Mainos

Suljettu Osasto

• 16 052
  • 191

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Siis tosiasiahan on että koko elämän ajan ihminen tullaan luokittelemaan johonkin. Ei ole sellaista tilannetta tai yhteisöä jossa luokittelua ei tapahdu. Mutta jos kokee sen että ei saa oikeutta kirjoittaa palstalle alentavaksi voi kyllä jo miettiä arvojaan. Onhan kirjoittelu kivaa ja silleen mutta ei se nyt noi tärkeää voi olla.

Mutta mutta. Kuten moni on todennut tämä saattaapi vaikuttaa muun keskustelun tasoon ja suuresti. Nyt juuri ne jotka ovat saaneet aikaan järkevääkin tekstiä käyvät keskustelunsa, joihin voisi ottaa osaa, alueella jossa siihen ei kykene osallistumaan.

Toisen tappio on aina toisen voitto

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti vilpertti
Cosmo, SOsastonhan mainittu tarkoitus oli siis tarjota rauhallisemmin eteneviä keskusteluita missä vastineet tulevat päivissä, ei minuuteissa. Vastineita pystyy näinollen siis tarkemmin muotoilemaan ja miettimään, ja asiassakin pysytään todnäk paremmin, kun ei tosiaan tule niitä xhat viestejä ja muita tarkoituksellisia fleimiyrityksiä väliin.

Hö, miten ne väliin tulevat pikkuviestit syövät ajatusta pois siitä viestistä johon olet vastaamassa?

Ideanaha tämä mainio ja foorumin kehityksen kannalta oikeansuuntainen (siis keskutelun laadun parantaminen), mutta tämän toteutuksen mukaan vain osa (ja erittäin pieni osa) käyttäjistä kykenee tällaiseen laadukkaaseen keskusteluun.

Niin paljon tulevaisuuden kannalta riippuu siitä minkätasoista keskustelua suljetulla osastolla käydään. Mitä enemmän SOsastolle otetaan näitä "paikkansa ansaitsevia", sitä köyhemmäksi käy keskustelu avoimella osastolla. Jos SOsasto tuo vain lisää, eikä ole mistään pois, niin meillä on ikilikkuja.

Toivon tottakai että jonain kauniin päivänä huomaan olevani väärässä, ja luen ihan kelpo juttuja SOsastolta. Mutta eikös nyt mennä taas kiekkopesän jalanjäljillä? Ja mihin ne johtivatkaan..?
Aika näyttää. SOsaston porukastahan se on täysin kiinni. Niillähän ne paremmat mielipiteet ja keskustelut on, sekä sitä myöten koko Jatkoajan tulevaisuus käsissään.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun mielestäni hyvä idea. Itse asiassa tällaista olin jo suunnitellut ehdottavanikin, mutta kun olen niin hemmetin laiska ja oli muutakin tekemistä...

Uhkana tietysti on se, että vapaiden alueiden taso laskee, mutta kuten tuolla on jo mainittukin, suljettu palvelee hieman eri tarkoitusta. Uskoisin, tai oikeastaan toivoisin, että suljetulle kirjoitettaisiin nimenomaan enemmän "kolumnityyppisiä" tekstejä, ja vapaan puoli säilyisi enemmän yksittäisen, pienenkin asian lyhyempimuotoisena käsittelypaikkana.

Oikeastaan ainut mikä minua pelottaa on se, että joku keksii aloittaa suljetun puolella mielenkiintoisen, Vapaan keskustelun puolelle kuuluvan ketjun, johon en pääse osallistumaan. Mutta toisaalta, onhan siellä jo pari kaveria joiden näkemykset ainakin tähän asti ovat tuntuneet omiani vastaavilta, joten voinen olla tältäkin osin rauhassa. :)

Yhteenveto: Odotan paljon, älkää pettäkö odotuksiani.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jatkoajalle on käymässä..

..yhtä huonosti kuin suurimmalle osalle ns.paperilehdistä;elistismi valtaa alaa. Olisi mielenkiintoista tietää, miten "suljetulle"pääsi; sovittiiko siitä kokouksessa vai irkissä?

Nimilistaa katsoessani "suljetulle" pääsi: 1. #jatkoajan vakiojengi (myös opit) ja 2. Jatkoajan ns. toimittajat. Olen yrittänyt itseäni tunkea kumpaankin, mutta ei niin ei. Onneksi kaverini (nimiä en mainitse) pääsivät "suljetulle" (oikein heille :) ) ja heiltä voin tiedustella mehukkaimmat juorut/jutut.

Niin, mitä tulee omaan tulevaisuuteeni niin en missään tapauksessa Jatkoaikaa jätä; täällä on oltava oma "vahtikoiransa" ja mediakriitikkonsa..

Tämä on hieno juttu (siitä hatunnosto perustajille) ja toivottavasti, kaikesta huolimatta, hienommaksi muuttuu.

Toivottavasti pääsen (kai, ehkä) modeksi jalkapallolle pyhitettyyn ja toivottavasti yhtä hienoon keskustelupalstaan. Lukekaa lehtenne tarkkaan, niin tiedätte mistä puhun..
:rolleyes:

EDIT: Niin..jokainen psykologiaa lukenut tietää, mitä ryhmästä poissulkeminen (ihmisten osastoittaminen) saa aikaan..Eli katkeroituneita kirjoituksia yms. :mad:

Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa minulle on ihan sama mitä sujetulla osastolla kirjoitellaan kunhan se ei laske palstan tasoa, kuten vahvasti epäilen. Varjokeskusteluita ja turhia jännittetiä kirjoittajien kesken tämä aiheutaa varmasti. (toivottavasti ei)

Katkeruuden ymmärrän myös varsin hyvin ja turha siinä arvoja on vetää mukaan. Itse en jaksa välittää tienaako naapuri enemmän tai onko naapurilla hienompi auto, mutta suurin osa varmasti on.
Varmasti monia kirjoittajia tällainen kirjoittajien jaottelu vaivaa, ja se on ymmärrettävää. Helppo on puhua ettei se haittaa, jos on itse valittujen joukossa. ;)

Mielestäni palsta olisi saanut jäädä idean asteell, vaan tämän kanssa on elettävä. Lopuksi täytyy myöntää, että kyllä tämä on
turhaa luokka jako A ja B kirjoittajien välillä. :mad:
(heh tulihan sieltä katkeruutta)

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Jatkoajalle on käymässä..

Viestin lähetti M@rko77
Toivottavasti pääsen (kai, ehkä) modeksi jalkapallolle pyhitettyyn ja toivottavasti yhtä hienoon keskustelupalstaan. Lukekaa lehtenne tarkkaan, niin tiedätte mistä puhun..

Mikä palsta meinaa päihittää FF:n?

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Toinen B-kansalainen ilmoittautuu

Viestin lähetti kuningas
Ei näy nimeäni listassa. Olen ollut mukana jatkoajassa koko tämän vuoden ja ehkä sitten olen arvoisien moderaattoreiden mielestä syyllistynyt chatti-viesteihin ja paskanjauhantaan.

No eipä se minua haittaa, jatkan varmasti samaa paskanjauhantaa. Keskustelkaa ihan rauhassa suljetulla osastollanne.

My words, exactly.
Tämä kahtiajako ja entistä selvempi kuppikuntiin jakaantuminen oli hyvin pitkälti syynä siihen, miksi minua ei juurikaan kiinnostanut edesmenneeseen Kiekkopesäänkään kirjoitella. Itseasiassa olin erittäin mielissäni, kun Kiekkopesä haudattiin ja avattiin uusi foorumi, mutta vielä mitä, sama meininki jatkuu. Olen erittäin pettynyt ratkaisuun. Eikä tuo "täällä nyt vaan oli niin paljon porukkaa plaa plaa plaa" ole mikään selitys. Itse kirjoittelen joillekin ulkomaalaisille messageboardeille, joissa on huomattavasti enemmän rekisteröityneitä ja miljoona kertaa enemmän viestiketjuja ja niissä viestejä, mutta hyvin homma on toiminut.

Sulkeutukaa suosioonne, olkaa hyvät.

[nyt voi jokainen SO:lle valitsematon sitten unohtaa kaikki korrektiuden rippeetkin ja antaa palaa kunnolla kaikki ulos, mitä on mielessä... tämä tietenkin myös palvelee jatkoaika.com:in etua?]

Viimeksi muokattu:

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
miksei saman tien herrat moderaattorit pistä suljettua osastoa kokonaan suljetuksi että sitä ei voisi kukaan "valioton" lukea ;) nythän se on käytännössä ihan sama.. :p harvemmin miljoonaa eri osastoa jaksaa seurata kyllä..

Huuhaa

Jäsen
Toivottavasti ne, jotka eivät Suljetulle Osastolle päässeet eivät nyt vain ala mielistelemään moderaattoreita siinä toivossa, että pääsisivät valittujen joukkoon, sillä se olisi todella naurettavaa, ja moderaattoreita mielistelevää menoa ja meininkiä, eikä sellaiseen sovi alistua.

Itse luin eilen Jatkoaikaa, kun huomasin, että yht´ äkkiä Suljettu Osasto oli ilmestynyt. Ihmettelin siinä sitten, että mikä on jutun juoni. Sitten tuli enemmän informaatiota, josta luin, että valituiksi otetaan 200 nimimerkkiä. Minulle tuli välittömästi sellainen tunne, etten tule olemaan valittujen joukossa, ja se on varmastikin helppo uskoa.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jlammi
miksei saman tien herrat moderaattorit pistä suljettua osastoa kokonaan suljetuksi että sitä ei voisi kukaan "valioton" lukea ;) nythän se on käytännössä ihan sama.. :p harvemmin miljoonaa eri osastoa jaksaa seurata kyllä..

Aivan mitäpä sinne edes lukemaan pitää muiden päästä, jääpähän "varjokeskustelut pois" ;) . Tämä oli katkeran b-kirjoittelijan mielipide :D

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ihan jees

Vaikka en itse kyseisen osaston jäseneksi ole päässytkään, niin ideana se on tosi hyvä. On nimittäin esim. SM-Liiga palstan taso laskenut niin alas, etten viitsi sitä enää edes lukea. Samaa vikaa alkaa olemaan Oulun Kärppienkin keskustelupalstalla, jota Jatkoajan lisäksi seuraan suomalaisista foorumeista. Hyvä idea, jotta taso säilyisi. NHL-palsta on vielä aika hyvällä tasolla.

Mielenkiinnolla odotan tuleeko suljetulle osastolle omat alasivunsa koskien lätkää ja muita judameja. Ilman jäsenyyttäkin kuitenkin pääsee lukemaan kyseistä palstaa(?).

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Noniin, pitihän se arvata. Suljettu Osasto on juuri äskettäin nähnyt päivänvalon, ja jo nyt siitä tapellaan suu vääränä. Mihinköhän sitä oikein tarvittiinkaan...

Suuri Punainen: En tietenkään vastannut kysymykseen, jota et minulle ollut esittänyt. Olisiko pitänyt? Moderaattorit vastannevat kysymykseesi aikanaan, mikäli tarpeelliseksi katsovat. Josta tulikin mieleeni kertoa nimimerkille Huuhaa, että en ole Jatkoajan moderaattori tai mitään muuta vastaavaa. Ihan samanlainen kirjoittaja kuin Huuhaakin.

Cosmo: Usko pois, ettei ketään ole rajattu Suljetun Osaston ulkopuolelle. Sinäkin voit sinne päästä. Homma on tällä hetkellä niin tasan alussa, ettei siitä kannata vielä vaahdota puoleen eikä vastaan. Kuka tietää, saattaahan koko palsta kuihtua pian pois. Olisiko hyvä odottaa kärsivällisesti, mitä siitä tulee, ja vasta sitten lyödä lukkoon lopullisia mielipiteitä?

Tätä keskustelua olisi mukava jatkaa vielä tänään, mutta valitettavasti joudun poistumaan koneelta. Edessä on 180 suolaista kilometriä Tampereelle. Jos kukaan ei ehdi viikonlopun aikana ensin, niin avaan maanantaina Vapaaseen Keskusteluun ketjun siitä, miten loputtoman hölmöä teiden suolaaminen on.
Viikonloppuja tasapuolisesti kaikille!

Tuamas

Jäsen
Jursinov Jr:n sanoin:

Mina ei hjymmarta.

Miksi tätä uudistusta vastaan hyökätään niin rajusti?
En ymmärrä eräiden nimimerkkien selkeää sympatianhakua sekä sitä että ei vain voida olla ja hyväksyä.

Itse en olisi tippaakaan valittanut vaikka minua ei olisi valittukaan, minua ei olisi silloinkaan häirinnyt tippaakaan se että s-o olisi perustettu. Ei se ole pois keneltäkään muulta, sama homma kuin naapureiden palkkojen ja autojen kanssa.

Ja olen itse ainakin sitä mieltä että muutama loistava kirjoittelija jäi ulkopuolelle ja heitä aion suositella jotta he kirjoitusoikeudet saisivat.

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Henkilökohtaisesti tämä ratkaisu on minusta ihan ok.Ei tämä minulta mitään pois vie ja perustelut osaston perustamiselle ovat kaikkien nähtävillä.En usko,enkä toivo,että tällä olisi muita keskustelualueita näivettävä vaikutus - eivätköhän nämä "a-luokkalaiset" edelleen aktiivisesti osallistu aidan tällä puolellakin käytävään parran päristelyyn.Toivottavasti myöskään suhtautuminen "valittuihin" ei muutu negatiivisemmaksi meidän muiden osalta ja onhan tuonne osastolle mahdollisuus päästä myöhemminkin.Omasta mielestäni jotkut ovat hieman ylireagoineet tapahtuneeseen vaikkakaan siinä ei sinänsä mitään väärää olekaan,hyvä vaan,että herättää mielipiteitä.Tavallaan kova ja asianomaisten mielestä tarpeellinen ratkaisu on tehty mutta niin kova se ei ole,että koko systeemi siitä järkkyisi.Itselläni mielenkiinto keskittyy pääsääntöisesti liigapuolelle,vapaalle ja HIFK:ta käsitteleviin ketjuihin - oli sitten Suljettuja Osastoja tai ei.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
hehe joo pitää vissiin vongata ;p no ei vaan, emme me ole katkeria, mitään en ainakaan tunnusta :> aika moinen säkä pitää kyllä olla jos yli 1800 rekisteröityneen käyttäjän joukosta homma nappaa kohalleen ;)

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti pXi
Toivottavasti myöskään suhtautuminen "valittuihin" ei muutu negatiivisemmaksi meidän muiden osalta ja onhan tuonne osastolle mahdollisuus päästä myöhemminkin.
Ja p*skat, nyt alkoi syrjintä ja rotusorto! ;)

Ihan vakavasti ottaen, en tiedä suostuisinko edes kirjoittamaan tuolle S-Osastolle mitään, jos joku sinne jostain syystä valitsisi, koska en ole kyllä mitä pienimmässäkään määrin koko kastijärjestelmän kannalla. :mad:

Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Kehitys ehdotus.

Nyt kun tuo Suljettu Osasto syntyy niin voitaisiinko rajata tavalliselle puolelle tulevien kirjoitusten pituuksia (esim ohjeilla) koska ainakin minulla ei ole aikaa (eikä aina intoakaan) lueskella noita yli pitkiä novelleja joita nyt sitten voitaisiin ohjata sinne Suljetulle Osastolle? Minusta keskusteluja voitaisiin suunnata enemmän ajankohtaisiin (otteluennakot ja jälkipyykit) asiohin ja vähentää noita veikkauksia ja mutujuttuja ja varsinkin "ketä vihaat" ja "paras/turhin pelaaja" otsikot voisi kovalla kädellä poistaa heti kun niitä esiintyy, ainakin siirtää vaikka vapaaseen keskusteluun.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Turhaa hössötystä tästä suljetusta osastosta. Olen ymmärtäväni, että viestejä voi muutkin lukea kuin nämä osastolaiset. Ne, jotka jaksavat ja on aikaa tehdä syviä analyysejä, tällainen osasto on ihan tarpeellinen. Itse en osastolle päässyt, eikä se mun elämääni hetkauta. Jos lukuoikeus säilyy, se on ihan jees-juttu.

Toisaalta, nuoleskelen tässä moderaattoiden 'per...tä', joten eiköhän oikeus pian osastolle ilmesty. ;)

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Katsokaapas montako viestiketjua uudelle palstalle on avattu eilisen jälkeen? Ja montako muihin keskusteluosioihin? Eiköhän tuo keskustelu painotu tulevaisuudessakin ns. vapaille osioille, joten ei tässä kannata kenenkään pelihousujaan repiä ainakaan vielä.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti BigRedBob
Ja p*skat, nyt alkoi syrjintä ja rotusorto! ;)

Ihan vakavasti ottaen, en tiedä suostuisinko edes kirjoittamaan tuolle S-Osastolle mitään, jos joku sinne jostain syystä valitsisi, koska en ole kyllä mitä pienimmässäkään määrin koko kastijärjestelmän kannalla. :mad:
En minä ainakaan Roccoa tai Mendietaa syytä siitä että he ovat paremmassa valossa kuin minä. SYY ON YKSIN JATKOAIKA.COMIN PÄÄTTÄJIEN.

JA MIKSI TE ETTE VALINNEET GIANFRANCOA JOKA ON KIRJOITTANUT PALJON YLEISÖÄ PALVELEVIA JUTTUJA MESTIKSEN PUOLELLE???

(täällä sorretaan italialaisia)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Xtrmntr
Katsokaapas montako viestiketjua uudelle palstalle on avattu eilisen jälkeen? Ja montako muihin keskusteluosioihin? Eiköhän tuo keskustelu painotu tulevaisuudessakin ns. vapaille osioille, joten ei tässä kannata kenenkään pelihousujaan repiä ainakaan vielä.

Tätä samaa aioin itsekin äsken ihmetellä, mutta Xtr-jotain- ehti ensin. Kumman kireällä on pinna ihmisten.

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Flonaldo
Ja postataanpa nyt vielä Osaston potilaslista siltä varalta etteivät kaikki hoitoon ohjatut lue sähköpostejaan.

J.Rita
Janis
JanJ
Janneone
Jape

Äh, törkeää, Janis on mutta ei Janos... :D :(

No, mä olen mkuitenkin sitä mieltä että tiettyjä käyttäjänimiä tässä kastijaossa saatetaan ehkä sortaa... En toki itseäni tarkoita... :rolleyes:

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, jollakin tavallahan tuota suurta kirjoittajamäärää on pyrittävä jakamaan. Kuinkahan vaikea olisi teknisesti toteuttaa sellaista vaihtoehtoa, että muutkin kuin suljetun osaston eliitti pääsisi kommentoimaan siellä käsiteltyjä aiheita ilman, että sekin täyttyisi viestitulvasta. Eli esimerkiksi sellainen optio, että käyttäjä voisi valita, haluaako lukea ainoastaan eliittiryhmän vai kaikkien käyttäjien viestejä. Keskustelu jatkuisi samaan tapaan kuin ennenkin. Näin sitten pikku hiljaa seuloutuisi näistä "ei-eliitti"-ryhmäläisistä ne, joilla on eliitin mielestä fiksuja mielipiteitä, ja jotka näin ollen voidaan hyväksyä tähän eliittiin. Näin kaikille annettaisiin mahdollisuus ilmaista mielipiteensä, mutta toisaalta jokainen voi päättää haluaako lukea suurta viestitulvaa vai ainoastaan sellaisia mielipiteitä, jotka aikaisemmin ovat todettu keskimääräistä fiksummiksi(?). Oliko vaikeasti selitetty?

*lukeekohan näitä kukaan*

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy