Suomalaiset jääkiekkofanit ovat syvältä

  • 34 760
  • 111

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Onhan se kyllä vähän vittumaista, että kun ite on saanut kokea kaikki pettymykset ja kyyneleet, esim. hävityn torinon finaalin jälkeen, niin nyt on gloryhuntterit villissään, ku Suomi voitti. Muutenkin, jos pelataan Olympialaisia, tai joku Suomalainen voittaa Stanley Cupin, niin kaikki on vaan, että jaa.

Tärkeintä ei siis ole itse jääkiekko, vaan se että saa kitata ensin 2 viikkoa kaljaa, ja sitten, jos Suomi voittaa, niin mennä hillumaan kadulle alasti.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ymmärrän, että kaikki eivät välttämättä halua seurata SM-liigaa, mutta silti suoraan sanoen vituttaa nämä tietyt hännännostajat, joilla on ehdottoman suuri tarve tuoda esille oma "Minä se seuraan ainoastaan ja vain NHL:ää koska siellä on kaikki parempaa"-mielipide.

On liian helppoa olla gloryhunter ja hypätä valmiiseen laivaan. Sama koskee kansainvälisten turnauksien aikaan muiden maiden kelkkaan loikkaavia kansallistransuja. Uskon kuitenkin, että he eivät koskaan kykene tuntemaan vastaavanlaista tunneryöppyä kuin se, mikä tulee oman joukkueen menestyksen myötä.

Eli samaan aikaan ymmärrät, ettei kaikkia kiinnosta SM-liiga, mutta silti se vituttaa? Hämmentävää. Esimerkiksi itse en ole päivääkään asunut sellaisella paikkakunnalla, jossa pelaa joku liigajoukkue, joten miten hitossa mun olisi tenavana pitänyt tehdä eroa SM-liigan ja NHL:n välillä? Kumpikin oli telkkarin takaa näkyvä show, joista toisen sitten koin mielenkiintoisemmaksi(osittain keräilykorttien takia). Tietenkin tämä on vain oma tarinani, mutta sama tilanne jääkiekon "saatavuuden" suhteen on varmasti tuhansilla muillakin Suomen pikkukaupunkien ja peräkylien pojilla(ja tytöillä).

Saatan siis olla gloryhunter ja ties mikä gold digger jonkun mielestä, mutta jo edellä mainitsemastani syystä suomalaiset pelaajat eivät ainakaan huipputasolla ole koskaan tuntuneet läheisiltä tai sen enempää "omilta", kuin joku Gretzky, Yzerman, Coffey ja monet muut. Turha siis puhua mistään hännän nostamisesta noin yleistäen, vaikka klassisia GH-tapauksia toki menestyshullussa Suomessa riittää.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Eli samaan aikaan ymmärrät, ettei kaikkia kiinnosta SM-liiga, mutta silti se vituttaa?

Pahoittelen mahdollisesta vajaavaisesta ulosannista. Tarkoitin viestissäni ihmisiä, jotka SM-liigasta puheentullen korostavat kuinka eivät jaksa seurata SM-liigaa vaan ainoastaan NHL:ää. Lähtökohtaisesti viestini tarkoitus oli vastata erään kirjoittajan ketjussa kuin ketjussa ilmenevään suomalaisen jääkiekkoilun vähättelyyn, näemmä punainen lankani katosi viestin kirjoituksen aikana.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Itse kommentoin tuota sm-liigan seuraamis asiaa lähinnä se ajatus mielessä, että ei ne sm-liigan katsomot täyty mm-kullan myötä. Tai voidaan tällä tavalla hetkellisesti saada katsojaluvut nousemaan, mutta pidemmällä aikavälillä ne laskevat takaisin jos tuote itsessään ei ole kiinnostava. Itse uskon että sm-liigan katsojakeskiarvot nousisivat reilusti, jos pelit olisivat viihdyttävämpiä.

Itse olen monesti tuonut kyllä esiin sen, että seuraan mieluummin nhl:ää kuin sm-liiga ja oikeastaan tuon asian sen takia esiin, kun itseäni harmittaa sm-liigan nykytaso. Haluaisin mennä seuraamaan lätkää livenä, mutta kun tänä päivänä tuntuu siltä että edes halvimmille lipuille ei saa rahoilleen vastinetta. Ja vieläkun yhtälöön lisätään se että sm-liigan tason lasku ei ole pelaajista kiinni, vaan liigan organisaation tekemisistä niin se pistää harmittamaan vielä enemmän.
 

ipaz

Jäsen
Onhan tämä vitun huvittavaa, kun voiton tullessa kaikki ovat kovia faneja ja urpoilevat ympärikaupunkia. Ihan vitun "urheiluhullua" kansaa.

Keneltä se on pois kun Suomi kerran 16 vuodessa voittaa näin kevään korvalla maan ylivoimaisesti seuratuimman urheilulajin maailmanmestaruuden ja ei niin kova kiekkofani löytää sisäisen hulluutensa ja ylevyyden tunteensa suomalaisuudestaan ja lähtee sitä kadulle juhlimaan?

Kaverille sanoin kärjistäen, että vaikka Suomi voittaisi Venäjän jossain lyhyessä lähitulevaisuuden sodassa, saisi Karjalan remontoituna takaisin ja maksetut sotakorvauksen siihen päälle, niin se ei aiheuttaisi samanlaista juhlaa kuin nämä MM-kulta-bileet (koska sehän olisi vaan virheen korjaamista, eikä ansaitusti tapeltua).

Ja todellakin. Muualla maailmassa juhlitaan vieläpä hieman isommin ja railakkaammin: mm. Chicago Blackhawksin Stanley Cupia oli viime kesänä juhlimassa reilusti toista miljoonaa ihmistä. Mahtoivatko he kaikki seurata lätkää intohimoisesti koko pitkän kauden?
 
Viimeksi muokattu:

#76

Jäsen
Pahoittelen mahdollisesta vajaavaisesta ulosannista. Tarkoitin viestissäni ihmisiä, jotka SM-liigasta puheentullen korostavat kuinka eivät jaksa seurata SM-liigaa vaan ainoastaan NHL:ää. Lähtökohtaisesti viestini tarkoitus oli vastata erään kirjoittajan ketjussa kuin ketjussa ilmenevään suomalaisen jääkiekkoilun vähättelyyn, näemmä punainen lankani katosi viestin kirjoituksen aikana.
Entä sitten jos joku seuraa mieluummin NHL:ää? Kaveri totesi joskus katsovan mieluummin jalkapalloa kuin jääkiekkoa, koska jalkapallo on maailmalla isompi laji. Katsoi vähän hölmistyneenä, kun totesin seuraavan itseäni kiinnostavia lajeja ennemmin kuin jotain kiinnostamatonta olkoonkin vaikka kuinka suosittua muiden mielestä.

En katsonut kauden aikana EHT:tä ollenkaan, mutta seurasin MM-kisat. Kauhea gloryhunter, gold digger tai muu opportunistisika.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Se on aina käänteiskivaa kun hyvä fiilis muuttuu ykskaks myötähäpeäksi kanssakansalaisia kohtaan. Käydään vähän uhoamassa ja riehumassa Ruotsissa? Käydään vähän polttamassa naapurimaan lippua? Pistetään paikkoja paskaksi Helsingissä ja Turussa?

Huonoa häviäjää kurjempaa on, jos on huono voittaja, ja se paska me suomalaiset kyllä näemmä osataan. Ihanaa leijonat ihanaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jatkoajalla ja FF:llä on aivan erilainen perusta. Jatkoaika on yli 90%:sesti SM-liiga-ja NHL-joukkueiden fanisaitti. Täällä kommentoidaan tottakai myös maajoukkuetta. Mutta itse edustan mitä tyypillisintä JA-kirjoittajaa siinä, että oma lähtökohtani sille, että ylipäätään heilun täällä on HIFK. Kaikki muu on sivuseikkaa. Niinpä täällä ei käsittääkseni ole kovin hedelmällistä olla, jos sattuu olemaan ennenkaikkea maajoukkuefani. Miten sen nyt selittäisin: Olen äärimmäisen iloinen Suomen MM-kullasta, katsoin finaalin, kuten 2,5 miljoonaa muutakin suomalaista. Tuuletin Suomen maaleille. MUTTA rehellisesti on sanottava, että 1,5 kuukauden takainen HIFK:n mestaruus oli itselleni SE JUTTU, josta tulen tämän kevään muistamaan. Ja HIFK:n mestaruuden rinnalla Suomen MM-kulta on omassa tunneskaalassani huomattavan paljon laimeampi tapaus. Nyt on sen verran erikoinen tilanne, että nämä ei-niin-kovin-yleiset tapahtumat sattuivat herranjumala samaan kevääseen. Näin olen rakennettu, tässä ei ole mitään snobismia. 4 vuoden päästä osaan edelleen ulkoa HIFK:n mestaruuskokoonpanon, mutta Suomen MM-joukkueen suhteen on jo selkeitä muistiaukkoja. Puhuisin paskaa, jos väittäisin toisinpäin. Olen ehkä peruspersun mielestä vaarallista ainesta, kun minua lämmittää enemmän suomenruotsalaisen kiekkojoukkueen kuin Suomen maajoukkueen menestys. Sorry vaan, mutta käyn joka kausi katsomassa noin 35 kertaa livenä HIFK:ta ja siihen päälle netin tai radion kautta seuratut HIFK-matsit.

Luulen, että Suomen maajoukkueelle pyhitettyjä saittejakin on olemassa? Olen sitä mieltä, että lätkämaajoukkueen arvostus kiekkofanien hardcoreosastossa nousisi huomattavasti, jos näitä arvokisoja ei olisi niin perkeleen usein. Jokakeväisiä MM-kisoja perustellaan sillä, että ne ovat "karnevaalitapahtuma", jolla lähinnä markkinoidaan lajia. Tosiasiassa tämä markkinointi ei ole kasvattanut kiekkoperhettä ollenkaan. Lätkä ei ole levinnyt Aasiaan, Etelä-Eurooppaan...ei edes kunnolla muihin pohjoismaihin. Kyllä tämä MM-härdelli on edelleen pienen lajin jokavuotinen juhla, joka kiinnostaa yhtä ja samaa kourallista. MM-kisat ovat kuin pikkufirman pikkujoulut. Samat naamat joka vuosi samaan aikaan ja taustalla hurskas ajatus, että näin kasvatetaan yhteishenkeä ja ehkä jopa markkinoidaan (kukaan ei tiedä miten, mutta näin kuuluu sanoa) firmaa muuallekin. Mitä markkinointia ja PR-hommaa se on, että kourallinen maita kierrättää kisoja, jotka kiinnostavat vain tämän saman kourallisen asukkaita? Jos kv. jääkiekkoliitto vie MM-kisat Isoon-Britanniaan, Australiaan tai Bangkokiin, voidaan ruveta puhumaan jääkiekon markkinoinnista. Mitä jos kv. jääkiekkoliitto myöntäisi, että karnevaalit ovat jääkiekkoperheen sisäinen juttu ja päättäisi pelata MM-kullasta vain joka toinen, kolmas tai neljäs vuosi? Olympialätkä toimii siinä välissä kuitenkin. Jos nämä pelattaisiin niin kuin yleisurheilussa: 2v välein olympia- ja mm-kisat, nousisi kisahuuma nykyiseen verrattuna pomminvarmasti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No ite en kyllä laittais käsitteen jääkiekkofani -alle suurinta osaa siitä porukasta joka bailaa kun Suomi voittaa kultaa. Vähän elitisitistä on silti sitä ilmiötä alkaa dissaamaankaan. Keneltä se on pois jos jengillä on kivaa? Varsinkin välittömästi pelin jälkeinen huuma kaupunkien keskustoissa oli tosi upeaa, torijuhla taas oli sitten enemmän teinien dokaustilaisuus - joita valitettavasti ovat vähän kaikki tapahtumat joihin kansaa enemmän kokoontuu, taiteiden yöstä uudenvuoden juhlintaan. Mutta ei noilla lätkäfaniuden kanssa ollut juurikaan tekemistä.
 

ipaz

Jäsen
Jos kv. jääkiekkoliitto vie MM-kisat Isoon-Britanniaan, Australiaan tai Bangkokiin, voidaan ruveta puhumaan jääkiekon markkinoinnista. Mitä jos kv. jääkiekkoliitto myöntäisi, että karnevaalit ovat jääkiekkoperheen sisäinen juttu ja päättäisi pelata MM-kullasta vain joka toinen, kolmas tai neljäs vuosi? Olympialätkä toimii siinä välissä kuitenkin. Jos nämä pelattaisiin niin kuin yleisurheilussa: 2v välein olympia- ja mm-kisat, nousisi kisahuuma nykyiseen verrattuna pomminvarmasti.

