Tuli taas nähtyä todellin teiden ritari.. Papan vaan kannattaisi opetella ne liikennesäännöt ja tarkkailla sitä liikennettä, ennenkuin alkaa osoittaa mieltään ja mulkoilemaan pahasti. Tuttu tilanne, olin lähdössä pysäkiltä. Kyseessä harvinaisen iso pysäkkialue, mahtuu kolmekin bussia peräkkäin, lisäksi ennen sitä on bussikaistaa. Edessä oli siis se n. 10m tyhjää tilaa ja vasemmallakin reilusti tilaa, ennen tietä. Vilkkua vasemmalle ja liikkeelle, sillä välin kun ajelin pysäkkiä eteenpäin ehti siitä mennä yksi auto ohi. Seuraavaan oli matkaa ja muutenkin jo tuolla ensimmäisellä autolla olisi jo ollut aikaa antaa sitä tilaa. No, tämä kauempaa tuleva renault ei hiljennä yhtään, ennenkuin on pakko. Varmasti oli nähnyt että se vilkku oli minulla ollut päällä ainakin 5 sekuntia. Ja olin jo päässyt tuolle tielle ennenkuin kyseinen patu tuli sieltä vähintään sitä kuuttakymppiä. Ja tietenkään se meikäläisen lähes 20 vuotta vanha rohjo ei kovin nopeasti kiihtynyt.
No, seuraavassa risteyksessä paloi punaiset ja hieman ennen valoja tie muuttuu kaksi kaistaiseksi, vasen suoraan meneville ja oikea oikealle kääntyville. Otin vasemman kaista, koska kukaan ei ollut jäämässä seuraavalle pysäkille ja olin jatkamassa suoraan. Edessäni oli yksi henkilöauto (mikä oli mennyt ohitseni, kun olin siitä pysäkiltä lähdössä) Rellu meni sitten oikealle kaistalle, sen toisen henkilöauton rinnalle. Äijä vilkuili sieltä meikäläistä erittäin äkäisen näköisenä. Odotin jo käsimerkkejä ym. mutta ei ihme kyllä sellaisia tullut. No, hymyilin vaan nätisti takaisin. Tuossa vaiheessa oli selvää mitä valojen jälkeen tulee tapahtumaan. Rellu kiihdytti sen minkä ehti ja koukkasi tuohon minun ja sen toisen henkilöauton eteen. No, toivottavasti tuli edes hyvä mieli rellukuskille. On varmaan niitä tyyppejä mitkä on jostain syystä kateellisia kun busseilla on se yksi etuajo-oikeus enemmän. Ja just olin ajatellut että onpas ollut viime aikoina asiallista porukkaa liikenteessä, tilaa tulee kiitettävästi ym.
Noista tuimista ilmeistä saa joskus hupiakin työpäivään. Taannoin seisoin valoissa odottelemassa. Vastaantulevien puolella oli yksi auto kääntymässä vasemmalle. Eli on väistämisvelvollinen minua ja muita vastaantulevia kohtaan. Koska nuo valot syttyy molemmille samaan aikaan ja ei ole nuolivaloja kummallakaan mihinkään suuntaan. Tuossa autossa oli joku keski-ikäinen nainen tuima ilme naamallaan ja tuijotti meikäläistä. Oma ajokki nytkähti aavistuksen eteenpäin vähän ennen valojen vaihtumista, koska en painanut jarrua tarpeeksi lujaa koko aikaa (automaattilaatikko ja pykälä päällä, eli veto jatkuvasti siis päällä) No, valot vaihtui risteäville punaiseksi ja ennenkuin ne ehti meille vaihtua vihreiksi tuo nainen kiihdytti edelleen tuima ilme meikäläiselle ja koukkasi siitä editseni vasemmalle. Tuossa kohtaa repesin vaan nauramaan ja jos katseet voisi tappaa, olisin jo kuollut. Ja nuo valot siis vaihtuu ihan tarkkaan samaan aikaan molemmille puolin, sen verran usein niissä tulee aikaa päivittäin vietettyä. No, kai se voitti sekunnin aikaa siinä, ei sieltä minun takaani ketään enää olisi tullut, joita olisi pitänyt väistää.
Noista tuimista ilmeistä tuli mieleen sekin, kun joskus ajan kuluksi tarkkailee niitä vastaan tulevia. Ilmeisesti se autolla ajo on vaan sitten niin vakava juttu tai sitten meikäläisen naama ei vaan miellytä.. Jostain syystä ne ajelee niillä ns. kalliilla autoilla. Ne nissan-ukkelit sen sijaan usein hymyilee meikäläiselle. Jänniä yksityiskohtia sitä joskus vaan tulee huomattua. Yleensä sitä ei tule paljon kiinnitettyä muiden ilveilyyn liikenteessä, on siellä tärkeämpääkin seurattavaa.