Juurihan minä edellisessä viestissä mainitsin, että virheellisesti oletin kaikkien ymmärtävän tuon tehotilaston määritelmän sisällön. Ja joo, kyllä, virheellinen väite tuo minun ilmaisuni asiasta, senkin toki kyllä mainitsin äsken, että johtui silkasta laiskuudesta tuo karkea referointi. Mutta, edelleenkin se mun pointti oli kumota se väittämä, että tehotilasto ei olisi faktaa.
Ollaanko siis samaa mieltä, jos väitän tuon äsken mainitsemani "tehdyt ES+SH - päästetyt ES+PP" = +/- pitävän paikkansa 100% tarkkuudella, puhuttaessa tehotilaston faktuudesta...? (Onko tuo viimeinen edes sana...)
edit. Ja tuossa "kaavassa" tuo PP toki tarkoittaa oman joukkueen ylivoimatilannetta...
Olemme samaa mieltä. Ehkä asiaa omalta osaltani vääristi, kun tuon tämän päiväisen viestin lisäksi jo eilen kirjoitit näin ja sekin jäi kummittelemaan mieleen:
Ihan samalla lailla se tehotilasto on fakta; se kertoo kuinka monesti pelaaja on ollut jäällä maalin synnyttyä jompaan kumpaan päähän. Siihenkin voidaan keksiä useita eri tapoja vääristämään sitä.
ja siitä syystä se väite jäi ns. päälle omaan päähäni. Luettuani uudelleen tuon aikaisemman vastauksesi, niin joo, kyllähän tuota asiaa tuossa ylempänäkin jo kerroit.
Olemme siis samaa mieltä asiasta.