Minkälainen autokoulu tuolla rajan toisella puolella on?
Ei siellä mitään autokoulua ole
Rohkenen väittää toista, kas tässä: Venäläinen autokoulu @ youtube
Ei siellä mitään autokoulua ole
Mitään tuollaista peileihin katsomiseen liittyvää ongelmaa en ole kyllä itse tuolla idässä havainnut. Venäläisen liikenteen suurin ongelma kärjistettynä on mielestäni liian suuri tilannenopeus monessa tilanteessa. Tähän siis liittyy myös se, miten monta hevosta siinä kyseisessä mersussa tai bemarissa sillä kertaa sattuu olemaan.Käytännössä tämä tarkoittaa mm. juuri sitä, että peileihin ei katsota.
nimim. 5 vuoden kokemus autoilusta Venäjänmaalla
Kylläpä löytyi aamulla joku totaalinen kusipää liikenteestä...
Itse olen kerran törmännyt aivan vastaavaan tapaukseen pk-seudulla, kun kolmion takaa tullut ja jarrutukseen pakottanut autoilija ei tykännyt torvestani/keskisormestani. Silloin soitin heti poliisille, kun olin päässyt eroon noin nelikymppisestä kaverista, joka oli ulkoisen habituksen ja verbaalisen ulosannin perusteella popsinut steroideja aamupalaksi jo pidemmän aikaa. Jostain se oli vielä jonkun susiruman eukon hankkinut itselleen, jonka omistamalla autolla - Honda CR-V:llä - mies ajeli. Onneksi ajoneuvon haltijatiedot sa kätevästi hankittua esim. numeropalveluista ja sen jälkeen on vaan toteutuksesta kiinni, katoaako ajoneuvosta esim. rengaspaineet yllättäen kotipihassa tai tuleeko taivaalta meteoriitti takalasista läpi. Tai alkaako miehelle tulle tuntemattomasta numerosta kyselyitä, mihin hintaan saisi anabolisia.Jos en olisi saanut laitettua ovia heti lukkoon, olisin varmaan saanut pahasti pataani, sillä sen verran kiihdyksissä mies lasiakin takoi. En tiedä, pitäisikö tällaisissa asioissa ilmoittaa poliisille. Kaikenlaisia hulluja sitä auton rattiin pääsee.
Mutta kertokaa nyt minulle mikä siinä autolla ajamisessa on nyt niin saatanan vaivalloista?
Tuuli ja lumi ovat hioneet tienpintoja ihan älyttömästi. Kun töistä lähdin, niin onneksi tajusin liukkauden ensimmäisessä kiihdytyksessä enkä jarrutuksessa. Millä tahansa vaihteella missä tahansa nopeudessa kaasua painamalla rengas alkoi sutia. Liikkeellelähdössä keula haki enemmän sivulle kuin eteenpäin. Asiaa ei tietysti yhtään auta se, että alla olevat kitkat ovat ikivanhat ja pitäisi ostaa uudet talvirenkaat. Saa olla aika skarppina koko ajan.Vaikka ei suoraan olekaan kehuttavaa tai haukuttavaa niin liikenteeseen liittyen tämä lienee oikea ketju kysymykselle, mikä/miten ihmeessä Helsingin kadut muuttuivat tänään kiillotetuiksi luistinradoiksi ?
OK, ulkona on vähän pakkasta ja teillä paikkapaikoin hieman liukasta. Siis ihan normaali ja jopa ihan hyvä talvikeli. Mutta kertokaa nyt minulle mikä siinä autolla ajamisessa on nyt niin saatanan vaivalloista?
Kylläpä löytyi aamulla joku totaalinen kusipää liikenteestä
Olisi tosiaan pitänyt heti ilmoittaa poliisille, mutta tilanteen jälkeen olin oikeasti vähän jännittynyt ja rationaalinen toiminta unohtui. Kyseinen kaiffari vaikutti olevan sen verran tiltissä, että oven auki saatuaan tuskin olisi tyytynyt vain keskustelemaan. Kostotoimenpiteet taas jäävät jo siitä syystä, että auto oli jonkin rahoituslaitoksen nimissä, eikä kuljettajan selvittäminen taida enää onnistua ilman poliisivoimia.Ilmoita ihmeessä Poliisille jatkossa heti tapahtuman jälkeen, jotta voivat joko etsiä kaverin käsiinsä tai ainakin mahdollisesti soittaa kyseiselle kaverille, että jatkossa koittaa käyttäytyä. Tuollaiset saattavat säikähtää Poliisin soittoa sen verran ettei välttämättä jatkossa tee sitä.
Toisaalta oman käden oikeudella selvität sen osoitteen ja käyt yöllä viskelemässä vaikka kiviä siihen autoon ihan vaan vittumaisuudessasi. Reilua? Ei todellakaan, mutta tuo hyvänmielen. No enpä itse ole vielä koskaan jaksanut noin paljoa vaivaa nähdä.
...useimmiten tällaisissa kolareissa on syynä liian suuri tilannenopeus.
Onneksi tämä ei ole sulla tapana.Ehkä vittumaista minulta, mutta mitä sitten.
Onneksi tämä ei ole sulla tapana.
Kävitkö pyytämässä virkatodistuksen nähtäväksi vai mistä tiesit kyseessä olevan pääkaupunkiseutulaisen? Ovatko ne Helsingin sisääntuloväylillä aamuruuhkassa puskurit kiinni toisissaan suhaavat helsinkiläisiä, jotka ovat aamutuimaan lähteneet Kehä III:n ulkopuolelle hakemaan vauhtia? Ovatko ne joka syksy Oulun seudulla tunaroivat autoilijat tulleet sinne Helsingistä asti? Esim. http://www.lb.kaleva.fi/plusj=816723/index.cfmMikä siinä on, että pääkaupunkiseutulaiset menettävät kaiken järkensä huonossa ajokelissä? Citymaastureilla ja bemareilla pitää vetää samaa vauhtia kuin keskikesän aurinkokeleillä.
No varmasti tulee, kun oikein kerjäät. Varsinkin kun tuo jutuistasi päätellen todellakin on sinulla tapana.Tulihan se sieltä. Arvasin että joltain tulee vastaavaa kommenttia. No, ei se mitään, tietäähän sen että muut saa täällä kirjoittaa mitä lystää ja kysellä vinkkejä kanssa-autoilijoiden ärsyttämiseen ym. (ja niitä sitten ilolla annetaan) paitsi ne työkseen ajavat. Koska nehän on sitten ihan mulkkuja. Ei vaan jaksais samoja jauhaa aina.
Mikä siinä on, että pääkaupunkiseutulaiset menettävät kaiken järkensä huonossa ajokelissä? Citymaastureilla ja bemareilla pitää vetää samaa vauhtia kuin keskikesän aurinkokeleillä.