Mauri-Antero
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- -
Itse päivitin n. kuukausi sitten autoni uudempaan, ja yhtenä ostokriteerinä oli, ettei siinä ole vakkaria. Sellaisen käyttäminen etäännyttää ajamisesta, mikä tekee hallaa liikenteelle.
.
En nyt muista, minkä sukupolven edustaja olit, mutta teillä näkee aika paljon, että jojoillaan koko ajan hitaammin ja nopeammin, vaikka kyseisessä autossa on taatusti vakkari. Ja aina, kun vilkaisee kuskia, siellä on nämä seniori- edustajat.
Itse laitan aina vakkarin päälle kun rajoitus on 60 tai yli. Säädän sen aina silleen että ylinopeutta on 7-8 km/h. Eli maksimi mistä ei tule sakkoa.
Jos joku edessä ajaa jojoillen nii sit on vähän hankalampi vakkaria käyttää mut muuten aina olen ajanut vakkarilla jo kymmenisen vuotta. Eikä se oo kyllä etäännyttäny mua ajamisesta yhtään.
Tuo on ihan fiksua. Itse säädän vakkarin valtateillä vielä jopa n. 10-15km/h ylinopeutta, koska kokemuksen mukaan poliisi ei taatusti käänny perään. Asia on sitten toinen, kun keli on huono ja vaatii ajamaan jopa alinopeutta. Silloin sen voi ymmärtää.