KPL kirjoitti:
Onnistuneeseen splittaamiseen kun ei kaatuminen kuulu, ainakaan omineen.
Tuossa uutisessa ei tosin tarkasti kerrota mitä tapahtui, eli keilasiko auto mopoilijan vai mitä siinä oikein tapahtui.
Jos ajan neljänkympin alueella satasta ja vahingossa pikkutytön yli niin joko a) en osannut rikkoa lakia oikein b) pikkutyttö on tehnyt jotain väärin, kun ei tajunnut, että neljänkympin alueella joku saattaa tulla törkeätä ylinopeutta. Onnistuneeseen kaahaamiseenhan ei onnettomuudet kuulu.
Mielestäni prätkäjannuja on tarpeeksi vaikea nähdä muutenkin - heillä kun on tapana usein (ainakin täällä PK-seudulla) sijoittua niin sivuun ja lähelle, ettei sivupeilit eikä taustapeli heitä tavoita. En tiedä, mitä järkeä tuossakin on, kun itse ainakin yritän aina ottaa heidät huomioon ja tuollainen toiminta vaikeuttaa sitä huomattavasti.
Tässä eräänä päivänä olin ajelemassa Espoonlahden suunnalla täysin tyhjällä tiellä, kun yhtäkkiä moottoripyöräilijä kaahasi ohitseni todella suurella nopeudella erittäin läheltä autoani. Hän oli ilmeisesti kääntynyt pienemmältä tieltä eikä vaivautunut edes kääntämään pyöräänsä suoraan ja ajamaan tien suuntaisesti hetkeäkään, vaan lähti suoraan ohittamaan. Vieressä olleen moottoritien, oman auton ja autoradion äänet peittivät moottoripyörän äänet hyvin pitkälle - toki ne kuuluivat viimeistään siinä vaiheessa kun kaveri oli jo rinnalla. Ymmärrän, että noilla pyörillä tekee mieli kiihdytellä - varmasti mahtava tunne, joka kiehtoo minuakin - mutta tuo temppu oli mielestäni erittäin riskialtis eikä autoilijaa otettu lainkaan huomioon. Mitä, jos olisin (iltamyöhällä, tyhjällä tiellä) ajatuksissani hieman siirtynyt enemmän vasemmalle? Kaveri oli niin lähellä, että olisi kolahtanut samantien.
Korneinta tässä on, että ajan yleensä tiellä kuin tiellä (ellei ole tiedossa, että pieniä koululaisia tm. liikkuu niillä main) sen 15km/h ylinopeutta, eli en mikään teiden tukko ole.
PS. Jermun viestin innoittamana täytyy sanoa, että jos motoristi haluaa vaarantaa henkensä, niin tehköön sen jossain muualla kuin minun kanssani. En halua kontolleni kenenkään loukkaantumista tai pahimmassa tapauksessa kuolemaa.