Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 077 214
  • 12 850

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Trixie kirjoitti:
Mikä ihme noissa liikenneympyröissä on joillekin niin vaikeata? Sisään tullessa väistetään ympyrässä olijoita ja poistuessa vilkutetaan siihen suuntaan johon käännytään. Pari päivää taakse päin eräs urpo mersussan päätti, että ympyrässä olevaa naiskuskia ei tarvitse väistää ja sen seurauksena sainkin seistä jarrulla ja huutaa kurkkutorvi ulkona. Tosin pientä tyydytystä sain hieman myöhemmin kun tämä samainen urpo kaahasi kolmenkympin alueella suoraan poliisin tutkaan :D


olisit käynyt vielä hiukan pätemässä ja pysähtynyt siihen poliisien paikalle haukkumaan tätä kuskia:D "tun urpo!!"

Ruotsissa kun ajaa niin näkee mitä on joustava liikenne! Siis aika mukava ohitella kun edellä menijätkin seuraavat takaata päin tulevia autoja, mutta kyllähän tämän varmaan jo kaikki tiesivätkin...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Etenkin näin kesällä näkee jos jonkinlaisia ääliöitä, joita ei todellakaan pitäisi auton rattiin päästää. Kusipäisiä kuskeja, joilla on pakkomielle mennä ohitse, oli nopeusrajoitus mikä tahansa. Tänään viimeksi satasen alueelle ajellessani nostin nopeuden tuohon kyseiseen lukemaan, niin eikös yhtäkkiä taustapeiliin ilmestynyt joku perkeleen suhari, joka lähti pujottelemaan letkassa keltaisista viivoista piittaamatta. Ja kun tuli seuraava 60:n rajoitusalue ja jono tiivistyi, niin tämä niljake roikkui keskiviivalla norkoilemassa seuraavaa ohituspaikkaa. Täytyy varmaa mennä jatkamaan aiheesta vitutusketjuun.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Moitin itseäni nyt, meinasin nmittäin eilen aamulla vahingossa ajaa yhden pyöräilijän päälle risteyksessä tuossa Valimossa.

Itse liikun myös paljon fillarilla sekä jalan, ja minua vituttaa sen kaltaiset autoilijat kuin itse olin eilen siinä nimenomaisessa tilanteessa. Pyydän vilpittömästi anteeksi näin jälkikäteen (ihan oikeasti - siitäkin huolimatta että meille eilen meinasikin keskisormien heristelyn jälkeen tulla tappelu kun viimein pysähdyin takaa-ajon jälkeen. Se taisi olla vain sellaista kukkoilua puolin ja toisin, mutta sinä pyöräilijä olit oikeassa, myönnän sen nyt kuten lopulta eilenkin paikan päällä).

On se vika joskus itsessäkin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tänään ajellessani kohti Lappeenrantaa kuutostiellä nähtiin taas kaksi suurta vitutuksen aiheuttajaa tieliikenteessä.

#1: Ryssien rekat. Kuuden autonkuljetusrekan letka tukki liikenteen mukavasti, kun ne jyrää 60-75 km/h satasenkin alueella. Vittuun nuo pitäisi jotenkin tältä tieltä saada tai vaihtoehtoisesti Kouvola - Lappeenranta -väli nelikaistaiseksi.

#2: Tämän jonon seasta löytyi tietysti Pena Päristelijä eli perusmotoristi. Siellä ohiteltiin keltaisen viivan aikana, ylämäkeen ja vastaantulevista välittämättä. Kun "mulla on hei siidu mopo!". Vittuun motoristit yleisiltä teiltä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa alkuviikolla Tampereen Hämeenpuistossa joku mies ajoi sivukadulta kolmion takaa jonkun eteen ja peltihän siinä kolisi. Tämä kolmion takaa tullut mieshenkilö ilmeisesti koki kärsineensä jostakin kummallisesta vääryydestä ja lähti äijämäisesti harppoon kohti kolarin toista osapuolta ilmeisenä tarkoituksenaan lyödä tältä äly ämpäriin. Mies löi kuitenkin jarrut päälle huomatessaan vastapuolen olevan nainen. Hyvä niin.

Mutta sitä mää vaan ihmettelen, että mikä helvetin meininki sillä heebolla oikein oli. Olisko turpaanveto jotenkin siinä tilanteessa auttanut, jos tämä törmäyskumppani olisikin ollut miespuolinen? Varsinkin kun itse oli koko homman syypää ja silleen.

Inssin yhteydessä olisi syytä pitää myös jonkinmoinen tsykolooginen testi, jottei kaikenmaailman kusipäät saisi korttia eikä siten tulisi liikenteeseen äijjyyttään mesomaan.
 
Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
TuleeEnnenaikaisesti kirjoitti:
Inssin yhteydessä olisi syytä pitää myös jonkinmoinen tsykolooginen testi, jottei kaikenmaailman kusipäät saisi korttia eikä siten tulisi likenteeseen äijjyyttään mesomaan.
Mielestäni tuollainen yleistesti pitäisi tehdä jo raskausneuvolassa, viimeistään synnytyslaitoksella. Jätteidenlajittelu on kuitenkin nykysuomessa hyvin organisoitua, tai ainakin veronalaista.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Liikennekäyttäytyminen ja ohitukset...

Ajelin tossa perheen kanssa kotia kohti kehä III:lla tänään 19 maissa,jolloin jouduin seuraavan tapahtumasarjan pyörteisiin:

Ajelin 70 km/h rajoituksella oikeaa kaistaa noin kahdeksaakymppiä ja vierellä ajeli vasenta kaistaa n. 55-60 v. mies tasan seittemääkymppiä,ja kun tälle teiden ritarille selvisi,että minä aion pikkubussillani mennä oikeaa kaistaa hänestä ohi ja vaihtaa vasemmalle kaistalle niin ei muuta kuin lisää vauhtia juuri sen verran että sivullekirjoittanut joutuu jäämään edelläajavan auton taakse ja hiljentämään vauhtia.Kun tämä oli hoidettu,niin sitten oli taas hyvä körötellä siinä tyhjää VASENTA KAISTAA pitkin tasan seittemääkymppiä.Sama tilanne toistui muutaman kerran ennenkuin pääsin sitten kaverista vihdoin ohi,vittu mitä puuhaa!
Vitutti juuri niin rajusti,että jos olisin ollut yksin niin olisin ehkä käynyt jututtamassa ukkoa hieman.Sanokaa mitä sanotte,mutta tällainen on mahdollisimman tarkoituksetonta kiusantekoa kanssa-autoilijaa kohtaan lähteä tollalailla blokkaamaan ohitusta ja ikäänkuin leikkimään poliisia näyttämällä että minä ajan sallittua nopeutta,ja minua ei ohitella ylinopeudella....


VITTU!
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tuossa taannoin, kolmostien pätkän Nurmijärven ja Hyvinkään välillä ollessa suljettu, koin ihmeellisen kokemuksen:

Neljän ruuhkassa jono körötteli rauhassa. Vasemman kaistan kautta ei kiilannut kuin kaksi autoilijaa. Ihmettelin todellakin suomalaisten kärsivällisyyttä, kun katselin peilistä jonon kertyvän oikealle kaistalle. Missä oli suomalaisten kärsimättömyys?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Murmeli kirjoitti:
Tänään ajellessani kohti Lappeenrantaa kuutostiellä nähtiin taas kaksi suurta vitutuksen aiheuttajaa tieliikenteessä.

#1: Ryssien rekat. Kuuden autonkuljetusrekan letka tukki liikenteen mukavasti, kun ne jyrää 60-75 km/h satasenkin alueella. Vittuun nuo pitäisi jotenkin tältä tieltä saada tai vaihtoehtoisesti Kouvola - Lappeenranta -väli nelikaistaiseksi.

#2: Tämän jonon seasta löytyi tietysti Pena Päristelijä eli perusmotoristi. Siellä ohiteltiin keltaisen viivan aikana, ylämäkeen ja vastaantulevista välittämättä. Kun "mulla on hei siidu mopo!". Vittuun motoristit yleisiltä teiltä.

#1: parempi tuokin, kun se että ajelevat ylikuormalla sataakahtakymppiä ilman jarruja ;)

#2: En ole motoristi, mutta kerran vitutti edessäni ollut autoilija, kun se kilahti ihan täysin siitä, että: Olimme tietyön takian pysähdyksissä koko kaista, vain toinen kaista siis käytössä ja vuorotellen päästettiin autoja suuntaan ja toiseen. No, minä olin kakkosautona ja edessä joku vanha parta. Siinä sitten eräs motoristi tuli siinä koko jonon ohi ja jäi siihen kärkeen odottamaan pääsyä. Eikös tämä patu noussut autosta soittamaan poskea motoristille. Vittu kenenkään matka ei viivästynyt, motoristi ei siis häirinnyt kenenkään matkan tekoa. Tottakai minäkin käyttäisin pienempää kulkuvälinetta hyväkseni ruuhkissa ja se ei vittu ole keneltäkään pois.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa raskasliikenne.

Kaksi samanlaista tapahtumaa viikon sisällä.

1. Käännyin Ulvilan risteyksestä valtatie 2:lle ja lähdin kiihdyttämään, tiellä 80 km/ h rajoitus. Tien varressa oli nopeusnäyttö ja mittaria tarkastaakseni ajoin tasan 90 km/ h (nopeus näyttö 81 km/ h). Perääni ajoi uudehko Scania n. metrin etäisyydelle takaluukusta. Rekkakuskia ilmeisesti vitutti, kun joutui nostamaan jalan kaasulta, koska vilkutteli valoja ja soitti torvea. Eikä tässä vielä kaikki, sillä "iso, mutta hyvätapainen" lähti ohittamaan, jolloin jouduin jarruttamaan, ettei olisi tullut kolaria. Rekan kyydissä ollut pikkupoika tai -tyttö naureskeli ohituksen aikana meitä. No, hetken päästä tuli 100 km/ h ja ohituskaista eli taas ohitettiin. Rekkari on lähetty poliisille.

2. Vastaavanlainen tapaus tapahtui Luvian risteyksen kohdalla valtatie 8:lla. Nopeusrajoitus muuttui 100:sta 80:een ja pudotin nopeutta alaspäin. No, eikö perään tullut täysperävaunu, joka ajoi rajoitinta vastaan, eikä olisi halunnut hiljentää ja taas soi torvet ja vilkkui valot.

Molemmissa tapauksissa kyydissä koko perhe eli kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Tuntuu vaan, että nykyään liikenteessä pätee isomman laki.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Murmeli kirjoitti:
Tänään ajellessani kohti Lappeenrantaa kuutostiellä nähtiin taas kaksi suurta vitutuksen aiheuttajaa tieliikenteessä.

#1: Ryssien rekat. Kuuden autonkuljetusrekan letka tukki liikenteen mukavasti, kun ne jyrää 60-75 km/h satasenkin alueella. Vittuun nuo pitäisi jotenkin tältä tieltä saada tai vaihtoehtoisesti Kouvola - Lappeenranta -väli nelikaistaiseksi.

#2: Tämän jonon seasta löytyi tietysti Pena Päristelijä eli perusmotoristi. Siellä ohiteltiin keltaisen viivan aikana, ylämäkeen ja vastaantulevista välittämättä. Kun "mulla on hei siidu mopo!". Vittuun motoristit yleisiltä teiltä.

Joo Venäläiset rekat kun on muutenkin ihan tappokaluja kuntonsa suhteen välillä, että kyllä ne oikeesti pelottaa.

Mitä tule motoristeihin, niin toki mätiä omenoita on aina, mutta uskoisin, että taulapäisempiä ihmisiä kuitenkin löytyy ihan autoilijoista ja kun sillä prätkällä kun vielä pääsee ohikin jostain rekasta nopeasti toisin kuin normiautolla. Enemmän joskus harmittaa ihmisten asennoituminen motoristeihin, kun ihan surutta tullaan tielle risteyksestä, vaikka nähdään selkeästi, että prätkä on tulossa, mutta kun asenne on, että kyllähän se hidastaa kun sen on pakko kun ei halua päinkään ajaa ja se jos mikä on sairasta. Ei muutama rekan ohitus keltaisella viivalla.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liikenteessä on hautaustoimiston ruumisauto ja siinä arkku - perässä ajaa samaa vauhtia muutama auto - siis hautajaissaattue. Luulisi että helppo yhdistelmä tunnistaa, mutta ei. Ohi on pakko päästä ja tunkea liikennesääntöjä rikkoenkin kaikkiin mahdollisiin väleihin.

Erityisesti sinulle punaista pösöä kännykkään puhuen Tampereen rantatiellä ajaneelle ääliölle - ja vieressä istuneelle velipojallesi käsimerkkeineen - haluan lähettää terveisiä: Kun aikanaan kuolette niin toivon että hautajaissaattueenne koostuu yhdestä autosta joka vie kuolleita raatojanne kaikessa hiljaisuudessa dumpattavaksi ravunsyötiksi. Tai ehkä ei sittenkään - pitää kai ravuillakin jotain oikeuksia olla...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Terveiset sinulle sinisen mersupakettiauton? kuljettaja joka ajoit tänään n.14.15 Teiskontietä tamperella. Vedit sitten aika nätisti punaisia päin, mitä moottoripyörän peileistä seurasin. Oliko lähellä ettet vetänyt sen henkilöauton perään kun tartti vaihtaa kaistaa jotta pystyit losottaan risteyksestä lävitte. Punaset taisivat palaa jo ainakin 5 sekuntia, jotta olisi pitänyt ehtiä pysähtyyn...
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kilgore Trout kirjoitti:
Liikenteessä on hautaustoimiston ruumisauto ja siinä arkku - perässä ajaa samaa vauhtia muutama auto - siis hautajaissaattue. Luulisi että helppo yhdistelmä tunnistaa, mutta ei. Ohi on pakko päästä ja tunkea liikennesääntöjä rikkoenkin kaikkiin mahdollisiin väleihin.
Tulipahan tästä mieleeni, että miten te kanssa-autoilijat suhtaudutte moottoritiellä ajaviin ruumisautoihin? Normaalisti itse kunnioitan tietysti aina vainajaa perinteisin tavoin, esim. odottamalla koko hautajaissaattueen ennen kuin liityn tielle, mutta mitenkä moottoritiellä?

Kerran nimittäin oli tilanne, jossa ruumisautossa lippu liehui puolitangossa ja kyydissä oli selvästi arkku. Auto ajoi Oulun moottoritiellä n. 65 km/h keräten letkaa peräänsä, kunnes vähitellen auto autolta ruumisauto ohitettiin, kuten myös itse tein. Selvästi kuitenkin havaitsi, että autoilla ei hirvittävää kiirettä ollut ohi, eikä yhtään todella vauhdikasta ohitusta tullut.

Mietin jälkeenpäin, ettei siinä varmasti kuljetus ollut menossa kuin Oulun hautausmaalle, joten matkaa olisi ollut vain muutama kilometri itselläni ajaa perässä. Toisaalta, autohan olisi voinut ajaa pitemmällekin. Teinköhän suurenkin etikettivirheen?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
dohf kirjoitti:
Teinköhän suurenkin etikettivirheen?

En tiä teitkö etikettivirhettä, kun en mikään asiantuntija ole, mutta näin ihan maalaisjärjellä voisi kuvitella, että ohittaa toki saa ja tavallaan pitääkin, mutta kunhan sen tekee tyylillä eikä lähde renkaat ulvoen vaihtelemaan kaistaa ja paina savuvana perässä eteen tai vastaavaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
dohf kirjoitti:
Tulipahan tästä mieleeni, että miten te kanssa-autoilijat suhtaudutte moottoritiellä ajaviin ruumisautoihin? Normaalisti itse kunnioitan tietysti aina vainajaa perinteisin tavoin, esim. odottamalla koko hautajaissaattueen ennen kuin liityn tielle, mutta mitenkä moottoritiellä?

Olen ollut kerran ruumisauton kyydissä (täsmennetään, en ollut ruumis mutta ruumis oli kyllä kyydissä) matkan L:rannasta Helsinkiin, matkalle tietty sattuu myös moottoritietä. Tuolloin vaan tuli kuskin kanssa esille tuo ohittaminen moottoritiellä tai yleensäkin valtatiellä joilla on 100 km/h nopeusrajoitus. Kuljettaja totesi, että monasti ruumisautot ajavat valtatiellä/(moottoriteillä) liikennevirran mukana koska muussa tapauksessa jonoa synnyttäessään saattaisivat aiheuttaa ohitusten tähden huomattaviakin vaaratilanteita, jos ruumisauto sattuu ajamaan liikennevirtaa hiljaisemmalla nopeudella niin ohittaminen on kyseisen kuskin mielestä aivan normaali ja luonnollinen toimenpide koska kukaanhan ei tiedä kuinka kauan ruumisauto ajaa edellä, ts. tuskin kukaan haluaa ajaa vaikkapa 200 km ruumisauton perässä joka ajaa korkeintaan 80 km/h valtatiellä jolla on satasen rajoitus.

Taajama-alueella on sitten ne omat hyvät tavat joita on syytä noudattaa kun hautajaissaattue on liikenteessä.

vlad.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pysyyköhän sitä jotenkin paremmin hereillä, jos pitää maantiellä sellaista 5 metrin etäisyyttä edellä ajavaan, vaikka ei ole tarkoituskaan lähteä ohittamaan? Itellä on tapana pitää sellaista sopivaa väliä, että jotkut valopäät pääsevät mun eteen, mikäli ei yhdellä ohituksella kerkeä kaikista 5 autosta ohi. Joku päivä en päästäkään...

Tämmöinen kysymys vaihteeksi heräsi, kun tuli ajettua toissapäivänä Helsinki-Turku välin ja tänään Turku-Helsinki välin. Muutama maantien pätkä sinne vielä mahtuu, vaikka muuten alkaa olemaan sitä tasaista motarijynssäystä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
vlad kirjoitti:
Taajama-alueella on sitten ne omat hyvät tavat joita on syytä noudattaa kun hautajaissaattue on liikenteessä.

vlad.

Ois kyllä kiva tietää, että kuinkahan moni vielä tänä päivänä taajama-alueella ottaa hatun pois päästä kun ruumisauto tulee vastaan. Tokihan hattujakin on vähemmän kuin joskus mutta lippiksiä ja pipoja sun muita kuitenkin. Itsehän en kyllä käytä mitään hattuja, paitsi ehkä tosi kovilla pakkasilla pipoa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
avatar kirjoitti:
Ois kyllä kiva tietää, että kuinkahan moni vielä tänä päivänä taajama-alueella ottaa hatun pois päästä kun ruumisauto tulee vastaan. Tokihan hattujakin on vähemmän kuin joskus mutta lippiksiä ja pipoja sun muita kuitenkin. Itsehän en kyllä käytä mitään hattuja, paitsi ehkä tosi kovilla pakkasilla pipoa.

Täytyy kyllä tunnustaa etten itsekään kaikissa tilanteissa noudata taajama-alueella niitä käytössääntöjä hautajaissaattueen ohittaessa/sivuttaessa minut. Autolla jos olen liikenteessä niin tuolloin niitä tulee helpoiten noudatettua, pyörällä taasen asia on vähän niin ja näin, toki jos ovat kääntymässä editseni niin annan tietä koko saattueelle ja muissakin tapauksissa pyrin olemaan kohtelias saattueen ajaessa kohdalleni.

vlad.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murmeli kirjoitti:
#2: Tämän jonon seasta löytyi tietysti Pena Päristelijä eli perusmotoristi. Siellä ohiteltiin keltaisen viivan aikana, ylämäkeen ja vastaantulevista välittämättä. Kun "mulla on hei siidu mopo!". Vittuun motoristit yleisiltä teiltä.
Kerrotko vielä, miten tämä motoristi oli vaaraksi tai haitaksi liikenteelle? Vai vituttaako sinua pelkästään se, että motoristina hän pääsee paremmin ohituksiin?

Selvennyksenä sanottakoon, että itse en ole motoristi enkä ymmärrä ihmisiä, jotka aina ärsyyntyvät motoristien ohituksista. Joskus törmää toki päättömiin ohittelijoihin, mutta itsensä he siinä lähinnä vaarantavat.

p.s. Olin Ruotsissa autoilemassa ja se ei todellakaan ole mitään legendaa, että siellä on joustavampia autoilijoita. paljon miellyttävämpää maantieajoa kun Suomessa, kun siellä ymmärretään a) antaa tilaa nopeammille, b) pitää riittävät turvavälit, c) olla ärsyyntymättä nopeammista, d) yleisesti joustaa/olla kohteliaita liikenteessä.

p.p.s. Norjalaiset ovat vielä pahempia kuin suomalaiset. Liikennekulttuuri todella syvältä.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Joo, ei oo vielä kehittynyt pyörä kuskien aivokapasiteetti.
No pieni osa heistä tietää ja taitaa.

Pari päivää sitten välillä tällainen motoristi:

Ajoin paketti autolla sujuvaa matkavauhtia, kunnes eteen tuli motoristi. Ohitin ja jatkoin hieman nopeampana matkaa. Noin parin minuutin kuluttua motoristin aivosolut saivat käsiteltyä tilanteen, että p-auto meni minusta edelle ja otti minut kiinni ja ajoi reilua ylinopeutta ohitse, välittämättä vastaantulevasta liikenteestä. Puolen minuutin päästä motoristi oli jälleen edessäni ajaen noin 15km/h hiljempaa kuin minä, joka ajoin koko ajan tasaista nopeutta.
Seuraavat ohitus yritykset estettiin kiihdyttämällä ja taas hidastamalla.

Kyllä teki mieli hiukan takarengasta hiasta, onneksi omaan aivotoimintaa enkä moiseen ryhtynyt, mutta on nuita motoristeja kyllä tosi hankala yrittää ymmärtää. Eikä tämä ole laisinkaan ainoa laatuaan. Taitaa aikalailla olla nykyään puolet ja puolet jotka osaa ja jotka ei vaan osaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Murmeli kirjoitti:
Sääntö, ei poikkeus Lappeenrannassa. Olenko ennen maininnut, että ryssät vituttaa?

http://www.murmeli.com/album/25072006270.jpg

Suomesta löytyy päivittäin satoja ja satoja vastaavia tapauksia, niissä autoissa on vain Suomalaiset kilvet! Lisäksi löytyy satoja ja satoja autoja jotka on pysäköity peräkkäin kadun varteen siten että edessä ja takana on vähintään 3 metriä tilaa. Näin saadaan yhdellä autolla vietyä helposti kahden auton paikka. Ja jos on suinkin mahdollista 2 autolla torpeedoidaan helposti jopa 4 auton tila

Eli ei syytetä ryssiä siitä missä me Suomalaiset ollaan mallikansalaisia
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
VT kirjoitti:
Kerrotko vielä, miten tämä motoristi oli vaaraksi tai haitaksi liikenteelle? Vai vituttaako sinua pelkästään se, että motoristina hän pääsee paremmin ohituksiin?
Minua paremmin? Eli mm. keltaisen viivan (ohituskiellon) kohdalla?

Kerro minulle, eikö mielestäsi motoristi ole vaaraksi tai haitaksi liikenteelle ohittaessaan autoja ylämäkeen ohituskiellon kohdalla. Minun mielestäni on.

Toisaalta, liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi vaikka niiden rikkominen olisi joskus vaaratonta. Tällä kertaa siitä ei kuitenkaan ole edes kysymys vaan kyse oli liikenteenvaarantamisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös