@hulkster19 ja
@Ollakseni
Kun nyt olette kokoontuneet tänne yhdessä niin väännän rautalangasta viestini tarkoituksen, joka ilmeisimmin herätti joitain tunteita teissä sekä muutaman kommentin keskusteluun liittyen.
Suomalainen yhteiskunta 60-70-luvulla oli hyvin vasemmistolainen ja se suosi vasemmistolaisia ajatusmalleja ja niiden kannattajia.
Noina aikoina Demla edusti oikeuspoliittista kermaa - jos halusit olla jotain alalla, liity Demlaan ja ajattele kuten sinun tulee ajatella.
Demla ja sen jäsenet ryhtyivät ajamaan hyvinkin (silloiseen aikaan verrattuna varsinkin) liberaaleja oikeus- ja tuomiokäytänteitä. Onneksi tuomioistuimet ovat Suomessa riippumattomia (mutta eivät kuitenkaan täysin immuuneja yleiselle tai poliittiselle ilmapiirille). Siksi liberaalimman oikeuskäytännön vaikutus oli hidasta, vaikka siihen vahva pyrkimys olikin.
Koska tuomioistuimet ovat sangen riippumattomia, tällainen liberalisoituminen kestää kauan: väittämäni on siis edelleen, että Demlan ja sen jäsenten merkitys ja toiminta näkyy nykyisessä (rikos)tuomioistuin- ja rangaistuskäytänteissä.
Mitä tulee vittuiluun tai kettuiluun - ne ovat subjektiivisia kokemuksia. Toisaalta sitä saa mitä tilaa.
Ja ei kun mennään:
Puhuit pelkästään demlasta, et ole maininnut yhtäkään muuta tahoa missään kohtaa.
Koska halusin tuoda esiin vähemmän tunnetun Demlan merkityksen ja vaikutuksen nykyiseenkin oikeuskäytäntöön. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Tämä nyt on vain naurettavaa uhriutumista, enkä löydä tästä kysymystä. Minä en laadi sääntöjä, mutta keskustelu lähtee paremmin liikkeelle jos ei aloita keskustelua viestillä josta ei löydetä punaista lankaa tai näytä olevan muuta ideaa kuin Demlan syyttäminen oikeuslaitoksen nykyisistä ongelmista.
Et laadi sääntöjä, mutta "säädät kuitenkin" ja oletat keskustelijoiden keskustelevan vain ja ainoastaan tietyistä aiheista, vaikka ketjun otsikko ei sellaista edellytä.
Olet nyt osallistunut tähän keskusteluun lukuisilla viesteillä, vaikka "keskustelun avaus ei sisällä punaista lankaa". Miksi siis osallistut keskusteluun, missä ei mielestäsi ole järkeä?
Entistä enemmän näyttää siltä, että sinä uhriudut, ehkä ideologisista syistä enemmän kuin minä - semminkin kun minä en ole uhriutunut lainkaan.
Ylioppilaslehden artikkelissa ei mainita Demlaa kertaakaan enkä tiedä ketkä kaikki siellä mainituista henkilöistä olivat jäseniä
Voi hyvänen aika - ei kertaakaan mainita Demlaa. Voisitko olla itsekin hieman aloitteellinen asian suhteen. Katsopa noita nimiä ja googlaa. Mitähän tuolla "suppealla piirillä" tarkoitetaan?
Yleensähän keskustelu toimii niin että jos sinä esität väitteen niin sinä tuot esille sitä tukevia väitteitä
Nyt sinulle toin yhden lähteen. Jos olet kiinnostunut aiheesta voit ottaa asiasta lisää selvää sen sijaan, että väitetään kaikkea muuta asiaankuulumatonta paskaa. Minulla ei nyt ole saatavilla aiheeseen liittyvää, valmiiksi pureskeltua väitöskirjaa.
Mitä tulee keskusteluun:
käyttänyt energiasi vittuiluun ja esiintynyt oikeuslaitoksen ylivertaisena asiantuntijana tällä palstalla
Tämäkö on sinun käsityksesi keskustelusta? Kaksi väitettä, joista kumpikaan ei pidä edes paikkansa.