Niin, kyseessä on vakuutuslääkäri, joiden tehtävä on eri kuin hoitavan lääkärin. Tästä on väännetty aikaisemminkin eri ketjuissa. Hoitava lääkäri hoitaa potilaan kuntoon ja arvioi yleisen työkyvyn, tähän hänet on koulutettu. Vakuutuslääkärit arvioivat mistä vammat johtuvat. Tähän heidät taasen on koulutettu. Kyllä, se on aika Jumalainen asema, mutta jonkun sekin täytyy tehdä.
Vakuutuslääkäreiden ei tarvitse nähdä potilasta, koska he lukevat näiden hoitavien lääkäreiden lausuntoja. Ensi kerralla kun meette lääkärille, niin katsokaa mitä lääkäri tekee puolet ajasta, kirjaa ylös omia havaintojaan.
Jos neurologi on todennut työkyvyttömäksi ja pistänyt työkyvyttömyyseläkkeelle johtuen päähän kohdistuneen kovan iskun aiheuttamasta aivovammasta, niin kyllä minusta aika erikoiselta vaan edelleen kuulostaa, että toinen lääkäri tulee kertomaan kuinka hänen mielestään oletkin työkykyinen. Myöskään kosmeettista haittaa ei tämä vakuutuslääkäri havainnut, vaikka sokeakin näkee persesilmällä 4kpl 3-5cm semi-pahannäköisiä arpia takaraivolla.
Ei tarvitse selittää kuin idiootille, 5 vuotta olen ravannut mukana lääkärikäynneillä ja kuskannut kuntoutuksiin, tiedän kyllä, että lääkärit dokumentoivat käytännössä kaiken. Sehän se juuri onkin miten itsestään selvän asian voi toinen lääkäri nähdä aivan eritavalla kuin kyseiseen alueeseen erikoistunut alan huippu. (Mainittakoon loppuun, että toinen nostaa minun käsitykseni mukaan palkan valtionkonttorilta, joka nyt sattuu olemaan näissä korvausasioissa toinen osapuoli. Kun taas toisen lääkärin palkan maksaa joko Kela, kaupunki, vakuutusyhtiö tai äveriäämmissä tapauksissa potilas itse.)
Reilun parin vuoden vääntämisen jälkeen lopputulos oli kuitenkin se, että valtionkonttori maksoi sen oman taulukkonsa mukaisen korvauksen, mitä he eivät alunalkaen suostuneet maksamaan. Kysymys kuuluukin kuka näissä voittaa kun karkeasti 80% valtionkonttorin korvauspäätöksistä on ihan täyttä paskaa jopa heidän oman mittapuun mukaan ja noin joka ainoasta tällaisesta päätöksestä lähdetään valittamaan vakuutusoikeuteen. Loppupeleissä valtionkonttori maksaa kuitenkin sen taulukon mukaisen korvauksen+vitusti asianajajille, virkailijoille ja lääkäreille näiden tekemästä työstä. Luulisi valtiolla olevan noillekin "ylimääräisille" kuluille parempiakin paikkoja sijoittaa.
Edit. Täsmennetään sen verran, että tuota ei missään vaiheessa kyseenalaistettu mistä vammat ovat tulleet. Aika pirun hankalaa se olisi ollutkin kun tapahtumasta on sekä poliisin, ensihoitoyksikön kuin päivystävän lääkärinkin lausunnot joista jopa minä, ilman minkään tasoista alan koulutusta ymmärrän mistä vammat ovat tulleet. Aivovamman osalta tilanne toki selvisi vasta kun oli saatu kuvat ja päästy neurologille.