Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 004 477
  • 12 304

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pääsääntöisesti liikenne Stadissa toimii hyvin, mutta kyllähän joka paikasta myös idiootteja löytyy. Viime aikoina eniten on ketuttanut sään ja liukkauden vaikutus autoilijoiden käyttäytymiseen liikennevaloja lähestyttäessä. Stadissa ajellaan muutenkin liikaa päin punaisia ja jotenkin näin työmatkalaisena tuntuu, että nyt liukkailla talvikeleillä tuo punaisia päin ajaminen on kymmenkertaistunut.

Ymmärrän kyllä sen, että liukkaalla vaatii pidempään saada auto pysäytettyä, mutta pelisilmää on nimenomaan se, että huomio tämän kun lähestyy liikennevaloja. Nyt tuntuu siltä, että kun itse pysähtyy selkeästi punaisiin valoihin niin vierestä suhahtaa todella usein vielä joku urpo, jolle jalankulkijoiden/pyöräilijöiden henki ei tunnu olevan kovinkaan kallis. Yhteinen piirre näille urpoille on usein se, että auto on vanha ja huonokuntoinen ja usein läpikotaisin jäässä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Joku saatanan idiootti veti kolmion takaa Länsikeskuksen cittarin parkkihallista suoraan eteen sivuilleen vilkaisematta, kun olin tulossa parkkipaikalle. Ja torvikonsertin jälkeen apina näytti vielä keskisormea. Autokoulu 3 vuotiseksi!
Laitetaan vielä tarkennukseksi kuvalinkki tapahtumapaikkaan. Minä siis menossa tuosta rakennuksen edustalta (lasien kohdalta kohti citymarket-kylttiä) ylöspäin ulkoparkkipaikalle ja apina tulee minusta nähden oikealta kolmion takaa suoraan eteen. Jäi senteistä kiinni, ettei pösön keula kärsinyt. Taisi kaveri luottaa siihen, että oikealta tulevana on etuajo oikeutettu, eikä vaivautunut huomioimaan kolmiota.
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Parkkipaikoilla yleensäkkin ihmisiltä unohtuu se, että kaikki risteykset ovat tasa-arvoisia ellei toisin ilmoiteta. Monesti on meinannut kaveria puskea vasemmalta kylkeeni, kun käännyn oikealle. Onneksi ei talvikelillä kertaakaan, muuten olisi nissanin pelti kuprulla. Ja yleensähän ihmiset olettaa, että se on minun vikani, jos tulen parkkirivistä parkkipaikan "pääväylälle" väistämättä vasemmalta tulevia. Ovatko parkkipaikat liikekeskuksien edustoilla olleet niin harvinaisia silloin 70-80-luvuilla, ettei niiden ajosäännöistä ole autokouluissa silloin kerrottu mitään? Siltä vaikuttaisi, nimittäin aika moni näistä parkkipaikkojen terroristeista on viisikymppisiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parkkipaikoilla yleensäkkin ihmisiltä unohtuu se, että kaikki risteykset ovat tasa-arvoisia ellei toisin ilmoiteta. Monesti on meinannut kaveria puskea vasemmalta kylkeeni, kun käännyn oikealle. Onneksi ei talvikelillä kertaakaan, muuten olisi nissanin pelti kuprulla. Ja yleensähän ihmiset olettaa, että se on minun vikani, jos tulen parkkirivistä parkkipaikan "pääväylälle" väistämättä vasemmalta tulevia. Ovatko parkkipaikat liikekeskuksien edustoilla olleet niin harvinaisia silloin 70-80-luvuilla, ettei niiden ajosäännöistä ole autokouluissa silloin kerrottu mitään? Siltä vaikuttaisi, nimittäin aika moni näistä parkkipaikkojen terroristeista on viisikymppisiä.

Nooh, ei se aina ihan näin selkeää ole, esim P-merkin sijoitus voi joskus olla melkoinen kompa. Eli jos P-merkki on rivien päissä, eikä parkkialueen sisäänajoväylillä, niin rivien välistä oikealta tuleva on vissiin väistämisvelvollinen. Ja voi kai se pääväylän selkeä isommuuskin asiaa joskus sekoittaa, eihän esim seutu- tai yhdysteihin liittyvillä pikkuteilläkään ole kolmioita, mutta ovat silti väistämisvelvollisia.
"Kuljettajan on kuitenkin aina väistettävä muuta liikennettä, jos hän on tulossa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta alueelta taikka polulta, tilustieltä tai muulta vähäiseltä tieltä tai moottorikelkkailureitiltä."
Noin periaatteessa allekirjoitan kuitenkin avautumisesi.

Edit: Esimerkki tuosta kompasta: Turun K-citymarket Ravattula: http://maps.google.fi/maps?f=q&sour...qLTAZx6wT8A0tSpzS2BBZw&cbp=12,168.29,,0,18.92. En mä nyt mihinkään hattupaskavannomisiin mene, mutta väittäisin, että rivien välistä tuleva väistää.
Edit2: Nyt toimivalla linkillä!
 
Viimeksi muokattu:

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nooh, ei se aina ihan näin selkeää ole, esim P-merkin sijoitus voi joskus olla melkoinen kompa. Eli jos P-merkki on rivien päissä, eikä parkkialueen sisäänajoväylillä, niin rivien välistä oikealta tuleva on vissiin väistämisvelvollinen.
Itse asiassa P-merkillä ei sinänsä ole mitään tekemistä etuajo-oikeuden kanssa. Tämä merkki on kyllä monissa paikoissa melkoinen kompa, mutta lähinnä väin parkkisakkojen suhteen ;)

Perustelen hyvällä lainauksellasi (boldasin olennaisimman):
"Kuljettajan on kuitenkin aina väistettävä muuta liikennettä, jos hän on tulossa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta alueelta taikka polulta, tilustieltä tai muulta vähäiseltä tieltä tai moottorikelkkailureitiltä."
Eli väistämisevelvollisuus on aina, jos tullaan "vähäiseltä tieltä" (esim. juuri parkkipaikan ajoväylä, tai mikä tahansa muu nimeämätön tienpätkä) "oikealle" tielle (nimetty tie?). Mutta jos tullaan vaikkapa parkkipaikan ajoväylältä toiselle vähäiselle tielle, niiden kesken on voimassa normaalit väistämissäännöt - oli siinä risteyksessä sitten P-merkki tai ei.

Mielestäni tuossa omassa esimerkissäsi väistämisvelvollisuus on silloin, kun tullaan Reivikadulle. Jos taas tullaan parkkipaikalta Reivikadun rinnalla kulkevalle pienemmälle väylälle, on kyseessä tasa-arvoinen risteys.

Tämä siis oma tulkintani, korjatkaa toki jos olen väärässä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Saatana perkele.

Ajatko juuri sinä vitun kovalla vauhdilla epäetuajo-oikeutetusta suunnasta kohti risteystä. Ok, sinut pitäisi tervata höyhenillä, vetää kölin alta ja nussia uudestaan. Terveisin kolme sydäriä, kaksi mahahaavaa ja yksi kolari.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Vittu nyt äijät ja ämmät ottakaa liikennesäännöt haltuun tossa Raision Ikean viereisessä liikenneympyrässä! Oikealta kaistalta ei vittu jatketa matkaa suoraan kohti ohikulkutietä/Ruskoa!
 

Rocco

Jäsen
Vittu nyt äijät ja ämmät ottakaa liikennesäännöt haltuun tossa Raision Ikean viereisessä liikenneympyrässä! Oikealta kaistalta ei vittu jatketa matkaa suoraan kohti ohikulkutietä/Ruskoa!
Meinaatko kun täältä tullaan liikenneympyrään? (linkki Google Mapsiin)
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Eipä tullut yllätyksenä uutinen useista peltikolareista Uudellamaalla. Torstaina kun mentiin viiden jälkeen Tikkurilasta Lahtea kohti, tie oli ihan oikeasti liukas, mutta sehän ei maailman nopiemman kansan edustajien tiettyyn osaan vaikuta. Vaikka matkalla näkyikin auto katollaan, ja useampi ulosajo. Kaikissa oli jo auttajat/poliisi paikalla, joten liverapoa ja osallisten kommentteja ei ole jaettavaksi.

Olisi edes ympäri pyörähtäneen auton pistäneen miettimään, mutta valitettavan moni paineli selvästi toista sataa km/tunnissa läpi tuulen ja tuiskun. Mutta toisaalta, kun autossa kerran on ESP, niin voi ajella miten tykkää. Eiku... Eilen karisi lopullisesti usko (eipä sitä jäljellä tosin juuri ollut) lauseeseen "talvi yllätti autoilijat". Ja paskanmarjat, ei se ketään voi oikeasti yllättää, mutta kun sopivan tilannenopeuden löytäminen ei onnistu lähellekään kaikilta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin toden totta talvi, tuo ihmeellinen vuoden aika joka esiintyy joka vuosi pääsee aina silloin tällöin ( joka vuosi ) yllättämään meidät autoilijat. Niin monta ihmeellistä ja kummallista asiaa mahtuu maailmaan, kuten taidettiin jossain lasten laulussa laulaa joskus ammo vainaan aikoihin..

Voidaan sanoa, että tämä kuluva talvi on poikkeuksellinen siinä määrin, että nyt on oikeasti talvi. Tälläisiä ne talvet olivat joskus 2000 luvun alussa ja kultaisella 1900 -luvulla. Etelä-Suomessa ei ole ollut varmaan pariin kymmeneen vuoteen niin paljon lunta kuin nyt on ?. Suurin syy ulosajoihin ja kolarointiin on luonnollisesti siinä ratin ja penkin välissä, mutta nyky autoissa on aivan liian paljon turvallisuuteen liittyvää tekniikkaa. Se on tietenkin hyvä, mutta mutta valitettavasti me luotamme liikaa autoon, kuten thv294 mainitsee, "Kyllä se ESP tän tiellä pitää..."

Suomalaisten talviajotaito Oulun alapuolella on radikaalisti heikentynyt myös paljolti teiden suolaamisen takia. Suolaa kylvetään surutta, vesistöistä/maaperästä välittämättä ja suurin osa talvesta ajetaan keinotekoisesti sulatetuilla teillä. Teille annetaan "luokituksia" kuinka nopeasti ne on putsattava ja sitten syytettään tienhoidosta vastaavaa jos tietä ei ole aurattu ja sattuu joku kolari. Mutta sitten kun sataakin lunta 15 cm ollaan totaalisessa paniikissa. Paskotaan housuun kun keli onkin sellainen kun talvella pitäisi olla.
 

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Meinaatko kun täältä tullaan liikenneympyrään? (linkki Google Mapsiin)

Uskoisin, että tarkoitetaan tätä suuntaa (Google Mapsiin tämäkin). Ja True Bluen kanssa täysin samaa mieltä asiasta, on se kumma kun ei osata vaikka nykyään siinä on ihan kyltitkin kertomassa tuon oikean tavan ajaa tuossa...

edit... http://www.ts.fi/teemat/liikenne/116524.html

Tuossa nyt vielä vähän juttua kys. asiasta ja vähän ajantasaisempi kuvakin tuosta liittymästä.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rispektiä kaikille niille autoilijoille, jotka pysäköivät kevyen liikenteen väylille! Erityisesti Mannerheimintien ja Urheilukadun varsilla tämä on päivittäistä toimintaa, jota pidän suoranaisena perseennäyttämisenä jalankulkijoille ja pyöräilijöille.

Ikinä en aja fillarilla ohi noista premiumautoista ilman että jättäisin räkäisemättä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikinä en aja fillarilla ohi noista premiumautoista ilman että jättäisin räkäisemättä!

Mulle ei ole niin väliä sillä, millainen auto on kyseessä. On se sitten premiumkärry tai persaukisen vanha romu, räkäisen poikkeuksetta jos se on ihan pisin vittua parkissa. Bonuspisteitä annan itselleni kunnon osumasta kuskin puolen kahvaan tai sivulasiin.

Joo, lapsellista on käytös, tiedän sen kyllä, mutta en jaksa välittää. Tuollainen harmiton haistapaska- muistutus ei kuitenkaan moraaliani niin paljoa nyrjäytä, ettenkö jatkossakin toimisi noin. Itse asiassa, se tuntuu jopa hyvältä. En tuota rahallista vahinkoa kusipääpysäköijälle, joten aivan sama.

