Joo eipä se tietenkään kehällä ole ruuhka-aikaan mahdollista pitää täysimittaisia turvavälejä. Mutta kyllä sielläkin jonkin verran ennakoimaan pystyy kovallakin ruuhkalla, eikä ole välttämätöntä aivan perseessä kiinni ajaa.
Pointtinani tuossa ehkä oli nyt enemmän se, että mitä siinä sitten ehtii tekemään, jos se edellä ajava yhtäkkiä vetääkin liinat kiinni, ja olet siinä takana ihan tappituntumalla.
No tuollaista jälkeä siitä sitten syntyy. Sitäkin suuremmalla syyllä semmoisissa ympäristöissä, joissa se turvavälin pitäminen on täysin mahdollista, niin pitäkää niitä. Vaikka se typötyhjä moottoritie miten tuntuisi semmoiselta paikalta, että mitä siellä nyt muka sattuu, niin ei sitä ikinä tiedä.
Itse olen esimerkiksi kerran joutunut motarilla runttaamaan jarrun täysiä pohjaan eteen juosseen jäniksen vuoksi. Se jänis tuli silloin keulasta sisään, mutta en halua edes miettiä, että mitä olisi tapahtunut, jos siinä perseessä olisi vielä joku auto ollut, joka ei olisi ehtinyt tekemään yhtään mitään siinä tilanteessa.