Suljettu Osasto

  • 15 881
  • 191

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottamatta kantaa sen enempää a- tai b- tai muihinkaan luokkiin tuo jako kuitenkin köyhdyttää palstaa, vaikka onkin väitetty ettei se ole "keneltäkään pois".

Eli tässäkin keskustelussa on mainittu ja vaikka kuinka monta todella tasokasta kirjoittajaa nimeltä, jotka eivät syystä taikka toisesta tuolla listalla ole. (Itsellä tuli päällimmäisenä mieleen railwayman.) Se ettei pääse kommentoimaan keskustelua aiheuttaa henkilöstä riippuen enemmän taikka vähemmän mielenkiinnon laantumista keskustelua kohtaan ja monessa tapauksessa sen jälkeen "luisumisen" jonnekin muualle Jatkoajasta.

Niin - voihan sitä vapaalle puolelle edelleen naputella, mutta väistämättä sinne kuitenkin tulee tason putoamista ainakin jossain määrin niin tuskin sekään jaksaa niin kovasti kiinnostaa.

Ehdottomasti olisin ollut vaan tiukemman moderoinnin kannalla mikäli jotain toimenpiteitä katsotaan tarvittavan, mutta omalleenhan jokainen saa tehdä mitä haluaa ja tämän forumin väki on tykännyt tehdä sen näin.

Old TJ
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Jaska85
En minä ainakaan Roccoa tai Mendietaa syytä siitä että he ovat paremmassa valossa kuin minä. SYY ON YKSIN JATKOAIKA.COMIN PÄÄTTÄJIEN.

Rauhoitu. Mestis-puolen kirjoittajien ei olisi syytä olla huolissaan, äreissään tai mitään muutakaan Suljetun Osaston tulon johdosta. Suljetun Osaston Mestis-keskustelu tulee hyvin todennäköisesti jäämään olemattoman pieneksi, itse aion ainakin jatkossa keskustella sarjasta nimenomaan Mestis-osastossa.

Osasto perustettiin ymmärtääkseni lähinnä siksi, että SM-liigapuolelle tuli niin paljon viestejä, että parhaita oli enää mahdotonta löytää. Mestis-osasto ei tarvitse Suljettua Osastoa, koska sinne ei tule tulvimalla viestejä ja koska keskustelu on jo valmiiksi aika hyvätasoista. Minun puolestani se voi jatkua aivan kuten ennenkin ja aion itse toimia aivan kuten ennekin. Onnetonta vain on, jos ne vähätkin keskustelijat häipyvät suuttuneina muualle.

Se, että Suljetulle Osastolle on valittu myös ns. Mestis-kirjoittajia, johtuu etupäässä siitä, että Osastolle on periaatteessa mahdollisuus kirjoittaa myös Mestiksestä. Käytännössä kuitenkin uskon keskustelun jatkuvan siellä missä ennenkin.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
No jaa, aluksi tuli semmonen olo että "jaahas, näinkö tässä kävikin.." Mutta toistaalta ihan sama. Jäihän tänne "ulkopuolellekin" paljon hyviä kirjoittajia, joten kyllä mä luulen että nää "herratkin" vielä tänne normaalillekin puolelle kirjoittaa.. No, sehän nähdään, kohta..
 

md17

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Njooh

Allekirjoittaneen kaltaiselle äärimmäisen harvoin keskusteluun osallistuvalle tämä 'Suljettu Osasto' on aika yhdentekevä asia, mutta käytännössä joitain ongelmia se tuottaa. Ainakin kiekkopesämäisen systeemin, jossa 'b-luokan' kirjoittajat kirjoittavat avoimelle palstalle kommentteja 'suljetun osaston' hemmojen hengentuotteisiin, tyyliin 'sille ja sille siitä ja siitä asiasta'. Se tullee olemaan hieman rasittavaa ajoittain.
Yksi asia kuitenkin minua askarruttaa; nimittäin tämä 'Suljettu Osasto' nimitys. Ainakin minulle se juontaa ensimmäiseksi mieleen perinteisen mielenterveyshoitolaitokseen liittyvän määritteen.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Olen pitkin päivää seurannut keskustelua ja muutama on ainakin vetänyt herneet nenään ja ilmoittanut että nimen voi pyyhkiä yli Jatkoajan käyttälistalta.
Itse en ole päässyt harvojen ja valittujen joukkoon enkä sitä kyllä odottanutkaan. Suurin osa omista teksteistäni on melko lyhkäisiä ja ehkä enemmän chat tyylisiä. Kirjoitan aika paljon töistä ja työn ohessa niin se osittain "estää" pitkien ja jääkiekkoa syvältä luotaavien analyysien kirjoittamisen. Näin tulee myös olemaan jatkossakin ja todennäköisesti en koskaan tule saamaan kirjoitus lupaa suljetulle osastolle. en ole sitä mitenkään katkera/kateellinen.
Suljettu osasto ei kuitenkaan nosta kirjoituksen tasoa Jatkoajassa mitenkään. Edelleenkin hyvät kirjoittajat kirjoittavat hyviä tekstejä ja provosointiin syyllistyneet kirjoittajat jatkavat tyylillään. Nyt vaan ne paremmat tekstit ilmeisesti jatkossa ovat suljetulla osastolla. Mielestäni parempi keino nostaa kirjoitusten tasoa olisi ollut pelikiellot. Pelikieltoja voisi antaa paljon herkemmin. Itseäni on ihmettänyt se että jos täällä uhataan vetää turpaan jonkun pelaajan vaimoa/tyttöystävää siitä EI ole annettu pelikieltoa? Mielestäni kynnystä antaa pelikieltoa pitäisi laskea ja "jäähyt" olisivat porrastettuja. Ensin varoitus ja sen jälkeen pelikiellot. Ensimmäisellä kerralla viikko ja toisella kerralla 2 viikkoa jne. Luulisi jo 4 viikon pannan siistivän kirjoituksia? Tietenkin tälläkin systeemillä moderaattorit olisivat pikku Hitlereitä ja Stalinisteja... Ainakin niiden mielestä ketkä saivat rangaistuksia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ehkäpä se oli tarkoituksella valittu nimi, pientä huumoria aiheeseen joka tuntuu joillekin olevan niin raskas. Ihmiset käyttäytyvät kuin kalat joiden vesiastia vaihdetaan toiseen. Millään ei tuo kalaparka haluaisi lähteä pois vanhasta astista ja pyrskii vastavirtaan viimeiseen vesipisaraan asti peläten kuoleman koittavan, vaikka itseasiassa mokoma siirretään uuteen ympäristöön joka on happirikkaampi ja suurempikokoinen. Ihmiset eivät ole paljon kalaa viisaampi, mutta toisaalta vain kuolleet kalat seuraavat virtaa.

Minua ei ainakaan olisi häirinnyt tipan tippaa, jos en olisi ollut ensimmäisen tai toisenkaan 200 valitun joukossa. Lähinnä NHL-palstaa terrorisoidessani en edes ole ajatellut vaihtaa osastoa. Vapaaseenkin keskusteluun viesteilen varmasti, ja muilla alueilla en ole juurikaan käynyt. Vapaa/NHL muodostavat varmasti 99,5% ulosannostani.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Voihan viune!

Kiekkopesän vanhana konkarina olisin olettanut olevani tarpeeksi sairas Suljetulle Osastolle. Valitettavasti näin ei ollut.

Eiköhän tästä vielä yli päästä, snif...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä vielä toisesta ketjusta selvennykseksi...
Viestin lähetti BigRedBob
Pontti kuitenkin oli se, että en näe tämän ratkaisun mitenkään ainakaan parantavan Jatkoajan keskusteluiden tasoa, muutakuin tietenkin näiden A-ryhmän keskustelijoiden osalta. Juuri tämän saman kahtiajaon (tavallisiin keskustelijoihin ja sitten sisäpiirin keskinäiseen munanimurinkiin) takia ei jaksanut Kiekkopesä enää myöhemmässä vaiheessa innostaa, eikä kiinnosta Jatkoajankaan lätkäkeskustelut enää niin paljon. Vapaaseen keskusteluun nyt ei varmaan suurempaa vaikutusta ole, mutta niistä asioista voikin keskustella millä tahansa foorumilla.

Kun Jatkoaika aloitti toimintansa, niin jonkinlaisena mottona mottona taisi olla "by the fans for the fans", jos en aivan väärin muista. Nykyään se taitaa mennä hieman toisin. (?)
 
Viimeksi muokattu:

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Hei, kaikki ihmiset... Tiedän, olen ttumainen nitpickkaaja, mutta kirjoitettaisiinko (ainakin me kieliopista vähääkään välittävät) jatkossa tuo suljettu osasto pienillä alkukirjaimilla, jookosta? Eihän kukaan kirjoita vapaan keskustelun palstaakaan isoin kirjaimin.