Viime- tai edelliskesänä näin täällä Turussa erittäin tökerösti pysäköidyn uudehkon Jeepin, lähes keskellä erään puutalokompleksin sisäpihalle (ja parkkipaikalle) johtavaa risteystä. Kai siitä ainakin pienemmällä autolla pääsi hivuttautumaan ohikin, mutta joku ei ollut päässyt. Auto oli samassa paikassa seuraavana aamunakin ja joku oli jättänyt vähän hintavamman muistutuksen. Kuskin puolelle auton kylkeen oli näppärästi oranssilla spraymaalilla kiskaistu, että "LOISTOPARKKI!". Itse en ollut asialla, enkä tuollaista edes tekisi, mutta kieltämättä hymyilytti.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Uskoisin, että tarkoitetaan tätä suuntaa (Google Mapsiin tämäkin). Ja True Bluen kanssa täysin samaa mieltä asiasta, on se kumma kun ei osata vaikka nykyään siinä on ihan kyltitkin kertomassa tuon oikean tavan ajaa tuossa...

edit... http://www.ts.fi/teemat/liikenne/116524.html

Tuossa nyt vielä vähän juttua kys. asiasta ja vähän ajantasaisempi kuvakin tuosta liittymästä.

Juurikin tämä suunta. Perjantai ja lauantai meinasi tuoda taas uutta peltiä autoon kun tyypit vaan puskee sieltä oikealta suoraan. Saas nähdä koska rysähtää.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Eilen tuli leikittyä teiden ritaria ja ilmoitin poliisille autosta, joka ajeli holtittomasti miten sattuu maantiellä vauhdin seilaten välillä 30-100km/h ja koko matka keskiviivaa pitkin. Rattijuopumusta siis epäilin. Tunti tän ilmoituksen jälkeen Jyväskylän liikkuvasta partiosta soitettiin, että kyseessä oli iäkäs mummeli (selvinpäin), jonka he saivat kiinni törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ajo oli keskusta-alueella jatkunut samanlaisena, mm. päin punaisia ja liikenteenjakajan väärältä puolelta ajoa. Kiittelivät kovasti ilmoituksesta, ja pitivät rouvan ajoa itsekkin sen laatuisena, että promille veressä ei riitä.
 
Tuli taas nähtyä todellin teiden ritari.. Papan vaan kannattaisi opetella ne liikennesäännöt ja tarkkailla sitä liikennettä, ennenkuin alkaa osoittaa mieltään ja mulkoilemaan pahasti. Tuttu tilanne, olin lähdössä pysäkiltä. Kyseessä harvinaisen iso pysäkkialue, mahtuu kolmekin bussia peräkkäin, lisäksi ennen sitä on bussikaistaa. Edessä oli siis se n. 10m tyhjää tilaa ja vasemmallakin reilusti tilaa, ennen tietä. Vilkkua vasemmalle ja liikkeelle, sillä välin kun ajelin pysäkkiä eteenpäin ehti siitä mennä yksi auto ohi. Seuraavaan oli matkaa ja muutenkin jo tuolla ensimmäisellä autolla olisi jo ollut aikaa antaa sitä tilaa. No, tämä kauempaa tuleva renault ei hiljennä yhtään, ennenkuin on pakko. Varmasti oli nähnyt että se vilkku oli minulla ollut päällä ainakin 5 sekuntia. Ja olin jo päässyt tuolle tielle ennenkuin kyseinen patu tuli sieltä vähintään sitä kuuttakymppiä. Ja tietenkään se meikäläisen lähes 20 vuotta vanha rohjo ei kovin nopeasti kiihtynyt.
No, seuraavassa risteyksessä paloi punaiset ja hieman ennen valoja tie muuttuu kaksi kaistaiseksi, vasen suoraan meneville ja oikea oikealle kääntyville. Otin vasemman kaista, koska kukaan ei ollut jäämässä seuraavalle pysäkille ja olin jatkamassa suoraan. Edessäni oli yksi henkilöauto (mikä oli mennyt ohitseni, kun olin siitä pysäkiltä lähdössä) Rellu meni sitten oikealle kaistalle, sen toisen henkilöauton rinnalle. Äijä vilkuili sieltä meikäläistä erittäin äkäisen näköisenä. Odotin jo käsimerkkejä ym. mutta ei ihme kyllä sellaisia tullut. No, hymyilin vaan nätisti takaisin. Tuossa vaiheessa oli selvää mitä valojen jälkeen tulee tapahtumaan. Rellu kiihdytti sen minkä ehti ja koukkasi tuohon minun ja sen toisen henkilöauton eteen. No, toivottavasti tuli edes hyvä mieli rellukuskille. On varmaan niitä tyyppejä mitkä on jostain syystä kateellisia kun busseilla on se yksi etuajo-oikeus enemmän. Ja just olin ajatellut että onpas ollut viime aikoina asiallista porukkaa liikenteessä, tilaa tulee kiitettävästi ym.

Noista tuimista ilmeistä saa joskus hupiakin työpäivään. Taannoin seisoin valoissa odottelemassa. Vastaantulevien puolella oli yksi auto kääntymässä vasemmalle. Eli on väistämisvelvollinen minua ja muita vastaantulevia kohtaan. Koska nuo valot syttyy molemmille samaan aikaan ja ei ole nuolivaloja kummallakaan mihinkään suuntaan. Tuossa autossa oli joku keski-ikäinen nainen tuima ilme naamallaan ja tuijotti meikäläistä. Oma ajokki nytkähti aavistuksen eteenpäin vähän ennen valojen vaihtumista, koska en painanut jarrua tarpeeksi lujaa koko aikaa (automaattilaatikko ja pykälä päällä, eli veto jatkuvasti siis päällä) No, valot vaihtui risteäville punaiseksi ja ennenkuin ne ehti meille vaihtua vihreiksi tuo nainen kiihdytti edelleen tuima ilme meikäläiselle ja koukkasi siitä editseni vasemmalle. Tuossa kohtaa repesin vaan nauramaan ja jos katseet voisi tappaa, olisin jo kuollut. Ja nuo valot siis vaihtuu ihan tarkkaan samaan aikaan molemmille puolin, sen verran usein niissä tulee aikaa päivittäin vietettyä. No, kai se voitti sekunnin aikaa siinä, ei sieltä minun takaani ketään enää olisi tullut, joita olisi pitänyt väistää.

Noista tuimista ilmeistä tuli mieleen sekin, kun joskus ajan kuluksi tarkkailee niitä vastaan tulevia. Ilmeisesti se autolla ajo on vaan sitten niin vakava juttu tai sitten meikäläisen naama ei vaan miellytä.. Jostain syystä ne ajelee niillä ns. kalliilla autoilla. Ne nissan-ukkelit sen sijaan usein hymyilee meikäläiselle. Jänniä yksityiskohtia sitä joskus vaan tulee huomattua. Yleensä sitä ei tule paljon kiinnitettyä muiden ilveilyyn liikenteessä, on siellä tärkeämpääkin seurattavaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oli muuten kolmostiellä pääsiäisen paluuliikenteen seassa aika pirun monta sumarisankaria. Perille kun pääsin, piti ottaa kasisatanen burana, että päänsärky hellitti. Pitää ihmetellä myös, mikä siinä kosteassa asfaltissa on niin pelottavaa, että satasen alueella lykitään kaheksaakymppiä. Ne navigaattorit mitä jokaisella nykyään on tuulilasissa kiinni näyttävät kyllä sen todellisenkin nopeuden.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kaikki autoilijat jotka eivät osaa käyttää vilkkua, varsinkin liikenneympyrässä tai kiertoliittymässä.

muutama viikko sitten "koulutin" saman päivän aikana kahta eri autoilijaa vilkun käytössä.
Tilanne, oma auto parkissa kadun reunassa ylämäessä. Istun rattiin ja laitan vilkun päälle. Autoni taakse pysähtyy nainen uudessa Audissa. No parkkiinhan se haluaa todella vilkkaasti liikennöidyllä kadulla jossa ei juuri vapaita parkkipaikkoja löydä. Ei näytä vilkkua käyttävän joten odottelen rauhassa reippaan minuutin pari. Naisen taakse on jo muodostunut kunnon jono autoja ja äänitorvet soi. Tajuaa sitten laittaa vilkun päälle, joten sitten voin lähteä liikkeelle.

Toinen tapaus oli lähes identtinen.
Ehkä muistavat ensi kerralla että vilkku löytyy.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ehkä muistavat ensi kerralla että vilkku löytyy.
Peukku tälle! Olisin itse tehnyt aivan samalla tavalla. Jos ei vilkkua viitsitä käyttää muutun erittäin ärsyttäväksi.

Aina välillä näkee näitäkin sankareita jotka pysähtyvät kadulle kun kadunvarsiparkissa ei ole yhtään paikkaa odottamaan jotain (esim. kaveriaan kaupasta). Siihen vaan kadulle, muina miehinä. Eikä edes vilkkua voi laittaa jumalauta! Niin vituttaa tuommoinen että olen joskus jäänyt siihen taakse soittamaan torvea niin pitkäksi aikaa että se vilkku menee päälle. Satana! Ja jos tulevat lyömään niin lyön takaisin.
 

Rocco

Jäsen
Ehkä muistavat ensi kerralla että vilkku löytyy.
Itsehän tein lähes vastaavan tempun tässä vaasalaisessa risteyksessä. (Linkki Google Mapsiin).

Auto oli pysähtynyt tuohon pankin taaemmaisen oven kohdalle, vilkku päällä oikealle. Eli siis keskelle ryhmittymiskaistaa. No, minä kyllä huomasin että kuski ei ollut autossa vaan viereisellä pankkiautomaatilla jonossa, ja auto oli vaan tylysti parkissa vilkku päällä sen aikaa kaistalla. Oli mukava lauantai-ruuhka, ja minä olin kääntymässä oikealle, joten päätin tarkoituksella ajaa sen auton taakse kun edellä ollut auto oli tottakai jo "ryhmittäytynyt kääntymistä varten" kaistalle. Valot oli silloin punaisella, joten eihän sitä välttämättä huomaa. No kun tuossa invapaikallakin oli auto, jäin sitten hieman poikittain ja osittain tukin myös oikeanpuoleisen suoraan menevän kaistan. Valot vaihtui vihreälle, ja kas kummaa niin edessäni ollut auto ei liikkunutkaan minnekään, ja muutama muukin jäi taakseni odottamaan. Torvea pari kertaa, sitten ovea raolleen ja "kas kummaa, kuski on automaatilla!". Johan tuli kaveri sukkelasti takaisin kun muutkin alkoivat soittamaan torvea! Miten ollakaan, heti kulman takana oli muutama vapaa parkkipaikka niin kaveri pääsi takaisin automaatille.

Näinhän ei saisi tehdä, hyi minua, mutta jollei ihmisille anna palautetta liikenteessä niin ei ne koskaan opi. Torven soitto on maailmalla hyväksi havaittu, mutta Suomessa niin aliarvostettu!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Torven soitto on maailmalla hyväksi havaittu, mutta Suomessa niin aliarvostettu!

Tästä tulikin mieleeni, että jos olette autolla pysähtyneet suojatien eteen, ja joku ajaa pysähtymättä ohi, niin äänitorvi pohjaan. Tällöin varoitatte kaikkia muita siitä, että joku idiootti on aiheuttamassa hengenvaaraa jalankulkijoille. Saattaa myös olla, että se idiootti jää edes hetkeksi miettimään, mitä oikein tapahtui, ja hiljalleen se järjen valo alkaa jostain onkalosta hänelläkin kajastaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tästä tulikin mieleeni, että jos olette autolla pysähtyneet suojatien eteen, ja joku ajaa pysähtymättä ohi, niin äänitorvi pohjaan. Tällöin varoitatte kaikkia muita siitä, että joku idiootti on aiheuttamassa hengenvaaraa jalankulkijoille.
Mä lähden tähän mukaan. Mulla on työmatkan varrella yksi ihan killerisuojatie jossa tulee vielä ruumiita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös