Mitä toivot tällä saavutettavan? Oletko aidosti sitä mieltä, että reilusti humalassa oleva henkilö tekee rationaalisia päätöksiä ja pohtii, että montakos kuukautta tai vuotta tästä nyt olisi tulossa? Vai pyritkö vain kostamaan ja saamaan henkilön eristetyksi, joka jo tutkitusti on se huonoin tapa vähentää vakavia rikoksia?
Nimimerkki Ruutiveijari taitaa opiskella oikiksessa tai on muuten vaan innostunut aiheesta ihan pitkän kaavan kautta. Surullista vaan huomata, kuinka muodollisen päätevyyden myötä tulee tarve päteä kostonhaluisille maallikoille oikeuslaitoksen humaaniudesta ja hyvyydestä. Jos olet ihan uraasi tästä tekemässä, niin saadaanko joidenkin vuosien päästä taas yksi "penkillä treenattu" käräjätuomari kilpailemaan siitä kuka tulkitsee eduskunnan säätämiä lakeja kaikkein parhaiten soveltaen, eli sieltä lievimmästä päästä.
Itse olen lähes loputtoman vittuuntunut tähän nykyiseen hädissäänolon ja taparikollisten sossulahyysäykseen. Ensikertalaiselle, aidosti katuvalle moiselle, soisin jopa nykyistä suopeamman kohtelun jos se tapahtuisi yhdyskuntapalvelun tai vastaavan kautta.
Sitten taas nämä tuomaiset ja foughatinet - minua ei kovinkaan paljoa haittaisi jos kyseiset herrasmiehet eivät olisi enää ikinä yhteiskunnassamme vapaalla jalalla. Ei välttämättä saunan taakse, sekin toki kävisi, vaan laitetaan perkele jonnein Kainuun perämetsiin sellainen aidattu reservaatti, jossa nämä kaikki kultapojat pistetään elämään lopun elämänsä. Ruokahuolto ja tuvan lämmitys työsuoritetta vastaan. Miksi suomalaisten pitää olla niin jumalattoman virkamiehenpelkoisia ääliöitä, että pitää julkisesti olla olevinaan niiiin humaania ymmärtäjää ja sitten kuitenkin puhistaan kulman takana nyrkit taskuissa ja kiroillaan? Onko perkele ainoa tie muuttaa näitä asioita perussuomalaisten äänestäminen? Onnistuu tämän kerran jos näin on.
Amerikka-kortti: rikollisuudesta, vangeista ja tuomioista keskustelemiseen on syntynyt uusi kortti, Amerikka-kortti. Se on vähän kuin Hitler-kortti, mutta käänteinen; Hitler-kortin ollessa epäsivistynyt viimeinen tikki, Amerikka-kortti on humaaniuden ja vasemmistoälykkyyden ilmentymä, joka tekee kanssakeskustelijoista tyhmiä moukkia. Sivistynyt amerikka-kortittaja tietää itsestäänselvästi amerikkalaisen oikeusjärjestelmän mädännäisyyden ja osaa huomauttaa siitä välittömästi suomalaisia tuomioita vähätellessä. Vakuumipakattu pika-argumentti kyytipojaksi on amerikkalaisen vankilajärjestelmän ja vankimäärän kustannukset. Suomessa onkin onneksi paremmin: taparaiskaaja kannattaa päästää aina vapaalle, koska raiskausten uhrit eivät tuota kuluja yhteiskunnalle mielenterveyshoidon ollessa ajettuna lähes alas. Ja sarjamurhaaja on myös parempi päästää vapaalle ja säästää, tulevat uhrit ovat kuin rahaa laittaisi pankkiin eläkekustannusten ja muiden osalta.
Olen myös saanut mielikuvan über-hyysääjien olevan myös kovasti monikulttuurisia. Siis just näitä pakko-monikulttuurittajia, joiden mielestä monikulttuuri on sitä ihanampaa ja parempaa kuta suurempi määrä sellaisia vähemmistöjä mukana, jotka ovat mahdollisimman kaukana enemmistön tavoista ja mielipiteistä. Siten ihmettelen kovasti, miten esimerkiksi muslimimaiden jopa jenkkirangaistuksiin nähden äärettömän radikaalit rangaistukset kivityskuolemineen tulevat hyssytellyksi hiljaisiksi. Punavihreät maailmanparantajat jaksavat toki ihan viran puolesta pahoitella Guantanamoa, mutta liikuttavasti unohtavat kuinka Venäjällä armeijassakin on jo karmeammat olot kuin siellä oranssihaalarikesäleirillä konsanaan.
Eipä muuta kuin nullum crimen nulla poena sine lege - tai eipä tietenkään. In dubio pro reo, erityisesti jos olet kuudetta kertaa kolmen kuukauden ehdollista kärsimässä törkeistä pahoinpitelyistä. Ne bis in idem on ymmärretty sossulan Suomessa oikein kirijaimellisen perusteellisesti nääs. Tyhjällä motarilla ylinopeutta ajaneille taas penalttia isosti. Olen bona fide sitä mieltä että kaikki suomalaista rikollishyysäystä edistäneet haistaisivat pitkän paskan.