Suljettu Osasto

  • 15 881
  • 191

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Huuhaa
Itselläni on vähän samanlainen tunne, että tässä hoidellaan asioita nyt vähän niin kuin kabineteissä.... Suurimman osan listalla olevista kirjoittajista tunnistin, mutta on siellä muutama, joiden nimimerkkiä en ole nähnyt koskaan aikaisemmin Jatkoajassa, vaikka täällä lähes päivittäin käyn.

No, valittiinhan Ville Peltonenkin Salt Lake Cityn joukkueeseen, vaikka hän ei todellakaan kuulu ko. joukkueeseen.

Otetaan yksi raaka esimerkki, ylläpidon ystävä sekä HPK-fani valittiin ko. palstalle, vaikka hän on Jatkoajan aikana kirjoittanut palstalle vain 56 viestiä (0.19 / päivä).

Mutta minä en saa kritisoida Jatkoaikaa enkä varsinkaan HPK:ta, ettei kirjoitusoikeuteni lähde tai perheeni talo pala.
 

Kaivanto

Jäsen
Uskallan nimittää seuraavaa faktaksi, koska se koskee vain itseäni: aikanaan luin Kiekkopesässä ainakin konkaripuolen viesteistä kaikki, kun taas viime aikoina Jatkoajassa en ole jaksanut edes avata n. puolta ketjuista. Syitä osaan äkkiseltään onkia itsestäni esiin kolme:

1) rajallinen aika

Viestien absoluuttinen määrä on paisunut sen verran suureksi, ettei kaikkia edes SM-liigapuolelta + vapaasta keskustelusta ehdi lukemaan - vaikka en seuraa aktiivisesti NHL:ä tai Mestistä, minkä pitäisi omalta osaltaan helpottaa urakkaa. Osasyynsä tähän on epäilemättä sillä, etten surffaile kotonani siitä simppelistä syystä etten ole sinne yhteyttä hankkinut.

2) viestien persoonattomuus,

jonka syyt juontuvat viestimäärään nekin. Kirjoittajia on niin paljon, että nikeistä syntyy yleiskäsitys joissakin tapauksissa hitaasti, useimmissa tapauksissa ei laisinkaan. Usein nettipalstoilla tolkutetaan ja periaatteellisena lähtökohtana korostetaan, että asiat kiistelevät eivätkä ihmiset. Se pitää tietenkin paikkansa siinä mielessä, ettei tarkoitus ole haistatella paskoja tai vittuilla leveästä kärsästä vaan keskustella ja kiistellä ulkohenkilöllisistä asioista. Siinä mielessä taas ei, että kirjoittajien persoonalliset kirjoitustyylit ja persoonat yleensä ovat oleellinen osa niin tätä kuin mitä tahansa muutakin keskustelupalstaa. Vai jaksaisiko joku lukea Jatkoaikaa, jos jok'ikisen viestin lähettäjänä lukisi aberystwyth?

Minulla ei ole hajuakaan, millaisen määrän eri kirjoittajia ihminen voi tällaisessa ympäristössä erillisinä käsitellä. Henkilökohtaista varmaan. Joka tapauksessa mekaniikka sinänsä on näppituntumalla sen kaltainen, että jos viidestäkymmenestä keskenään keskustelevasta hlöstä oppii nopeasti erottamaan 50 eri persoonaa, tuhannesta ei opikaan tuhatta - eikä edes sataa tai sitä viittäkymmentäkään, vaan ehkä kymmenen-kaksikymmentä. Ilmiö on ongelmallinen, sillä se on edessä väistämättä saitin kasvattaessa suosiotaan. Ja jos asian tilaa halutaan lähteä jotenkin korjaamaan, toimenpiteet ovat ensi vaiheessa väistämättä tavalla tai toisella syrjiviä ja elitistisiäkin.

3) suhteellisesti vähäinen asiapitoisuus,

joka ruokkii itse itseään. Vaikka asiaa on ollut ja on puhtaan määrällisesti paljon, se katoaa hymiötulituksen alle. Noin teknisesti ei pitäisi olla kummempi homma selata ketjut läpi valikoiden tärkeimmät viestit vaikkapa pituutta kriteerinä käyttäen, mutta kyse ei olekaan siitä. Kaikki viestit ovat fyysisesti näkyvissä ja sikäli helposti havaittavissa, mutta varsinainen keskustelun polttopiste heiluu jossain smilien ja eekkien välimaastossa. Ja edelliseen kohtaan viitaten, näistä tokaisuista ei saa irti sitä vähääkään mitä saisi, jos ne liittyisivät jonkinlaisiin vanhoihin skeemoihin kirjoittajista. Kun itse painiskelee vaikeuksissa asian löytämisessä uskoo saman pulman piinaavan muitakin mikä johtaa siihen, että harvoin viitsii kertoa oman pitemmän asiansa vaikka sellaista muka olisikin, koska "ei sitä kuitenkaan kukaan lue". Vaarana nyt onkin se, että Suljettu osasto laskee muiden palstojen tasoa mikä taas edistää edellä kuvattua kierrettä. Ts. uudet, periaatteessa potentiaaliset yrittäjät eivät viitsi ryhtyä hankkimaan kannuksiaan epäkannustavassa ympäristössä.

---

Minusta ongelma siis on olemassa eikä siihen voida mitenkään puuttua jatkoaikalaisten valtaosaa syrjimättä. Siitäpä herääkin kysymys, onko ongelma niin merkittävä, että sille oli ryhdyttävä tekemään jotakin. Onko tärkeämpää tarkemmin määrittelemättömän osan viihtyvyys vai periaatteellinen tasa-arvoisuus. En uskalla edes yrittää ottaa kantaa koko konkkaronkan puolesta. Sen tiedän, että Suljetun osaston puolella tulen mitä ilmeisimmin lukemaan viesteistä suurimman osan tai peräti kaikki ja opin tuntemaan paljon "henkilökohtaisemmin" monia kirjoittajia, joiden olemassaolo on mennyt aiemmin ohi olankohautuksella. Ja senkin tiedän, että suuri osa porukasta kokee nyt tulleensa sysätyksi takapihalle pois silmistä. En ollenkaan ihmettele sitä.

Uudistus antanee kaikille enemmän luettavaa ja osalle enemmän keskusteltavaa. Se on taatusti tehty käyttäjien parhaaksi ollen siitä huolimatta elitistinen ja epädemokraattinen. Kastijaon kokemusta esiintyy jatkossa varmasti ja kukin saa issekseen päättää, oliko uudistus sen arvoinen vai ei.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ei ole yhtään marttyyriä vielä tullut ketä kieltäytyisi SO:n oikeuksista?Vähän,kuin tämä muslimi Kylmässä ruingissä..:D

Itseäni juuri harmittaa lähinnä tämä "varjokeskustelu" mikä varmaan yltyy.Toivottavasti tällä kertaa vastaisivat edes näihin meidän roskaväen keskusteluun,jos valioliigalta jotain kysytään..
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Mistä lähtien...

...Suljetulta Osastolta on päässyt lomille??? Kun kerran halutaan tehdä näin räikeitä linjavetoja, niin vetäkää nyt kunnolla ne rajat sitten!

Sovitaanko niin, että Suljetulle Osastolle kirjoitusoikeuden saaneet, saavat vain kirjoittaa tälle Osastolle. En ainakaan minä katso mielellään sitä, että nämä "gurut" tulevat temmeltämään tavallisen kansan pariin. Jos tavallinen kansalainen ei saa Suljetulle Osastolle kirjoittaa, niin miksi "gurut" saavat, tai edes haluavat keskustella meidän tavallisten ihmisten kanssa??? Olemmehan kuitenkin eri kastissa. Ei kai kukaan rahallisesti rikas ihminenkään lähde köyhien keskelle heiluttelemaan setelinippuja?!?!

Toivonkin, että Suljetun Osaston jengi pysyisi siellä ja kävisivät sitä laadukasta keskustelua mitä me emme osaa. Uskoisin että tällä jengillä ei ole mitään halua osallistua keskusteluihin SM-liiga puolella. Itse odotan mielenkiinnolla sitä, että mitä enemmän Suljetun Osaston jengi osaa sanoa esim. lauantain HIFK-Pelicans pelistä. Itse odotan ainakin todella laadukasta analyysiä pelistä.
Samalla haluan kuitenkin ottaa opikseni. Tulen seuraamaan tiiviisti Suljetun Osaston kirjoituksia, jotta toivottavasti joku päivä yllän samalle tasolle kirjoittajien kanssa.

Ps. Ja turha ottaa tästä viestistä hernettä nenään. Minä en provosoi. Minä en tätä kahtiajakoa tehnyt. Sen tekivät jotkut muut...

Pps. Ja kuten huomaatte, mielestäni tämä kahtiajako oli todella turha. Se herättää vain pahaa mieltä, katkeruutta ja kateutta. Ei kukaan oikeasti tästä hyödy. Kyllä ne gurut ovat tähänkin asti hyvin meidän tavallisten ihmisten kanssa pärjänneet. Miettikää sitä...

Tsemppiä kaikille!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Mutta minä en saa kritisoida Jatkoaikaa enkä varsinkaan HPK:ta, ettei kirjoitusoikeuteni lähde tai perheeni talo pala.
No tuo kritiikistä pidättäytyminen ei kyllä takaa vielä yhtään mitään sun tapauksessa.

Joo. Tämähän on tsättiviesti, mutta aivan sama. Vehje hukkasi juuri sivukaupalla pitkän litanian vastauksia ja vielä oli oma vika kun leikepöydällä ja selaimessa noita pyöritin. Keitän kahvia ja aloitan uudestaan Wordilla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Voi Hyvä Jumala Sentään...

... tätä katkeruuden määrää! Jos tämä nyt jotakuta lohduttaa, niin minua ei valintani tuonne "Suljetulle" hetkauta mitenkään. MInä ainakin jatkan entistä linjaani, eli kirjoitan jääkiekkoaiheiselle palstalle kaikesta muusta paitsi jääkiekosta. Siis sinne vapaan turvan rääpimisen osioon.
Jos osallistun "Suljetulle", niin siihen pitää olla TODELLA HYVÄ SYY/OTSIKKO, JOHON REAGOIDA...

UNDERSTOOD?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Re: Mistä lähtien...

Viestin lähetti tiki10
Sovitaanko niin, että Suljetulle Osastolle kirjoitusoikeuden saaneet, saavat vain kirjoittaa tälle Osastolle. En ainakaan minä katso mielellään sitä, että nämä "gurut" tulevat temmeltämään tavallisen kansan pariin. Jos tavallinen kansalainen ei saa Suljetulle Osastolle kirjoittaa, niin miksi "gurut" saavat, tai edes haluavat keskustella meidän tavallisten ihmisten kanssa??? Olemmehan kuitenkin eri kastissa. Ei kai kukaan rahallisesti rikas ihminenkään lähde köyhien keskelle heiluttelemaan setelinippuja?!?!

Öh, mitenkäs sitten me (kai meitä muitakin on) jotka vain vedettiin tuonne mukaan, ihan pyytämättä saati sitten kysymättä? Entä, jos en saakkaan aikaiseksi tarpeeksi asiallista tekstiä, ja nuo samat kurjat lemppaavat seuravalla oven avauksella minut ulos? Mihinkäs minä sitten kirjoitan? Olenhan toki liian hyvä kirjoittelemaan teidän B-luokkalaisten kanssa, mutta nuo elitistiset A-luokkalaiset eivät minua joukkoonsa hyväksy. Mitäs sitten teen? Vetäydyn takavasemmalle ja pysyn hiljaa?

No joo, asiallisesti ottaen minä luen mielenkiinnolla SO:a, mutta tuskinpa tuonne paljon tulee kirjoitettua, ne lyhyet chattiviestini aion laittaa tulevaisuudessakin SM-liiga tms. osastolle. Eikös tämä nyt ole tullut kaikille selväksi, että keskustelu jatkunee kuten ennenkin ja SO:lle tulevat kirjoitukset ovat sitten enemmän tuollaisia kolumni tyyppisiä, ja niihin reagointiaika on keskimääräistä pitempi.

Uudistuksesta sen verran vielä, että olisin kyllä pystynyt helposti elämään vanhallakin systeemillä, mutta kokeillaan nyt tätäkin. Jokuhan (Muksu?) jo mainitsi, että jollei homma toimi, niin ainahan voi vetää töpselin seinästä ja palata vanhaan.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Seti
Miten olisi äänestys aiheeseen liittyen

Lainaan itseäni. Eli tuohan olikin jo pystyssä.

Tilanne (94 ääntä)
Hyvä ratkaisu 16%
Aivan sama 33%
Huono ratkaisu 51%

Aika tasaista, jos niputtaa hyvän ja aivan saman.

No joo. Katsoinpa piruuttani millaisia sanamaakareita valiojoukkoon kuuluu. Kirjoittajien nimimerkin alkukirjain A tai B
Hmmm. Minimimäärä postauksia, jolla eliittiin on päässyt, 15. Aika vähän? Maksimimäärä, jolla on pudonnut (A ja B alkuiset) 1013, aika paljon?

Hieman hämärät valintaperusteet. Eniten harmittaa niiden puolesta, jotka todella osaavat kirjoittaa mutta ovat silti jääneet paitsioon (ei en kuulu näihin)

Jatkoajan jatkosta - toivotaan parasta, pelätään pahinta.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Perusteluja?

Voisivatkohan moderaattorit ym. vähän selventää Suljetulle Osastolle pääsyn kriteereitä? Katselin nopeasti läpi "armoitettujen" listaa ja silmiini pomppasi kirjoittajia, jotka ensinnäkään eivät ole kirjoittaneet montaakaan viestiä (min. 4 viestiä) ja toisaalta viimeisen viestin kirjoittamisesta voi olla yli kuukausi, parhaassa (vaiko pahimmassa) tapauksessa jopa yli puoli vuotta! Mielestäni olisi reilua tuoda julki kirjoittajien jaotteluperusteet.

Itse en ole mitenkään katkera, että en tätä seulaa läpäissyt. En välttämättä sitä haluaisikaan. Onhan oma Jatkoaikailuni ollut melko passiivista, eikä aikani valitettavasti riitä (etenkään pitkien) viestien kirjoittamiseen. Kiinnostaisi kuitenkin tietää syyt tiettyjen kirjoittajien Suljetulle Osastolle pääsyyn ja toisaalta joidenkin poisjättämiseen.
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
No eipäs tunnu keskustelu olevan mitenkään korkealentoista tahi valtaisin esimerkillistä tällä uudella SOsastolla. Jokaisen hyväksytyn on näköjään pakko käydä kiittämässä henkilökohtaisesti saamastaan suuresta kunniasta. Todellinen hyvä veli kerho. Näyttäkääs nyt kyntenne a-ryhmäläiset ja pistäkää jauhot suuhun meille tavallisille pulliaisille kunnon keskusteluilla ja lopettakaa se selkään taputtelu.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jaotteluperusteet tuotiin jo julki: Mutu
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Ja noin katkerien tyyppien kanssa sitten pitäisi vielä keskustella jatkossakin? Ottaisitte mallia Andrejsta, mielestäni yksi parhaista kirjoittajista jatkoajasta ja olisi kuulunut joukkoon vaikka sinne olisi valittu puolet vähemmän kirjoittajia. Ei kuitenkaan valituksen sanaakaan edes rivien välistä.

Olisi tuosta suljetusta osastosta tietysti voinut tehdä sellaisen oikeasti vain niille parhaille räätälöidyn osaston, jonne kirjoitetaan juuri niitä kolumni-tyyppisiä tekstejä. Nyt siellä temmeltävät myös kaiken maailman Abut ja vilpertit.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tasokasta kirjoittelua

Jokaisella on oma näkemyksensä mikä on tasokas kirjoittelu. Eikö?
Eli yksiselitteistä "tasokasta kirjoittelua" ei ole. Onko tasokas kirjoittelu aiheesta riippuvainen vai kirjoituksen pituudesta? Ehkä se on kieliopin perusteella tasokas?

Mikäli tasokas kirjoittelu on esim. kieliopin hallitseminen niin palautan jälleen (aikaisemmin kommentoinut) mieliinne, että
sivuilla vierailee ulkomaalaisia (oletan) sekä henkilöitä, joilla on lukihäiriö (kuten Hjalliksella). Lukihäiriö aiheuttaa muunmuassa selkeitä kirjoitusvirheitä, jonka johdosta tietämätön voi pitää kirjoitusta huono-tasoisena. Lukihäiriö on tänä päivänä aika yleistä eikä monikaan tiedä poteavansa tätä.
Toisaalta on myös henkilöitä, jotka eivät pysty kirjoittelemalla
esittämään asiat yhtä selkästi tai selvästi kuin puhumalla (ja päinvastoin).
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osa 2

Lukekaa

Viestin lähetti BigRedBob
Ihan vakavasti ottaen, en tiedä suostuisinko edes kirjoittamaan tuolle S-Osastolle mitään, jos joku sinne jostain syystä valitsisi, koska en ole kyllä mitä pienimmässäkään määrin koko kastijärjestelmän kannalla.
Sinulla eikä kellään muullakaan ei ole mitään velvollisuutta kirjoittaa yhtään mitään, yhtään minnekään muualle kuin miltä itsestäsi tuntuu. Aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Sinulta, eikä keltään muultakaan, ei otettu mitään. Sen sijaan annettiin mahdollisuus halukkaille keskustella hyvin erilaisessa hengessä kuin tähän saakka on Jatkoajassa ollut mahdollisuus.

Nimilistan julkistaminen oli tarkoitettu avoimuudeksi. Harmi että ihmiset eivät tunnu millään saavan sitä, että se nimilista on vain se mistä nyt aletaan sitten tuota koko systeemiä kehittää.

Meitä on arvosteltu myös tiedottamisen puutteesta – yhtäkkiä vain lyötiin rajoitettu palsta kehään ja valitut nimet liitteenä listassa. Nyt nimenomaan katsotaan miten homma etenee, kaikki saavat sanoa sanansa ja son sekaankin pääsee jos oikeasti haluaa.
Viestin lähetti Mustavalkoinen
Näkemiin Jatkoaika! Minut saa poistaa kaikista listoista.
Juu. Kiitos meidänkin puolestamme. Kovasti on yritetty, mutta aina ei näemmä voi onnistua.
Viestin lähetti hull16
Nyt kun tuo Suljettu Osasto syntyy niin voitaisiinko rajata tavalliselle puolelle tulevien ...
Tarkoitus on nimenomaan kannustaa perusteltuihin mielipiteisiin, ja jotkut ovat vain parempia ytimekkäässä ilmaisussa kuin toiset. Muuten jatketaan palstojen sääntöjen mukaan jatkossakin. Mielipiteesi on tietysti noteerattu jatkoa ajatellen.
Viestin lähetti Kempes
Turhaa hössötystä tästä suljetusta osastosta. Olen ymmärtäväni, että viestejä voi muutkin lukea kuin nämä osastolaiset.
Näin luonnollisesti on asia. Ei mekään nyt sentään aivan idiootteja olla. Paitsi ehkä pari.
Viestin lähetti Jaska85
En minä ainakaan Roccoa tai Mendietaa syytä siitä että he ovat paremmassa valossa kuin minä. SYY ON YKSIN JATKOAIKA.COMIN PÄÄTTÄJIEN.

JA MIKSI TE ETTE VALINNEET GIANFRANCOA JOKA ON KIRJOITTANUT PALJON YLEISÖÄ PALVELEVIA JUTTUJA MESTIKSEN PUOLELLE???

(täällä sorretaan italialaisia)
No juuri siksi kun M E S O R R A M M E I T A L I A L A I S I A. Toivottavasti tuo “miksi tuo valittin ja tuota ei?” –kysymys alkaisi olla pikkuhiljaa vastattuna.
Viestin lähetti Janos
Äh, törkeää, Janis on mutta ei Janos...

No, mä olen mkuitenkin sitä mieltä että tiettyjä käyttäjänimiä tässä kastijaossa saatetaan ehkä sortaa... En toki itseäni tarkoita...
Olet aivan oikeassa. Tässä vaiheessa vähän kirjoittaneet kirjoittajat jäivät selvästi paitsioon. Asia korjataan sitä mukaa kuin keretään. Jostain piti aloittaa, homma haluttiin käyntiin nyt, ja sen kehittäminen on paljon helpompaa käyttäjien avulla. Mitään ei ole lyöty kiveen. Paitsi näemmä minä päätäni tässä ketjussa, mutta se on toinen asia.
Viestin lähetti Master God
Kuinkahan vaikea olisi teknisesti toteuttaa sellaista vaihtoehtoa, että muutkin kuin suljetun osaston eliitti pääsisi kommentoimaan siellä käsiteltyjä aiheita ilman, että sekin täyttyisi viestitulvasta. Eli esimerkiksi sellainen optio, että käyttäjä voisi valita, haluaako lukea ainoastaan eliittiryhmän vai kaikkien käyttäjien viestejä. Keskustelu jatkuisi samaan tapaan kuin ennenkin. Näin sitten pikku hiljaa seuloutuisi näistä "ei-eliitti"-ryhmäläisistä ne, joilla on eliitin mielestä fiksuja mielipiteitä, ja jotka näin ollen voidaan hyväksyä tähän eliittiin. Näin kaikille annettaisiin mahdollisuus ilmaista mielipiteensä, mutta toisaalta jokainen voi päättää haluaako lukea suurta viestitulvaa vai ainoastaan sellaisia mielipiteitä, jotka aikaisemmin ovat todettu keskimääräistä fiksummiksi(?). Oliko vaikeasti selitetty?

*lukeekohan näitä kukaan*
Tekniikka on Lelun heiniä, joten en osaa sanoa. Ei paskempi idea. Toisaalta tarkoitus on siis, että keskustelu avoimilla palstoilla jatkuu kuin ennenkin ja lisää lähetteitä jaetaan niiden perusteella. Periaatteessa ilmeisesti varsin lähellä ehdottamasi systeemin tarkoitusta, vaikka kieltämättä tuo ideasi ei muiltakaan osin ole huono.

Ja ei näitä kukaan näytä lukevan. Kaikki vain kirjoittavat. Perkele.
Viestin lähetti Old TJ
Eli tässäkin keskustelussa on mainittu ja vaikka kuinka monta todella tasokasta kirjoittajaa nimeltä, jotka eivät syystä taikka toisesta tuolla listalla ole. (Itsellä tuli päällimmäisenä mieleen railwayman.) Se ettei pääse kommentoimaan keskustelua aiheuttaa henkilöstä riippuen enemmän taikka vähemmän mielenkiinnon laantumista keskustelua kohtaan ja monessa tapauksessa sen jälkeen "luisumisen" jonnekin muualle Jatkoajasta.

Niin - voihan sitä vapaalle puolelle edelleen naputella, mutta väistämättä sinne kuitenkin tulee tason putoamista ainakin jossain määrin niin tuskin sekään jaksaa niin kovasti kiinnostaa.
Tämä tuntuu olevan yksi pahimmista kipupisteistä ja kertaus on opintojen äiti: Lista oli vain ensimmäinen ja alku. Kaikki pitää alkaa jostain, ja me emme kuvitelleetkaan saavamme homman kuntoon kerralla. Kyllä se tästä varmasti kohtuullisessa mallissa on parissa viikossa – ja lista tulee siis elämään katkeraan loppuun saakka.
Viestin lähetti Pihvi
No jaa, aluksi tuli semmonen olo että "jaahas, näinkö tässä kävikin.." Mutta toistaalta ihan sama. Jäihän tänne "ulkopuolellekin" paljon hyviä kirjoittajia, joten kyllä mä luulen että nää "herratkin" vielä tänne normaalillekin puolelle kirjoittaa.. No, sehän nähdään, kohta..
Sellainen ajatus on Suljetun Osaston perustamisen takana. Se ei korvaa, vaan täydentää.
Viestin lähetti md17
Allekirjoittaneen kaltaiselle äärimmäisen harvoin keskusteluun osallistuvalle tämä 'Suljettu Osasto' on aika yhdentekevä asia, mutta käytännössä joitain ongelmia se tuottaa. Ainakin kiekkopesämäisen systeemin, jossa 'b-luokan' kirjoittajat kirjoittavat avoimelle palstalle kommentteja 'suljetun osaston' hemmojen hengentuotteisiin, tyyliin 'sille ja sille siitä ja siitä asiasta'. Se tullee olemaan hieman rasittavaa ajoittain.
Yksi asia kuitenkin minua askarruttaa; nimittäin tämä 'Suljettu Osasto' nimitys. Ainakin minulle se juontaa ensimmäiseksi mieleen perinteisen mielenterveyshoitolaitokseen liittyvän määritteen.
Jepulis. Keskustelun jakaantuminen on ehdottomasti bääd. Sille ei oikein voi mitään - jos keskustelua jaetaan niin se jakaantuu. Katsotaan miten pahaksi ongelma muodostuu, ja toisaalta mitä keinoja sen voittamiseksi keksitään. Saa ehdottaa. Perseennuolentapisteitä tarjolla.

Nimi on valittu huolella – mutta jostain syystä emme lainkaan huomanneet tuota yhteyttä. Harmillista...
Viestin lähetti HABS #11
Itse en ole päässyt harvojen ja valittujen joukkoon enkä sitä kyllä odottanutkaan. Suurin osa omista teksteistäni on melko lyhkäisiä ja ehkä enemmän chat tyylisiä. Kirjoitan aika paljon töistä ja työn ohessa niin se osittain "estää" pitkien ja jääkiekkoa syvältä luotaavien analyysien kirjoittamisen.
Juuri tuo on mielestäni asian ydin. Ei tässä ole kenenkään muunkaan syytä ruveta tuntemaan oloaan huonoksi jos ei koskaan saisikaan oikeutta kirjoittaa suljettuun. Ja se oikeus voi silti tulla, tutkimattomat on meidänkin tiet, varsinkin lauantaiaamuöistä.

Toisilla on kuitenkin aikaa syystä tai toisesta. Tai sitten sitä aikaa on tehty kun on halua käydä oikein rauhallista keskustelua jostain aloituspisteestä. Suodaan se heille! Me muut saamme jatkaa vapailla palstoilla aivan kuten ennenkin, ja kun ei ole kaipuuta suljettuun kirjoittamiseen - lukuoikeudethan onkin kaikilla - niin mikäs ongelma tässä on? EDIT: Viimeinen kysbä siis yleisesti, ei HABS #11:lle.
Viestin lähetti BigRedBob
Pontti kuitenkin oli se, että en näe tämän ratkaisun mitenkään ainakaan parantavan Jatkoajan keskusteluiden tasoa, muutakuin tietenkin näiden A-ryhmän keskustelijoiden osalta. Juuri tämän saman kahtiajaon (tavallisiin keskustelijoihin ja sitten sisäpiirin keskinäiseen munanimurinkiin) takia ei jaksanut Kiekkopesä enää myöhemmässä vaiheessa innostaa, eikä kiinnosta Jatkoajankaan lätkäkeskustelut enää niin paljon. Vapaaseen keskusteluun nyt ei varmaan suurempaa vaikutusta ole, mutta niistä asioista voikin keskustella millä tahansa foorumilla.

Kun Jatkoaika aloitti toimintansa, niin jonkinlaisena mottona mottona taisi olla "by the fans for the fans", jos en aivan väärin muista. Nykyään se taitaa mennä hieman toisin. (?)
Ei mene. Ihan kiekkofaneja nekin ovat, jotka ovat tätä suljettua palstaa toivoneet – ja me olemme pääosin sama porukka kuin aluksikin. Miksi tämä viha? Joku ryhmä käyttäjistä oli tyytyväisiä toissapäivänä ja joku toinen ei. Yritetään auttaa niitä, jotka ovat muutosta toivoneet, ja ensinmainitut vetävät herneet nenään, vaikkei heiltä mitään viety. Älkää omiko itsellenne mitään lätkäfanistatuksia – niitäkin on moneen lähtöön, ja osa on kaivannut kunnollista keskustelupaikkaa jo valkoisen Kiekkopesän lopusta asti, ja vielä isompi osa Jatkoajan sitten lopulta ”valmiina” nähtyään. Antakaa meidän yrittää palvella niitäkin, joilla on toisenlainen maku. Käyttäjille tätä tehdään, ja jotkut tekevät kovastikin työtä ihan sitä varten. Ei me teitä tahallamme kiusata.
Viestin lähetti Johannes
ratkaisu tämä suljettu osasto mielestäni. Jos tämä johtaa siihen, että me "nuijat" jäädään aidan taakse leikkimään keskenämme, lopahtaa kirjoitushalut aika äkkiä. Tällainen yhtenäinen lievä "me-jatkoaikalaiset" henki lopahti kyllä kuin seinään.

Enkä ikinä ole halunnut yhteenkään kerhoon, joka huolii minut jäsenekseen. Tiedoksi vaan (poistuu laulaen en ole katkera, mutta kuitenkin ....).;) ;) ;)
En nyt tiedä kaiken tuon hymiöhässäkän jälkeen miten tosissasi olet, mutta varmuuden vuoksi ja kun vauhtiin on päästy.

Nuijat on ajettu pois sieltä aidankin takaa. Perkeleet metelöivät sielläkin liikaa. Eiku – toivottavasti alkaa seljetä? Ei tässä ketään olla nuijaksi päätetty – ei nuo muut niin teräviä ole, että se niiltä onnistuisi – eikä aitakaan siis ole mikään betonimuuri. Kerhoista ihan sen verran, että noiden kahden kappaleesi välillä on looginen ristiriita.
Viestin lähetti Hartza
Tästähän on muodostunut varsinainen keskustelu, melkein tulee mieleen Meritan entinen varatoimitusjohtaja Pertti Voutilainen ja hänen kuuluisa jako hyviin ja huonoihin asiakkaisiin. Epäilemättä noita huonoja asiakkaita lähti paljon pois ja varmasti on lähtenyt myös hyviä siinä sivussa.

Mitäpä jos katkeroituneet ihmiset, joita ilmeisesti on paljon korjaisi luunsa ja etsisi jonkun toisen hiekkalaatikon, jossa leikkiä. Luulisi internetistä löytyvän. Ei tarvittaisi suljettua osastoa ja keskustelun taso paranisi kertaheitolla turhien chattiviestien poistuttua myös ns. vapailta palstoilta. Eiköhän tuo porukka saisi keskenäänkin sen verran hyvän keskustelun aikaiseksi ja tämän lisäksi vielä hyvän mielen?
No niin jätkät! Kiinni jäätiin. Nyt kaikki tietää, että me ollaan pankinjohtajariistäjiä. Omia esimerkkejäsi käyttäen tästä keskustelusta voisi sanoa niinkin, että kun joku toinen pankinjohtaja päätti alkaa palvella niitä huonoja, laiminlyötyjä asiakkaitaan nostivat vanhat hyvät asiakkaat kauhean metelin. Tässä nyt yritetään antaa paikka niillekin, jotka haluavat keskustella rauhallisemmin kuin SM-Liigapalstalla.
Viestin lähetti Tommy
Kuitenkin ihmettelen tuota listavalintaa, listalla on useita nimiä jotka eivät edes kirjottele Jatkoaikaan, mutta ne oli pakko ottaa mukaan koska ne on "moderaattorien netti-kavereita". En halua nimiä mainita, ties vaikka poistaisivat kokoonaan kirjoitusoikeuteni.

Kuinka sitten tuolle Osastolle pääsee?
Olemalla HPK-fani tai ylläpidon ystävä. Piste.
Tjoo-o. Tuo oli taas aika rumasti vyön alle, Tommy. Aika monta moderaattorien ja muiden tekijöiden nettikaveria jätettiin itseasiassa pihalle. Luulisin että onnistuttiin siinä suhteessa aika kohtuullisesti pitämään horisontti suorassa – mutta jäävihän minä olen. Jottei nyt kukaan saisi vääriä käsityksiä, niin minulla ei kavereita edes ole. Muut ei ole tarpeeksi hyviä mulle.
Viestin lähetti Hartza
Luuletko, että kukaan ulkopuolinen on oikeasti huolissaan keskustelun tasosta. Kyllä meritastakin tuon Voutilaisen "virheen" jälkeen maksettiin ihan samaa 1% korkoa talletuksille ja pankkipalvelutkin olivat ainakin seuraavana päivänä ihan ennallaan, jos ei edelleenkin ole. Sen sijaan tapa, jolla tuo täälläkin toteutettiin jätti varmaan monelle arven, jonka johdosta www.jatkoaika.com keräsi kertaheitolla melkoisesti bäädwilliä.
Jaa’a. Mitenkäs tässä olisi pitänyt toimia? Hyysätä homma valmiiksi kulisseissa, puunata paikat kuntoon ja lyödä lopullinen, jonkun jumalallisen viisauden voimalla koottu lista Enkeleistä teille luettavaksi samalla kun avattiin foorumi? Siltähän se tuntuu olevan pakko saada näyttämään vaikka kuinka yritetään pitää käyttäjät mukana jo homman luomisvaiheessa, jotta varmasti saisivat kaikki sanoa. Ei jumanklavita, Hartza, mitkä luulet olevan meidän motiivimme pyörittää tätä paikkaa? Käyttäjien kiusaaminen vai kenties pankkiiritoiminta ja köyhien riistäminen?

Saisinko vähän pyytää hyvää tahtoa, kun arvailette meidän motiivejamme? Siis niiltä, joille ei se kelpaa, että kerron tässä yritettävän antaa yhdelle, helvetin pahasti hunningolle jääneelle käyttäjäporukallekin vähän ”palvelua.”
Viestin lähetti Oloneuvos
Toinen ja todennäköisempi vaihtoehto kyllä on eräänlaisen Netti-Delhin syntyminen, jossa A-kansalaiset keskustelevat omalla foorumillaan samasta asiasta kuin rupusakki omallaan. Toivottavasti vaihtuvuutta on tarvittaessa molempiin suuntiin.
Tuollainen jako ei ole tässä tarkoituksena ja sen syntyä ei ainakaan edistetä. Vaihtuvuudesta ei varmaan enää tarvitse?
Viestin lähetti Oloneuvos
Itse olen ollut mukana vasta hetken, joten jään mielenkiinnolla seuraamaan uudistuksen toimivuutta käytännössä. Jos kerran halutaan luoda erillinen foorumi ansioituneimmille kirjoittajille merkitsee se sitä, että yleisesti osallistuttavan puolen taso takuuvarmasti laskee parhaiden lähdettyä. Onko tämä sitten lopulta kenenkään etu, on kyseenalaista. Jos palstan "sisäpiiriläisiä", joita suuri osa tänne kirjoittavista varmaan aktiivisuutensa takia on, aletaan jakaa "kovaan ytimeen" ja muihin, on vaarana asetelmasta klubi klubin sisällä.
Parhaat eivät ”lähde” mihinkään.
Viestin lähetti Oloneuvos
Oikeampi tie, kuin nyt nähty olisikin tiukentaa olemassa olevien keskustelusääntöjen noudattamisen valvontaa, jos kerran keskustelun taso on ongelma. Jos ei, on kyseessä vain yhden kuppikunnan halu erottautua omaksi joukokseen.
Keskustelun tasoon puututaan juuri moderoimalla. Keskustelun määrään puuttuminen samoin keinoin olisi kai sentään kaikkien mielestä ollut huonoin mahdollinen ratkaisu? Keskustelun määrä on se ongelma, jota helpotetaan siirtämällä tulvasta pahiten kärsivä, tai oikeastaan tulvan jo tappama keskustelunlaji pois sen alta. Moderoinnilla tuota ei olisi voinut toteuttaa.
Viestin lähetti Oloneuvos
Onko nyt niin, että kaksisataa play offiin päässyttä on valittu ja kun kerran porukasta ei voi pudota, saavat loput pärjätä omassa loosissaan? Saattaa olla, että tämä jopa vaikeuttaa kommunikointia kun varmasti moni tasokas kirjoittaja jää nyt totutun keskustelupiirinsä ulkopuolelle.
No tuohan nyt ei vastaa todellisuutta alkuunkaan. Porukkaa ei ole suljettu, kuten on monta kertaa yritetty sanoa meidän puolestamme, jotka asiasta tiedämme. Jostain syystä vain tuntuu olevan valtava tarve uskoa kaikkia muita.
Viestin lähetti Oloneuvos
Ainakin jotkut kirjoittajista ovat jo saaneet nenäänsä koko herneenpalon. Tämä ei ole omiaan parantamaan keskustelupalstan henkeä. Oliko toteutettu päätös oikea? Epäilen.
No se jää nähtäväksi, eikö vain?
Viestin lähetti Seti
Ennemmin käy niin että palstan taso laskee kuin nousee. Eliittiryhmä siirtyy SO:lle --> Muut eivät saa enää laadukasta keskustelua aikaiseksi --> Jonka johdosta lopettavat kirjoittelun ---> Lopputulos, jäljelle jäi eliittiryhmän n. 200 kirjoittajaa.
Huokaus. Kukaan ei siirry mihinkään.
Viestin lähetti Huuhaa
Tuokin, että Osasto kirjoitetaan Jatkoajassa VIRALLISESTI isolla kertoo siitä, että tuo Suljettu Osasto on olevinaan "paremman väen paikka". Eihän Vapaan keskustelun keskustelu -sanaakaan kirjoiteta VIRALLISESTI täällä Jatkoajassa isolla!....
Selvä. Kai.
Viestin lähetti Cosmo
Ei, suosio on taattu kun suljetun osaston porukalle on omat, laadukkaat ja kivat paidat tai tuotteet. Ne on jopa numeroitu vielä. Ja muut savaat sitten (mahdollisesti, jos jaksavat itse järjestää) jotkut rupuset huonolaatuiset mustamäentori-kopiot. Tulostimella painetut ja silitetyt.. "jaktoaika.com"
:p
Ja rahantuloa ei voi estää! Oikeasti tämä alkaa vetää aika hiljaiseksi. Onko tosiaan niin, että kun tätä on ilmaiseksi teille näin kauan pyöritetty, niin silti ihmiset uskovat, että meidän motiivinamme on kusettaa teiltä rahaa? No ei kai. Sarkastinen vitsihän tuo oli, mutta ei se kauhean hyvältä tuntunut silti.
Viestin lähetti karhu
Itseäni juuri harmittaa lähinnä tämä "varjokeskustelu" mikä varmaan yltyy.Toivottavasti tällä kertaa vastaisivat edes näihin meidän roskaväen keskusteluun,jos valioliigalta jotain kysytään..
Keskustelu jaetaan. Jos halua on oikeasti, niin suljetulle pääsee kyllä osallistumaan siellä käytävään keskusteluun. Se mitä nyt on käyty vapailla alueilla tähän asti jatkunee hyvin paljolti samanlaisena.
Viestin lähetti NiK#91
Jatkoajan toiminta näyttää menevän ihan pelleilyksi! Kyllä toi aika pitkälti vaikutta muitten kirjoittajien halveksunnalta.
Yhtä lailla tähän asti ovat vailla olleet ne, jotka ovat kaivanneet rauhallisempaa paikkaa. Ei voi olla noin vaikea nähdä, että on muitakin makuja kuin omansa.
Viestin lähetti tiki10
...Suljetulta Osastolta on päässyt lomille??? Kun kerran halutaan tehdä näin räikeitä linjavetoja, niin vetäkää nyt kunnolla ne rajat sitten!
Huokaus. Ei pysty enää.
Viestin lähetti Seti
Hieman hämärät valintaperusteet. Eniten harmittaa niiden puolesta, jotka todella osaavat kirjoittaa mutta ovat silti jääneet paitsioon (ei en kuulu näihin)

Jatkoajan jatkosta - toivotaan parasta, pelätään pahinta.
No kiitos edes toiveista. Tätä ja yyveitään kun kelaa, niin luulisi, että vähintään on teidän pankkitilinne tyhjännyt - taas.

Taas kerran: Kukaan ei ole paitsiossa.
Viestin lähetti jiimo
Voisivatkohan moderaattorit ym. vähän selventää Suljetulle Osastolle pääsyn kriteereitä? Katselin nopeasti läpi "armoitettujen" listaa ja silmiini pomppasi kirjoittajia, jotka ensinnäkään eivät ole kirjoittaneet montaakaan viestiä (min. 4 viestiä) ja toisaalta viimeisen viestin kirjoittamisesta voi olla yli kuukausi, parhaassa (vaiko pahimmassa) tapauksessa jopa yli puoli vuotta! Mielestäni olisi reilua tuoda julki kirjoittajien jaotteluperusteet.
Tuolla nekin ylempänä ovat. Ihan oikeasti lukekaa näitä vastauksia ennen avautumistanne. Paljolti mutulla valkattiin listan pesämunaksi joku porukka, jonka arvioitiin jollain tarkkuudella pystyvän ja ennenkaikkea olevan halukas keskustelemaan toisinaan ja harvakseltaan sillä tavalla, kuin mihin tuo palsta on tarkoitettu. Paitsioon jäi (vaan ei siellä ole) varmasti paljonkin hyviä kirjoittajia. Ehkä joku joka ei Suljetulla Halua keskustella tuli valituksi. Asia korjaantuu kumpienkin osalta, kun aikaa kuluu.
Viestin lähetti Matwee
No eipäs tunnu keskustelu olevan mitenkään korkealentoista tahi valtaisin esimerkillistä tällä uudella SOsastolla. Jokaisen hyväksytyn on näköjään pakko käydä kiittämässä henkilökohtaisesti saamastaan suuresta kunniasta. Todellinen hyvä veli kerho. Näyttäkääs nyt kyntenne a-ryhmäläiset ja pistäkää jauhot suuhun meille tavallisille pulliaisille kunnon keskusteluilla ja lopettakaa se selkään taputtelu.
No en voi väittää vastaankaan. Sen mitä olen 2 (kaksi) kertaa tästä vastailusta neljän jälkeen käynyt kävelemässä ja samalla vilkaissut tuonne, niin palstan tarkoitus ei ole tainnut aivan valjeta. No se sentään tosiaan on meidän ihan ikioma vikamme, eikä kenenkään muun; toisin kuin vaikka se, että kirjoittajalista on hakattu kivekseen.
Viestin lähetti Abu
Ja noin katkerien tyyppien kanssa sitten pitäisi vielä keskustella jatkossakin? Ottaisitte mallia Andrejsta, mielestäni yksi parhaista kirjoittajista jatkoajasta ja olisi kuulunut joukkoon vaikka sinne olisi valittu puolet vähemmän kirjoittajia. Ei kuitenkaan valituksen sanaakaan edes rivien välistä.
Vielä kerran. Eikun ei sittenkään.
Viestin lähetti Abu
Olisi tuosta suljetusta osastosta tietysti voinut tehdä sellaisen oikeasti vain niille parhaille räätälöidyn osaston, jonne kirjoitetaan juuri niitä kolumni-tyyppisiä tekstejä. Nyt siellä temmeltävät myös kaiken maailman Abut ja vilpertit.
Miten sinä sinne jouduit? Vilpertti lahjoi..akkaana kirjoittajana ja varsinaisena kiekkoprofessorina nyt tietenkin on mukana. Ja niitä kolumnityyppisiä tekstejä sinne kaivataan. Tuosta kuvitteellinen, mutta siis olematon aasinsilta ja muillekin –

Antakaa nyt hyvät ihmiset aikaa! Siis tämä on alussa vasta ja nyt te teilaatte meidät kun toimme homman esille jo nyt. Toisaalta samat ihmiset vaativat avoimuutta. Ei pysty! Varmasti yritämme parhaamme. Yrittäkää tekin ymmärtää, että Jatkoajalla on sellainenkin käyttäjäjoukko, joka on kaivannut tuota Suojeltua. Sattuneesta syystä muuten joillakin heillä ei ole montaa viestiä kirjoitettuna.. doh! Jos me järjestämme uuden palvelun ja sinusta tuntuu, että se ei ollut sinua varten, niin suo se niille jotka tuntevat sen omakseen! Maailmassa monta on ihmeellistä tyyppiä ja aika monta niistä on toivonut tuollaista palstaa..

Ja nyt aikalisä Muksulle. Samat varoitukset sävystä ja muut blaa blaat kuin ensimmäisessäkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Voi Hyvä Jumala Sentään...

Viestin lähetti Predator
... tätä katkeruuden määrää! Jos tämä nyt jotakuta lohduttaa, niin minua ei valintani tuonne "Suljetulle" hetkauta mitenkään. MInä ainakin jatkan entistä linjaani, eli kirjoitan jääkiekkoaiheiselle palstalle kaikesta muusta paitsi jääkiekosta. Siis sinne vapaan turvan rääpimisen osioon.
Jos osallistun "Suljetulle", niin siihen pitää olla TODELLA HYVÄ SYY/OTSIKKO, JOHON REAGOIDA...

UNDERSTOOD?

-Justiinsa tällaista viestiä olin rustaamassa itsekin. 100% samaa mieltä.

Suuri punainen: Jos tarkoitit minua kun puhuit So:lle valitusta kaverista, joka on nimittänyt Sakke Lindforsia kääpiöksi, niin olisit a) maininnut nimeltä ja/tai b) laittanut yv:n tai muun protestin silloin kun asia tuntui sinua haittaavan. Vai onko ongelma ilmestynyt vasta äskettäin ns. post-traumaattisena? Sitäpaitsi, mieshän on kääpiö SM-liigapelaajien pituuskeskiarvoon verrattuna, miksei sitä saa sanoa ääneen? Jos on siis viestissä muutakin asiaa. Kari Rajalaa ei saa varmaankaan sanoa Poroksi eikä Kari Jalosta Nenäksi?

Tiki 10: Sinäkin veit sanat minun suustani: minäkään en tätä jakoa keksinyt.

Ja Tommy, minä jos olen hienopyllykirjoittaja ja/tai moderaattoreiden perseennuolija niin voit ottaakin sen Hedbergin mukaan, jos/kun tavataan. Minä en edes tiedä, ketkä moderaattoreita ovat, ei ole paljon aikaa funtsia sellaisia juttuja. Tämä So tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Minua ei ole koskaan ennen kutsuttu mihinkään, mutta erotettu on koulusta alkaen. Takaisinkin pääsin, toiseen kouluun. Mutta jos joku väittää tai haluaa väittää, että minä kaikista maailman ihmisistä olen perseennuolija, niin jutellaan lisää. Yleensä minua sanotaan SM-liigakiekkoilun puolella lapselliseksi macho/väkivalta-kiekon ystäväksi. Jos siis heitetään vihjailuja, niin miksei saman tien laiteta nimiä mukaan.

58, Johannes, Kempes: Homma jatkuu, olette parhaita läpänheittäjiä mitä tiedän. HIFK-threadeissa asuu tämän palstan sielu ja henki....ja Pentti-sedän haamu. Ja totta helvetissä muutkin, jotka eivät ole valittaneet "kohtalostaan". Korak, reds......

Nyyh. Tässähän tulee helvetti tunteelliseksi..

Minä olen JA:ssa kiinnittänyt eniten huomiota (positiivisessa mielessä) seuraavien henkilöiden viesteihin, joiden kanssa haluan heittää läppää/joiden kirjoituksia haluan lukea jatkossakin, ihan sama millä osastolla. Ja positiivinen mieli tarkoittaa sitä, että yleensä aina jotain naksahtaa päässä kun näiden juttuja on lukenut, joskus ja hyvinkin usein se on myös täydellistä erimielisyyttä. Vapaasti hatusta:

Korak, 58, Brewer, Kempes, Muksu, Johannes, rebel, Tiki 10, Daespoo, kuningas, Vakio, cobol, flintstone, Risa, Svante, Isaksson, muaddib, Predator, The Lock, Patarouva, ervatsalo, JanJ, Kaivanto, Tunkki, Demon allbran....äh, en mä jaksa enää kun joku puuttuu kuitenkin. Enkä ole edes vilkaissut, ketkä heistä ovat So:lla...

Nähdään, sanoi Stevie Wonder

Edit: Ja heti unohtui tästä viimeiseltä listalta hyvistä juttukavereista Bid Red Bob ja tämä Bob 77 ja sham69...ei pitäisi alkaa heittelemään nimiä, kun niitä on niin paljon
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onko jollekin liikaa minun nimeni SOsaston kirjoittajalistassa?
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Tuskinpa sentään vilpertti, olet paikkasi ansainnut 200 valitun joukossa.

Muksulle sen verran, että aion suljetullekin osastolle kirjoitella, jos sanottavaa löytyy. Tarkoitin lähinnä, että ottamalla osastolle ensin vähemmän kirjoittajia, esimerkiksi 50 tarkoin valittua kirjoittajaa, katkeruuden määrä olisi varmaan ollut paljon pienempi kun valittujen joukko olisi niinkin pieni. Tämä on tervetullut uudistus, mutta valitettavasti siitä syntyi tällainen kalabaliikki. Ei kuitenkaan kehtaa kaataa tästä paskaa moderaattoreiden niskaan kun en olisi osannut tiedottamista ja suunnittelua hoitaa paremmin.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas...

Käyköhän tässä nyt niinkuin taannoisessa Kiekkopesässä (onko se vielä olemassa?)? Avoin puoli oli pelkkää penikoitten räkyttämistä ja "konkari"puoli tuttavallista ja lämminhenkistä olalle taputtelua ja itsestäänselvyyksien jauhamista. Kummassakaan ei ollut mitään mieltä.

Itse en monestikaan jaksa kirjoitella yhtään mitään, jos ei varsinaista asiaa ole, vaikka mielelläni lueskelenkin palstaa. Mielestäni jääkiekkoaiheisille keskustelupalstoille kuuluukin inttäminen ja pieni riitely. Eikä ne pikku välihuomautusviestit (chatti-viestit?) haittaa mitään. Päin vastoin elävöittävät mielipiteenvaihtoa. Niitä tosi pitkiä analysointeja, joissa ei monesti ole edes mitään sen kummempaa jujua, on taas toisinaan todella pitkästyttävä päntätä. Hauskinta luettavaa tällä sivustolla ovat aina olleet mm. hernenenäiset espoolaiset ja Matikaisturhautumisiaan purkavat helsinkiläiset, joille on pitänyt joskus nauraa jopa ääneen.

Toisaalta en itse ATK-vammaisena ymmärrä näistä nettikiemuroista juuri mitään. Minua kiinnostaa vain jääkiekko. Pelottaa tuo Kiekkopesä-scenaario vähän.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Muksulle:

100 € vetoa, että yks´teistä on Uuge!
(Se ei ole mikään vinoilu)
Toisaalta olen havaitsevinani yllä olevasta kirjoituksestasi, että menetät malttisi kuin Mäkkäri konsanaan.
Yllä oleva kirjoituksesi muistuttaa osaltaan hieman "Vihanneskaapin" sekavaa artikulointia/kirjoittelua.
Olet mielestäni yksi tämän foorumin "Haajanen", joten ei sovi menettää malttinsa - ei ainakaan näitten kirjoitusten takia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hyvät kiekkorohvessorit!

Palataas taas hieman lähemmäksi kiertävää rataa. Ne ketkä eivät päässeet tähän ensimmäiseen ryhmään katkeroituivat. Miksikö? No heitä harmittaa se miksi joku toinen kirjoittaja laitettiin tuollaiseen erikoisryhmään. He mahdollisesti ajattelivat omia kirjoituksia ja häpesivät niitä. Häpeä tuli hetkellisesti kylään ja siitä tunteesta pääseminen ei ole helppoa. Tietysti ylläpitäjät vakuuttavat, että kaikilla on mahdollisuus päästä mukaan, mutta häpeä ei ota irrotakseen.

Tämä häpeän tunteen välttäminen olisi pystytty ehkäisemään helpostikkin. Ylläpito olisi laittanut ilmoituksen uuden keskustelu osaston aloittamisesta johon vaaditaan tiettyjä kykyjä. Ne kirjoittajat jotka ylittäisivät kynnyksen pääsisivät sisään ja jotka eivät niin eipä ainakaan olisi häpeän tunnetta. Mutta ideana olisi ollut vapaaehtoinen haku kyseiseen keskusteluun jolloin jokainen kirjoittaja olisi voinut itse päättää siitä haluaako edes hakea sinne. Silloinhan olisi voinut kaverille sanoa " joo ei mua kiinnosta sinne lähtee ja eikä mul oo aikaa". Taaskun nyt kaveri tietää että en kelvannut ekalla kertaa.

Ajatus oli aivan mainio, mutta tapa jolla se toteutettiin sai hieman närää aikaan. Toivon kuitenkin parasta mahdollista alkua solle ja ehkäpä jonain päivänä minäkin kehityn ylemmälle asteelle, eikä minun tarvitse hävetä aikaansaannoksiani.:)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo. Näkyypä siellä minunkin nimeni olevan. Kiitti nyt vaan. Enpä tiedä vaikuttiko valintaan Kiekkopesän viime hetkillä saatu konkaruus, tiivis kirjoitustahti tänne vaiko molemmat. Tuskin olisin itseäni viime aikojen "näytöillä" valinnut...

Ilmeisesti osaston pääasiallinen tarkoitus on ollut saada Kiekkopesän vanha konkarijengi taas kasaan ja näön vuoksi mukaan on otettu roppakaupalla parhaita(?) uusia tuttavuuksia. Niinpä moni Kiekkopesän originaalikonkari on päässyt lähes olemattomilla jatkoaikanäytöillä mukaan ja roppakaupalla Jatkoajan legendoja on jäänyt rannalle.

Mutta kun tämä on toisaalta kiekkopesän konkarien pystyynlaittama saitti, niin sallittakoon se heille. En usko, että itse kovin paljoa tulen The Osastolla vierailemaan. Jos siellä nyt on mielenkiintoista asiaa, johon minulla on enemmän sanottavaa kuin pari riviä, ehkä jotain kirjoitan sinnekin. Katsotaan nyt...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turha viesti(kö?)

Kun nyt kaikki tästä asiasta puhuvat, niin ajattelin minäkin kantaa korteni kekoon.

Suljettu Osasto kuulostaa ainakin näin aluksi "herrojen kerholta". Samantyyppinen asia tapahtui TPS:n keskustelufoorumissa joskus vuosi sitten (joku perusti postituslistan) ja sieltä ainakin on hävinnyt moni ns. asiallinen mutta kriittinen kirjoittaja lähes totaalisesti.
Voisiko joku teistä moderaattoreista perustella _yksinkertaisesti_, minkä vuoksi Suljettu Osasto tarvittiin, kun sitä ei tässä viestiketjussa ole tuntunut kukaan selkeästi tehneen? Kiitos jo etukäteen;) . Helpointahan olisi lähettää se sähköpostina kaikille jatkoaikaan rekisteröityneille.

Ja kun täällä on puhuttu siitä, että suurin osa mm. SM-liigan viesteistä on nk. chat-viestejä, niin mitähän kaikkea te niihin chat-viesteihin luette? Eikös chattailu ole kiellettyä?

Minua henkilökohtaisesti eivät chat-viestit häiritse, jos ne liittyvät otsikkoon. Jatkoajassa tuppaa kuitenkin useimmiten olemaan niin, että hyvänkin alun jälkeen keskustelu eksyy täysin raiteiltaan ja sitten aletaan tapella Bluesin värikkyydestä/värittömyydestä tms.

Seuraava asia saattaa kuulostaa pilkunviilaamiselta, mutta jokainen näille sivuille kirjoittaja voisi edes sen verran kiinnittää huomiota kirjoituksensa oikeinkirjoitukseen, että edes sijamuodot(Suljetulla Osastolle...*auts*), yleisimmät yhdyssanat (lätkä fani...) ja isot kirjaimet olisivat oikein, vaikkei Jatkoaika mikään äidinkielen oikeinkirjoitustunti olekaan. Näin abiturienttina, jolle paukutetaan jatkuvasti oikeinkirjoitussääntöjä :rolleyes:, rasittaa välillä lukea kirjoitusvirheitä vilisevää, muuten asiallista tekstiä. Myös lähes jokaisen tekstissä vilahtelevat perkeleet ja paskat alentavat ainakin minun mielestäni viestin tasoa. (En kyllä aio näistä asioista huomauttaa kenellekään.)

Joku moderaattoreista (muksu?) myös viittasi chattailun yhteydessä hymiöiden käyttöön. Hymiöistähän pääsette helposti poistamalla ne kokonaan. Kyllä kaikki niitä viljelevät varmasti osaavat käyttää näppäimistöään niiden muodostamiseen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Re: Re: Jatkoajalle on käymässä..

Viestin lähetti pest


Mikä palsta meinaa päihittää FF:n?

Senhän sinä haluaisit tietää..Malta vielä hetki..:D
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääsyvaatimus jatkoaikaan

Joku tässä viestiketjussa perusteli suljettua osastoa sillä että useammat viestit ovat sisällöttömiä. Olen samaa mieltä. Itsekin olen "käsi" kielellisissä asioissa enkä ole syntynyt sulkakynä vasempaan jalkaani. Pistetään vaatimus jatkoaikaan ylipäätään vaatimukseksi että yläasteen ja keskikoulu / ala-asteen äidinkielen numero täytyy olla 8 auts eikun 7 (kun itselläni se oli 7). :rolleyes:
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Lomille jo ensimmäisenä viikonloppuna, kiitos kapteenin ja uuden kokeilun.

No mutta mitäs tästä sanoisi. Poissaolon aikana The Uudistus on sitten pantu käyntiin ja se herättää aivan niin paljon porua kuin arvelinkin. Miksi muka uskotte, että SO:lle oikeudet saaneet eivät keskutelisi enää missään muualla? Luuletteko että jos Sm-liigapuolelle avataan ketju Petr Tenkrat JYPiin, avaan samanlaisen SO:lle ja alan höpisemään aiheesta siellä enkä Sm-liigapuolella? Kuten ylempänä todettiin, keskustelu ei ole hirviästi vielä laantunut muilla osastoilla enkä usko että se kauhiasti laantuukin. Pahoittelen jos joku pitää tätä epäluottamuslauseena itseään kohtaan, mutta kaikkiahan ei voi ikinä miellyttää. Jos yrittää niin tuloksena on amerikkalaisia sitcomeja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös