Viestin lähetti vilpertti
Teillä ei ole kompetenssia jakaa tuomioita. Se. Koska epäilen kenenkään teistä olevan oikeasti tuomari virkanimikkeeltään.
Kuka moista on vaatinut? Ja aika harvassa on kostonkaan vaatimukset olleet. Mutta jos teosta annettu tuomio sotii näin selvästi oikeustajua vastaan, niin eikö sitä saa kritisoida? Ilmeisesti saa, kunhan suostuu olemaan keskivertoälyllä varustettu idari pikkupoika. Hieno näkemys sekin. Kiitos, että olet meitä valistanut, vaikka se tuskallista epäilemättä onkin, ja nöyrin anteeksipyyntö myös minulta mielenrauhasi järkyttämisestä.Viestin lähetti vilpertti
Niin, sen sijaan että oikeuslaitos antaisi lain sanan mukaisia rangaistuksia sen pitäisi kysyä kansan syviltä riveiltä jokaisen teon yhteydessä kuinka paljon verta nämä kostonhaluiset tiikerit haluavat kaduilla virtaavan.
Kyseenalaistaisin aiemmin nämä suorilta käsiltä internetissä ja muualla keskusteluissa annetut "KYLLÄ NÄITÄ SAATANAN KAKAROITA TÄYTYY KURITTAA!!!!" tuomiot..Viestin lähetti Ohmi
Tuomareiden toimivaltaa ei kai kukaan ole kyseenalaistanutkaan - pätevyyttä sitten ehkä sitäkin enemmän.
Näin aion myös minä teidän toiveistanne huolimatta.Viestin lähetti Designer
Tästäkin huolimatta aion osallistua keskusteluun mielipiteineni myös jatkossa.
Viestin lähetti Sistis
Eveliinan murha on nyt muuttunut Eveliinan tapoksi:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa/kotimaa.shtml?2004/06/303487
Sopii minulle. Pysytäänkö sitten jatkossa asiassa, ja jätetään se henkilökohtaisuuksiin meno älyllisesti keskivertoa matalammalla oleville?Viestin lähetti vilpertti
Näin aion myös minä teidän toiveistanne huolimatta.
Teko ei täyttänyt murhan tunnusmerkkejä. Kyllä täällä on nähty sellaisia sankareita kirjoittamassa, että oksat pois!
Ja minä olen oikeassa.
En ole itse mennyt missään vaiheessa henkilökohtaisuuksiin, olen viitannut vain yleisiin joukkoihin. Se, että joku ottaa sen henkilökohtaisuutena, mitä siitä sitten voidaan päätellä? Kalahtiko? Vaivaako heikko itsetunto? Vai onko se vilpertti taas päästään laho eikä mitään muuta kuin provosoi...Viestin lähetti Designer
Sopii minulle. Pysytäänkö sitten jatkossa asiassa, ja jätetään se henkilökohtaisuuksiin meno älyllisesti keskivertoa matalammalla oleville?
Ei tietenkään. vilpertti on vain oikeassa kuten aina, kaikki muut ovat idareita. Yksinkertaista, vaikken tuomari olekaan.Viestin lähetti vilpertti
Vai onko se vilpertti taas päästään laho eikä mitään muuta kuin provosoi...
Idioottia. Idiootti on syvästi vajaaälyinen henkilö jonka älykkyysosamäärä on mm. useita eläimiä alhaisemmalla tasolla, muistaakseni alle 50.Viestin lähetti Vakio
Edit.: Mitä tarkoittaa idari?
Idioottia. Idiootti on syvästi vajaaälyinen henkilö jonka älykkyysosamäärä on mm. useita eläimiä alhaisemmalla tasolla, muistaakseni alle 50.
Kyseenalaistaisin aiemmin nämä suorilta käsiltä internetissä ja muualla keskusteluissa annetut "KYLLÄ NÄITÄ SAATANAN KAKAROITA TÄYTYY KURITTAA!!!!" tuomiot..
Ehkä sitten lukujesi yhteydessä opettelet myös lain ja miten sitä tulkitaan ja sovelletaan.
-- edit --
Enkä ole sanonut ettei kukaan saa esittää mielipiteitään. Minäkin tässä esitän vain omiani. Anteeksi, ei ollut tarkoitus mitenkään järkyttää pikkupoikien mielenmaailmaa kertomalla miten asiat oikeasti ovat.
En tiedä siitä. Jos siltä tuntuu niin eihän sille mitään mahda. Kaikkihan on aina mahdollista.Viestin lähetti Vakio
Okei, sopii siis minuun ja varmaan moniin muihinkin tätä "tuomiota" kritisoiviin.
Ei. Se ei ole ikinä oikein. Keskivertokansa on ennakkoluuloista, tyhmää ja kostonhimoista.Viestin lähetti Näkkäri
ihmiset ottavat lain tässä tapauksessa omiin käsiinsä ja se on aivan oikein.
Valtaosa ihmisistä on tyhmiä. Eräs tunnettu fyysikko aikoinaan julisti kaksi asiaa äärettömiksi. Maailmankaikkeuden sekä ihmisten tyhmyyden. Ja maailmankaikkeudestakaan hän ei ollut varma. Myös huippusuosittu kirjailija Scott Adams on teoksissaan usein pohtinut sitä, kuinka tyhmiä ihmiset voivat olla. Ja päätynyt tulokseen, että he voivat olla rajattoman tyhmiä. Tämän takia juuri se, että valtaosa keskustelijoista on jotain mieltä osoittaa joissain tapauksissa sen, että kyseinen mielipide on väärin. Tämä saattaa olla yksi niistä tapauksista.Viestin lähetti krobbe
Lain tulkinnan ja soveltamisen ymmärtämisen kanssa ei kaiketi ole muuta tekemistä sen kanssa mitä mieltä olen ko. asiasta, kuin se, että mielestäni homma ei toimi oikeudenmukaisesti. Luulisi sinunkin vartuneen ja kypsän ihmisen sen verran tajuavan.
Keskusteluhan on syntynyt nimeen omaan siitä lähtökohdasta, että laki ja sen tulkinta on valtaosan mielestä syvältä. Luulisi sinun edes sen huomanneen, mutta ei.
Lopettelenkin tällä kertaa tähän, ettei vaan käy niin, että tulee sanottua liikaa ja saan kolmossuosikkijoukkueesi "pelaajia" perääni, miehekäs valinta muuten. sinulla tuntuu tuota kompetenssia riittävän joka lähtöön.
Viestin lähetti krobbe
Lain tulkinnan ja soveltamisen ymmärtämisen kanssa ei kaiketi ole muuta tekemistä sen kanssa mitä mieltä olen ko. asiasta, kuin se, että mielestäni homma ei toimi oikeudenmukaisesti.
Keskusteluhan on syntynyt nimeen omaan siitä lähtökohdasta, että laki ja sen tulkinta on valtaosan mielestä syvältä. Luulisi sinun edes sen huomanneen, mutta ei.
Olen itseoppinut ihmisluonnon tulkitsija, tämä antaa minulle kaiken tarvittavan kompetenssin tulkita internetkeskustelupalstan viestejä.Viestin lähetti Näkkäri
Et vastannut Vilpertti muihin kysymyksiini. Haluaisin siis edelleen tietää kuinka paljon sinulla on käytännön kokemusta nuorisorikollisista? Tunnetko yhtään huumeiden käyttäjää, tappajaa, useaan törkeään pahoinpitelyyn syyllistyneitä, hormoonien käyttäjää tai muuten vaan väkivaltaista nuorta?
Lisäksi minua kiinnostaisi kovasti tietää kuinka kauan olet lakia opiskellut, kun olet valmis leimaamaan kaikki kovempia tuomioita haluavat vitun idiooteiksi?
Kohdistit aika kauniita sanoja kaikkiin, jotka tätä tuomiota ovat kritisoineet. Luepa kirjoituksesi ja mieti, onko tämä tulkinta kovastikin väärin. Minuun kalahti lähinnä se, että kirjoittaja, jota olen pitänyt fiksuna ja filmaattisena, nostaa itsensä jalustalle ja leimaa kaikki väärää mieltä olevat niiksi, joiksi leimasit. Siitä päästäänkin esille ottamaasi itsetunto-aspektiin ja sen pohtimiseen, kenellä se on minkäkinlainen. Tai päästäisiin, jos ei oltaisi ketjussa, joka käsittelee jotain ihan muuta. Päästäsi lahona en ole sinua ennen pitänyt, enkä pidä nytkään. Ainakaan vielä.Viestin lähetti vilpertti
En ole itse mennyt missään vaiheessa henkilökohtaisuuksiin, olen viitannut vain yleisiin joukkoihin. Se, että joku ottaa sen henkilökohtaisuutena, mitä siitä sitten voidaan päätellä? Kalahtiko? Vaivaako heikko itsetunto? Vai onko se vilpertti taas päästään laho eikä mitään muuta kuin provosoi...