Eipä tällä erää muuta,

rapster
kielipolisi
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Omituinen

ratkaisu tämä suljettu osasto mielestäni. Jos tämä johtaa siihen, että me "nuijat" jäädään aidan taakse leikkimään keskenämme, lopahtaa kirjoitushalut aika äkkiä. Tällainen yhtenäinen lievä "me-jatkoaikalaiset" henki lopahti kyllä kuin seinään.

Enkä ikinä ole halunnut yhteenkään kerhoon, joka huolii minut jäsenekseen. Tiedoksi vaan (poistuu laulaen en ole katkera, mutta kuitenkin ....).;) ;) ;)
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tästähän on muodostunut varsinainen keskustelu, melkein tulee mieleen Meritan entinen varatoimitusjohtaja Pertti Voutilainen ja hänen kuuluisa jako hyviin ja huonoihin asiakkaisiin. Epäilemättä noita huonoja asiakkaita lähti paljon pois ja varmasti on lähtenyt myös hyviä siinä sivussa.

Mitäpä jos katkeroituneet ihmiset, joita ilmeisesti on paljon korjaisi luunsa ja etsisi jonkun toisen hiekkalaatikon, jossa leikkiä. Luulisi internetistä löytyvän. Ei tarvittaisi suljettua osastoa ja keskustelun taso paranisi kertaheitolla turhien chattiviestien poistuttua myös ns. vapailta palstoilta. Eiköhän tuo porukka saisi keskenäänkin sen verran hyvän keskustelun aikaiseksi ja tämän lisäksi vielä hyvän mielen?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
En tule lukemaan yhtään viestiä Suljetulta Ostastolta, mielestäni siellä on tylsimmät kirjoittajat. Hienopyllyt kirjoittaa hienoa suomenkieltä oikeaoppisesti ja kommentoida joka viestissä viidentoista rivin arvoisesti.

Ei, tässä viestissä ei ole katkeruutta, voin sen ihan hyvin sanoa: minulla ei ole mitään annettavaa Suljetulle Osastolle, eikä tule koskaan olemaankaan.

Laittakaa nyt Esa Tikkanen ranskalaisten hienopyllyjen viininmaisteluseuraan.

Kuitenkin ihmettelen tuota listavalintaa, listalla on useita nimiä jotka eivät edes kirjottele Jatkoaikaan, mutta ne oli pakko ottaa mukaan koska ne on "moderaattorien netti-kavereita". En halua nimiä mainita, ties vaikka poistaisivat kokoonaan kirjoitusoikeuteni.

Kuinka sitten tuolle Osastolle pääsee?
Olemalla HPK-fani tai ylläpidon ystävä. Piste.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Arvasihan sen, mikä reaktio tästä syntyy. Nyt arvostelijoille pari peruspointtia, jotka toivottavasti (vielä näin n:nnen kerran mainittuina) valaisevat heidän muka-ankeaa tilaansa.

1. Muut keskustelualueet eivät joudu rappiotilaan, sillä
a) Niitä moderoidaan entiseen malliin
b) Ne, jotka ovat niillä ennenkin viihtyneet (osastolaisia tai ei) tulevat varmasti vieläkin niillä kirjoittelemaan (ainakin omasta puolestani voin taata tämän).

2. Suljettu Osasto ei tule muodostumaan piiri pieni pyörii -ompeluseuraksi, vaan sen jäsenistö elää. Uusia hyväksytään ja vanhoja potkitaan tilanteen vaatimalla tavalla.

3. Itse asiassa SO voi parantaa myös muiden palstojen tasoa, sillä se kannustaa kaikkia kirjoittajia panemaan parastaan. Tässä tilanteessa voisi tehdä vertauksia (ei pejoratiivisessa mielessä) NHL:n ja farmin tai SM-Liigan ja Mestiksen välillä - vaikka toisin kuin jälkimmäisen esimerkin Liiga, ei SO ole kokonaan suljettu.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Monte-Cristo
Arvasihan sen, mikä reaktio tästä syntyy. Nyt arvostelijoille pari peruspointtia, jotka toivottavasti (vielä näin n:nnen kerran mainittuina) valaisevat heidän muka-ankeaa tilaansa.

1. Muut keskustelualueet eivät joudu rappiotilaan, sillä
a) Niitä moderoidaan entiseen malliin
b) Ne, jotka ovat niillä ennenkin viihtyneet (osastolaisia tai ei) tulevat varmasti vieläkin niillä kirjoittelemaan (ainakin omasta puolestani voin taata tämän).

2. Suljettu Osasto ei tule muodostumaan piiri pieni pyörii -ompeluseuraksi, vaan sen jäsenistö elää. Uusia hyväksytään ja vanhoja potkitaan tilanteen vaatimalla tavalla.

3. Itse asiassa SO voi parantaa myös muiden palstojen tasoa, sillä se kannustaa kaikkia kirjoittajia panemaan parastaan. Tässä tilanteessa voisi tehdä vertauksia (ei pejoratiivisessa mielessä) NHL:n ja farmin tai SM-Liigan ja Mestiksen välillä - vaikka toisin kuin jälkimmäisen esimerkin Liiga, ei SO ole kokonaan suljettu.

Luuletko, että kukaan ulkopuolinen on oikeasti huolissaan keskustelun tasosta. Kyllä meritastakin tuon Voutilaisen "virheen" jälkeen maksettiin ihan samaa 1% korkoa talletuksille ja pankkipalvelutkin olivat ainakin seuraavana päivänä ihan ennallaan, jos ei edelleenkin ole. Sen sijaan tapa, jolla tuo täälläkin toteutettiin jätti varmaan monelle arven, jonka johdosta www.jatkoaika.com keräsi kertaheitolla melkoisesti bäädwilliä.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Hartza
Luuletko, että kukaan ulkopuolinen on oikeasti huolissaan keskustelun tasosta. Kyllä meritastakin tuon Voutilaisen "virheen" jälkeen maksettiin ihan samaa 1% korkoa talletuksille ja pankkipalvelutkin olivat ainakin seuraavana päivänä ihan ennallaan, jos ei edelleenkin ole. Sen sijaan tapa, jolla tuo täälläkin toteutettiin jätti varmaan monelle arven, jonka johdosta www.jatkoaika.com keräsi kertaheitolla melkoisesti bäädwilliä.
-Jos eivät välitä, miksi he sitten valittavat siitä, että "Ulkopuolen" taso SO:n takia (muka) laskee? Odottavatko he, että jotkut muut luovat sen laadukkaan keskustelun, johon he sitten voivat osallistua? Keskustelu on aina keskustelijoiden summa, joten sen laatu on vain ja ainoastaan kiinni keskustelijoista itsestään. "Ulkopuolisten" kannattaisi siis tosiaan olla huolissaan keskustelun tasosta omalla kohdallaan, jos he haluavat keskustelulle hyvän yleistason.

rapsterille sen verran, että jos Suljettu Osasto tulkitaan erisnimeksi, silloin se varmaan kirjoitettaisiin kahdella isolla? Enpä ole varma.

SO:sta yleensä vielä: oikeastaan tässä vain jatketaan Kiekkopesän perinnettä, mutta SO on Pesän muinaista Konkaripalstaa huomattavasti parempi ratkaisu, sillä JA:ssa kaikilla palstoilla on aktiivinen ylläpito. Lopputulos on siis väistämättä parempi kuin Pesässä. Koittakaa nyt toipua kyldyyrishokista ja katsotaan, kuinka asiat kehittyvät. Ei tämä mikään peruuttamaton juttu ole, jos homma ei pelaakaan.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Suljettu Osasto (Vihdoinkin)

Tervehdin uudistusta ilolla.Aloitin kiekkokeskustelujen seuraamisen aikoinaan Vanhassa Kiekkopesässä.Olisin itsekin voinut yrittää päästä mukaan noitten vanhojen väittelijöiden joukkoon.Näin en kuitenkaan tehnyt,sillä minulle riitti mainiosti pelkkä lukeminen.Joka päivä oli silloinkin päästävä seuraamaan,kuinka esim Oiva väänsi sanansäilää(Yksi suosikki kirjoittajista kautta aikain mulla)

Moderaattoreilla oli oikeus,ei ei,oikea sana on VELVOLLISUUS luoda Suljettu Osasto.Olen jo pidemmän aikaa seuraillut tuskastuneena viestiketjuja,jossa otsikossa oleva asia ei etene ollenkaan,vaan suurin osa viesteistä sisältää naurettavaa väittelyä,joissa ei edes kunnolla perustella omia näkemyksiään.Itseasiassa en jaksanut tästäkään ketjusta lukea kun ensimmäisen sivun.

Tämä saitti on nyt vuoden verran ollut pystyssä ja siinä ajassa tänne on tullut about 2000 kirjloittajaa.Tämä määrä jo yksistään tekee miltei mahdottomaksi seurailla niitä kirjoittajia joista minä pidän.Tuota listaa seuraillessani panin ilolla merkille runsaan edustuksen vanhasta Kiekkopesästä,paikasta jossa aikoinaan vietin laatuaikaa.Oma mielipiteeni on tämä.Turhaa tässä on kenenkään vetää hernettä nenään tuosta A ja B luokan kirjoittajista,kirjoittajia on yksinkertaisesti liikaa ja tällä keinolla on ainakin yksi paikka,jossa tietää laadun oleskelevan.Tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni.

Mitä tulee tähän Suljettuun Osastoon,niin eiköhän meillä kaikilla ole sinne mahdollisuus päästä.Tärkein pointti tässä onkin mielestäni se,että ruvetaan ajattelemaan mitä tälle näytölle tuherretaan.Miettimään ensin niitä asioita,joita haluat julkituoda.Chättäily tyyppisillä vastauksilla saamme toki lisättyä kirjoitettujen viestien määrää,joka tuntuu olevan melko monella pääasia.Olin tästä tietoinen jo jonkin aikaa ja osasin tätä odottaa.

Suuret kiitokset Moderaattoreille,jotka tämän tekivät.Itselläni ei todellakaan ole mitään tarvetta sinne tulla,minulle riittää lukeminen.....Laadukas lukeminen!!!!!!!!
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Terveisiä Intiasta

Ikävä juttu tämä kastijako! Toivottavasti nyt toteutettu uudistus nostaa kirjoitusten tasoa ja hyvien juttujen löydettävyyttä.

Toinen ja todennäköisempi vaihtoehto kyllä on eräänlaisen Netti-Delhin syntyminen, jossa A-kansalaiset keskustelevat omalla foorumillaan samasta asiasta kuin rupusakki omallaan. Toivottavasti vaihtuvuutta on tarvittaessa molempiin suuntiin.

Itse olen ollut mukana vasta hetken, joten jään mielenkiinnolla seuraamaan uudistuksen toimivuutta käytännössä. Jos kerran halutaan luoda erillinen foorumi ansioituneimmille kirjoittajille merkitsee se sitä, että yleisesti osallistuttavan puolen taso takuuvarmasti laskee parhaiden lähdettyä. Onko tämä sitten lopulta kenenkään etu, on kyseenalaista. Jos palstan "sisäpiiriläisiä", joita suuri osa tänne kirjoittavista varmaan aktiivisuutensa takia on, aletaan jakaa "kovaan ytimeen" ja muihin, on vaarana asetelmasta klubi klubin sisällä.

Oikeampi tie, kuin nyt nähty olisikin tiukentaa olemassa olevien keskustelusääntöjen noudattamisen valvontaa, jos kerran keskustelun taso on ongelma. Jos ei, on kyseessä vain yhden kuppikunnan halu erottautua omaksi joukokseen.

Onko nyt niin, että kaksisataa play offiin päässyttä on valittu ja kun kerran porukasta ei voi pudota, saavat loput pärjätä omassa loosissaan? Saattaa olla, että tämä jopa vaikeuttaa kommunikointia kun varmasti moni tasokas kirjoittaja jää nyt totutun keskustelupiirinsä ulkopuolelle.

Ainakin jotkut kirjoittajista ovat jo saaneet nenäänsä koko herneenpalon. Tämä ei ole omiaan parantamaan keskustelupalstan henkeä.
Oliko toteutettu päätös oikea? Epäilen.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Monte-Cristo
3. Itse asiassa SO voi parantaa myös muiden palstojen tasoa, sillä se kannustaa kaikkia kirjoittajia panemaan parastaan. Tässä tilanteessa voisi tehdä vertauksia (ei pejoratiivisessa mielessä) NHL:n ja farmin tai SM-Liigan ja Mestiksen välillä - vaikka toisin kuin jälkimmäisen esimerkin Liiga, ei SO ole kokonaan suljettu.

ROTFLMAO :D

Siis kaikkien kirjoittajien takaraivossa kuumottaa ajatus siitä että jos kirjoittaa paljon/hyvin/asiaa niin saattaa päästä kirjoittamaan SO:hon.

Ennemmin käy niin että palstan taso laskee kuin nousee. Eliittiryhmä siirtyy SO:lle --> Muut eivät saa enää laadukasta keskustelua aikaiseksi --> Jonka johdosta lopettavat kirjoittelun ---> Lopputulos, jäljelle jäi eliittiryhmän n. 200 kirjoittajaa.

Miten olisi äänestys aiheeseen liittyen :confused:
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti rapster
Hei, kaikki ihmiset... Tiedän, olen ttumainen nitpickkaaja, mutta kirjoitettaisiinko (ainakin me kieliopista vähääkään välittävät) jatkossa tuo suljettu osasto pienillä alkukirjaimilla, jookosta? Eihän kukaan kirjoita vapaan keskustelun palstaakaan isoin kirjaimin.

Eipä tällä erää muuta,

rapster
kielipolisi

Tuokin, että Osasto kirjoitetaan Jatkoajassa VIRALLISESTI isolla kertoo siitä, että tuo Suljettu Osasto on olevinaan "paremman väen paikka". Eihän Vapaan keskustelun keskustelu -sanaakaan kirjoiteta VIRALLISESTI täällä Jatkoajassa isolla!....
 

Huuhaa

Jäsen
Re: Omituinen

Viestin lähetti Johannes
Tällainen yhtenäinen lievä "me-jatkoaikalaiset" henki lopahti kyllä kuin seinään.

No joo. Lienee aika selvää, että halu Jatkoaika-tuotteita kohtaan on monella juuri tällä hetkellä aika olematon....
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Tommy
Kuitenkin ihmettelen tuota listavalintaa, listalla on useita nimiä jotka eivät edes kirjottele Jatkoaikaan, mutta ne oli pakko ottaa mukaan koska ne on "moderaattorien netti-kavereita". En halua nimiä mainita, ties vaikka poistaisivat kokoonaan kirjoitusoikeuteni.

Kuinka sitten tuolle Osastolle pääsee?
Olemalla HPK-fani tai ylläpidon ystävä. Piste.

Itselläni on vähän samanlainen tunne, että tässä hoidellaan asioita nyt vähän niin kuin kabineteissä.... Suurimman osan listalla olevista kirjoittajista tunnistin, mutta on siellä muutama, joiden nimimerkkiä en ole nähnyt koskaan aikaisemmin Jatkoajassa, vaikka täällä lähes päivittäin käyn.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osa 1

Lukekaa, olkaa hyvä.

Viestin lähetti Jaska85
Siis te jaoittelette ne jotka nuolevat teitä ja ne jotka uskaltavat kertoa asiansa suoraan!
Meitä on suunnilleen 50 tekijää, eri seurojen faneja, eri ikäisiä ja eri tyylisiä. Onnea matkaan kaikille, jotka yrittävät mielistellä meitä.
Viestin lähetti Huuhaa
Ei minua ainakaan häiritse niinkään se, että en saa kirjoittaa Suljetulle Osastolle, vaan enemmänkin se, että nimimerkkejä=ihmisiä luokitellaan ikään kuin hyviin, ja huonoihin ihmisiin.
Se on kieltämättä systeemin paha miinus. Tällä tavalla kuitenkin lähdettiin liikkeelle toivoen ihmisten ymmärtävän, että hyvällä ja huonolla ihmisyydellä on aika vähän tekemistä asian kanssa. Olen minäkin siellä Suljetulla Osastolla, vaikka olen läpeeni ihana.
Viestin lähetti Suuri punainen
Et edelleenkään vastannut kysymýkseeni miten tämä valiojoukko on valittu joukossa on nimimerkkejä jotka ovat nimittäneet IFK:n Lindforsia " kääpiöksi" (huom. en ole Lindfors-fani ) ja haluaisin kysyä miten yllämainittu esimerkki eroaa siitä mainitsemastasi "joukkueen tyhmästä valmentajasta" tai "rumista peliasuista" siksi väitän edelleen että Suljettu Osasto on sitä "hyvä veli " systeemiä parhaimmillaan ja siitä olen raivoissani.
Valinta suoritettiin tasan mutu-pohjalta. Nimittely jossain rajoissa ei ole, eikä tule olemaankaan kiellettyä, vaikkei se tietysti mikään kehumisenaihekaan ole. Yritettiin aika äkkiä koota lista ihmisistä, jotka nyt sen kummemmin ajattelematta ainakin tuntuivat olevan osa sitä porukkaa, joka halutessaan pystyy - ja todennäköisesti ennenkaikkea viitsii ruveta nussimaan pilkkua kolmen sivun mittaisin kirjoituksin.

Hyvä veli-systeemillä voisi silti pyyhkiä jotain. Viittaan tuohon ensimmäiseen vastaukseeni tässä viestissä. Ei se Jatkoajan tekijäporukkakaan mikään ompeluseura ole ja omia rapataan välillä aivan kunnolla. Olkoonkin että alustava lista sorsii auttamatta esimerkiksi harvemmin kirjoittavia kynäniekkoja, tai vaikka sellaisille osastoille kirjoittavia, joilla tekijäporukka vähemmän lappaa, niin mitään hyvä veli-systeemi-syytöksiä en jaksaisi lukea.
Viestin lähetti mikaw
Eikö mieluummin kannattaisi panostaa tarkempaan moderointiin ja käyttäjien "tylympään" poistamiseen vikatilanteissa? "Turhia" viestejä täällä kun on aika loppujen lopuksi aika vähän.
Turhaa viestiä ei ole, ainakaan jos ei näkökulmaa määritellä. Viestitulva on ongelma - eivät yksittäiset viestit, joihin voidaan ja puututaan moderoinnilla, kuten ehdotit. Viestitulvan ongelma hellittää huomattavasti kun siitä eniten kärsivää keskustelua siirretään pois sen alta. Samalla osa hektisten peliketjujen seassa riutuvista novelleistakin siirtyy pois ärsyttämästä niitä, jotka eivät jaksa niitä jälkipelien aikaan lukea.
Viestin lähetti Cosmo
Ok, mitä sen jälkeen? JOS suljetun osaston porukka vetäytyy omaan looshiinsa, niin mitä enemmän uusia jäseniä otetaan, sitä enemmän se köyhdyttää muita palstoja entistä enemmän. JOS suljetun palstan porukka jatkaa postailua muihiknin ryhmiin ihan yhtälailla niin sittenhän kaikki on hyvin. Paitsi että mihin tätä suljettua osastoa sitten tarvitaan. Porukkaa ei mun mielestä ole jaettu a tai b luokkaan, vaan mielipiteet. Se vaan on kovin sama asia
Suljetun Osaston tarkoitus ei vielä tämän ketjun tässäkään vaiheessa ole muuttunut. Sitä ei edelleenkään olla tarkoitettu korvaamaan vapailla palstoila käytävää keskustelua, eikä kirjoittajia siirretä vapailta palstoilta sinne. Pidän siis vapaiden kuihtumista erittäin epätodennäköisenä, ja siltä pohjalta Suljettu myös perustettiin. Jos tuossa erehdyttiin - en usko - niin sitten tehdään uusia päätöksiä. Kas niin helppoa se on.

Porukan jakamisestakin voi olla vähän sitäkin mieltä, että kun raja on veteen piirretty viiva, niin onko siitä syytä aivan noin dramaattista asiaa tehdä? Periaatteellisella tasolla ongelma on todellinen, mutta käytännössä elämä on valintoja. Niin myös keskustelupalstan pitäminen.
Viestin lähetti Cosmo
Niin, jos jollakulla on siitä valmentajan tyhmyydestä tai pelipaidan rumuudesta sanottavaa, voi hän sen sanoa tuttuun tapaan vanhalla puolella. Ja koska suljetun osaston porukka ei tykkää tällaisista posteista, eivät he myöskään osallistu siihen tavallisen puolen keskusteluun. Eli luvassa on paljon varjothreadeja ja sitä myöten vaikeammin seurattavaa keskustelua. Mutta eihän sillä ole väliä, sillä suljetun osaston porukka lukee/osallistuu vain niihin suljettuihin keskusteluihin.

Porukkaa ei siis ole jaettu, vaan keskustelun laatu. Tosi rohkaisevaa, ja kaukonäköistä.

Paljon on nyt sitten tämän suljetun osaston käsissä tämä juttu. Suljettu osasto on varmasti on se tämän foorumin näyteikkuna ulospäin. Joten älkää sitten ryssikö tätäkin, alkaa nimittäin kiekkoaiheiset domainit loppumaan kohta..;)
Millä ihmeen perusteella porukka lakkaisi tykkäämästä jostain aiheesta saatuaan oikeudet kirjoittaa soon? Hö! Tuskin ne samat tyypit olisivat tuohon pelipaitakeskusteluun osallistuneet ennenkään, joten tuo pointtisi menee kyllä mäkeen.

Ja jälleen kerran: Son porukkaa ei saarreta omaan nurkkaukseensa. Keskustelua ei siirretä SM-Liigapalstalta, vaan tarkoitus on antaa paikka sellaiselle keskustelulle, jolle ei aiemmin ollut lainkaan sijaa. Ei se ole keneltäkään pois.
Viestin lähetti Risa
...muut ulkopuolelle jääneet!

Vastaus ongelmaan kuinka tuonne suljetulle osastolle pääsee, ken sitä haluaa, on annettu jo melkoisen korkealta taholta!

Nyt vain kaikki halukkaat seuraamaan Jari Vilénin viitoittamaa tietä. Näin "kohenee" myös keskustelun taso ikäänkuin itsestään muillakin palstoilla!

Lähdenkin tästä heti etsimään jotain sopivan korkeatasoista lainattavaa... :D
Aivan hyvä idea, eikä lainkaan kielletty. Lähde on tietysti syytä mainita. Vinkiksi mainittakoon, että yli-inhimillisiä ponnisteluja ei tulla vaatimaan muutenkaan, joten jos mitään lainattavaa ei löydy, kukaan ei tunnu sinua tai sinua Soon ehdottavan, mutta mieli tekee niin: Kirjoittele jonkun aikaa mielestäsi hyviä juttuja vapaille palstoille ja huuda jollekin modelle yksityisviestillä: Hep! Jos sattuu niin joku vilkaisee haulla tuotoksiasi ja jos ainesta on niin se on sitten siinä. Eikä edes tarvinnut ravata maakuntakirjastoon.

So ei ole mikään kirjailijoiden kerho. Tärkein sinne pääsemisen edellytys on halu päästä osallistumaan siellä käytävään keskusteluun. Sen jokainen vilpittömästi asiassa etenevä täyttää varmasti helposti.

Jatkoa seuraa. Kysymyksiä saa edelleen esittää. Älkää loukkaantuko, jos sävy jossain kohtaa on ivallinen, ilkeä tai muuta. Tällainen vastailu on kova urakka jota on vielä paljon edessä, enkä jaksa ruveta korjaamaan pilkkuja vähemmän provokatiivisiin paikkoihin. Tarkoitus on hyvä ja vilpitön - vastailla näihin juttuihin - ja ketään ei ole tarkoitus loukata, mutta kun normaali kirjoitustyyli on mikä on, niin varmasti tuonne piikkejäkin sekaan tuli.
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Monte-Cristo
SO:sta yleensä vielä: oikeastaan tässä vain jatketaan Kiekkopesän perinnettä, mutta SO on Pesän muinaista Konkaripalstaa huomattavasti parempi ratkaisu, sillä JA:ssa kaikilla palstoilla on aktiivinen ylläpito. Lopputulos on siis väistämättä parempi kuin Pesässä. Koittakaa nyt toipua kyldyyrishokista ja katsotaan, kuinka asiat kehittyvät. Ei tämä mikään peruuttamaton juttu ole, jos homma ei pelaakaan.

Minä vit.tti tuo konkarisysteemi jo Kiekkopesässä. Kun ei itte ollu konkari, niin aina vit.tti, kun Konkarikeskusteluun käsiteltäviin asioihin piti YRITTÄÄ kommentoida tavallisilla palstoilla, saamatta yleensä vastausta, koska konkarit kirjoittivat pääasiassa vain konkareihin, se meni äärettömän monimutkaiseksi.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Omat 5 senttiäni

Sinälläänhän ei ole mitään vikaa että on palsta, jolla saa pohdiskella syvällisemmin asioita sättiviestien ja haistattelun häiritsemättä. Ainoa asia, joka Suljetussa Osastossa imee on tapa, jolla sinne kirjoittavat henkilöt on valittu. Joukossa on paljon hyviäkin kirjoittajia mutta joissakin tapauksissa hiukan ihmettelen valintaa. En tosin ole kaikkia palstoja aktiivisesti seurannut joten lienen hieman jäävi. Asiasta olisi kannattanut ilmoittaa aiemmin. Joku voi kokea joutuneensa junttauksen uhriksi. Tapa, jolla konkaripalsta tuotiin esille oli mielestäni huono muuten ideana hyvä. Myöskin valintakriteerit olivat hiukan epäselviä. Jatkoajan konkareita lienee kuitenkin aika paljon täällä?

nimim. liityin Jatkoaikaan tammikuussa 2001 ja kirjoittanut 401 viestiä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ei, suosio on taattu kun suljetun osaston porukalle on omat, laadukkaat ja kivat paidat tai tuotteet. Ne on jopa numeroitu vielä. Ja muut savaat sitten (mahdollisesti, jos jaksavat itse järjestää) jotkut rupuset huonolaatuiset mustamäentori-kopiot. Tulostimella painetut ja silitetyt.. "jaktoaika.com"

:p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös