Teen samaa kaupan käytävillä. Muutama juoksuaskel ja mummoa kylkeen, shoulder-to-shoulder, ilman pumppujalkoja. Välillä rapatessa roiskuu ja tulee pääosumia, mutta onhan siinä mummollakin vastuu, ei voi vaan tukkia käytävää ja olettaa ettei kontaktia tule.Ehkä ensi kerralla älyää väistää.
Olen huomannut saman ja oman kokemukseni mukaan valtaosa ajaa tällä tavalla. Motarilla nämä erot vielä korostuvat. Itse ajan yleensä sellaisen kaupparatsun kympin verran yli nopeutta mittariin nähden. Viimeksi lauantaina 4-tiellä ennen työmaata ohitin useammankin auton, kun ajoin 130 km/h mittarissa. Työmaan kohdalla hiljesin vähän alle 70 km/h (60 km/h-rajoitus) niin juuri ohittamiani autoja tuli ohi oikein urakalla. Työmaa-alueen jälkeen nostin vauhtia ja taas samoista autoista ohi. Ehkä se on jonkinlainen psykologinen juttu, kun tiedetään, että nopeus taas kohta nousee niin ei viitsistä hidastella ja vähät välitetään tietyömaan työntekijöiden turvallisuudesta.Kuopiossa on nyt tietöitä motarilla kun siltaa korjaavat. Hetkellisesti nopeusrajoitus muuttuu siten että ensin 100 --> 80 ja hetken päästä 80 --> 60 ja siitä vielä pikku pätkä 60 --> 50. Sitä en tajua että miten jotkut mulkerot kuvittelee ettei tuo nopeusrajoitus kosketa heitä, korkeintaan hidastetaan se vauhti siihen kahdeksaankymppiin mutta sitten vedetäänkin surutta vielä viidenkympin alueellakin samalla vauhdilla.
Teen samaa kaupan käytävillä. Muutama juoksuaskel ja mummoa kylkeen, shoulder-to-shoulder, ilman pumppujalkoja. Välillä rapatessa roiskuu ja tulee pääosumia, mutta onhan siinä mummollakin vastuu, ei voi vaan tukkia käytävää ja olettaa ettei kontaktia tule.
Kuopiossa on nyt tietöitä motarilla kun siltaa korjaavat. Hetkellisesti nopeusrajoitus muuttuu siten että ensin 100 --> 80 ja hetken päästä 80 --> 60 ja siitä vielä pikku pätkä 60 --> 50. Sitä en tajua että miten jotkut mulkerot kuvittelee ettei tuo nopeusrajoitus kosketa heitä, korkeintaan hidastetaan se vauhti siihen kahdeksaankymppiin mutta sitten vedetäänkin surutta vielä viidenkympin alueellakin samalla vauhdilla.
Samaa olen miettinyt. Valvonnan vähyys ilmeisesti vaikuttaa. Onko joku joskus nähnyt poliisin mittaavan nopeuksia työmaa-alueilla?
Kyllä te olette väkivaltaisia. Minä pysähdyn ja jään odottamaan kaistalleni, sivuaskeleita ottamatta ja annan mummon törmätä - myös holtittomien pikkulasten - jos eivät eteensä katso.Teen samaa kaupan käytävillä. Muutama juoksuaskel ja mummoa kylkeen, shoulder-to-shoulder, ilman pumppujalkoja. Välillä rapatessa roiskuu ja tulee pääosumia, mutta onhan siinä mummollakin vastuu, ei voi vaan tukkia käytävää ja olettaa ettei kontaktia tule.
Pari pidempää porttikieltoa olen kauppiaalta saanut, mutta se on kyllä väärin että lonkathan niiltä mummoilta murtuu ihan lapsellisen helposti ja porttari tulee sitten seurauksesta eikä teosta.
Kyllä te olette väkivaltaisia. Minä pysähdyn ja jään odottamaan kaistalleni, sivuaskeleita ottamatta ja annan mummon törmätä - myös holtittomien pikkulasten - jos eivät eteensä katso.
Mä en tee noin enkä oo mummoja koskaan muutenkaan potkinut. Avaan niille ovet ja annan ylähyllyiltä mitä tarviivat ja poistan sohjot rollaattorin renkaista. Ehkä siksi vain kun on omakin mummo vielä. Mummot on mukavia.Teen samaa kaupan käytävillä. Muutama juoksuaskel ja mummoa kylkeen, shoulder-to-shoulder, ilman pumppujalkoja. Välillä rapatessa roiskuu ja tulee pääosumia, mutta onhan siinä mummollakin vastuu, ei voi vaan tukkia käytävää ja olettaa ettei kontaktia tule.
Pari pidempää porttikieltoa olen kauppiaalta saanut, mutta se on kyllä väärin että lonkathan niiltä mummoilta murtuu ihan lapsellisen helposti ja porttari tulee sitten seurauksesta eikä teosta.
Eli pyöräilijän pitää saada pyörä pidettyä tien reunaviivan oikealla puolella? Saanko tähän lähteen.Todennäköisesti kotinatsia alkoi vituttamaan, kun näki spandexit ja päätti kostaa omalla tavallaan. Toki pyöräkin näyttäisi viipottavan viivan molemmin puolin aika epämääräisesti, joten kannattanee myös siellä suunnalla vilkaista peiliin.
Valitettavasti 99% pyöräilijöistä on pilannut kaikkien maineen, niin näitä sitten tulee. Pyöräilijät ja hevosten kanssa liikkuvat ovat siitä ikäviä, että kuvittelevat kaikkien kulkevan heidän ehdoillaan. Sitten, kun tiedetään suomalaisten hermojen pituus liikenteessä, niin näitä tullaan näkemään jatkossakin.
Eli pyöräilijän pitää saada pyörä pidettyä tien reunaviivan oikealla puolella? Saanko tähän lähteen.
Poukkoilulla? Ihan normaalilta menolta se näytti eikä siinä pyöräilijä tehnyt yhtään mitään väärää.Ei, mutta onhan se selvä, että tuollaisella poukkoilulla tulee vaaratilanteita, kun ensin mennään pientareella ja yhtäkkiä vetäistään kaistan puolelle.
Laki ei kiellä pyöräilijää ajamasta ajoväylällä jos piennar on olemattoman kapea. Melko varma olen kyllä, että pakettiauton kuljettaja rikkoi lakia.Ja itse asiassa laki kyllä ohjeistaa pyöräilijää käyttämään piennarta.
Pyöräilijät ja hevosten kanssa liikkuvat ovat siitä ikäviä, että kuvittelevat kaikkien kulkevan heidän ehdoillaan.
Poukkoilulla? Ihan normaalilta menolta se näytti eikä siinä pyöräilijä tehnyt yhtään mitään väärää.
Vai oliko ajatus, että hevosten pitäisi pysyä kaikilta autoteiltä aina poissa?
Kai sinä nyt omin silmin näet videolta, että piennar oli hyvin kapea, eikä pyöräilijän voi olettaa sillä pysyvän. Kai sinä nyt omin silmin voit lukea kopioimaasi lain kohtaa ja lukea: ”piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä”.Rikkoi sitä kyselemääsi lakipykälän. Tieliikennelaki toteaa yksiselitteisesti näin
"Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella."
Kai sinä nyt ihan omilla silmilläsi näet videolta, että pyörä menee välillä pientareen puolella ja välillä ajoradalla? Pakettiauto toki menee liian läheltä, mutta jos ei pyörää saa kulkemaan suoraan, niin kannattaa jäädä kotiin.
Kai sinä nyt omin silmin näet videolta, että piennar oli hyvin kapea, eikä pyöräilijän voi olettaa sillä pysyvän.
Pyöräilijän linja siirtyi ehkä 30 senttiä oikealle ja vasemmalle, maksimissaan puoli metriä. Kun sinä ajat autolla, pysyykö autosi näin tarkasti samalla ajolinjalla keskellä kaistaa vai oletko sinäkin urpo?Ei, kun et nyt halua ymmärtää pointtia. Kun video alkaa, pyörä on ajoradalla. Seuraavaksi pyöräilijä siirtyy pientareelle, ilmeisesti Bemaria väistäen, minkä jälkeen hän ohjaa jälleen ajoradalle. Kyllä, minä pidän sitä poukkoiluna pienrateen ja ajoradan välillä. Ja olen kyllä sitä mieltä, että pakettiautoilija oli tilanteen suurin urpo. Kenties jopa ainoa varsinainen urpo, mutta kyllä tuollaisella ajolinjan vaihtelullakin on syytä sinne peiliin vilkaista.
Voin toki olla tyhmä, mutta tuskin eri mieltä kanssasi oleminen, sitä automaattisesti tarkoittaa.
Kun sinä ajat autolla, pysyykö autosi näin tarkasti samalla ajolinjalla keskellä kaistaa vai oletko sinäkin urpo?
Pyöräilijä saakin sen rajan ylittää. Sinä et nyt vaan sitä taida ymmärtää.Pysyy valkoisten viivojen sisällä (mikä on minun ajoratani) toisin kuin tällä pyöräilijällä, joka ylittää valkoisen viivan vähintään kahdesti.
Pyöräilijä saakin sen rajan ylittää. Sinä et nyt vaan sitä taida ymmärtää.
Kun ei kumpikaan olla juristeja (ilmeisesti?), niin ei leikitä sellaisia, vaan luetaan mieluummin esimerkiksi aikaisemmin linkittämääni Liikenneturvan ohjeistusta. Eikö?Missä on se kohta laista, joka kertoo, että pyöräilijä saa poukkoilla mielivaltaisesti ajoradan ja pienrareen välillä? Tällainen on tosiaan mennyt kyllä ihan ohi. Mutta selvensi tilannetta.