Lukaisin myös tämän uutisen läpi. Vittu että alkoi vituttaa jutussa esiintyneet rikosoikeuden asiantuntijat. Kumpikin tuntui olevan eniten huolissaan tekijälle mahdollisesti aiheutuvasta kiusanteosta, tai että joku saattaa harjoittaa omankädenoikeutta. Ei tässä maassa jaeta tuomioita kohta muualla kuin katuoikeudenkäynnissä
Asiantuntija puhuu varmaan yleisemmin, on näissä monta kertaa kiertänyt väärät nimet. Yhden tutun nimi pyöri jossain kohtaa varmana kun joku oli ajanut poliisia päin (tämä henkilö oli työreissussa ruotsissa samaan aikaan) ja mitä näitä muita on.
Itse hätäkeskuspuhelusta muuten että nuo ovat helvetin kovia ammattilaisia ja tekevät tärkeää työtä. Vaikea kuvitella kuinka raskasta tuo henkisesti on, jutussakin mielestäni kuuli että hätäkeskuksessa tiedettiin että poika on varmasti kuollut. Joskus itse jouduin elvyttämään, hätäkeskuksen ohjeiden mukaan (ja kaikki ne muut toimenpiteet ennen sitä), itse sain siitä kiitosta ja ensihoitajat saivat kiitosta, vaikka todellinen sankari oli jo lopettanut puhelun, sillä hetkellä kun ambulanssi saapui paikalle.
Vaikka niitä EA-kursseja ja muita on käynyt, harjoitellut elvyttämistä, niin aika kaukana se on todellisesta tilanteesta. Siinä kohtaa kun joku kertoo ohjeet selkeästi, vaatii että niitä noudatetaan ja käskee laskemaan ääneen yms, niin itse olin käytännössä vain robottina toimimassa siinä välissä ja elvytyksen onnistuminen menee kyllä pitkälti häken päivystäjän ansioksi.