Itse samaa mieltä että MM-kisat vaikka joka toinen vuosi voisi olla paikallaan. Toisaalta taasen uusia maita on noussut lähelle kovintä kärkeä (mm. Saksa) ja uusia isäntämaita on tulossa. Aiemmin kun kisoja on pyöritelty lähinnä Suomi, Ruotsi, Saksa, Tsekki, NL/Venäjä ja Sveitsi akselilla. Norjassa kisat oli -99 ja Itävalta on saanut ne järjestettäväksi hämmentävän usein eli kolme kertaa viimeisen 24 vuoden aikana. Slovakia sai nyt ekat kisansa itsenäisyytensä jälkeen ja Latviassa pelattiin 2006. Kyllä tuo nyt hieman ainakin minulle avaa sitä, että jääkiekon suosio on nousussa Euroopassa ja siihenhän ollaan koko ajan tähdättykin. Aasian kiintiöpaikkakin poistettiin, koska Japani oli kaukalossa yksinkertaisesti liian huono.

Tulevat kisaisännät:
2012 Suomi/Ruotsi
2013 Ruotsi/Suomi
2014 Valko-Venäjä
2015 Tsekki
2016 Venäjä
2017 Tanska
2018 Ukraina

V-Venäjän, Tanskan ja Ukrainan ekat kisaisännyydet. Eli kyllä se kiekko jalansijaa saa, mutta hitaasti koska kyseessä on kuitenkin kallis talvilaji. Mielestäni arvostelijoiden on aivan turha edes verrata lätkää mihinkään potkupalloon, jota jostain kumman syystä pelataan jokaisessa maassa.
 
Viimeksi muokattu:

Jake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen osittain samaa mieltä JHagin kanssa, että kun itekkin tulee seurattua paljon SM-liigaa netistä ja radiosta oman joukkueen menestys menee edelle maajoukkueesta. Tämä tapahtuu kuitenkin vain silloin, kun tulee sitä kultaa. Jostain syystä tämä maailmanmestaruus kolahti itseeni aika kovaa osittain sen takia, että niin monta kertaa finaalin jälkeen on joutunut pettymään. Ehkä sen takia myös voi ymmärtää muita, joilla saattaa homma mennä vähän yli mutta järki pitää silti pysyä päässä voiton hetkelläkin. Voin vain kuvitella millaiset bileet olisivat olleet, kun peli olisi pelattu lauantaina. Moni joutui jättämään juhlat väliin töiden takia näin kävi myös allekirjoittaneelle.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
En tiedä pitääkö seuraavasta asiasta syyttää kiekkofanien huonoa itsetuntoa, vai suomalaisten huonoa itsetuntoa, vai lehdistön edustajien huonoa itsetuntoa, mutta minusta tämä Ruotsalaisille v*ttuilu menee jo liian pitkälle ja on lapsellista.

Ilkutaan jostain yhden jääkiekkofinaalin häviämisestä päivälehdissä päivätolkulla, tapellaan rajakaupungissa verissäpäin, viedään suruseppeleitä Ruotsin lähetystön portaille jne. Eikö näiden tekijät tajua vieläkään missä menee hyvän maun raja, tai milloin olisi aika lopettaa? Pieni, leikkimielinen kuittailu ja kilpailu Ruotsalaisten kanssa on hauskaa, mutta nyt menee öweriksi.

Mikä ihmisiä vaivaa?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onneksi ei vuonna 1995 ollut YLE Areenaa, Jatkoaikaa tai muuta vastaavaa nettihömppää. Olisi silloinkin päästy nimimerkkien takaa tuoreeltaan kirjoittelemaan gloryhunttereista, myötähäpeästä, väärinvoitetusta ja väärinjuhlitusta mestaruudesta.

Kyllä minä ainakin nautin taas tästä "kansallisromanttisesta paskasta". Vaikka Suomi ei olekaan enää jääkiekon huippumaa, kuten Vancouverin olympialaisten aikaan kävi ilmi.
 

Dängleri

Jäsen
No ite en kyllä laittais käsitteen jääkiekkofani -alle suurinta osaa siitä porukasta joka bailaa kun Suomi voittaa kultaa. Vähän elitisitistä on silti sitä ilmiötä alkaa dissaamaankaan. Keneltä se on pois jos jengillä on kivaa? Varsinkin välittömästi pelin jälkeinen huuma kaupunkien keskustoissa oli tosi upeaa, torijuhla taas oli sitten enemmän teinien dokaustilaisuus - joita valitettavasti ovat vähän kaikki tapahtumat joihin kansaa enemmän kokoontuu, taiteiden yöstä uudenvuoden juhlintaan. Mutta ei noilla lätkäfaniuden kanssa ollut juurikaan tekemistä.

Juurikin näin. Huvitti katsella eilistä torijuhlaa, kun teinitytöt kilju lähinnä Petri Nygårdin ja Mikael Granlundin perään, lienevätkö edes tajunneet mitä on voitettu. Mut ei kai sillä loppupeleissä ole väliä mitä Suomi on voittanut, vaan pääasia että on voitettu, ja kaikki haluaa olla voitossa mukana. Tuskin kovinkaan moni Lordin euroviisuvoittoakaan juhlinut edes oli katsonut koko lähetystä, mutta silti se sai ihmiset juhlimaan. Se on se kansallistunne.

Jostain syystä tämä maailmanmestaruus kolahti itseeni aika kovaa osittain sen takia, että niin monta kertaa finaalin jälkeen on joutunut pettymään.

Itse tunsin päällimmäisenä helpotusta. Se, "Ikuisten kakkosten jotka häviät aina suuret pelit", leima on nyt karissut pois, ja päästään rakentamaan tulevaisuutta puhtaalta pöydältä. Tuo helpotuksen tunne oli niin valtava, että eipä siinä osannut muuta tehdä kuin mennä nukkumaan. Ei kyl käynyt mielessäkään lähteä riekkumaan turuille ja toreille.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En väheksy MM-kultaa yhtään, mutta Leijonilla on 5 mahdollisuutta kultamitaliin 4 vuodessa, kun HIFK:lla on 4 neljän kauden aikana. Jalkapallossakin Brittien valioliigaseura, esim. ManU pelaa 4 kannusta kaudessa ja MM-kisat ovat fudiksessa neljän vuoden välein, samoin EM-kisat, aika iso ero.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä, suomalaiset jääkiekkofanit ovat todellakin syvältä. Suomi on juuri voittanut maailmanmestaruuden 16 vuoden jälkeen ja mitä tekevät nämä "oikeat fanit" - dissaavat sitä kuinka joukkue juhlii väärin mestaruutta, kuinka media (ja fanit) dissaa ruotsalaisia ja kuinka pikkutytöt kiljuvat MG:n perään. Puhumattakaan siitä, että "Anssi on mulkku" tai siitä junttiuden määrästä Torilla. Voi tätä itsensä ruoskimista!

Äärettömän huvittavaa kuinka aina täytyy löytää mistä tahansa asiasta ne negatiiviset puolet vaikka väkisin.
 

Erik Loka

Jäsen
Kyllä, suomalaiset jääkiekkofanit ovat todellakin syvältä. Suomi on juuri voittanut maailmanmestaruuden 16 vuoden jälkeen ja mitä tekevät nämä "oikeat fanit" - dissaavat sitä kuinka joukkue juhlii väärin mestaruutta, kuinka media (ja fanit) dissaa ruotsalaisia ja kuinka pikkutytöt kiljuvat MG:n perään. Puhumattakaan siitä, että "Anssi on mulkku" tai siitä junttiuden määrästä Torilla. Voi tätä itsensä ruoskimista!

Äärettömän huvittavaa kuinka aina täytyy löytää mistä tahansa asiasta ne negatiiviset puolet vaikka väkisin.

Kaikki kritiikki on nyt siis kiellettyä? Juhlia saa ja pitää, mutta hommat voi hoitaa myös tyylikkäästi. Kyllähän mullekin holi maistuu, mutta on tuo juopottelun jumalointi näiden ammattiurheilijoiden toimesta jotain ihan käsittämätöntä. Siellä oltiin kuitenkin edustustehtävissä edelleen.
Ja jos siellä joku sattuisi olemaan liian päissään, niin luulisi joukkueenjohdon hoitavan pr:ää sen verran että saattelisivat heidät kameroiden edestä pois. Nyt se oli toki mahdotonta, kun johtajat itse olivat eniten jurrissa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kaikki kritiikki on nyt siis kiellettyä?

Ei tietenkään ole, mutta se huvittaa, että juuri voitetun mestaruuden jälkeen keskustelu tuntuu painottuvan lähinnä vain siihen mitä joku pelaaja on kännissä mennyt sanomaan tms. Eli negatiivisuus tuntuu korostuvan niin pitkään kuin sitä on revittävissä ulos vaikka väkisin.

Odottelen jo innolla kaikkea sitä elitististä "tämä ei ole minun mestaruuteni"-läppää, jota sosiaalisissa medioissa tullaan vielä suoltamaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
dissaavat sitä kuinka joukkue juhlii väärin mestaruutta, kuinka media (ja fanit) dissaa ruotsalaisia ja kuinka pikkutytöt kiljuvat MG:n perään. Puhumattakaan siitä, että "Anssi on mulkku" tai siitä junttiuden määrästä Torilla. Voi tätä itsensä ruoskimista!

Äärettömän huvittavaa kuinka aina täytyy löytää mistä tahansa asiasta ne negatiiviset puolet vaikka väkisin.

Niin, tai sitten keskustelupalstalla vain nyt jutellaan siitä, mitä voi tehdä vielä paremmin. Sen voi nähdä myös aika positiivisena tekona. Muista myös, että suurin osa suomalaisista EI ole Jatkiksen palstalla miettimässä näitä, tai edes Jatkiksen kirjoittajista suurin osa ei ole keskittymässä tähän.

Se on kyllä totta, että liika ruoskiminen ja iloisen tapahtuman merkityksen vähättely on perseestä. Pelkkä keskustelu ei sitä ole. Joku ruotsalaisiin keskittyminen kyllä taas on sitä pahinta itsetuntokamppailua.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pohdintaa..

Onpa taas hauskaa seurattavaa keskustelu täällä. Osalla hieman kapeakatseista sanoisin..

JHagin kanssa olen samoilla linjoilla "fanittamisen" suhteen. Eikös seurajoukkueen pidä aina mennä maajoukkueen edelle, käsittääkseni palloilulajeja seuraavilla se on aina näin. JYPin mestaruus ja parin seuraavan kevään tapahtumat ovat aiheuttaneet paljon voimakkaampia tunteita kuin hurrien kurmuutus MM-jäällä, niin hauskaa kuin se olikin. Itse en millään saa noin isoja kicksejä kuin osa tuntuu saavan. En kyllä ole ollut se kyynikko Suomenmollaajakaan kuin moni varmaan ajattelee. Ilman muuta olisin ollut dokailemassa jos en olisi arkena kunniallista työtä tekevä perheenisä mutta pistäähän tuo havaitsemaan että paljon on Suomessa työikäistä porukkaa joilla on aikaa/mahdollisuus dokailla pitkin viikkoa yötä myöden. Opiskelijat erikseen, heilläkin pienet opintotuet kummasti tuntuvat riittävän.

En moittinut, pohdiskelin vaan. Niinhän torilla juhlittiin Lordiakin, paljon varmaan samaa porukkaa juhlimassa silloinkin jolla oli aikaa ja mahdollisuus asuinpaikankin suhteen.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kyllä, suomalaiset jääkiekkofanit ovat todellakin syvältä. Suomi on juuri voittanut maailmanmestaruuden 16 vuoden jälkeen ja mitä tekevät nämä "oikeat fanit" - dissaavat sitä kuinka joukkue juhlii väärin mestaruutta, kuinka media (ja fanit) dissaa ruotsalaisia ja kuinka pikkutytöt kiljuvat MG:n perään. Puhumattakaan siitä, että "Anssi on mulkku" tai siitä junttiuden määrästä Torilla. Voi tätä itsensä ruoskimista!

Äärettömän huvittavaa kuinka aina täytyy löytää mistä tahansa asiasta ne negatiiviset puolet vaikka väkisin.

Tästä täysin samaa mieltä. Itse bongasin tätä viimeksi tänään aamutv:ssä, jossa oli jokin jälkipörssi nimellä menevä osio. Ensin oltiin iloisia, mutta kyllä sieltäkin sitten saatiin negaakin aikaiseksi. Kadut ovat sotkuisia ja on se ryyppääminen pahasta. Siis mitä vittua? Mitä sitten, jos kadut on sotkuisia? Saadaan ainakin lisää töitä ja eikä sitä meidän "kansallista alkoholiongelmaa" yhdellä selvällä kiekkojoukkueella ratkaista. Nyt on juhlien aika ja paskan jauhantaa voi jatkaa sitten myöhemmin.

Keneltä se on pois, jos joillakin muilla on hauskaa? Häviääkö siinä jotain, jos toisilla on hauskempaa kuin itsellä? Ja noin yleisesti, jos ei kisat napostele, niin ei niitä tarvi seurata. Ensi vuonna tulee vielä helpommaksi, kun suuri osa otteluista siirtyy maksukanavien taakse.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ei tietenkään ole, mutta se huvittaa, että juuri voitetun mestaruuden jälkeen keskustelu tuntuu painottuvan lähinnä vain siihen mitä joku pelaaja on kännissä mennyt sanomaan tms. Eli negatiivisuus tuntuu korostuvan niin pitkään kuin sitä on revittävissä ulos vaikka väkisin.

Odottelen jo innolla kaikkea sitä elitististä "tämä ei ole minun mestaruuteni"-läppää, jota sosiaalisissa medioissa tullaan vielä suoltamaan.
Parempihan se olisi, jos jengillä olisi hieman itsekritiikkiä, mutta kun ei ole, niin täytyy antaa palautetta.

Hieno mestaruus ja ehdottomasti juhlimisen arvoinen!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tietenkään ole, mutta se huvittaa, että juuri voitetun mestaruuden jälkeen keskustelu tuntuu painottuvan lähinnä vain siihen mitä joku pelaaja on kännissä mennyt sanomaan tms. Eli negatiivisuus tuntuu korostuvan niin pitkään kuin sitä on revittävissä ulos vaikka väkisin.

Odottelen jo innolla kaikkea sitä elitististä "tämä ei ole minun mestaruuteni"-läppää, jota sosiaalisissa medioissa tullaan vielä suoltamaan.
Tämä kyllä ihmetyttää. Siis miten monien lukemattomien pettymysten, puolivälierätappioiden ja hopeasijojen jälkeen porukka yhä traumatisoituu suomalaiseen jääkiekkoon liittyvistä ilmiöistä. Varmasti oli tiedossa jo 1995 jälkeen, että kun seuraava mestaruus tulee niin sitä juhlitaan vähintään yhtä railakkaasti.

Oli Nupen "ilmaveivi" miten nolo välikohtaus tahansa, niin miksi tähän pitää liikaa takertua? Lopulta aika harmiton episodi.

Jatkoajan muutamat dosentit voisivat Petteri Sihvosen kanssa järjestää ihan oman syväluotaavaan, analyyttisen ja tunnereaktioista riisutun toripalaverinsa. Ihmetyttää miksi kaikki pitää aina järkiperäistää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän se hävettää, kun katselee näitä ylilyöntejä, joita hullaantuneilta faneilta lähtee. Kansan syvät rivit paljastavat todelliset karvansa. Mutta omasta mielestäni erityisen syvältä ovat ne elitistifanit, jotka tällaisina hetkinä yrittävät latistaa muun kansan riemua vähättelemällä jääkiekon asemaa urheilulajina. Esimerkiksi maanantaisessa Jälkihiki-lähetyksessä Juha Kanerva totesi, että olisi mukavaa jos Suomi saisi joskus menestystä jossain oikeasti isossa lajissa - esim. jalkapallossa, koripallossa, käsipallossa, tai lentopallossa.

Juha Kanerva on hyvä tyyppi, mutta mihin hän perustaa väitteen, että käsipallo ja lentopallo ovat oikeasti isoja lajeja, toisin kuin jääkiekko? Euroopassa ehkä, mutta jos otamme pohjois-amerikan mukaan vertailuun, joka on iso osa länsimaista kulttuuria - en uskaltaisi pitää käsipalloa tai lentopalloa jääkiekkoa suositumpana. En ainakaan käsipallon, joka on erittäin pieni marginaalilaji jenkeissä. Ellei kasvava latinoväestö ole hilannut jalkapalloa jo jääkiekon ohi, jääkiekko on nro 4 jenkkilässä - kuten kaikki varmaan tietävät. Venäjällä jääkiekko on myös kolmen suosituimman joukkue-urheilulajin joukossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös