Jos olet sitä mieltä, että rikoskomisario Kinnunen on oikeassa, niin käypä tekemässä rikosilmoitus KRP:stä. Mokomat saattavat vähän väliä julkisuuteen kaiken maailman top-10 listoja etsityimmistä rikollisista. Ihan nimien ja kuvien kanssa. Tai kysy vaikka asiantuntijaltasi, että mites se nyt oikein on mahdollista. Me, jotka osataan lukea ihan itse, hekotellaan tai huokaillaan rikoskomisariolle ja sun asiantuntijallesi.
No, en ole itse mitään mieltä, en ole edes esitutkintakia lukenut. Kysyin juristilta ja juristi vastasi. Se että sinä ja kaksi muuta täydellistä maallikkoa hekottelette poliisille tai syytätte poliisia milloin mustan barbaarin äidin kohtelusta, milloin poliisin rasismista ja nyt poliisin laintulkinnasta, lähinnä huvittaa. Tai huvittaisi, ellei säälllittäisi.
Oma näkemykseni on nyt - kun tuon juristin tekstin luin - että poliisi tulkitsee lakia edukseen siten, että ei joudu väärissä epäilyissä kovin helposti isompaan korvaukseen, koska kyseessä oli kaiketi epäily. Löytyy varmaan useita lainkohtia yksityisyydensuojasta ja kunnianloukkauksesta alkaen.
Arvaan, että ihan eri asia on sitten tuomion jo saaneet tai raskaista terroristisista rikoksista epäilyt yms, joiden kuva ja nimi on esillä.
Minä en ole osapuoli. Toin juristin näkemyksen, enkä sitä lähde selittelemään, kun en edes viittaamiaan lainkohtia tiedä. Tunnustan maalikkostatukseni.
Viimeksi muokattu: