Viestin lähetti Erkka
Tämä selvä. Mikään ei erityisesti riepo, mutta siitä huolimatta avausviestissäsi tapauksen selostettuasi meuhkasit seuraavin sanoin:
Yritätkö tahallasi ymmärtää jatkuvasti väärin?
Meuhkasin, koska minua riepoo isosti nuo tuomioiden lyhyydet. En meuhkannut siksi, että tuossa tapauksessa olisi ollut (minun käsitykseni mukaan) jotain muuta erityistä, kuin että tekijä oli harvinaisen röyhkeä ja ylimielinen.
Pari ensimmäistä kirjoitustasi aiheesta kohdistuvat vain ja ainoastaan tähän yhteen tapaukseen ja tekteistäsi saa muutenkin selkeästi käsityksen, ettet alunperin edes erottanut puolustuksen argumentteja ja tuomion perusteluja toisistaan, tai vähintäänkin oletit argumentin menneen läpi, mistä taas ei ole mitään viitteitä.
Tottakai ne kohdistuivat vain tuohon aiheeseen, koska olin samana päivänä lukenut sen lehdestä.
Jos pointtisi todella oli jo alun alkaen vain rangaistuskäytännön yleinen lievyys, niin varsin omituisella tavalla asiasi esitit.
Ehkä.
Outoa on lisäksi se, että valitsit kantasi tueksi sellaisen tapauksen, joka on jo kymmenisen vuotta vanha ja raiskausten keskirangaistukset ovat noista ajoista nousseet (ja hyvä niin).
Edelleen, reagoin tapaukseen siksi, että olin lukenut sen samana päivänä lehdestä.
Kaiken huippuna tässä on se, että tapauksen rangaistukset olivat keskitasoa kovemmat sekä kymmenen vuoden takaiseen, että myös myöhempään rangaistuskäytäntöön verrattuna. Luulisi, että parempia esimerkkejä siis löytyisi kasapäin, jos oikeuskäytännön lepsuutta haluaa kritisoida.
No varmasti löytyisi, mikäli minulla olisi aikaa ja tarmoa käydä jokainen tämän maan raiskaustuomio läpi. Kai ne jostain oikeuslaitosten arkistoista löytyisi. Minulla vaan on muutakin tekemistä elämässäni, joten joudun tyytymään (roska)lehdistön tuottamiin uutisiin.