Suomen Big Brother 2008

  • 1 245 517
  • 4 325

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Palatakseni nyt minun hypoteettisesta tilanteestani CK:n haastatteluun, niin kyllä mielestäni ihmisen, joka lähtee pimeitä töitä tekemään, elää leveästi ja tietää pääsevänsä tositv-ohjelmaan pitäisi miettiä vähän miten selittelisi tulojaan. Cheryll olisi voinut pitää loppuun asti kiinni perinnöstä ja väittää, että tämä vuosi on ollut hieman huonompi töiden suhteen. Ja jos tekee pimeitä töitä kannattaisi hieman miettiä tekeekö kaikki työnsä pimeinä vai vain osan, jolloin tulojakin näkyisi olevan. Olisiko CK saanut valtiolta jotain tukea vai oliko myös niin hölmö, ettei tajunnut niitä hakea?

Eli kyllä Cheryll itse puhui itsensä pussiin, ihan ilman haastattelijan "painostustakin".

EDIT: rahojaan -> tulojaan
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eli kyllä Cheryll itse puhui itsensä pussiin, ihan ilman haastattelijan "painostustakin".

Eipä vain puhunut, haastattelija vain ei tyytynyt saamiinsa vastauksiin vaan jankutti ja pisti itse sanoja Cheryllin suuhun.

Lainaus IL:n "haastattelusta":
"ammattitaidoton jankkaaja: Sitten täytyy olla jo todella lahjakas, jos noilla vuosituloilla asuu Helsingin keskustassa.

Cheryll: (nauraa) Niin.

ammattitaidoton jankkaaja: Mikä vastaus tuo on? Varmaan siihen löytyy parempikin vastaus, kun niin?

Cheryll: No ei, kyllä mä oikeesti olen tosi hyvä rahankäyttäjä ja mulla on sattumalta käynyt hyvä tuuri erilaisissa joissain asioissa. Osaan käyttää rahaa. Joo. (huokaa)"


...tuo ei siis riittänyt vastaukseksi. Huomionarvoista on myös että tuo niin sana ei ole jankkaajalle aluksi mikään vastaus. Jankutusta ja sanojen suuhun laittamista median kanssa työskentelemään tottumattomalle tytölle jolla vielä tunnetusti on hieman sekava ja huono ulosanti.

Ja edelleen verottaja tekee varmasti asialle jotain jos katsoo sen tarpeelliseksi.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Palatakseni nyt minun hypoteettisesta tilanteestani CK:n haastatteluun, niin kyllä mielestäni ihmisen, joka lähtee pimeitä töitä tekemään, elää leveästi ja tietää pääsevänsä tositv-ohjelmaan pitäisi miettiä vähän miten selittelisi tulojaan. Cheryll olisi voinut pitää loppuun asti kiinni perinnöstä ja väittää, että tämä vuosi on ollut hieman huonompi töiden suhteen.

Itse ihmettelin tuon jutun lukiessani miksi lähti kommentoimaan koko asiaa. Minä ainakin olisin todennut, että tuloni ja se millä toimeen tulen ovat ihan oma asiani. Tietysti se on Cherylliä ajatellen ihan ymmärrettävää, ettei häneltä löydy kapasiteettia miettiämään asiaa sen pidemmälle. Yksinkertainen ihminen.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehkä haastattelija tahtoo tietää missä joissan erilaisissa asioissa on haastateltavalla käynyt hyvä tuuri? Tylsiä haastatteluja jos vastataan yhdellä sanalla, joten kyllä minä ainakin mieluummin lukisin muitakin vastauksia kysymyksiin kuin niin, joo tai ei. Toki kysymykset voisi esittää siinä muodossa, että haastateltava joutuisi itse asioihin vastaamaan eli kuten jo sanoit, laittaa haastattelija "sanoja haastateltavan suuhun". Siltikin pidän haastateltavaa täysin syypäänä tuohon möläytykseen. On taidettu CK neitiä hieman kusettaa noissa työjutuissa. Varmasti selitelty ummet ja lammet miten helppoa ja kannattavaa on tehdä pimeätä työtä. Ei ole vain kerrottu, että se on laitonta ja siitä voi jäädä kiinni.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin tuo Cheryll nyt ainakaan sitä kämppäänsä on pimeillä tuloilla rahoittanut.

Veikkaan, että on saanut jotain palkkioita tuotteina ja (puolitekaistuilla) kulukorvauksilla, jotka tuntuvat olevan tietyillä aloilla maan tapa. Verottajan suhteen nämä ovat vähän niin ja näin, mutta ei kuitenkaan varsinaisista pimeästä työstä ole kyse.

Tai mistä mä tiedän. Tuntuisi kuitenkin siltä, että tuollainen tietoinen, kavala "verosuunnittelu" ei C:ltä luonnistuisi ainakaan omin voimin. Luultavimmin on saanut jotain palkkioita edellisessä kappaleessa mainituin järjestelyin, ja on hälle itselleenkin jäänyt mieleen vähän epämääräisesti.

Se selittäisi tuon tietyn ristiriidan vastauksissa. Eivät nuo asiat niin mustavalkoisia ole, että C joko on kavala verohuijari tai sitten putipuhdas työn sankari.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Toki kysymykset voisi esittää siinä muodossa, että haastateltava joutuisi itse asioihin vastaamaan eli kuten jo sanoit, laittaa haastattelija "sanoja haastateltavan suuhun". Siltikin pidän haastateltavaa täysin syypäänä tuohon möläytykseen.

Ja se koko möläytys on tuo niin sana. Johon "toimittaja" sanoo aikasemmin että mikä vastaus tuo on, ja pyytää parempaa vastausta. Ei tosin silloin kun sai sen haluamansa vastauksen, tai ainakin luuli saavansa. Nyökkäämistä kun ei taida olla nauhalla.

No puhuttiin ja väännettiin me asiasta mitä tahansa se tuskin vaikuttaa tekeekö vai eikö verottaja tee asialle jotain. Voisin veikata että verottaja pyytää lisäselvitystä Cherylliltä tuloista.

Tuskin tuo Cheryll nyt ainakaan sitä kämppäänsä on pimeillä tuloilla rahoittanut.

Veikkaan, että on saanut jotain palkkioita tuotteina ja (puolitekaistuilla) kulukorvauksilla, jotka tuntuvat olevan tietyillä aloilla maan tapa. Verottajan suhteen nämä ovat vähän niin ja näin, mutta ei kuitenkaan varsinaisista pimeästä työstä ole kyse.

Jotenkin noin voisin veikata tuon asian olevan. Ja se Cheryllin asunto taisi olla perintöä mummilta.
 
Viimeksi muokattu:

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Cheryllin tulojen ja näkyvän elintason erolle saattaa olla hyvinkin yksinkertainen selitys. Cheryllin isä on kuollut hänen ollessaan 13- vuotias ( Lähde: Hymyn haastattelu. ) ja isän kuolinpesän tulot saattavat olla suuretkin
 

trap

Jäsen
Aika surullista sinänsä, jos on vain jäänyt elelemään faijan perintörahoilla eikä tee mitään kunnon duunia. :|

Sunnuntain lähtijä on varma ja viikkotehtäväkin on perseestä, joten tällä viikolla tuskin tulee juurikaan edes seurattua bb-sivujen uutisia. Olisikohan ensi viikolla jo tuplahäädön aika?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika surullista sinänsä, jos on vain jäänyt elelemään faijan perintörahoilla eikä tee mitään kunnon duunia. :|

Sunnuntain lähtijä on varma ja viikkotehtäväkin on perseestä, joten tällä viikolla tuskin tulee juurikaan edes seurattua bb-sivujen uutisia. Olisikohan ensi viikolla jo tuplahäädön aika?

Äläs nyt! Onhan Cheryll omien sanojensa mukaan tehnyt niska limassa duunia ja tehnyt kaikkia mahdollisia paskahommia! Hänhän nimenomaan perusteli sitä ettei ole materialisti vaikka hänellä on mm. kalliita vaatteita yms. sillä että hän on tehnyt niin kovasti töitä niiden eteen.

Jokin tuossa yhtälössä ei vaan nyt toimi. Cheryll on tehnyt siis niska limassa duunia mutta hänen tulonsa on vaan pari tonnia vuodessa, kuitenkaan hän ei nyt omien sanojensa mukaan (ja flintin mukaan) ole saanut mitään palkkoja/palkkioita pimeästi. Outoa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jokin tuossa yhtälössä ei vaan nyt toimi. Cheryll on tehnyt siis niska limassa duunia mutta hänen tulonsa on vaan pari tonnia vuodessa, kuitenkaan hän ei nyt omien sanojensa mukaan (ja flintin mukaan) ole saanut mitään palkkoja/palkkioita pimeästi. Outoa.
Siinä mitään outoa ole. Cheryllhän sanoi, että hänellä on "käynyt hyvä tuuri erilaisissa joissain asioissa". Itse en tohtisi sanoa isäni kuolemaa hyväksi tuuriksi, mutta tapansa kullakin ja kaikkihan täältä joskus lähdetään, huonolla tai hyvällä tuurilla.

Tuo muija puhuu oikeasti niin paljon kaikkea paskaa, että ei se voi itsekään muistaa mitä milloinkin on sanonut ja siitä taas seuraa vähintäänkin erikoisia ristiriitaisuuksia yms.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porukka puhuu jääkiekosta. Anna on Tampereelta, Jarmo Torniosta. Anna ehdotti Jarmolle että tulisi katsomaan joskus Hakametsään Ilves-Kärpät. Anniina kysyi, että onko siel jossain Torniossa ne Kärpät..
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Äläs nyt! Onhan Cheryll omien sanojensa mukaan tehnyt niska limassa duunia ja tehnyt kaikkia mahdollisia paskahommia! Hänhän nimenomaan perusteli sitä ettei ole materialisti vaikka hänellä on mm. kalliita vaatteita yms. sillä että hän on tehnyt niin kovasti töitä niiden eteen.

Ja sekös vasta paskaduunaria ottaakin päähän kun joku selviää vähemmällä mutta ei täällä kateellisten valtakunnassa myönnä selvinneensä vähän helpommalla kun tietää varsin hyvin mitä siitä seuraa. Kuultiinhan jo talossakin asiatonta kultalusikka perseessä läppää. Pitää muistaa että kurjuuden maksimointi on suomalaisten ykköshyve.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä mitään outoa ole. Cheryllhän sanoi, että hänellä on "käynyt hyvä tuuri erilaisissa joissain asioissa". Itse en tohtisi sanoa isäni kuolemaa hyväksi tuuriksi, mutta tapansa kullakin ja kaikkihan täältä joskus lähdetään, huonolla tai hyvällä tuurilla.

Vaan kun hän nimenomaan korosti tässä väittelyssä Jari-Matin kanssa sitä että hän ei ole saanut mitään ilmaiseksi vaan on joutunut tekemään kovasti töitä noiden kalliiden vaatteiden yms. eteen. Sitten kuitenkin hänen tulonsa on ihan mitättömät ja omien sanojensa mukaan hän ei ole saanut palkkoja pimeänä. Jokin tuossa nyt ei täsmää...

Ihan samaa mieltä olen kyllä että kun kertoo tarpeeksi tarinoita niin lopulta tulee vaikeuksia muistaa mitä on kenellekin puhunut ja tarinat alkaa mennä ristiin...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja sekös vasta paskaduunaria ottaakin päähän kun joku selviää vähemmällä mutta ei täällä kateellisten valtakunnassa myönnä selvinneensä vähän helpommalla kun tietää varsin hyvin mitä siitä seuraa. Kuultiinhan jo talossakin asiatonta kultalusikka perseessä läppää. Pitää muistaa että kurjuuden maksimointi on suomalaisten ykköshyve.

Tämä ei taas liity aiheeseen mitenkään. Ei tässä ole siitä kysymys että olisin kateellinen siitä jos Cheryll on vaikkapa perintönä saanut omaisuuksia, ei se minulta pois ole. Vaan ihmettelen vaan noita neidin tarinoiden ristiriitaisuuksia. Vai voitko väittää etteikö tuossa esimerkissäni olisi pieniä ristiriitaisuuksia?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Huikeata viihdettä BB nykyään. Tiivistetysti viime aikaiset tapahtumat:

Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOOH!
Henna: Oon pannu julkkiksia ja haluun vielä isommat tissit!
Muu Jengi: OOOOOH!
Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOH!

Fantastista, ooooooooh!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Huikeata viihdettä BB nykyään. Tiivistetysti viime aikaiset tapahtumat:

Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOOH!
Henna: Oon pannu julkkiksia ja haluun vielä isommat tissit!
Muu Jengi: OOOOOH!
Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOH!

Fantastista, ooooooooh!

Valitettavasti Cheryll häädettiin.. Muuten mukaan oltaisiin saatu myös "Siis niinku oikeesti tosi ihanaa olla täällä siis niinku... siis... joo... "
 
Huikeata viihdettä BB nykyään. Tiivistetysti viime aikaiset tapahtumat:

Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOOH!
Henna: Oon pannu julkkiksia ja haluun vielä isommat tissit!
Muu Jengi: OOOOOH!
Anniina: Mä en tajuu.
Muu Jengi: OOOOOOH!

Fantastista, ooooooooh!

Paremmaksi vaan muuttuu kunhan Chipan lisäksi pinkit puhelimet äänestävät Hennankin pois. Istutaan sohvalla ja puolen tunnin välein kaikkien rakastama Johan kysyy: "Kenellä on pipo?"

Chipa ja Henna sentään olisivat tuneet hieman eloa tuohon porukkaan. Nimeämisperusteena on useimmiten ollut, että ei saa jostain henkilöstä jotain irti. Ilmeisesti tuosta söpöstä pojusta ja lävistysmannekiinista on heti ekalla viikolla jotain irronnut...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleen sinä, joka et enää BB:tä seuraa, pidät keskustelua yllä eräästä talon entisestä asukkaasta. Jos haluat lopettaa keskustelun aiheesta, niin lopeta se.

Minullekin on tullut vähän sellainen kuva että tätä keskustelua aiheuttaa enemmänkin flint kuin Cheryll.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika huimaa analyysia Hennalta häätöäänestys joutumisesta.

Katkerat ämmät äänestävät häntä. Ja yleisestikin näyttävät naiset joutuvat kärsimään ulkonäöstään mm. Tuuli ja hän. Eli omalla toiminnalla ei ole mitään merkitystä...
 

Hard8

Jäsen
Ei jumalauta rupeaa oikeen vituttamaan kun lukee flintin viestejä. Uskotko sä itekkään noihin juttuihin??

Ämmä on tyhmä kun saapas ja ei voi kun nauraa tolle hihihi taidan olla vaan taloudellisesti lahjakas hihihi. Ja paskanmarjat.. Mutta pakko se on myöntää, että hyvin vetää kun menee julkisesti sanomaan että tekee pimeänä hommia. nice job.

Mutta vielä idiootimpi saa olla mikäli uskoo tuota chipan viimeistä että "taisi olla joku väärinkäsitys, en saa pimeänä palkkaa"
 

Ruutu8

Jäsen
Käy oikeasti sääliksi tota Hennaa. Ihminen elää jossakin aivan omassa maailmassa; Pitää itseään todella hyvän näköisenä ja varmaan vielä fiksunakin! Mieleeni tulee jotenkin aina johannatukiainen vol.2..

Ei hyvää päivää. "Mä oon niin kaunis/ Mun tissit on täydelliset/ Mä oon sikahyvä panee/ Katkerat ämmät äänestää mua, etten mä vie niitten äijii JUST JOO!!!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Edelleen sinä, joka et enää BB:tä seuraa, pidät keskustelua yllä eräästä talon entisestä asukkaasta. Jos haluat lopettaa keskustelun aiheesta, niin lopeta se.

Miksi ihmeessä lopettaisin?

Cheryll on kiinnostavampi keskustelun aihe kuin taloon sunnuntain jälkeen jääneet asukkaat yhteensä. Ja kannattaa muistaa että it takes two to tango, eli en mä taida ihan yksikseni keskustella Cheryllistä. Ja jotenkin musta tuntuu että eräät kirjoittajat eivät muista että tää on viihdeohjelma, tai siis oli viime sunnuntaihin asti, ja pipo on pikkasen liian kireällä.

Cheryll ei edelleenkään ole itse sanonut tehneensä pimeitä töitä, toimittaja itse sanoi tuon ja Cheryll sanoi vain niin kun sellaista jankkaamalla jankattiin. Mikä vastaus niin on? Kuten eräs jankkaajakin jutussaan ihmetteli.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös