Upea startti Pärssisellä.
Pari vuotta takaperin vähän epäilin tai oikeastaan vähättelin Pärssisen potentiaalia nousta nhl-pelaajaksi. Ajattelin, että loistava liigapelaaja saattaa tulla. Toki otanta on edelleen pieni, mutta ainakin minut on yllätetty näillä otteilla, vaikka Pärä onkin nyt aivan eri luokan lupaus kuin muutama vuosi takaperin. Saattaa olla, että kohta Pärä on pikkaisen ylempänä re-draftissa kuin 7.kierroksella.
Itse vertasin Pärssistä aina vähän Lundelliin. Eivät he samanlaisia pelaajia ole, mutta Tepsin ja Hifkin ollessa vastakkain poffeissa 21, mietittiin milloin kaverin NHL:ään menevät. Urapolut olivat vähän erilaiset, mutta mielestäni Pärssinen oli vähintään yhtä hyvä pelaaja 21. Pärssisellä oli omat vaikeutensa siellä teini-iässä ja jossain jopa spekulointiin uran olevan katkolla. Yksi välivuosi tuossa iässä on kuitenkin kehityksen kannalta merkittävä. Tästä johtuen Pärssiselle tuli drafti ehkä hieman aikaisin. Ei hänellä tuossa vaiheessa ollut lopulta kovinkaan varmoja näyttöjä lyödä pöytään, jos niitä voi olla kenelläkään tuossa iässä.
Lundell varattiin vuotta myöhemmin, reilu puolen vuoden ikäerosta johtuen. Viimeiset 2 kautta liigassa molemmilla meni melko samaan tahtiin. Keväällä 21 Lundellilla taas oli omat ongelmansa ja Pärssinen oli mielestäni Lundellia edellä mitä tulee Liigan kevään peleihin, enkä itse uskonut Lundellin pystyvän aloittamaan seuraavaa kautta ylhäällä noin hyvin, kun pidin Pärssisellekin hyvänä jäädä vielä Suomeen. Olin väärässä ja onneksi pystyi. Juusolle taas syksy 21 ei ollut mitenkään hänen mittapuulla hyvää kiekkoa, mutta keväällä olivat tähdet kohdillaan.
Molempia yhdistää kyllä hyvä pelin ymmärrys ja tietty tervepäisyys. Pärssisen osalta on ollut hienoa huomata että tuo härkäisyys kaukalossa on siirtynyt myös Atlantin yli. Pärssisessä on sitä jotain samaa mitä Ika Lehkonen puhuu aina Rantasesta. Pystyy nappia painamalla muuttamaan sitä pelityyliä rennosta hyvin agressiiviseen. Intensiteetiltään Pärssinen on todella härkä kaukalossa juuri tasapainon ja kiekon suojaamisen osalta.
Räjähtävät alut ovat molemmat urilleen saaneet, katsotaan miten ne tästä etenevät.