä kastetilaisuudestani ole olemassa valokuvia, ainakaan en ole sellaisia ikinä nähnyt. Voi olla että tuo tieto löytyisi jostakin seurakunnan arkistosta, en tiedä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kävin väitettä läpi ja sen perusteella voi sanoa, että sitä toistavat MV, Suomimedia ja vastaavat sivustot, joita puolestaan on arvioitu Venäjän rahoituksella toimiviksi. Jokin aika sitten puolustusministeriön ns. turvallisuuskomitea julkaisi teesit, joiden mukaan Venäjä mahdollisesti pyrkii vaikuttamaan Suomen presidentinvaaleihin. Keinoja ovat Venäjän mahdolliset operaatiot sosiaalisessa mediassa, suomalaisten vaikuttajien hyödyntäminen, poliitikkojen tukeminen tai mustamaalaaminen, äänestystulosten kyseenalaistaminen.

Ei siis mitään uutta, kaikki jo käytössä pitempään.

Haukion ja Niinistön osalta levitetään mm. Suomimediassa väitettä, jonka mukaan Niinistö kiksautteli alaikäistä sukulaistaan Haukiota ja ajoi tällä toiminnallaan vaimonsa itsemurhaan.

Itse törmäsin aivan samoihin väitteisiin, hyvin mielenkiintoista tavaraa mutta jätin tuohon kummijuttuun koska muu on aika spekulatiivista enkä halua saada valtionsyyttäjältä syytekirjelmää. Kummisetyys perustellaan siis kirkonkirjoilla sekä todistajilla, se olisi kai äärimmäisen helppoa kumota (Venäjän operaatiot ei sitä tee) joten epäilen sen vahvasti olevan totta vielä kun viittaamiani aihetodisteitakin löytyy. Miksi ihmeessä joku valehtelisi asiasta tuolla tapaa?

Pitänee googlata onko Jussi Parviainen julkaissut asiasta jotain, hänellä ollut usein vastaavaa tietoa..
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi ihmeessä joku valehtelisi asiasta tuolla tapaa?

Kenties samasta syystä, kuin venäläisten asetehtaiden valmistamien osien salakuljetuksesta Suomeen, jossa on mukana suomalaisdiplomaatteja ja konsuli? Tai että salakuljetusvyyhdin päätekijäksi epäilty Dmitri Bogatshev olisi ollut Suomen turvallisuusviranomaisten suojeluksen alaisena ja että Suomen hallinto olisi jollain tavalla koordinoinut hänen ryhmänsä tekemiä liiketoimia sekä aseiden osien välittämistä kolmansiin maihin Suomen kautta?

Venäjältä levitetään sekä suoraan että Suomessa olevien tai Suomeen kytkeytyvien Venäjä-mielisten tahojen kautta kaikenlaista valhetta. USA:n ja Ranskan pressanvaaleissa törkyä tuli someen Venäjän toimesta, ja eiköhän näin käy Suomenkin pressanvaalien osalta.

Kummisetyys perustellaan siis kirkonkirjoilla sekä todistajilla, se olisi kai äärimmäisen helppoa kumota (Venäjän operaatiot ei sitä tee) joten epäilen sen vahvasti olevan totta

Venäjään tämä liittyi siten, että eniten asiasta kirjoittavat ovat mahdollisia Venäjän rahoituksen saajia useamman lähteen mukaan.

Jos Niinistö olisi Haukion kummi - ja kuten väitetään, virallisten asiakirjojen kertomana - olisi todella helppo tuoda asiakirjat julkisuuteen. Sama väite on noin 15 eri sivulla vähän eri tavalla, ja osassa viitataan asiakirjoihin ja Suomen lakiin: Suomen laki ja kirkon kummivanhempien vala pitää sisällään seuraavan asian: "Kummi ei saa olla seksisuhteessa kummilapseensa".

Kun kerran vihjaillaan, olisi helppo tuoda esille asiakirja tai todistaja. Kertomaan, kuinka lakia ja valaa rikotaan. Olihan se Obamakin syntynyt USA:n ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kenties samasta syystä, kuin venäläisten asetehtaiden valmistamien osien salakuljetuksesta Suomeen, jossa on mukana suomalaisdiplomaatteja ja konsuli? Tai että salakuljetusvyyhdin päätekijäksi epäilty Dmitri Bogatshev olisi ollut Suomen turvallisuusviranomaisten suojeluksen alaisena ja että Suomen hallinto olisi jollain tavalla koordinoinut hänen ryhmänsä tekemiä liiketoimia sekä aseiden osien välittämistä kolmansiin maihin Suomen kautta?

Venäjältä levitetään sekä suoraan että Suomessa olevien tai Suomeen kytkeytyvien Venäjä-mielisten tahojen kautta kaikenlaista valhetta. USA:n ja Ranskan pressanvaaleissa törkyä tuli someen Venäjän toimesta, ja eiköhän näin käy Suomenkin pressanvaalien osalta.

Niin tähän vastasinkin jo, ei tuo osoita kummityttö-väitteestä yhtään mitään. Sinä oletat sen valheeksi. Itse uskon sen olevan ns. julkinen salaisuus.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin tähän vastasinkin jo, ei tuo osoita kummityttö-väitteestä yhtään mitään. Sinä oletat sen valheeksi. Itse uskon sen olevan ns. julkinen salaisuus.

Et toki vastannut, vaan viittasit aihetodisteisiin ja todistajiin. Et kuitenkaan onnistu niitä tuomaan esille.

Venäjän osalta toki olet oikeassa siinä, että se ei todista asiaa suuntaan tai toiseen. Mutta eihän se olekaan koskaan ollut Venäjän tarkoitus, joten sen varaan et voi laskea mitään. Sanoisin, että jos Venäjä aktivoituu tässä asiassa levittämään itse törkyä, somessa Venäjän ja käskyläisten botit ovat sekä puolesta että vastaan.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Venäjältä levitetään sekä suoraan että Suomessa olevien tai Suomeen kytkeytyvien Venäjä-mielisten tahojen kautta kaikenlaista valhetta. USA:n ja Ranskan pressanvaaleissa törkyä tuli someen Venäjän toimesta, ja eiköhän näin käy Suomenkin pressanvaalien osalta.

En nyt ihan täysin osta tätä selitystä, siis Venäjä-kortin pelaamista vähän kaikissa yhteyksissä. En ymmärrä mitä hyötyä jollekin Putinille on käydä kampanjaa Niinistöä vastaan jo siksikin että Niinistö voittaa presidentinvaalimme joka tapauksessa ja toisaalta taas, miksi Niinistö edes olisi epämieluinen presidentti Venäjälle.
Johonkin Ilja Janiskiniin en ole perehtynyt sen kummemin koska mies ei minua kiinnosta mutta käsittääkseni hänenkin Venäjä-kytkentäänsä ei ole mitenkään selkeästi todistettu. Tokihan vastustajansa saattavat saada sanomansa vakuuttavammaksi pelaamalla tässäkin kohdin Venäjä-kortin. Ja joku Johan Bäckman vaikuttaa sen suuntaiselta sekopäältä että käyttämällä hänen kaltastaan apuria, saa varmasti enemmän vahinkoa itselleen kuin hyötyä, ihmettelen jos joku Putin on tippaakaan kiinnostunut hänestä.
Minä vaan uskon että kaikenlaisia roskanpuhujia ja ilkimyksiä niin meillä kuin muuallakin on ihan omasta takaa. Ei siihen kaikkeen Venäjää tarvita.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Et toki vastannut, vaan viittasit aihetodisteisiin ja todistajiin. Et kuitenkaan onnistu niitä tuomaan esille.

En omaa asiasta oman käden tietoa, mutta vaikuttaa siltä että asiassa on perää. Kirkonkirjat todistanee asiasta selvästi. Miksei sitä muuten kumota? Yksinkertainen, lyhyt tiedote ja sillä selvä. Nyt joudutaan spekuloimaan.

Venäjän osalta toki olet oikeassa siinä, että se ei todista asiaa suuntaan tai toiseen. Mutta eihän se olekaan koskaan ollut Venäjän tarkoitus, joten sen varaan et voi laskea mitään. Sanoisin, että jos Venäjä aktivoituu tässä asiassa levittämään itse törkyä, somessa Venäjän ja käskyläisten botit ovat sekä puolesta että vastaan.

Sinulla on vähän samanlaista, pakkomielteisyyteen viittaavaa Venäjä-puhetta kuin Amerikassakin. Kuitenkin se reaalitodellisuus ratkaisi sielläkin. On tosi kätevää syyttää Venäjää kaikesta.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En omaa asiasta oman käden tietoa, mutta vaikuttaa siltä että asiassa on perää. Kirkonkirjat todistanee asiasta selvästi. Miksei sitä muuten kumota? Yksinkertainen, lyhyt tiedote ja sillä selvä. Nyt joudutaan spekuloimaan.
Miksi se pitäisi kumota? Ei kaikkea netissä olevaa paskaa ole tarvetta lähteä todistamaan vääräksi. Jos tolkun ihmiset tuota alkaisivat tehdä, eihän ne muuta ehtisi tekemäänkään kuin tuomaan esiin todisteita hörhöjen keksimien päättömien juttujen paikkansapitämättömyydelle. Kyllä se lähtee siitä, että hörhö, joka hölmön väitteen keksii, todistaa sen pitävän paikkansa, ei niin päin, että tolkun ihminen todistaa sen, ettei hörhöväite pidä paikkaansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En omaa asiasta oman käden tietoa, mutta vaikuttaa siltä että asiassa on perää. Kirkonkirjat todistanee asiasta selvästi. Miksei sitä muuten kumota? Yksinkertainen, lyhyt tiedote ja sillä selvä. Nyt joudutaan spekuloimaan.

Eli ei ole tietoa, mutta vaikuttaa että on totta. Heh! Jos asia olisi kuten väitetään, kirkon piiristä löytyisi 100 varmasti henkilö, joka suuren synnin tekijän paljastaisi medialle faktoineen ja kuvan kera.


Sinulla on vähän samanlaista, pakkomielteisyyteen viittaavaa Venäjä-puhetta kuin Amerikassakin. Kuitenkin se reaalitodellisuus ratkaisi sielläkin. On tosi kätevää syyttää Venäjää kaikesta.

Johtuu siitä, että minulla on tietoa Venäjän toimista. Varsinkin sen edeltäjän, Neuvostoliiton. Ja Putin on selvästi monia aiempia johtajia aggressiivisempi. Ihan faktojen kera, vaikkapa Googlesta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Eli ei ole tietoa, mutta vaikuttaa että on totta. Heh! Jos asia olisi kuten väitetään, kirkon piiristä löytyisi 100 varmasti henkilö, joka suuren synnin tekijän paljastaisi medialle faktoineen ja kuvan kera.

Miksi kuvittelit, että minulla olisi jotain varmaa tietoa kyseisestä asiasta? Mitään sellaista en ole edes vihjannut. Tuo väittämäsi ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, tai muuten olet myös sitä mieltä että Suomessa ei ole ollenkaan julkisia salaisuuksia... Etkö oikeasti ole lukenut edes Parviaisen blogeja?

Johtuu siitä, että minulla on tietoa Venäjän toimista. Varsinkin sen edeltäjän, Neuvostoliiton. Ja Putin on selvästi monia aiempia johtajia aggressiivisempi. Ihan faktojen kera, vaikkapa Googlesta.

Aivan, Neuvostoliitto. Eihän tässä tarvitse edes kiistää Putinin agendaa/tekoja, riittää kun viittaa ihan omiinkin ongelmiin. Me tehdään se ihan itse.
Vai luuletko sinä esim. ihan oikeasti että Clinton hävisi vaalit Amerikassa, koska Venäjä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En nyt ihan täysin osta tätä selitystä, siis Venäjä-kortin pelaamista vähän kaikissa yhteyksissä. En ymmärrä mitä hyötyä jollekin Putinille on käydä kampanjaa Niinistöä vastaan jo siksikin että Niinistö voittaa presidentinvaalimme joka tapauksessa ja toisaalta taas, miksi Niinistö edes olisi epämieluinen presidentti Venäjälle.

En minä todennut Venäjän pelaavan Niinistöä vastaan. Kannattaa aina lukaista teksti pariin kertaan :)

Sen sijaan totesin, että Venäjän tuella huhutuissa medioissa levitetään tietoa, jonka kerroin. Levittäminen on fakta.

Johonkin Ilja Janiskiniin en ole perehtynyt sen kummemin koska mies ei minua kiinnosta mutta käsittääkseni hänenkin Venäjä-kytkentäänsä ei ole mitenkään selkeästi todistettu..

Mv-lehden Venäjä-kytkentää ei nähdäkseni voi vakavalla naamalla kiistää. Sen toteamiseen riittää julkaisuun tutustuminen. Pelkästään jo se, että Putinia kannattavien(kin) kirjoittajien nimet on häivytetty koodin taakse, kertoo paljon. Juhani Molari tuottaa ja vastaa MV:n Venäjän aineistosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi kuvittelit, että minulla olisi jotain varmaa tietoa kyseisestä asiasta? Mitään sellaista en ole edes vihjannut.

Näyttää siis olevan sama meno kuin muissakin jutuissasi: tietoa ei ole, mutta näin se on, ja sitten kerrotaan, miten asiat ovat. Ilman mitään faktoja tai luotettavia lähteitä.

Suoraselkäistä tosin, että tunnustit. En jatkossa haaskaa aikaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Näyttää siis olevan sama meno kuin muissakin jutuissasi: tietoa ei ole, mutta näin se on.

Mikä oikein on ongelmasi, kun pitää leimata noin? Laita nyt edes pari esimerkkiä noinkin kovalle ja suoralle väitteelle. Kyse on arviosta, aivan kuten sullakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mikä oikein on ongelmasi, kun pitää leimata noin? Laita nyt edes pari esimerkkiä noinkin kovalle ja suoralle väitteelle. Kyse on arviosta, aivan kuten sullakin.

En minä sinua leimannut. Itse sen teit. Harmittelin vain hukkaamani aikaa kesken viikonlopun. Kyllä multa sentään käytännössä aina löytyy luotettava linkki, jos kerron uskovani Niinistön naineen kummityttönsä. Jos sellaista linkkiä ei ole - ja etsin kyllä - en sellaiseen usko.

Jatkoja.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En omaa asiasta oman käden tietoa, mutta vaikuttaa siltä että asiassa on perää. Kirkonkirjat todistanee asiasta selvästi. Miksei sitä muuten kumota? Yksinkertainen, lyhyt tiedote ja sillä selvä. Nyt joudutaan spekuloimaan.

Oliko se Lyndon B. Johnson totesi jostain vastustajastaan että: "Tiedän hyvin ettei hän pannut vuohta, mutta haluan sen paskiaisen kieltävän sen (vuohen panemisen) julkisesti."

Ehkä ylläoleva avaa sinulle, miksei presidentin kanslia lähde kumoamaan kaikkia hörhösivustöjen levittämiä huhuja.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En minä sinua leimannut. Itse sen teit.

Heh, no juurihan itse leimasit, "tein sitä itsekin" tai en. Olisi mukava että itse jakaisit myös tietoa väitteillesi, kerran penäät sitä muilta.

Harmittelin vain hukkaamani aikaa kesken viikonlopun. Kyllä multa sentään käytännössä aina löytyy luotettava linkki, jos kerron uskovani Niinistön naineen kummityttönsä. Jos sellaista linkkiä ei ole - ja etsin kyllä - en sellaiseen usko.

Jatkoja.

Heh. Tämä alkaa vaihteeksi muistuttaa ateistien kanssa käytyjä juttutuokioita (en leimaa sinua sellaiseksi). Todistetaakka vain yhteen suuntaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Oliko se Lyndon B. Johnson totesi jostain vastustajastaan että: "Tiedän hyvin ettei hän pannut vuohta, mutta haluan sen paskiaisen kieltävän sen (vuohen panemisen) julkisesti."

Ehkä ylläoleva avaa sinulle, miksei presidentin kanslia lähde kumoamaan kaikkia hörhösivustöjen levittämiä huhuja.

Tuo on yksi mahdollisuus, mutta voi olla toisinkin. Asiaa voisi leikkisästi sivuta, koska niin ei tehdä aihe on syystä tai toisesta tulenarka. Jenni Haukio kun tykkää myös julkisuudesta, voisi itsekin avautua tuosta naistenlehdessä. Tämä on nähdäkseni melko vahva argumentti puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Heh. Tämä alkaa vaihteeksi muistuttaa ateistien kanssa käytyjä juttutuokioita (en leimaa sinua sellaiseksi). Todistetaakka vain yhteen suuntaan.

Selvyyden vuoksi ja osaltani lopuksi tästä casesta todettakoon, että minä en ole esittänyt väitettä Hauhion ja Niinistön kummisukulaisuudesta. Asian kääntäminen niin, että minun pitäisi todistaa väite vääräksi, on hyvin tyypillinen trolleille.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Selvyyden vuoksi ja osaltani lopuksi tästä casesta todettakoon, että minä en ole esittänyt väitettä Hauhion ja Niinistön kummisukulaisuudesta. Asian kääntäminen niin, että minun pitäisi todistaa väite vääräksi, on hyvin tyypillinen trolleille.

LOL. Sinä nimenomaan väitit, ettei kummityttö-kummisetä -suhdetta ole. Sitten käänsit sen niin, ettet usko siihen. En ole itse vaatinut asian todistamista, joten ilmeisesti en ole ainakaan trolli...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
En minä todennut Venäjän pelaavan Niinistöä vastaan. Kannattaa aina lukaista teksti pariin kertaan :)
Et niin mutta koska kampanja olisi jotakin henkilöä vastaan, on vaikea kuvitella että kampanja olisi ketään muuta vastaan kuin Sauli Niinistöä. Koska kenelläkään muulla ei ole mitään mahdollisuuksia tulla valituksi. Niin kauan kun Niinistö on ehdolla ja onhan se. En ymmärrä miksi kenenkään kannattaisi käynnistää kampanjaa vaikka Matti Vanhasta vastaan, joka ei kuitenkaan menesty. Hänen menestymättömyyttä ei tarvitse "varmistaa" lokakampanjalla. Voit tietysti kertoa ketä vastaan kampanjoidaan jos ei Niinistöä.

Sen sijaan totesin, että Venäjän tuella huhutuissa medioissa levitetään tietoa, jonka kerroin. Levittäminen on fakta.

Mv-lehden Venäjä-kytkentää ei nähdäkseni voi vakavalla naamalla kiistää. Sen toteamiseen riittää julkaisuun tutustuminen. Pelkästään jo se, että Putinia kannattavien(kin) kirjoittajien nimet on häivytetty koodin taakse, kertoo paljon. Juhani Molari tuottaa ja vastaa MV:n Venäjän aineistosta.

Minä en ole ollut niin kiinnostunut Mv-lehdestä että olisin viitsinyt tutustua julkaisuun ja vieläkään kiinnostus ei kasvanut. Otin ikäänkuin esimerkiksi Mv-lehden ja Ilja Janitskinin esimerkkeinä tahoista jotka heittelee roskaa sinne tänne (ja tämän tohdin sanoa vaikka en ole julkaisuun edes tutustunut). Ne olivat kuitenkin vain esimerkkeinä tuollaisista roskatahoista ja vaikka en tiedä vaikka Ilja itse olisi myöntänyt Venäjä-yhteytensä Mv-lehden artikkelissa, pääpainoni oli siinä että Venäjä-korttia pelataan turhankin helposti. Aina silloin kun vaikka äänestys ei mene kuten itse toivoisi, syylliseksi kaivetaan Venäjä. Ihmiset jotka puhuu Venäjän informaatiovaikuttamisesta toteaa että porukat noi yleensä ovat alttiita informaatiovaikuttamiselle ja heillä ei ole omaa kykyä arvioida asioita itse, toisin kuin tämän väitteen esittäjällä omasta mielestään on. Kuulostaa ylimieliseltä mutta kaipa tuolle ylimielisyydelle on vankat perustelut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös